ج 10 فروردین 1403 ساعت 00:43

یکی از آثار استعمار جدید واگذاری بازار به زنان و دختران است

یکی از آثار استعمار جدید واگذاری بازار به زنان و دختران است

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه به حدیثی از پیامبر بزرگوار اشاره کرد که فرموده است: در کره زمین که ملک خداست در آینده هیچ خانه، حصار و چادری وجود نخواهد داشت، الا اسلام به داخل آن وارد خواهد شد؛ و ان شاءالله ماهم شاهد خواهیم بود […]

به گزارش سلام پاوه : خطیب جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه به حدیثی از پیامبر بزرگوار اشاره کرد که فرموده است: در کره زمین که ملک خداست در آینده هیچ خانه، حصار و چادری وجود نخواهد داشت، الا اسلام به داخل آن وارد خواهد شد؛ و ان شاءالله ماهم شاهد خواهیم بود دین اسلام به غرب و شرق و دوردست‌ترین نقاط روسیه آقای پوتین و آخرین جزایر و ایالت های آقای اوباما نفوذ خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه ؛ حاج ماموستا ملا قادر قادری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (23 مهرماه 95) که با حضور پرشکوه مردم نمازگزار در مسجد جامع پاوه برگزار شد، در ابتدای خطبه‌ها به گزارش خبرگزاری‌ها در طی هفته گذشته در خصوص نام مبارک حضرت محمد در اسرائیل غاصب اشاره کرد و گفت: در طی سال 2016 نام محمد (ص) در سرزمین‌های اشغالی، منهای غزه و قسمت عربی تحت کنترل محمودعباس، بیشترین نامی بوده که مردم آن سرزمین بر فرزندان خود نهاده‌اند.ماموستا قادری

وی افزود: برای ما مسلمانان که محمدی هستیم، در یک حکومت یهودی و ضد اسلام و دولتی که ضد محمدالمصطفی است استقبال از نام آن بزرگوار درس عبرت و امیدواری و دل‌خوشی است و پیام آن این است که اسلام و رهبر و قائد آن ان شاء الله در آینده‌ای نزدیک جهان گیر خواهند شد.

امام‌جمعه پاوه در ادامه با اشاره به آیه 28 سوره مبارکه فتح «هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا» گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: پروردگار شما کسی است که پیامبر و رهبر و قائدی به میان شما فرستاده است به همراه دینی که در آینده این دین، دین جهان خواهد شد و تمامی ادیان کنار گذاشته میشوند، مشروط به این امر که مسلمانان عالم، عامل، حکیم، بصیر و هشیار باشند نه اهل انتحار و انفجار و خرافات و تفرقه و نوکر بیگانه.

حاج ماموستا قادری افزود: برای تقویت این مسیر و نصرت این رسول و برای حمایت از این رسالت و برای تحقق این وعده، خداوند بزرگ به‌تنهایی کافی است و ما وسیله‌ای بیش نیستیم.

خطیب جمعه پاوه در ادامه به حدیثی از پیامبر بزرگوار اشاره کرد که فرموده است: در کره زمین که ملک خداست در آینده هیچ خانه، حصار و چادری وجود نخواهد داشت، الا اسلام به داخل آن وارد خواهد شد؛ و ان شاءالله ماهم شاهد خواهیم بود دین اسلام به غرب و شرق و دوردست‌ترین نقاط روسیه آقای پوتین و آخرین جزایر و ایالت های آقای اوباما نفوذ خواهد کرد.

وی وجود نام مبارک حضرت محمد (ص) را باعث افتخار، عزت و ابروی مسلمانان دانست و گفت: بنا به توصیه پیامبر اسلام (ص)، ما به‌عنوان مسلمان وظیفه‌داریم که اسامی اسلامی برای فرزندان خود انتخاب کنیم و اگر این امر میسر نشد از اسامی کردی مناسب که با آداب و فرهنگ نیاکان ما سازگار باشد استفاده کنیم و اگر این کار را هم نکردیم، به‌عنوان یک ایرانی از نام‌های مرسوم در کشور خودمان برای فرزندان خود برگزینیم و از اسامی غیردینی که نه با اسلام و نه با فرهنگ قومی و ملی ما سازگاری دارند پرهیز نماییم.

حاج ماموستا قادری در بخشی دیگر از خطبه‌ها به بعضی از رموز قرآن اشاره کرد و گفت: یک دانشمند مصری بعد از تحقیقات فراوان در قرآن کریم، به این نتیجه رسیده است که واژه (الحیاة) و (الموت) هرکدام 145 بار در قرآن آمده‌اند و مفهوم آن این است که خداوند بزرگ هم برای دنیا و حیات ما ارزش قائل است و هم برای قیامت و دنیای پس از مرگ ما؛ و همچنان که 145 بار سخن از زندگی به میان آمده است 145 بار هم از مرگ و حیات دوباره انسان سخن گفته‌شده است. پس ما باید هم برای این دنیا و هم برای آن دنیا کار و تلاش نماییم.

وی ادامه داد: در قرآن کریم 50 بار واژه (الناس) و در کنار آن 50 بار نیز واژه (النبی و الرسول) آمده است و بدین معنی است که پیامبران آمده‌اند تا مردم را اصلاح کنند. هراندازه احترام به پیامبران برای ما تکلیف است، پیامبران هم همان اندازه اصلاح انسان‌ها برایشان مهم بوده است و درست است که پیامبران دارای جایگاه و مقام مهمی بوده‌اند اما حتماً مردم هم لیاقت و شایستگی میزبانی این مهمانان بزرگ را داشته‌اند. که به تعداد نام پیامبران ، الناس هم در قرآن آمده است.

جاج ماموستا قادری به واژه شکر و مصیبت نیز اشاره کرد و گفت: این دو واژه هرکدام در قرآن 75 بار تکرار شده‌اند تا ما اگر دچار مصیبتی شدیم شکر را از یاد نبریم و اگر مشکلات روزگار بر ما چیره گشت شکر و صبر پیشه نماییم؛ زیرا این‌ها رمز و پیام و درس و عبرت هستند که به‌سادگی در قرآن نیامده‌اند.

خطیب جمعه پاوه تکرار واژه‌های (الرجل) “مرد ” و (المراة) ” زن ” هرکدام به تعداد 24 بار را نیز دارای پیام دانست و گفت: پیام این تکرار این است که زن و مرد مکمل یکدیگرند. هرچند اسلام به زنان به خاطر ترحمی که به آنان دارد و به خاطر حفظ شخصیت و آبروی زن مسلمان اجازه بعضی از فعالیت‌ها را نداده است اما زن و مرد در قرآن به یک اندازه تکرار شده‌اند و این نهایت احترام قرآن به زن مسلمان است.

ایشان تصریح کرد : علی رغم این جایگاه والایی که قرآن کریم برای زن قایل است متأسفانه امروزه شاهدیم که زنان وسیله و ابزار تبلیغاتی شبکه‌ها شده‌اند تا با عریان نمودن خود وسیله کسب و درآمد دیگران شده و کالاهایشان را باقیمت بالا به مردم عرضه نمایند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها استعمار جدید و قدیم را مورد بررسی قرارداد و گفت: در استعمار قدیم دشمنان سرزمین را اشغال و بر افراد و اراضی مسلط می‌شدند؛ اما آن استعمار جواب نداد و کشورهای استعمارگر همچون آمریکا و روسیه و انگلیس و… با تاکتیک و برنامه‌ دیگری دارند بر کشورهای مسلمان مسلط و با استعمار جدید  وارد منطقه شده و در این عصر اول فکر ما را استعمار می کنند و بعداز اینکه بر فکر ما تسلط پیدا کردند، بدون هیچ زحمتی خانه و دیار ما تحت سلطه آنها قرار خواهد گرفت.

ماموستا قادری برنامه‌های استعمار جدید برای تسلط بر فکر مسلمانان را تشریح کرد و گفت: مبارزه با سنت و آداب و روش و فرهنگ مردم مناطق همچون لباس و پوشش و آداب، ترویج برنامه‌های ضد دین، تضعیف حریم خانواده، تزریق فرهنگ غرب، به‌کارگیری افراد مریض و ترور شخصیت‌های دینی و مفید و مؤثر در جامعه، برنامه‌های دشمن برای تسلط بر فکر افراد جامعه است.

خطیب جمعه پاوه افزود: اگر امروزه جوانان از ما دور گشته و بعضاً به فرهنگ غربی ها روی آورده‌اند به این دلیل است که برنامه‌های خوب و مدونی برای آنان نداریم و منهج خوب به آنان ارائه نداده‌ایم و از طرفی هم رسانه‌های ضد دین و غربی دلیل عدم پیشرفت جوانان ما را در فرهنگ اسلامی آنان عنوان کرده‌اند و آنان نیز خیلی ساده این حرف‌ها را پذیرفته‌اند و اسیر فرهنگ غرب شده‌اند.

وی با انتقاد از واگذاری بازار به زنان گفت: یکی از آثار استعمار جدید واگذاری بازار به زنان و دختران است و با کمال تأسف فلسفه این کار را جلب مشتری می دانند!!؟

امام‌جمعه پاوه در پایان به داستانی عبرت‌آموز اشاره کرد و گفت: ابراهیم بن ادهم می‌فرماید: روزی عده‌ای مرا دعوت کردند و در بیرون منزل سفره‌ای را برایم پهن نمودند و چند تکه نان کلوچه مانند، در سفره گذاشتند. کلاغی آمد و یکی از کلوچه را ربود. به دنبال کلاغ رفتم و دیدم به خلوتگاهی رفت و از بالا کلوچه را در بغل شخصی انداخت. جلوتر رفتم و دیدم کلوچه در بغل کسی افتاده است که دست‌وپاهایش به درختی بسته شده است. مشتی به سروصورت خود زدم و گفتم خداوند چقدر بزرگ و دارای رحم است که کلاغی را مأمور کرده تا کلوچه‌ای را از سر سفره من بردارد و به دنبالش بروم تا فردی را از اسارت برهانم و اگر امثال من هم متوجه نشوند، آن فرد از گرسنگی تلف نشود.

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: به حقیقت خدای ما دارای رحم است و همه کارهایش حکیمانه و همه برنامه‌هایش عاقلانه و عالمانه و همه اموراتش حساب‌شده است. رحمت او بر غضبش غالب است و دینی که برای هدایت ما فرستاده دینی پاک و دین محبت و وحدت و تعامل است.

امام جمعه پاوه افزود: امروزه سیاست کاری کرده که تفسیر از دین به‌نوعی است که خود ما نیز از تفسیرش عاجز و ناراحت هستیم. لذا از خداوند می‌خواهیم به خاطر عظمتش درد مسلمانان را شفا و تفرقه بین مسلمانان را به وحدت و شر کافران را از سر مسلمانان بردارد.

10 پاسخ برای “یکی از آثار استعمار جدید واگذاری بازار به زنان و دختران است

  • دبیر پاوه ای در تاریخ مهر 26, 1395 گفت:

    با تشکر از صحبت های امام جمعه محترم پاوه سخنان ماموستا همیشه از روی اسلام است و جوانان ما باید از صحبت های ایشان استفاده کنند ما بهترین امام جمعه را داریم

  • دلواپس در تاریخ مهر 25, 1395 گفت:

    کاش به جای گیر دادن به زنان و دختران و نحوه پوشش آنها یکم به فکر ، اعتیاد ، آمار بالای طلاق ، بی بازاری ، درصد بالای بیکاری ، وضعیت بد و نامناسب بهداشت و درمان ، وضعیت بد و نامناسب خدمات شهری و …… میپرداختند مسولین عزیز و زحمتکش شهرستان پاوه !!

  • خانم پاوه ای در تاریخ مهر 25, 1395 گفت:

    با تشکر از صحبت های خوب ماموستا من نمی دانم چرا بعضی از افراد هر چیزی را سر شهاب نادری خالی میکنند دوست عزیزی که بر علیه نماینده ی محترم هستیاول طرز صحبت کردن را یاد بگیر وبعد نظرت را اعلام کن در ثانی شهاب نادری چه کار کند که مردم بیکار هستند شما که اقای نادری را قبول نداری ناراحتی پس شکمت خیلی درد میکندانسان باید ادب داشته باشد

  • شهروند در تاریخ مهر 25, 1395 گفت:

    سلام فرمایش ماموستاصحیح وبه جاست ولی خانمهایی که نیازبه لباس زیردارندبهتراست که خانمها فروشنده آ ن باشند تا آ قایآن موفق باشید

  • مطالعه اینترنتی!!! در تاریخ مهر 25, 1395 گفت:

    انسان سیر از شکم گرسنه خبر ندارد!!
    مسول اشتغال لجام گسیخته زنان ودختران منطقه را باید شهاب نادری و رییس وروسا جواب دهند!.:”
    از زمانی شهاب نادری نماینده شده میزان بیکاری ونداری چندبرابرشده..همش به فکر انتقام و……..است
    مسولان ما میمانیم و روز حساب وجزا .!خدا به همه شما رحم کند.!!!

    • فرهنگی در تاریخ مهر 25, 1395 گفت:

      خداوند شما را شفا دهد.

  • درباصام در تاریخ مهر 25, 1395 گفت:

    باسلام بانظر ناشناس موافقم بهتر است ارگانی برای برخورد با بدحجابی دایر گردد وضع حجاب در پاوه خیلی افتضاح است این معظل بدحجابی هیزم درآتش بیکاری ومشکلات شخصیجوانان میآندازد از امام جمعه محترم که بحق از سنگربانان دفاع از ملت شریف پاوه است خواهشمندم دراین مورد اقدام انقلابی کنند

  • ناشناس در تاریخ مهر 24, 1395 گفت:

    با سلام :ای کاش ارگانی کنترل بد حجابی را در بازار بدست بگیرد که این معظل بی حجابی تمام بشه وبازار مثل قدیم عادی بشه کمتر دختر ابیان بازار الکی.. چون 90 درصد اینا فقط خود نمائی میان تو بازار.

  • منتقد در تاریخ مهر 24, 1395 گفت:

    بیتشتر زنان و دخترانی که نان آور یان کمک خرج خانواده هستند به کار در بیرون میپردازند اگر دولت شرایط مناسب و کار آبرومند برای شهروندانش فراهم کند یقینا اوضاع بهتر خواهد شد. جناب ماموستا حتمن استحضار دارند که حتی زنان و دختران تن فروش برخی شان برای امرار معاش و کمک به خرج خانواده به این کار روی می آورند و خیلی مباحث دیگر. با احترام.

  • ناشناس در تاریخ مهر 24, 1395 گفت:

    با تشکر از ماموستا.
    طبق اعلام سایت روزنامه هاارتص، امار مربوط به سال 2014 می باشد و اعلام می کند که بیشترین نام کودکان در اسرائیل مربوط به نام “محمد” است . که این نام را اسرائیلی های مسلمان انتخاب کرده اند و بیشترین نام اسرائیلی های یهودی “نوام” می باشد. برای خود بنده جالب بود که در اسرائیل مسلمانان انقدر آزادی دارند.