ج 10 فروردین 1403 ساعت 17:58

اولین نماز جمعه سال 1393در پاوه برگزار شد.

اولین نماز جمعه سال 1393در پاوه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادري در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته پاوه با اشاره به نامگذاری امسال به نام « سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری ، افزود : مقام معظم رهبری سال 1393 را به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند […]

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادري در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته پاوه با اشاره به نامگذاری امسال به نام « سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری ، افزود : مقام معظم رهبری سال 1393 را به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند و قطعاً این انتخاب باتوجه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه انتخابی میمون و مبارک است.

نماز جمعه مورخ 1 فروردین سال 1393 پاوه در مسجد جامع و به امامت حاج ماموستا ملا قادر قادری اقامه شد. در نماز جمعه این هفته خطيب جمعه پاوه ،‌ خطبه‌ها امام جمعه پاوهرا به موضوعات « 1-دیدگاه اسلام درباره نوروز 2-صله رحم 3- نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ توسط مقام معظم رهبری » اختصاص داد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه پاوه ، اولین نماز جمعه پاوه در سال 1393 توسط ماموستا ملا قادر قادری و با حضور باشکوه نمازگزاران در مسجد جامع اقامه شد .

خطیب جمعه پاوه ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب در این آغازین روز سال گفت : خرسندیم که به لطف پروردگار ، سال 92 با عزت و سربلندی و سلامتی و امنیت و اقتدار برای ملت شریف ایران به پایان رسید.

وی افزود : مردم شریف ایران در سال گذشته که سال حماسه سیاسی و اقتصادی بود در انتخابات خرداد ماه و راهیپمایی 22 بهمن ، به وظیفه سیاسی خود عمل کردند و لذا این مردم شایسته تقدیر هستند

ماموستا قادری با اشاره به نامگذاری امسال به نام « سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری ، افزود : مقام معظم رهبری سال 1393 را به نام سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری کردند و قطعاً این انتخاب باتوجه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی جامعه انتخابی میمون و مبارک است.

وی افزود : امیدواریم با اتکال به خداوند متعال ، دولت محترم و ملت شریف ایران با عزمی ملی و اهالی فرهنگ و محراب نشینان با مدیریت صحیح فرهنگی در راستای تحقق این شعار ارزشمند حرکت کنند تا انشاالله در سال 93 شاهد حماسه فرهنگی و اقتصادی در پاسداری از عقیده و حریم خانواده ها و رفع مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

امام جمعه پاوه در ادامه به اوضاع مسلمانان در سال گذشته اشاره کرد و افزود : سال 92 ، جز ظلم مستکبرین و خونریزی و برادرکشی دستاوردی برای مسلمانان نداشت.

وی افزود: نگاهی به کشورهای اسلامی این مهم را عینیت می بخشد که مسلمانان در سالی که گذشت اوضاع خوبی نداشتند.

خطیب جمعه پاوه ابراز امیدواری کرد سال 93 سال آرامش ، امنیت و پایان خونریزی و جنگ در کشورهای اسلامی باشد.

ماموستا ملا قادر قادری در بخش دیگری از خطبه های نماز ضمن بیان تاریخچه نوروز و دیدگاه اسلام در باره آن ؛ به وظایف مسلمانان در این ایام اشاره کرد و نمازگزاران را به رعایت اخلاق پسند ، حفظ حریم ها و انجام صله رحم و تعاون در این ایام دعوت کرد.

ماموستا قادری در پایان از مسئولین شهرستان ، مردم شریف و نمازگزاران و اعضای ستاد نماز جمعه بخاطر زحمات ، خدمات و حضورشان در سال گذشته تقدیر و تشکر کرد.

منبع : پایگاه اینترنتی امام جمعه پاوه

لینک منبع : http://www.aljomeh.com/fa/index.php?option=com_content&view=article&id=1078:-1-&catid=83:—1393—-&Itemid=66

یک پاسخ برای “اولین نماز جمعه سال 1393در پاوه برگزار شد.

  • غفار بوکانی در تاریخ فروردین 2, 1393 گفت:

    افتخار کردستان ، خدا حفظش کنه