س 29 اسفند 1402 ساعت 10:23

تهدیدات ماهواره و فضاهای مجازی مانند شربت خوشرنگ مسموم است

تهدیدات ماهواره و فضاهای مجازی مانند شربت خوشرنگ مسموم است

به گزارش سلام پاوه:در بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل و به منظور آشنایی دانش آموزان با راه های مقابله با ماهواره و شبکه های اجتماعی و آشنایی با مضرات آن ها،دو نشست روشنگری با حضور دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم امروز صبح در شهر بانه وره برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در […]

به گزارش سلام پاوه:در بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل و به منظور آشنایی دانش آموزان با راه های مقابله با ماهواره و شبکه های اجتماعی و آشنایی با مضرات آن ها،دو نشست روشنگری با حضور دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم امروز صبح در شهر بانه وره برگزار شد.0-014

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:در بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل و به منظور آشنایی دانش آموزان با راه های مقابله با ماهواره و شبکه های اجتماعی و آشنایی با مضرات آن ها ، دو نشست روشنگری با حضور دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم شهر بانه وره برگزار شد.

در این نشست ها که با همکاری واحدهای مختلف اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان و فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه پاوه برگزار شد، محسن سلطانی از هادیان سیاسی کشوری و مدرس و تحلیگر سیاسی با استناد به آموزه های قرآنی گفت: شیطان همواره در کمین انسان هاست و داشتن تقوی و تزکیه نفس از مهم ترین راه های مقابله با وسوسه های شیطانی است.

وی در ادامه با استناد به آموزه های دینی گفت: خانواده مقدس ترین نهاد و متشکل از اعضای خانواده است و تأکید بر ازدواج بر اساس تعالیم پیامبر (ص) نیز در همین راستا است.

این مدرس و تحلیل گر سیاسی کشوری گفت: مقام مادر ، دارای تقدس و جایگاه بالایی است و داشتن عفت و حیا ، از بهترین راه های رسیدن به این مقام مقدس است.

سلطانی در ادامه گفت: ایثار ، ازخود گذشتگی ، مهر مادرانه و عفت و حیا و زندگی بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و حفظ قداست خانواده ، از نشانه های وجود یک مادر خوب است و آموزه های دینی اسلامی و ایرانی نیز بر آن تأکید ویزه دارد.سلطانی

این هادی سیاسی کشوری در ادامه با ارائه تحلیلی از سیر تکمیلی برنامه های فرهنگی غرب بر ضد مسلمانان و وبویژه جامعه ایران ، گفت: تأسیس و پشتیبانی شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی ، از مهمترین برنامه های صهیونیست ها است.

سلطانی در ادامه گفت: برهم زدن نظام خانواده از مهم ترین اهداف این شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی فضای مجازی است.وی همچنین  برنامه های فضای مجازی حول محور مسایل جنسی، اخلاقی و خانوادگی و تزلزل نظام خانواده طراحی ، ساخت و ارائه می شوند.

وی در ادامه گفت: ارتباطات مجازی باعث کم شدن ارتباطات حقیقی و مشارکت اجتماعی و ازبین رفتن صله رحم می شود.

این هادی سیاسی کشوری در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به فرمایشات سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در خصوص توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان با استفاده از فضای مذهبی گفت: به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب ، شیعه های انگلیسی و سنی های آمریکایی، مزدور و جیره خوار، صهیونیست ها و دشمنان قسم خورده ی ملت ایران اسلامی هستند و از دیگر برنامه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی مجازی، ره اندازی و اشاعه کانال های مذهبی تفرقه افکنانه است.

محسن سلطانی در پایان گفت: نگاه جمهوری اسلامی به موضوع جهان اسلام ، ایجاد وحدت و همبستگی در بین تمام مسلمان و برادری در بین تشیع و تسنن است.

در ابتدای این نشست ها حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان نیز با اشاره به اهمیت پدافند غیر عامل گفت: با گسترش فضای مجازی و هجمه های فرهنگی دشمنان، پدافند غیر عامل و اجرای دقیق آن، از مهم ترین برنامه اجرایی کشور باشد.حبیب اله مستوفی

وی گفت: پدافند غیر عامل، ایجاد آمادگی مناسب در بین آحاد جامعه و بخش های مختلف نظام اسلامی برای مقابله با بلایای طبیغی و هجمه های فرهنگی دشمنان، از مهم ترین اهداف برنامنه های پدافند غیر عامل است.

مستوفی در ادامه به لزوم روشنگری در خصوص تهدیدات ماهواره و فضاهای مجازی گفت: تبلیغات و برنامه های آنان مانند شربت خوشرنگ مسموم است و باید همواره با آمادگی کامل در مقابل آن ایستاد.

وی گفت:تدبیر ، بصیرت، تزکیه نفس و شناخت مضرات و آسیب های این شبکه ها و خطراتی که در آینده در کمین دانش آموزان هستند ، از بهترین راه های مقابله با آسیب های اجتماعی است.

در این دو نشست روشنگری دانش آموزان مدارس کوثر،عصمت،امام خمینی(ره) و ابوذرغفاری به صورت تفکیک جنسیتی حضور داشتند.

خبر : فرهاد صالحی

0-014

0-013

8 پاسخ برای “تهدیدات ماهواره و فضاهای مجازی مانند شربت خوشرنگ مسموم است

  • شهروند نودشه در تاریخ آبان 6, 1395 گفت:

    باسلام
    به نظر من بهترین راه کار تقویت شبکه ها و رسانه های داخلی است.
    بزرگترین مشکل ما اینه که اصل رو ول کردیم چسبیدیم به فرع.
    کجای دنیا شهروندانش رو از دیدن یه فوتبال ساده محروم میکنه ؟؟؟؟؟؟؟
    وقتی شبکه ی ملی بین شهروندانش فرق میزاره ملت هم مجبورن برن دنبال راه سوم که ماهواره باشه.
    دیگه جلسات و این کارا رو هم نمیخواد.
    با تشکر

  • تابان در تاریخ آبان 6, 1395 گفت:

    یه سری بیانات کلی بود نه ارزش خبری داشت ونه تحلیل وراهکاری ارایه داده بود

  • عادل رمضانی در تاریخ آبان 6, 1395 گفت:

    سلام
    بهترین راه برای مقابله با تهدید های فضای مجازی قطع برق سراسری است.هم مفید است هم اینکه در مصرف برق صرفه جویی میشود،
    یا اینکه اینترنت سهمیه بندی شود مثل آب چورژی، مابیست ساله روزی سه یا دو ساعت آب داریم. تازه با فشار کم ،به زور تو لوله ها بالا میاد.
    آب مهمتر است یا اینترنت وقتی بتوان آب را سهمیه بندی کرد ، چرا اینترنت نشه. تازه میشه سرعتش رو طوری تنظیم کرد که مثل آب چورژی بشه.
    خدمتتون عارضم که راهای زیادی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و فضای مجازی است که بستگی داره مسولین عزیز و تلاشگر کدام یک را مناسب طبع دانسته که میتوان آن را عرضه کرد
    عادل رمضانی ۶ آبان

    • نقاش گوشه گیر در تاریخ آبان 7, 1395 گفت:

      شما احیانا نسبتی با ریس جمهور کره شمالی ندارید ؟؟!!!

  • ناشناس در تاریخ آبان 6, 1395 گفت:

    تا زمانی فرهنگ مطالعه وکتابخوانی در جامعه وبخصوص کودکان ونوجوانان نهادینه نشود باید با این مشکلات دست وپنجه نرم کرد
    الان در دورافتاده ترین روستا مردم ماهواره واینترنت دارند اما دریغ از یک کتابخانه!!جامعه ایران حالا حالاها درست بشونیست!!ایرانیها ماهیانه صدها هزارتومان بابت شبکه های اجتماعی وتلگرام هزینه میکنند اما برای خریدن یک کتاب میگن پول نداریم!!
    همینه دیگه خوراک فرهنگی ما همش شده غربی….فلان چوپان فلان ابادی تمام شخصیتهای فیلمهای جیم و…رامیشناسد اما با فرهنگ خودش بیگانه است.پس انتظار از چنین مردمی برای پیروی نکردن از فرهنگ بیگانه اب درهاون کوبیدن است..همینه دیگه باید قبول کرد..

  • رستمی تبار در تاریخ آبان 6, 1395 گفت:

    لطفا ابزار تکنولوژی را محکوم نکنید! ضعف خود را محکوم نماییم!
    «تبلیغات و برنامه های آنان مانند شربت خوشرنگ مسموم است و باید همواره با آمادگی کامل در مقابل آن ایستاد.»
    موافقم اما؟
    چرا همیشه پدافند؟
    چرا آفندی عمل نمی کنید؟
    مگر فضای مجازی و ماهواره ابزار خداوندی نیستند که برای تسهیل امور مردم فراهم شده اند؟
    اگر سرمنشاء این ابزار و دانش آنها خدا نیست پس باید در بسیاری از باورهایمان تردید کنیم؟
    ضعف ما در بکار گیری این ابزار و توانایی دیگران ما را به حلال و حرام کشاندن این ابزار کشیده است.؟
    همین الان که این خبر شما منعکس شده و این مطلب بنده منتشر نتیجه بهرگیری از نعمات الهی است که برایش فرق نمی کند آمریکایی آن را اداره کند یا ایرانی چون خالق به همه مخلوقات و بندگانش در این این دنیا به یک دید نگاه کرده و امید به هدایت آنها دارد….
    خدا هیچگاه با این دیدگاه به انسان نمی نگرد و الا به غیر مسلمانان اجازه تفکر و تعلق و خلق و کشف نمی داد… ولی آنها تلاش کردند و خدا نتیجه تلاش ها را همچون باران رحمتی که بر همه جا یکدست می بارد , بارانده است.
    ضعف در ارائه برنامه های سازنده که بتواند آن سوی مرزها را متحول کند ما را به این نوع جبهه گیری می رساند…
    . آنگاه اندیشمندان مسلمان توانستند با تبلیغ به گسترش اسلام کمک کنند. دیگران از این سیاست پدافندی خوششان نیامد و آفندی عمل کردند… از خیزش مردم خاورمیانه حسن استفاده کردند و با وزاندن بادهای قوی فتنه و اختلاف جریانات را به سمت خود هدایت کردند… و منطقه اسفنجی عراق و شام را با نام جذاب خلافت فراهم نمودند تا همه مسلمان مبارزه را از چچن تا فرانسه و آمریکا برای جهاد دروغین علیه برادران دینی شان فراخوانند و همه را سر به نیست نمایند…
    نتیجه آفند دشمنان ویرانی سرزمینهای امت اسلامی به دست حکام نااهل هرهری مذهب منطقه بود.
    حکامی که هیچگاه برای منافع خود نخواسته اند از تاریخ درس عبرت بگیرند…
    شیعه و سنی را بجان هم انداختند تا خود از ورشکستگی اقتصادی خارج و ماسک خشونت بر چهر اسلام زدند….
    شما بجای آنکه بیاید از این ابزار مفید استفاده کنید آنها را آلت جرم تلقی می کنید…
    اصولا تفکرها باید از میان تضادها شکر بگیرد. اگر بخواهیم به یک جامعه یک نوع خوراک بخورانیم مدتی بعد دلسرد و خسته خواهد شد. خدا هم قطعا به کسانی ارج و مزد بیشتری می دهد که در میان همه افعال درست و غلط انسان بهترین یا همان احسنه را برگزینند.

  • شهروند در تاریخ آبان 6, 1395 گفت:

    سلام لطفا یه گزارش از قطعی شبکه های دیجتال تهیه کنید شاید یکی به فکر باشه..

  • یک دوست در تاریخ آبان 6, 1395 گفت:

    سلام بر مستوفی ماندگار
    سلام بر مدیر متحول کننده
    آموزش و پرورش اورامانات با وجود بزرگان چون شما ،
    جناب آقای برزگرفرد (برگزیده )و ..شکوفا خواهد شد.
    به امید خدا