پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:08

تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت یک هکتاری زعفران توسط کارآفرین برتر پاوه

تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت یک هکتاری زعفران توسط کارآفرین برتر پاوه

به گزارش سلام پاوه : جوان کارآفرین پاوه ای با کاشت زعفران در سطح یک هکتار، اقتصاد مقاومتی را به معنی واقعی به منصه ظهور رسانده است. به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رحمانی که دارای مدرک دانشگاهی رشته عمران نیز می باشد با اجاره قطعه زمینی به میزان یک هکتار اقدام به کاشت زعفران کرده […]

به گزارش سلام پاوه : جوان کارآفرین پاوه ای با کاشت زعفران در سطح یک هکتار، اقتصاد مقاومتی را به معنی واقعی به منصه ظهور رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رحمانی که دارای مدرک دانشگاهی رشته عمران نیز می باشد با اجاره قطعه زمینی به میزان یک هکتار اقدام به کاشت زعفران کرده که از سوی بسیج سازندگی استان کرمانشاه نیز به عنوان کارآفرین برتر انتخاب و به تهران معرفی شده است.زعفران

این جوان پاوه ای، هدف خود را در انجام این کار لبیک به فرمان و توصیه مقام معظم رهبری در خصوص روی آوردن به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: براساس همین توصیه اقدام به کاشت زعفران کردم.

رحمانی گفت: بصورت آزمایشی و مطالعاتی چند سال پیش اقدام به کاشت زعفران در محدوده بسیار کوچکی کرده بودم که جواب داد و به همین دلیل تصمیم گرفتم در سطح بزرگتر و بیشتری این کار را ادامه و گسترش بدهم.

وی افزود: به همین دلیل قطعه زمینی به اندازه یک هکتار اجاره کردم و با کمک و راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی و حمایت مالی بسیج سازندگی این کار را شروع کردم.

رحمانی گفت: امسال پیش بینی می کنم یک کیلو زعفران خشک شده در این یک هکتار زمین برداشت نمایم اما در سال های آتی این میزان بین سه تا پنج کیلوگرم افزایش خواهد یافت.زعفران

جوان کارآفرین پاوه ای گفت: کاشت زعفران در مراحل اولیه همچون آماده سازی زمین مقداری سخت است اما در مراحل بعد که پیازچه زعفران را در زمین کاشت کنیم به نسبت کشت های دیگر و باغداری بسیار آسانتر است.

مدیر جهاد کشاروزی پاوه نیز میزان برداشت زعفران را در سطح یک هکتار در سال اول کاشت یک تا یک و نیم کیلو و در سالهای بعد بین سه تا پنج کیلوگرم عنوان کرد و گفت: هر هکتار زعفران به راحتی بصورت مسقیم وغیرمستقیم پنج تا 6 نفر اشتغالزایی دارد.

اردشیر صفیعی افزود: با توجه به متوسط قطعات باغات شهرستان پاوه که حدود سه هزار 400 متر مربع است، توصیه ما به همه باغداران و جوانانی که می خواهند در این وادی قدم بگذارند این است که به طرف کشت های لوکس و درآمدزا همچون زعفران، توت فرنگی و داروهای گیاهی روی بیاورند.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد که به لحاظ توپوگرافی خاص یکی از شهرستان های بی زمین کشور است.

خبرنگار:محمدهادی زامیاد

2 پاسخ برای “تجلی اقتصاد مقاومتی در کاشت یک هکتاری زعفران توسط کارآفرین برتر پاوه

  • عبدالرحمن وهابی در تاریخ آبان 19, 1395 گفت:

    با عرض سلام وخسته نباشید خدمت شما
    بسیار خوشحالم که چنین فعالیتی را انجام داده اید و امیدوارم که آن را توسعه دهید و زمینه ی اشتغال زایی بیشتری را برای جوانان پاوه فراهم کنید
    به یاد دارم زمانی چنین پیشنهادی را به تعدادی از عزیزان دادم و چنین کاری را مسخره می پنداشتند…
    بسیار خوشحالم که تحت تاثیر نظرات سرد کننده ی دیگران قرار نگرفته اید و کارتان را به سرانجام رسانده اید

  • نقاش گوشه گیر در تاریخ آبان 19, 1395 گفت:

    احسنت برادر