ج 10 فروردین 1403 ساعت 02:58

اجرای ابیاتی از جهان آرا خانم پاوە ای در روز اتحاد آلمانها ( شرقی و غربی)، در اروپا

اجرای ابیاتی از جهان آرا خانم پاوە ای در روز اتحاد آلمانها ( شرقی و غربی)، در اروپا

به گزارش سلام پاوه : در ادامه کنسرتهای گروه ژوان با صدای ارکان حیاتی در اروپا و استقبال از آن در روز اتحاد آلمانها. ( شرقی و غربی)، در اروپا ابیاتی از جهان آرا خانم پاوە ای اجرا شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ارکان حیاتی در گفتگو با سیامک رحیمی رئیس هیئت مدیره خانه […]

به گزارش سلام پاوه : در ادامه کنسرتهای گروه ژوان با صدای ارکان حیاتی در اروپا و استقبال از آن در روز اتحاد آلمانها. ( شرقی و غربی)، در اروپا ابیاتی از جهان آرا خانم پاوە ای اجرا شد.کنسرت گروه ژوان

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : ارکان حیاتی در گفتگو با سیامک رحیمی رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی پاوه اظهار داشت : بە دعوت شهرداری شهر ماربورگ ، دربیست و ششمین سالروز اتحاد آلمان غربی و شرقی کە به شکل گیری جمهوری فدرال آلمان و فروپاشی دیوار برلین انجامید ،گروە موسیقی ژوان طبق عادت سالانە کشور آلمان در پاسداشت این روز تاریخی، دیروز 3 اکتبر در حضور شهروندان آلمانی بە اجرای قطعاتی از موسیقی فولکلور کۆردی پرداخت.

رحیمی افزود : ارکان حیاتی خوانندە این گروە نیز به پاس مقام شاعرە کۆرد ، جهان آرا خانم پاوە ای ، ابیاتی از این شاعر جگر سوختە دیار هورامان را در سالن ervin pickator شهر ماربورگ بر روی صحنە برد و در کنار سایر گروه های موسیقی کە از گوشە و کنار اروپا روانە آلمان شدە بودن بە اجرا پرداخت.

وی هدف از اجرای اشعار این شاعر بزرگ را ،تلاشی جدید در بیشتر شناختە شدن اشعار زنان کۆرد در عرصە بین المللی ، و اخذ رویکردی نو در استفادە آواز خوانان، از اشعار زنان ، پابه پای شعرای مرد عنوان کرد.

همچنین عنوان کرد که بعلت معدود بودن شاعران زن در گذشتە و خاصتا کردستان بسبب فضای اجتماعی کە در گذشته حاکم بودە ، و ملموس بودن و بیشتر شناختە شدن مستورە خان اردلان ، قرائت اشعار ، شاعرە خوش ذوق هورامان ، جهان آراخانم پاوە ای ، در این دورە زمانی بیش از پیش لازم مینماید.

گفتنی است گروە ژوان امروز هامبورگ را به مقصد پاریس ترک خواهد کرد. این اجرا توسط 13 رسانە خبری پوشش دادە شد. که  مهمترین آن کانال تلویزیونی zdf  آلمان است.

کنسرت گروه ژوان