ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 18:01

استفاده از تصاویر خصوصی دیگران در پروفایل جرم است

استفاده از تصاویر خصوصی دیگران در پروفایل جرم است

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: استفاده از تصاویر خصوصی دیگران در پروفایل افراد جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه، سرهنگ “علی کریمی”، با اعلام خبر فوق عنوان کرد: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد که شخصی ناشناس تصاویر شخصی […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: استفاده از تصاویر خصوصی دیگران در پروفایل افراد جرم محسوب می شود و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه، سرهنگ “علی کریمی”، با اعلام خبر فوق عنوان کرد: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا عنوان کرد که شخصی ناشناس تصاویر شخصی وی را در پروفایل شبکه اجتماعی قرار داده که این امر باعث هتک حیثیت شاکیه شده است .police-fata

وی افزود:با توجه به اینکه آبروی شاکیه به دلیل استفاده مجرم اینترنتی از عکس نامبرده در خطر بود، با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات لازم در این خصوص آغاز و با استفاده از تجهیزات فنی و پلیسی کارشناسان این پلیس موفق به شناسایی مجرم شدند و فرد خاطی به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: متهم که از دوستان نزدیک شاکیه بود به بزه انتسابی اعتراف کرد و پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

سرهنگ کریمی توصیه‌ کرد: هرگونه سوء استفاده از عکس و اطلاعات شخصی دیگران در فضای مجازی جرم است، به همین دلیل از قرار دادن تصاویر نزدیکان خود بدون اطلاع آنان در شبکه های اجتماعی خودداری کنید.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش دهند.