پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:59

بعضی مواقع نیز از ماست که برماست!/ بازخورد رفتار شهروندان با کادر درمانی

بعضی مواقع نیز از ماست که برماست!/ بازخورد رفتار شهروندان با کادر درمانی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : هنگامی که خواننده برای اولین بار کتاب «ما چگونه ما شدیم؟» دکتر زیباکلام را می بیند، عنوان کتاب او و هر شخصی را به تفکر وا می دارد. کتابی که از مقدمه و پیشگفتار تا انتها بر این تاکید دارد که چگونه شد که ما به این مرحله از […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : هنگامی که خواننده برای اولین بار کتاب «ما چگونه ما شدیم؟» دکتر زیباکلام را می بیند، عنوان کتاب او و هر شخصی را به تفکر وا می دارد. کتابی که از مقدمه و پیشگفتار تا انتها بر این تاکید دارد که چگونه شد که ما به این مرحله از تاریخ رسیده ایم… حال که خوب فکر می کنم، به کلام زیباکلام می رسم که واقعا چگونه شد که من شهروند اوراماناتی به این مرحله از تاریخ رسیده ام! خارج از دیدگاهی که همیشه «من نبودم، دستم بود» را تلقین می کند، فکر می کنم دست من هم بی تقصیر نبوده است! حال از خود می پرسم؛ واقعا من شهروند چه تاثیری می توانم بر منطقه ام داشته باشم؟ من شهروند چه کاری برای شهر و دیارم انجام داده ام که بتوانم به خودم اجازه دهم این سوال را مطرح کنم که؛ فرماندار من تو چه کرده ای؟ نماینده ام چرا اینگونه؟ مسئول فلان ارگان این موضوع چرا باید اینچنین باشد و…؟کوثر فخری

این روزها گفتگو در ارتباط با مرگ یک نوزاد جنینی بحث داغ روز است. هرکس به دلایلی که بیشتر خطای پزشکی و سهل انگاری ماماهای شیفت، مدیریت ضعیف و … عنوان می کند، در تمام مجالس و محافل بویژه گروه های شبکه های مجازی به اظهار نظر می پردازد. اینکه واقعا از لحاظ تخصصی و ارائه خدمت اشتباه و سهوی صورت پذیرفته یا خیر را باید کارشناسان و بازرسان تشخیص دهند. به این بخش موضوع نمی پردازم زیرا به حد کفایت در این زمینه اظهارنظر کارشناسی و غیر کارشناسی صورت پذیرفته است. بلکه می خواهم به این نکته اشاره کنم که من شهروند چه وظایفی در قبال اینگونه مسائل و رخدادها دارم؟! هر کارمند، پرسنل  و مسئولی وظیفه خدمت رسانی عالی و در حد توان را به شهروندان برعهده دارد. گاهی حتی پرسنل ساکن در مناطق محرومی مانند شهرستان پاوه باید از حد توان نیز فراتر عمل کرده و همچنان که شاهدیم با وجود کمبود متخصص و امکانات نیروی فعال در بیمارستان پاوه، توانایی عملکردی خود را تا چند برابر نیز افزایش داده اند.

گاهی جانب انصاف را رعایت کنیم و این موضوع را در نظر داشته باشیم که تعاملات دوطرفه و رعایت قوانین شهروندی بر روند اجرای مراحل اداری و درمانی بی تاثیر نخواهد بود. باز هم تاکید می کنم؛ وظایف مسئولین و پرسنل در قبال شهروندان یک وظیفه انسانی و دینی است! باید شهروند ساکن در منطقه محروم اورامانات شامل خدمت رسانی ویژه شود…

شاید نگاشتن این مطلب در زمانی که اذهان عمومی مردم منطقه ناراحت و متاسف برای خانواده آسیب دیده و داغدیده از ماجرای فوت نوزاد است، مقداری طنزگونه به نظر آید! اما هنگامی که زحمات 30 ساله پدرم را در بیمارستان پاوه به خاطر می آورم و میدانم که با تمام وجود ایشان و تمام پرسنل سعی بر ارائه خدمت صادقانه داشتند، سعی خواهم کرد به وظایف شهروندی و مهارت های زندگی که متاسفانه بیشتر ما رعایت نمی کنیم گذری بزنم.

در قدم اول مراجعه من شهروند به مراکز اداری و درمانی، قدرت تصمیم گیری ام بی تاثیر نخواهد بود. اینکه در چه زمانی و چگونه و به کدام قسمت مراجعه کنم، اینکه اگر مشکلی برای من شهروند در یک بخش از قسمت های اداری و بیمارستانی پیش آمد، چه کاری باید انجام دهم و… در واقع علم به دانستن قوانین و مقررات و درست قدم برداشتن هنگام رخداد مشکلات یکی از وظایف شهروندی من است. اما واقعا چقدر این روال طی می شود و شهروندان تا چه اندازه به این قوانین تسلط دارند والبته چقدر قوانین حامی آنهاست از مشکلات پیش روی ماست و جای بحث دارد… بطور مثال من حادثه دیده باید در همان ابتدای مراجعه ام به بیمارستان، آگاهی داشته باشم که به اورژانس مراجعه کنم و بعد از تشخیص پرستار و در صورت صلاحدید به پزشک عودت داده شوم؛ نه اینکه در همان ابتدا تصمیم بگیرم که در نوبت بمانم که یک پزشک من را بپذیرد، شاید همین تصمیم اشتباه در انتظار ماندن باعث وارد شدن صدمه ای جبران ناپذیر به من شود.

در قدم دوم شهروندی که به بیمارستان یا مراکز بهداشتی مراجعه می کند، باید رفتار صحیح اجتماعی را بداند و با رفتارهای افراط و تفریط گونه سعی نکند که پرسنل را به اشتباه بیاندازد! یک مثال برای روشن شدن قضیه اینکه اگر شهروندی صدمه دیده به بخش اوراژنس مراجعه می کند و سردی رفتار یک پرستار و پزشک را  می بیند اگر سعی کند با داد و بیداد و سروصدا پرسنل را متوجه خود سازد، قطعا ثمره رفتارش مفید نخواهد بود و ممکن است نتیجه عکس بگیرد! اما اگر درگوشه ای آرام و بی صدا نیز بنشیند و عکس العمل آرامی داشته باشد، باز هم  پرسنل ممکن است به شدت وخامت حالش آگاه نشده و کمرویی و خجالتی بودن فرد آسیب دیده به درمانگاه باعث تحمل درد و رنج و گاها صدمات جبران ناپذیر شود. پس واقعا در مرحله دوم نحوه تعامل با کادر پزشکی و توضیح دادن صحیح اوضاع و احوال بیماری بی تاثیر نخواهد بود. اگرچه کادر پزشکی هر بیمارستان یا کلینیکی باید آمادگی رویارویی با هر رفتاری از افراد بیمار و صدمه دیده را داشته باشند، اما نحوه تعامل و گفتگو بر روند درمان بی تاثیر نیست.

در قدم سوم انتظارات شهروندی قرار میگیرد. شاید در این ارتباط بیشتر هم وطنان را نیز مشمول دانست! سطح توقعات و انتظارات هر شهروند مراجع به ادارات و ارگان ها برای به انجام رسیدن کارها در اسرع وقت بالاست. هر شخصی انتظار دارد که صف های طولانی، انتظارات زیاد و … را تحمل نکرده و هرچه زودتر به نتیجه دلخواه خود برسد، البته تا این مرحله هیچ ایرادی شامل من شهروند نمی شود مگر آنکه خودخواهانه به کارهای خود و نتایج دلخواهم اصرار کنم. هرچند در ادارات نیز، بروکراسی ها و طی کردن مراحل سخت ممکن است هر شهروندی را فرسوده کند، اما تحمل و بردباری من شهروند در مراجعه به ادارات و بویژه مراکز درمانی که سرعت عمل در راس دستورات آن قرار دارد، ممکن است بسیار کمک کننده باشد.

اشتباه در پزشکی و مراحل درمان صدمات غیرقابل جبرانی به بار خواهد آورد و اگر تعجیل و توقع در درمان وجود داشته باشد، با همه بی امکاناتی بیمارستان ها و کلینیک های درمانی، نتایج نا مطلوبی به وجود خواهد آورد. من شهروند در مرحله انتظاراتم از ارگان ها بصورت عمومی و درمانگاه ها و بیمارستان ها به صورت خاص باید این پیش زمینه ذهنی را داشته باشم که پرسنل و کارکنان منطقه با نهایت کمبود ها و امکانات و با تخصص زیادی که در اثر مراجعات غیرقابل باور به آنها می شود در حال ارائه خدمت هستند.باید این توقع را داشته باشم که معجزه ای از هیچ شخص و فردی صورت نمی گیرد، مگر آنکه امکانات و تجیهزات کافی داشته و گاهی در یک ارگانی یک سیستم پیشرفته تر کامپیوتری و یا یک دستگاه ساده اداری ممکن است سرعت عمل کارمند و کادر اداری را بالا ببرد. اگر مثال همان فرد آسیب دیده ای که به بیمارستان مراجعه می کند را در نظر بگیریم، باید این فرد پیش زمینه ذهنی داشته باشد که کادر پزشکی همه امکانات و تخصص را در اختیار ندارد و این احتمال نیز وجوددارد که نتیجه مطلوب را دردرمان کسب نمی کند. البته این انتظار باید زمانی شکل بگیرد که کارکنان و پرسنل از تمام توان خود مایه گذاشته و با وجود همه تلاش به نتیجه نخواهند رسید، بویژه در بخش درمان که با جان انسان ها سرو کار دارد…

در نهایت قدرت حل مساله قرار می گیرد. اگر بتوانیم درست تصمیم گیری کنیم که چه زمانی و چگونه به بخش مورد نظر مراجعه کرده، با نهایت ادب و رفتار اجتماعی صحیح با پرسنل برخورد کنیم و در نهایت اجازه دهیم کارکنان و کادر فعال در آن ارگان یا واحد به روال درست فعالیت شان را انجام دهند، ممکن است تا حدی نتیجه مطلوب بگیریم اما بارها شاهد رفتارهای صحیح شهروندان قانونمدار بوده ایم که متاسفانه با اشتباهات و سهل انگاری های پرسنل و کادر آن ارگان یا واحد مربوطه روبرو شده اند. چاره چیست؟ مهارت قدرت حل مساله، در قدم نهایی رفتارهای شهروندی قرار می گیرد. اگر خدایی نکرده من شهروند حادثه دیده به یک واحد بیمارستانی مراجعه کرده، قوانین شهروندی را درست و بجا انجام دهم و با یک قصور و سهل انگاری مواجه شوم، چاره ام در قدرت حل مساله خواهد بود. اگر پرستاری کوتاهی کند به سرپرستاری مراجعه کنم، اگر سهوی می بینم به مدیریت اطلاع دهم.

اگر برخوردی نامناسب می بینم با مسئولین در میان بگذارم و هزاران اگر دیگری که باید در هنگامه مواجه با مشکل برای آن برنامه ریزی و مدیریتی خوب در نظر داشته باشم. قدرت حل مساله به من شهروند این فرصت را می دهد که در پی حل مشکل باشم، قبل از آنکه مساله بزرگ تر و لاینحل تر از آنی شود که دیگر از حل کردن آن عاجز بمانم…

در پایان امیدوارم هیچ خانواده ی شهروند منطقه، داغ از دست دادن عزیزان و مواجه با مشکلات درمانی و قصورات پزشکی را در بیمارستان ها و واحدهای منطقه نبیند. ان شاءالله شاهد اتفاقات ناگوار اینچنین در هیچ ارگان و واحد درمانی نباشیم، زیرا نتیجه عملکرد ضعیف و سهل انگاری کادر درمانی متاسفانه نمود عینی دارد و با جان انسان ها سروکار دارد.

اگر من شهروند از مسئول، نماینده و وزیرم انتظار رسیدگی به ارگان ها، واحد ها و تجهیز کردن آنها  را دارم، در قبال آن باید به عنوان شهروند قانونمدار این موازنه را حفظ کرده و خود نیز به ضوابط و رفتار صحیح انسانی آگاهی داشته باشم. اگر من شهروند ندانم چگونه هنگام مواجه با مشکل در فکر راه حل آن باشم، دیگر چه انتظاری باید از مسئولی که مدیریت آن ارگان را دارد، انتظار داشته باشم به مشکلاتم رسیدگی کند. اگر من شهروند با تمول مالی و اقتصاد خوب هیچ گاه در کمک به تجیهز کردن بیمارستانم نقشی نداشته ام دیگر از مسئولینی که حتی نام شهرم را ممکن است  ندانند، دیگر چه انتظاری باید داشته باشم؟ شهروندان باید به قوانین آگاهی داشته و این انتظار را هم داشته باشیم که پرسنل زحمت کش ادارات و واحدها نیز فراتر از توان برای من شهروند تلاش کنند، زیرا امکانات و تخصص ها واقعا پاسخگوی نیازهای مردم منطقه نیستند. به امید روزهای خوب و روشن…

کوثر فخری خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه 

26 پاسخ برای “بعضی مواقع نیز از ماست که برماست!/ بازخورد رفتار شهروندان با کادر درمانی

  • سلجواب سلام دکترا! در تاریخ آبان 7, 1395 گفت:

    دوستان سلام من فکر میکنم که پرسنل بیمارستان به طور عموم مهربان و دلسوزند اما یک تعدادی هم نه ولی چه میشه کرد کلا رفتار پرستارا از دکترا بهتره و رفتار دکترا از متخصصان بهتر. ولی در بین این همه خوب و بد یکی مثل دکتر نقشبندی هم هست که با رفتار خوبش تونسته در بین مردم جایی برای خودش پیدا کنه. درحالی که دکترهای همشهری خودمون عارشون میاد جواب سلام ما را هم بدن. اگر متخصص های بیمارستان با مردم درست برخورد کنن پرستارا هم یاد میگیرن.

  • فرهنگی در تاریخ آبان 4, 1395 گفت:

    به نام خدا و با سلام خدمت خوانندگان محترم . انسان هر چقدر خود را از انسانهای جاهل دور نگه دارد باز هم کم است امروزه با وجود فضای مجازی ، مردم از انگیزه مغرضانه آنها در امان نیستند و با انتشار مطالب احساسی و کینه توزانه دنبال اهداف پلید خود هستند.به دلیل <>و <>مراجعین به مراکز درمانی جهت کیفت کار و بهتر شدن روند درمان باید طوری رفتار نمایم که آنها هم با دلگرمی و انگیزه بیشتر بتوانند امورات محوله را انجام دهند اگر در بین هزاران نفر مراجع یک نفر هم بنا به دلایل کمبود دستگاه های لازم و یا خطای پزشکی دچار مشکل خاصی شده باشد لازم نیست کاسه داغ تر از آش بوده (اشخاصی که دچار مشکل شوند از طریق مجرای قانونی می توانند دنبال مطالبات به حق خود باشند )و به دنبال تخریب دیگران باشیم کسانی که بهر دلیل با هر بهانه ای دنبال تخریب زحمت کش ترین قشر هستند نیت های پلیدی دارند که وجود این گونه انسانها مانند غده سرطانی می باشد که قسمت اعظم را در بر می گیرد یا به عبارت بهتر این افراد فتنه گر هستند و دنبال اهداف شیطانی خود هستند غافل از اینکه وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ

  • شهروند! در تاریخ آبان 4, 1395 گفت:

    بی شک موضوع و نوشته شما در مورد اشنایی با نحوه و برخورد ارباب رجوع با کارمندان و پرسنل ادارات صحیح و قابل پذیرش بوده.بی گمان در این بین پرسنل بیمارستان پاوه با حداقل امکانات مواجه بوده و در عین حال از حداکثر توان و ظرفیت جسمی علمی خود استفاده کرده.من به شخصه فارغ التحصیل یکی از رشته های بیمارستانی هستم که در شهر دیگر خدمت کرده .و شاهد برخوردهای عجیب اما قابل انتظار همراهان مریض بوده .این وظیفه پرسنل است که با ارامش با رعایت تمام نکات به مریض و همراهانش برسد .در کدام بیمارستان یا اورژانس کشور شما مشاهده کردید که مردم اول به پرستار مراجعه کرده تا در صورت لزوم به پزشک عودت داده شوند را پیشنهاد میدید؟.وظیفه پرستار مگر تشخیص است بعد اتفاقی بیافتد چه کسی جوابگو ست همون اول میگن چرا به پزشک مراجعه نکردی .در این بیمارستان که تقریبا در حال تبدیل شدن به یه درمانگاه کوچک است رییس وجود ندارد؟چرا؟سرپرست شبکه با حفظ سمت مسئول بیمارستان است تا همچنان پست ریاست شبکه را برعهده داشته باشد .متاسفانه دادن پست های مهم به افراد نالایق در شهرستان موضوعی است که عادی شده و افراد بدون داشتن اگاهی مهارت فقط براساس روابط انتخاب میشوند .شاهد عزل و نصب هایی بدون هیچ امیدی به پیشرفت هستیم.مشکل پرسنل نیستن مشکل پرستاران نیستن مشکل دکترا نیستن مشکل شهروندان نیستن .مشکل انتخاب مدیران نالایق براساس روابط میباشد .فقط کافی است به انتخاب سرپرست شبکه که مدیریت سلامت روحی روانی و جسمی یک شهرستان میباشد نگاه کرده.

  • احمدي در تاریخ آبان 4, 1395 گفت:

    قدر پرسنل بيمارستان بدانيم خانم فخري عالي گفتند بايد فرهنگ برخورد بلد باشيم يك موضوع بزرگ كردن لطمه به روحيه پرسنل هست در مراكز درماني استان هر روز شاهد اين موارد هستيم ولي اينچنين برخورد نشده و از اصحاب رسانه هم انتظار حمايت هست نه دنبال ضعف يك قشر زحمت كش

  • پرسنل شبکه و بیمارستان پاوه در تاریخ آبان 4, 1395 گفت:

    با سلام
    باید خاطر نشان کنیم کوچک کردن دایره مدیریت در شبکه پاوه به دلیل نداشتن دغدغه ی سرپرست شبکه برای بهتر شدن وضع بهداشت و درمان شهرستان می باشد چون اگه دغدغه داشت:
    ۱٫معاون بهداشتی داشت تا امورات بخش بهداشت را به او محول می کرد ولی مطمئنا این کار را نمی کند چون مدیریت شبکه به همکارانش اعتماد ندارد و می خواهد با عدم گماشتن یک معاون ، خودش بر همه امورات نظارت کند که با توجه به شرکت در همه جلسات ربط و بی ربط که در آنها شرکت می کند وقت اینکار را هم ندارد و دلیل دیگر اینست که رییس شبکه بخاطر دریافت کارانه بیشتر تا حد توان از گماشتن افراد برای پیشبرد بهتر امورات کوتاهی می کند چون در آنصورت کارانه خودش کم می شود
    ۲٫سرباز زدن رییس شبکه در انتخاب یک پزشک لایق برای ریاست بیمارستان به این خاطر است چون با آمدن یک دکتر برای ریاست بیمارستان دیگر نمی تواند در امورات بیمارستان دخالت کند و همچنین هیچ دکتری حاضر به کار کردن در زیر دست فردی که از لحاظ مدرک و وجه ی کاری پایین تر است کار نمی کند و رییس شبکه فکر می کند که وجود یک رییس قوی در بیمارستان به منزله ی کم شدن از اختیارات خودش و به حاشیه رفتن است و می ترسد که جایگاه خود را از دست بدهد که باید خاطرنشان کرد که مدیریت فعلی شبکه پاوه با چنین تفکری هر چند باعث بهتر نشدن امور نمی شود بلکه زمینه را برای پسرفت بیشتر فراهم می کند
    و در آخر باید خاطر نشان کرد که مدیریت فعلی بیمارستان آقای عزیزی ، سپر بلای سرپرست شبکه شده و همه ی هجمه ها و ناسزا گویی ها علیه آقای عزیزی است که باید گفت اقای عزیزی چوب محافظه کاری و بی خیالی سرپرست شبکه را می خورد ودلیل این گفته آنست که در طول چند روز اخیر و حوادث پیش آمده سرپرست شبکه از ارائه ی توضیحات در قبال نوزاد فوت شده سکوت کرده در حالی که این مسئله بازتاب زیادی در فصای مجازی رو کل کشور داشته است
    و در نهایت از آقای حسینی تقاضا می شود با توجه به اینکه خودش هم کاملا واقف است که با رابطه و زد و بند به این جایگاه دست یافته نه لیاقت و کارآمدی بخاطر بهبود وضعیت استعفا دهند و تشنه قدرت نباشد ولی افسوس که اینکار را نمی کند.

  • محمد در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    دوستی که فرمودند پرسنل بیمارستان حقوق میگیرند آیا بقیه کارمندان رایگان کار میکنند؟ اگر کمی درست فکر کنیم و میزان مراجعه به فرد رو به طور میانگین بررسی کنیم شاید هر پرسنل بیمارستان به میزان 100 برابر سایر ادارات با ارباب رجوع برخورد دارد.پرستار یک شیف اورژانس 100 نفر مراجعه دارد ولی یک اداره ممکن است در ماه 100 نفر مراجعه نداشته باشد.
    آیا برخورد ارباب رجوع با کارمند سایر ادارات مانند برخورد با پرسنل بیمارستان است؟
    قطعا مشکلات در سیستم هست و کسی منکر آن نیست. ولی با بد رفتاری و زیر سوال بردن خدمت پرسنل وضع بهتر که هیچ بدتر هم میشود.

  • شهروند در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    چرا ازادارت د یگر ی مانده تامین اجتماعی که دوسال پیش باحضورمسولین کشوری واستانی فوق مسولین شهرستان پاوه معاون استاندار نماینده وقت درمحل شهرک فرهنگیان پاوه کلنگ احداث درمانگاه تامین اجماعی به زمین زده شد هچ مسول جواب گونیست ۲چرا بنیاد شهید این همه جامعه هدف تحت پوش دارد اما با بیمارستان ودرمانگاه بیمارستان قررادادندار چه کسی جواب گواست باتشکر ازمدیریت سایت

  • حاج کیو در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    ایران کمبود منابع ندارد بلکه مدیران نارکارآمد جامعه را بسوی ناکامی سوق میدهند

  • قانون در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    پس شما هم از وابستگان به بیمارستان هستید هه هه هههههه
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
    تقریبا نیمی از پرسنل بیمارستان برخوردشون افتضاحه بخصوص بخش زایمان .
    مفت که اونجا کار نمیکنند بابت هرکاری که میکنند چند برابر حقوق دریافت میکنند پرسنل بیمارستان اگه خوب برخورد کنند لطف نکردند بابتش پول دریافت میکنند اگه مفت کار میکنند ک برخوردشان بد است قابل قبول میباشد اما بابت هرقدمی که برمیدارن پول بهشون داده میشه و هیچ منتی نداره
    جای هیچگونه طرفداری از پرسنل بیمارستان وجود نداره و اینکه میگن زحمت میکشند خیلی مضحکه . چون برای گرفتن پول زحمت میکشنند اگه حقوق بهشون ندن یا کم بدن بخدا یک نفرشون حتی یکساعت خدمت نمیکنه . دیگه این حرفهای بی معنی چیه که زحمت میکشن ! کارگر ساختمان هم زحمت میکشه میوه فروش دور میدون و مغازه دار و راننده تاکسی و غیره چندین برابر اینها زحمت میکشند اما لطف نمیکنند برای پول دارند زحمت میکشند و بابت زحمتی که میکشند خیلی کمتر از پرسنل بیمارستان پول دریافت میکنند
    پس پرسنل بیمارستان منتی وجود نداره شما دارید خیلی بیشتر از حقتون پول میگیرد .
    یکی از اشناهای من بیمارستان کار میکنه خیلی شاکی بود که حقوقش خیلی کمه و خیلی ناراضی بود من فکر میکردم کمتر از یک میلیون بهش میدن که اینجور گله مند هستش تا فیش حقوق شو دیدم نزدیک سه میلیون دریافتی داشت گفتم مرد حسابی من با سه میلیون سه خانواده رو میتونم خرج بدم تو ناراضی هستی که فقط خودت و همسرت هستین !
    کلا پرسنل بیمارستان ماهی بیست میلیون هم بگیرن غر میزنن و میگن کمه . کلا ناشکری در بیمارستان غوغا میکنه
    حرفا زیاده
    آخ اگه فقط یک هفته قانون رو دست من میدادن کاری میکردم کارستون !!!

  • گمنام در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

    باسلام
    من بر این باورم که کادر بیمارستان مثل دروازه بان میمونند که اگر از ده توپ یکیرو بخورن همه ازش ناراحت میشن اما در مقابل مهاجمی که از ده توپ یکیرو گل کن مورد لطف قرار میگیره

  • عزیزی در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    خانم فخری با سلام و عرض ادب و احترام
    بی گمان در هر اداره و محلی طبعا انسانهای خوش اخلاق و انساندوست و با تقوی و گاها مقابل آن هستند من خودم بعنوان کسی که خود و همسر و فرزندم از بیمارستان پاوه رنجدیده ایم گاها از برخورد ناشایست تعدادی از پرسنل بیمارستان دلخور و ناراحت شده ام هر چند که برخورد عده ای از پرسنل زحمتکش و دلسوز مرهمی بر زخم بد اخلاقی تعداد اندک پرسنل بد اخلاق و بد رفتار بوده است.
    پارسال همسرم در بیمارستان پاوه تا پای مرگ رفت به علت بی توجهی و بد اخلاقی و عدم هماهنگی جهت پذیرش نوزاد پسرم در مراکز درمانی استان متاسفانه بعد از پنج ساعت از تولد فوت شد همسرم بخاطر خونریزی شدید تا دم مرگ رفت می توانستم شکایت کنم اما وقتی نوزاد فوت شد دیگر شکایت برایم مفهومی نداشت براستی علیرغم شعار وزارت بهداشت مبنی بر حمایت از مادران باردار و نوزادان چرا کسی یا بازرسی پیگیر این موضوع نشد ؟
    همان موقع پسرم شب مریض شد پیش دکتر اورژانس اوردم گفتند چیزی نیست امپول مسکن برایش تجویز کرد تا فردا در منزل آپاندیسش ترکید و پسر هفت ساله سه بار بخاطر عدم تشخیص آپاندیس زیر تیغ عمل جراحی رفت براستی چه کسی باید جوابگو باشد از چه کسی گله مند باید بود
    ؟
    چرا مسوولین بهداشت و بیمارستان پاوه این موضوع را ندیدن؟ چرا؟

    • کوثر فخری در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

      سلام خدمت شما و سایر مخاطبین گرامی سلام پاوه… بابت فوت نوزادتون تسلیت عرض می کنم. بله متاسفانه در هر ارگان و واحدی نیروها و پرسنل خوب و زحمتکش و در مقابلش پرسنلی که ممکنه در کارشون اهمال و کم کاری کنند و البته اخلاق کاری و روابط متعارفی نداشته باشند؛ داریم. البته نباید هیچ موقع یک اداره و واحد رو در کل در نظر گرفت و موضوعات رو تعمیم داد. سعی کردم در این مطلب به این اشاره کنم که همشهریان عزیز هم باید حق و حقوق خودشون رو بدونن و البته روابط متقابل و متعادلی با پرسنل داشته باشند.امیدوارم شاهد اتفاقات ناگواری از این دست در شهرستان و کشورمون نباشیم…

    • کۆڕدەۆاڕی در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

      سلام
      اقای عزیزی دوست بزرگوار
      ان شااللە خداوند صبرتان دهد و در غم از دست دادن نوزاد پسرتان ما ر هم شریک بدانید
      و اما به نظرتان در مورد مرگ فرزندتان و اینکه شکایت نکردید و پیگیری نکردید یک نوع خودخواهی نیست؟
      چرا به راستی شما خودخواه بوده اید که از اعتراض و شکایت و پیگیری حق خود منصرف شده اید چون هم به خود ظلم کردهاید و هم به ایندگان
      چرا که اگر هرکدام از ما از حق و حقوق خودمان بگذریم و اگر در جامعه ایی اعتراض و نقد نهادینه نشود نه یک بار بلکه هزاران بار دیگر متاسفانه باید شاهد این گونه فجایع و بی توجهی ها نسبت به خودمان باشیم

  • شارکم پاوه در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    بالای ۹۰ درصد کارمندان سطح شهرستان کارشون رو درست انجام میدن و خیلیها هم از خود گذشتگی میکنند اما واقعا یک پرستار یا کارمند اداری یا ….. کاری بجز اجرایی قانون و خواسته ی مسئولش انجام میدهد ؟ اگر انجام نداد و مورد حمله قرار نگرفت مرتبط به رابطه زیر است . که قبل از آن یک حقیقت رو بشنوید که در تمام ادارات شهرستان دیدم و همه مسئولین سرشون رو زیر برف کردن اینکه چرا ما داریم خودمونو گول میزنیم همه مثل آیه قران برامون ثابت شده که در تمام شهر مسئولین بر اساس روابط تعیین میشود و در نتیجه همیشه رابطه دار ها کارهایشان سریعتر انجام شده و شکایاتشان دقیقا پیگیری میشود اما بقیه ……….. البته امیدوار این نظر بخاطر روابط حذف نشود

  • شهروند در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    باسلام..نکته ی مهم اینه که چرا باید تو شهری مثل پاوه یک مطب سنوگرافی..متخصص مامایی..و مشابه اینها وجود نداشته باشه برای مواقع اضطراری که آدمی ک کارش اورژانسیه با مراجعه به مطب کارش راه بیفته و انقدر معطل نشه تو کلینیک به اون کوچیکی و ازدحام جمعیت چرا همه ی کارها خلاصه شده تو بیمارستان حد اقل از یک تخصص میباید یکی از مطب هارو میزاشتن ک اینهمه مشکل ایجاد نشه مسئولیین فقط بفکر منافع خودشونن

  • ماهان در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    با سلام و خسته نباشید به همه دلسوزان چیزی که این روزها آشکار است این است که پاوه داره نابود میشه بیمارستان هر روز پس رفت میکنه بیماران به جوانرود فرستاده میشن چرا…..مگر فرق جوانرود و پاوه چیه؟ و چیزی که بیشتر مردم و آزار میده غرور بیش از حد بعضی از پرستاران بخصوص بخش نوزادان است اونجا به سختی رگ کودکان و میگیرن وقتی بعد از بارها اذیت کودکان معترض میشیم و میگیم کس واردتری بیارین شاهد برخورد خیلی بد آنها میشویم تا کی باید مردم این و تحمل کنند؟؟؟؟

  • احسن مرادی کرمانشاه در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    قدر این افراد را بدونید بیمارستان های کرمانشاه رو ببینید چطور برخور میکنند و کلینیک پاوه نیز در حد این همه مریضی که میرن خیلی خوبه کلینیک مهدیه جای نفس کشیدن نیست

  • محمد در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    انصافا برخورد نسبت به سایر ادارات بهتر است بخصوص در بخش اداری و در بخش درمانی نیز به دلیل مشغله و کار سنگین واقعا باید ما هم رعایت حالشا را بکنیم

    • ناشناس در تاریخ آبان 3, 1395 گفت:

      قدر بدانیم وقتی مراجعه میکنی هیج امکاناتی که وجود نداره هیچ نحوه برخورد هم زیر رادیکال هست

  • ناشناس در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    بخوا خوشه…بیمارستان پاوه برای خودش داستانی شده …

  • ارباب رجوع در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    يك سئوا ل از همشهريان عزيز :ايا درادارات ديگر كه تعداد مراجعه كننده به نسبت بيمارستان خيلي كم است و كارشون هم راه نميفته و برخورد خوبي با مراجعين هم ندارن چرا در نوك حمله انتقادات نيستن بخدا سوگند بيمارستان از خيلي ادارات بهتره اما ديوارشون خيلي كوتاه ست من شرايطي دارم كه مجبورم بارها به بيمارستان مراجعه داشته باشم الحق و والانصاف دارن كار ميكنن

    • نگران در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

      بسیاری از ادارات دیگر وضعیت اسف بار است ولی چون باعث مرگ آنی نمی شوند رسانه ای نمی شوند ولی به شدت باعث فشار روحی و روانی و افزایش مراجعات مردم به بیمارستانها می شوند

  • مشاور در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    متاسفانه مردمان ما فقط نیمه خالی لیوان رامیبینند

  • علی محمدی نوسودی در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    با سلام
    ضمن تشکر از کلیه دوستان که دغدغه وضعیت درمانی مردم منطقه را دارند واگر انتقادی می کنند در جهت اصلاح وبهتر شدن وضعیت درمانی شهرستان می باشد. وتشکر از پرسنل محترم بیمارستان وشبکه بهداشت ودرمان شهرستان پاوه که جهت خدمت به شهروندان در حد توان کوتاهی ننموده وپیگیریهای لازم را انجام میدهند.دوستان از اینکه با کمبود امکانات روبرو هستیم بر کسی پوشیده نیست .پس بیایید بجای تخریب همدیگر تللاش کنیم با همکاری وفشار بر مسئولین بالا دست در رفع کمبودهای موجود قدم بر داریم.

  • ناشناس در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    سلام متاسفانه در بیمارستان پاوه بخش زایشگاه اصلا برخورد خوبی با خانم باردار نمیشه

  • ناشناس در تاریخ آبان 2, 1395 گفت:

    با سلام من روز جمعه به اوژانس بیمارستان مراجعه کردم خدا وکیلی پرسنل اوژانس شیفت بعد از ظهر از جون مایه میذارن و کار میکنن اینقد بی انصافی نکنیم

پاسخ دادن به ناشناس لغو پاسخ