س 28 فروردین 1403 ساعت 23:12

خون و کرامت آدمی کم بهاتر از بهائم ،باید تاسف خورد بە جان آدمیت .!!

خون و کرامت آدمی کم بهاتر از بهائم ،باید تاسف خورد بە جان آدمیت .!!

پایگاه خبری، تحلیلی سلام پاوه؛ عجب پدیدە های گیج کنندە و متناقضی را در پیرامون خویش ، در میان این توده ی مردم و جامعه ی انسانی می بینیم که ذهن پاک انسان و نهاد آدمیت را به چالش می کشد و انسان را از انسانیت خویش متنفر می گرداند.! ! چرا با این ادبیات […]

پایگاه خبری، تحلیلی سلام پاوه؛ عجب پدیدە های گیج کنندە و متناقضی را در پیرامون خویش ، در میان این توده ی مردم و جامعه ی انسانی می بینیم که ذهن پاک انسان و نهاد آدمیت را به چالش می کشد و انسان را از انسانیت خویش متنفر می گرداند.! !
photo_2016-11-04_23-58-46چرا با این ادبیات ؟
چرا با این لحن ؟
تصویر پایین حیوانی است زبان بسته ،اسبی در یکی از شهرکهای عرصه جنگ عراق که از شر جنگ و یومن بد آن در امان نمانده و تیر نفرت یا ترکش خمپاره خشم و غضب جنگ افروزان به آن اصابت کرده و مدتها در پست کوچه های ویران شده زجر ودرد والم را متحمل و گرسنگی و تشنگی مزید بر زخمها توانش را فرسوده است .
خبرنگار ” روداو ” در کنار آن مشاهده و با دادن طعام و آب به آن کمک و اخبارش را منعکس کرد . بی شک در رسانه های دیگر منعکس خواهند نمود .!!
به جای خویش کاری پسندیده وانسانی است و گر نمی از چشمان و تری دیدگان بماند برای آنهم اشکی ریخت .!!!
اما ؛
به قول شاعر :
دانه ی فلفل سیاه و خال ماه رویان هم سیاه !!
هردو جانسوزند اما ؛این کجا ؟و آن کجا؟!
همه کم و بیش شاهد وقوع فجایع انسانی ، شاهد کشتار بی رحمانه ی مسلمانا ن ، آگاه از جنایت بر علیه بشریت ، کشتارهای مظلومانه افراد مدنی ، شهروندان بی گناه و معصوم ،ویرانی اماکن ، آوارگی و خانه به دوشی آدمهای بی پناه ، ماندن قربانیان نیمه جان زیر آوارهای منازل هستیم !.
چقدر ریختن خون مسلمانان را شاهدیم ؟
چە حد این دل مارا قساوت گرفتە باشد و در سینە سنگ دلی پیشە کنیم؟
امروز در دیارمان بحر خون موج می زند و اجانب بر آن کشتی هوس و آز وطمع می رانند.! !
photo_2016-11-04_23-56-15امروز لهیب آتش برادر کشی و اسلام ستیزی و قتل عام انسانها به دست شیاطین انس بە عام صورت می گیرد
واین مظلومان مقتول ؛خواهران و برادران و فرزندان مایند ؛نه تنها از این مصیبت عظمی ککی مارا نمی گزد بلکه تحت تاثیر تبلیغات شوم اجنبی وبوق کرناهایشان آنهارا یا مستحق این جور ویا بی حکمت می دانیم و مشروعیت جنایت ستمکاران را امضائ می کنیم و خون ریخته مسلمانان عراق ،سوریه ،افغانستان را بی رنگ وبی بها می پنداریم امروز راباید آغاز مرگ آدمیت ثبت کنیم و بر تربت آدم گریه کنیم .!!
شاهد هستیم هرجا سگی مصدوم گردد ، نهنگی به گل نشیند ؛ ببری بیمار شود و گرازی گرسنه شود ،تریبونها ، رسانه ها و کورناهای اجانب بسیج می گردند و گوشهای عالم را پر می کنند تا احساسهارا بجنبانند و عاطفه ها را تحریک کنند و ترحم انسانی را زنده کنند اما اسفا و هزاران بار عرق شرمندگی بر جبین این انسانیت انسان فریب وآدم کش که روی جلادان تاریخ و بلکە د دان دون را سفید کردە اند .!!
اما از آنها بعید نیست و از اندیشه ی آدمی و از منهج و قانون دستساز بشر جز این ،چه انتظاری ؟
قانونی آمیخته به آمال انسانی پرورش یافته ی دامان غرب سرمایه داری و یاشرق الحادی ویا آمیزش این دو !
اما در این میان ما مسلمانان که به عام نیازمند نان شب و سرگردان روز مورد هتک حرمت و ضرب وشتم وتجاوز و تهدید قرار می گیریم بازندگان این بازیها هستیم باید به حال خویش و فرزندان دلریش گریه کنیم .