پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:26

مردم با استماع خبر اختلاس های میلیاردی دیگر تمایلی به نمازخواندن و پاسداری از دین و آیین و کشور خود ندارند.

مردم با استماع خبر اختلاس های میلیاردی دیگر تمایلی به نمازخواندن و پاسداری از دین و آیین و کشور خود ندارند.

به گزارش سلام پاوه:نماز جمعه مورخه 7 آبان 95 به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری و حضور باشکوه مسلمانان نمازگزار در مسجد جامع شهر پاوه، برگزار شد. در نماز جمعه این هفته خطیب جمعه پاوه خطبه‌های این هفته را به موضوعات «1-رحمت خداوند 2-بی‌رحمی انسان‌ها» اختصاص دادند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در […]

به گزارش سلام پاوه:نماز جمعه مورخه 7 آبان 95 به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری و حضور باشکوه مسلمانان نمازگزار در مسجد جامع شهر پاوه، برگزار شد. در نماز جمعه این هفته خطیب جمعه پاوه خطبه‌های این هفته را به موضوعات «1-رحمت خداوند 2-بی‌رحمی انسان‌ها» اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:در خطبه های دیروز نماز جمعه ماموستا قادری،با اشاره به اختلاس 1200میلیاردی اخیر بانک‌های ملی و ملت گفتند:مردم با مشاهده و استماع این حرکات دیگر تمایلی به نمازخواندن و پاسداری از دین و آیین و کشور خود را ندارند و نسبت به هر چیزی بی‌اعتماد می‌شوند و متولیان فرهنگی نیز که هرروز شاهد تخریب دیوارهایی هستند که برای بالا بردن آن‌ها سال‌ها زحمت‌کشیده‌اند، تمایلی به بنای مجدد ندارند؛ مع‌هذا امیدواریم هر چه زودتر شاهد روزهایی باشیم که سرمایه مردم و مملکت توسط عده‌ای اندک به تاراج نرود و شاهد حاکم شدن روند درستی در ادارات خود باشیم.ماموستا قادری

ماموستا قادری در ابتدای خطبه‌ها با اشاره به تکرار بسم‌الله الرحمن الرحیم در ابتدای 113 سوره از قرآن کریم را نشانه رحمانی خداوند دانستند و گفتند: هرچند مفاد تک‌تک آیات این سوره‌ها یک بحث خاص است، تکرار بسم اله الرحمن الرحیم پیام رحمان و رحیم بودن خداوند را می‌رساند و این‌همه تکرار نشانه آن است که خداوند نسبت به بندگان رحمان و رحیم است.

امام‌جمعه پاوه در ادامه به حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام اشاره کردند و گفتند: پیامبر اسلام می‌فرمایند: «إِنَّ االلهَ رَفیقٌ یُحبُّ الرِّفقَ فی الاُمورِکُلِّهِ» (خداوند متعال نرم و به رحم و اهل رفق و مهربانی و گذشت است و دوست دارد مخلوقاتش نیز اهل رحمت و گذشت و مهربانی و رفق باشند)

ماموستا قادری بیان نمودند: خداوند ما را مکلف کرده است نسبت به خود و چند گروه دیگر از بندگان الهی اهل رحم و مروت باشیم. قبل از همه والدین و پدران و مادران که حق بیشتری بر گردن ما دارند گروه دوم ذوی الارحام ازجمله برادر و خواهر و اقوام نزدیک و گروه سوم نیز ایتام که بر ما تکلیف شده است اگر تحت نظرمان هستند مال آن‌ها را ضایع نکنیم و آنان را موردتکریم و احترام قرار دهیم. گروه چهارم فقرا هستند که در اثر ناتوانی در اداره زندگی و احیاناً مشکلات جسمی و فکری و بیکاری و بی‌کسی دچار فقر گردیده‌اند گروه پنجم انسان‌های مریض و گروه ششم نیز کل انسان‌ها از مسلمان و کافر هستند که باید مورداحترام و تکریم قرار گیرند؛ و اضافه بر انسان‌ها لازم است نسبت به حیوانات نیز به رحم و احترام باشیم.

خطیب جمعه پاوه در ادامه به امراض عصر ما که در اثر جنگ و خونریزی و اثرات مواد شیمیایی دامن‌گیر جامعه شده اشاره کردند و گفتند: امروزه غیر از بازار مواد خوراکی که مقداری مشتری دارند بقیه محل‌ها کم رونق‌اند محل دوم که رونق بیشتری دارند، مطب‌ها و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که اگر سرشماری شود هیچ واحدی به‌اندازه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعات ندارند. لذا می‌طلبد برادران و خواهرانی که در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و مراکز درمانی و مطب‌ها به خدمت مشغول‌اند با افراد بیمار برخورد انسانی داشته باشند تا بیماران به‌جز از رنج بیماری خود درد دیگری را احساس نکنند

ماموستا قادری آنگاه به تفسیر آیه 54 سوره مبارکه انعام «وَإِذَا جَاءَكَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِآيَاتِنَا فَقُلْ سَلَامٌ عَلَيْكُمْ كَتَبَ رَبُّكُمْ عَلَى نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنْكُمْ سُوءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِنْ بَعْدِهِ وَأَصْلَحَ فَأَنَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» پرداختند و ضمن قرائت آن افزودند: خداوند در این آیه پیامبر اسلام را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌فرماید: کسانی که به نزد تو می‌آیند و به رسالت پیامبر ایمان‌دارند ولی دچار اشتباه شده‌اند بر آنان پشت مکن بلکه به آنان سلام کن و بگو هرچند که شما اشتباه کرده‌اید، اما بعد اظهار ندامت و توبه و نسبت به رحمت خداوند دل‌خوش باشید؛ زیرا خداوند غفور و رحیم است.

ایشان در بحث دوم خطبه‌ها به تفسیر آیه 61 سوره مبارکه هود پرداختند و به مأموریت انسان‌ها و استقرار بنی‌بشر در زمین و خلیفه‌الله اشاره کردند و گفتند: خداوند متعال ما انسان‌ها را از خاک آفریده و به ما مأموریت داده تا برای آبادانی زمین و استقرار و تمکین و امنیت این کره خاکی بکوشیم؛ اما امروزه شاهدیم بجای آبادانی و عمارت زمین، به تخریب آن مشغولیم و عمران ما بسیار کمتر از تخریب و فساد بیشتر از صلاح است که علت آن دوری از خالق و فقدان رحم در بین انسان‌هاست.

ایشان در این خصوص حدیثی را از رسول خدا به‌عنوان نتیجه یادآوری و ذکر کردند و گفتند: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: «ارْحَمُوا مَنْ فِي الأَرْضِ يَرْحَمْكُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ» پس اگر می‌خواهیم در زندگی سعادتمند و در آخرت سربلند باشیم، باید در زندگی متخلق به اخلاق خداوند که همانا رحمت و رحمانیت است، باشیم

ماموستا قادری در ادامه به سفر اخیر خود به بغداد نیز اشاره کردند و گفتند: بنده 2 شب و حدود 3 روز در بغداد بودم و جز تانک و دژبانی و نیروی مسلح و بیسیم و سلاح چیزی مشاهده نکردم و به‌اصطلاح عرب‌ها «ما رَأَیتُ إِلاّ دَبّابةً وَ سَیطَرةً و عسکراً و شرطةً و سِلاحاً»

خطیب جمعه پاوه افزودند: هتل محل اقامت ما در امن‌ترین محله بغداد بود مع‌الوصف تا حد زیادی در آمدورفت به حیات هتل احتیاط می‌کردیم و مسئولان هتل کمتر اجازه ورود به حیات هتل را به ما می‌دادند.

وی ادامه دادند: با دیدن اوضاع بغداد، بسیار متأثر و ناراحت شدم و با خود گفتم حیف از بغداد که زمانی دارالسلام و مرکز دارالحکمه و جای مدرسه نظامیه بود و پیام خود را به آفریقا و اروپا و شرق آسیا می‌فرستاد و حیف از عراقی که سرزمین حضرات نوح و ابراهیم و یونس (علیهم‌السلام) و قدمگاه حضرات علی،حسن و حسین (علیهم‌السلام) و مکان تعلیم امام ابوحنیفه و امام شافعی و امام احمد و جای معرفت و عرفان عبدالقادر گیلانی و جنید بغدادی و حسن بصری و مولانا خالد شهرزوری بوده و اکنون به این روز افتاده است.

ایشان به دلایل وضع نابسامان امروز عراق اشاره کردند و گفتند: آنچه بغداد را به اینجا رساند عبارت است از 1-استبداد حکومت بعث عراق و حاکمیت ظالمانه صدامی 2- جنگ ناجوانمردانه صدام با ایران و کویت 3- اشغال این کشور توسط نیروهای آمریکائی 4- تقسیم عراق به سه بخش شیعی، سنی و کردی به‌اضافه عدم تفاهم این سه گروه که هرکدام دنبال مصالح خود هستند 5-فتنه داعش که بر همگان روشن است.

امام جمعه پاوه تصریح کردند: اگر منصفانه قضاوت کنیم، آقایان شیعه عراق و اکراد در دوران صدام بزرگ‌ترین ظلم را تحمل و بعد از سقوط صدام تمامی مشکلات به عهده این دو گروه بوده است و اعراب اهل سنت عراق ضمن اینکه زحمتی نکشیده‌اند، باعث بسیاری از مشکلات عراق شده‌اند و امروز توقع دارند تمامی امور عراق با اجازه آن‌ها رتق‌وفتق شود.

ماموستا قادری در ادامه برای خروج عراق از این وضع آشفته دعا کردند و گفتند: از خداوند تبارک‌وتعالی می‌خواهم به خاطر اسماء الحسنای خود و آن‌همه مردان بزرگواری که در بغداد و عراق زندگی کرده و الآن در عراق مدفون هستند، بار دیگر تفاهم و تعامل و برادری و دوستی را در بین اعراب و اکراد و شیعه و سنی برقرار نماید و بغداد مجدداً دارالسلام و مشکلات مردمش حل فصل شود.

ایشان در خاتمه این بحث از بیانات و سخنرانی آقایان عبادی و حکیم و مهمانداری آن‌ها تشکر و تقدیر نموده و اضافه کردند: به نظر اینجانب صحبت بعضی از سخنرانان به صلاح موقعیت فعلی عراق نبود و اجلاسیه نیاز به حکمت بیشتری داشت.

خطیب جمعه پاوه در ادامه به اختلاس میلیاردی اخیر بانک‌های ملی و ملت اشاره کردند و گفتند: روز گذشته دادستان کل کشور جناب آقای جعفر منتظری اعلام کرد مبلغ 1200 میلیارد تومان در دو بانک  ملی و ملت به اختلاس شده است؛حقیقتاً این مسائل در جامعه دینی ما اثرات بسیار مخربی بر روحیه مردم دارد و آنان را نسبت به دین و جمهوری اسلامی بدبین می‌نماید.

وی افزودند:از طرفی دیگر،این مسایل خوراکی خواهد شد برای دشمنان انقلاب و یک خبر ناخوش همراه حسرت است برای روحانیون و ائمه جمعه و برادران مخلص بسیجی و سپاهی و انتظامی که در این مرزها در مقابل ناامنی‌ها سینه خود را سپر می‌کنند؛ و همه ما با شنیدن این اخبار متأسف می‌شویم و در درون به خود می‌گوییم این چه وضعیتی است؟ هر چه ماها می‌سازیم گروهی بی‌تقوا آن را خراب می‌کنند.

ماموستا قادری رسانه‌ای کردن این‌گونه اخبار را بدتر از ذات اختلاس دانستند و گفتند: رسانه‌ای کردن این اخبار سبب شاد شدن دشمنان و خوراک رسانه‌های خارجی و معاندین می‌شود و این رسانه‌ها نیز با بوق و کرنا فریاد برمی‌آورند که‌ای مردم دنیا بدانید و آگاه باشید که مسئولان ایران دزد هستند و این‌یک درد بزرگ است.

امام‌جمعه پاوه با اشاره به اینکه مسببان این اختلاس در ادارات ما از خانواده مسلمان و اهل نماز و احیاناً مکه و کربلا و نجف رفته هستند، گفتند: این افراد ظاهراً خود را با شعار و سیمای مذهبی در ادارات و ارگان‌ها مخفی می‌کنند و سپس به قلب نظام می‌زنند.

وی افزودند: مردم با مشاهده و استماع این حرکات دیگر تمایلی به نمازخواندن و پاسداری از دین و آیین و کشور خود را ندارند و نسبت به هر چیزی بی‌اعتماد می‌شوند و متولیان فرهنگی نیز که هرروز شاهد تخریب دیوارهایی هستند که برای بالا بردن آن‌ها سال‌ها زحمت‌کشیده‌اند، تمایلی به بنای مجدد ندارند؛ مع‌هذا امیدواریم هر چه زودتر شاهد روزهایی باشیم که سرمایه مردم و مملکت توسط عده‌ای اندک به تاراج نرود و شاهد حاکم شدن روند درستی در ادارات خود باشیم.

ماموستا قادری در پایان خاطرنشان کردند: علی‌رغم این اخباراتی که می‌شنویم، همه ما باید شاکر نعمت امنیت مملکت خود بوده و از آن پاسداری و حفاظت کنیم و هوشیار و بصیر و ثابت‌قدم باشیم.

5 پاسخ برای “مردم با استماع خبر اختلاس های میلیاردی دیگر تمایلی به نمازخواندن و پاسداری از دین و آیین و کشور خود ندارند.

  • تیزبین در تاریخ آبان 9, 1395 گفت:

    جناب ماموستا سلام
    ضمن تشکر از روشنگری جنابعالی اتفاقا باید این ارقام به گوش ملت بیچاره و بدبخت برسند تا هرکس جای خودش حرکتی کند و جلو این دزدان گرفته شود. در متن انقلاب و جامعه افراد دلسوز زیادی هستند اما عده قلیلی با آبروی نظام و مردم و مملکت بازی میکنند و زحمات دلسوزان را به تاراج می دهند.بر جنابعالی و تمامی دست اندرکاران لازم است به گوش بقیه مسئولان برسانید که نظارت کامل بر اموال منقول و غیر منقول مملکت از وظایف اصلی نظام است که بایستی با جدیت تمام بدان اهتمام شود . پول و بانک و موسسات جاهای خطرناکی هستند که آدم ها را به وسوسه می اندازد بنابراین نظارت نظارت نظارت لازم است.

  • عادل رمضانی در تاریخ آبان 9, 1395 گفت:

    با سلام
    سخنان بسیار نغز و به جایی بود که در دل مردم ستم دیده و رنج کشیده این چند سال است ،که با تورم و بیکاری فرزندان و …. دست و پنجه نرم کرده ،ومغلوب آن شده اند.
    این روزها نه تنها نای دعا و نماز خواندن بلکه حتی کار کردن در اداره را نداریم.

  • مطلع در تاریخ آبان 9, 1395 گفت:

    حاج موستا با سلام انشا ا با کمک خدا و با دعا خیر شما این بیماری اختلاس ………..به شهرستان هم سرایت نکنند با یک جعبه انار پهنان شود ولی نه تا قاطعیت شماست مشکلی نیست لطفا اقدا م معمنون مدیر سایت

  • فرهنگی در تاریخ آبان 9, 1395 گفت:

    حاج ماموستا چرارقم 1200میلیارد بانک رااعلام میکند اما رقم 8000میلیارداختلاس فرهنگیان رااعلام نمیکند انگاراوهم مثل دولت ومجلس فرهنگیان رافراموش کرده مملکتی که آموزش وپرورش آن توجه نشود واویلا

  • ناشناس در تاریخ آبان 8, 1395 گفت:

    با سلام واقعا از طرف خودم به عنوان ی دلسوخته نظام ی فرزند شهید از سخنان حاج آقا کمال تشکر را دارم ما هم نباید اجازه بدیم بعضی افراد به وجهه نظام و انقلاب لطمه بزنن باید اینطور افراد رو از ریشه در آورد