پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:04

نواختن زنگ پدافند غير عامل در مدارس منطقه نوسود

نواختن زنگ پدافند غير عامل در مدارس منطقه نوسود

به گزارش سلام پاوه : زنگ پدافند غير عامل در مدارس منطقه نوسود به صورت نمادين با حضور شهردار، فرمانده سپاه نوسود ، رئيس اداره آموزش و پرورش ، كارشناسان این اداره در دبيرستان كوثر نوسود به صدا در آمد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : زنگ پدافند غير عامل در مدارس منطقه نوسود به صورت نمادين […]

به گزارش سلام پاوه : زنگ پدافند غير عامل در مدارس منطقه نوسود به صورت نمادين با حضور شهردار، فرمانده سپاه نوسود ، رئيس اداره آموزش و پرورش ، كارشناسان این اداره در دبيرستان كوثر نوسود به صدا در آمد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : زنگ پدافند غير عامل در مدارس منطقه نوسود به صورت نمادين با حضور شهردار، فرمانده سپاه نوسود ، رئيس اداره آموزش و پرورش ، كارشناسان اداره در دبيرستان كوثر نوسود به صدا در آمد .منصور وهابی

وهابي رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه نوسود در سخناني بيان داشت پدافند غير عامل مقوله اي مهم ، اساسي ، زير بنايي و يك نياز اصلي در سامانه هاي دفاع و اقدام پيشگيرانه است كه مي تواند باعث توسعه پايدار و حفظ كشور در برابر توطئه هاي دشمن شود .

وی  برنامه ريزي و آموزش را دو اصل مهم در پدافند غير عامل دانست كه اگربه نحو مطلوب انجام گيرند مي توان از واردشدن خسارات مالي  به تجهيزات ، تاسيسات حياتي و حساس نظامي و غير نظامي و تلفات  انساني جلوگيري كرد و يا ميزان خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد .

وهابی پدافند غير عامل را از كم هزينه ترين شيوه و صلح آميزترين روش دفاعي در برابر تهديدات دانست كه مي تواند اقتدار، عزت  و حفظ دستاورد هاي معنوي و مادي را دنبال داشته و باعث گسترش امنيت ملي در رسيدن به رفاه و پيشرفت جامعه را ميسر سازد .

رئيس اداره آموزش و پرورش نوسود در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت فرهنگ سازي پدافند غير عامل در مدارس تاكيد كرد و خود سازي ، خود باوري  و آمادگي را از مهم ترين بخش پدافند غير عامل در جهت مقابله با تهديدات و توطئه هاي دشمنان برشمرد . و بر ضرورت مشاركت فعال همكاران و دانش آموزان در مراسم راهپيمايي يوم اله سيزده آبان تاكيد كرد.

خبرنگار : فرهاد صالحی 

منصور وهابی