ج 31 فروردین 1403 ساعت 07:17

نشست اعضای انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات/ کسب درآمد پایدار راهکاری برای حمایت بیشتر از زندانیان

نشست اعضای انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات/ کسب درآمد پایدار راهکاری برای حمایت بیشتر از زندانیان

به گزارش سلام پاوه : روز گذشته چهارم مهرماه 1395 نشستی در محل اجتماعات دادگستری شهرستان پاوه با حضور دادستان، اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد پاوه و اورامانات برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در این نشست ابتدا مهندس جلیل علیزاده، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات با بیان اینکه […]

به گزارش سلام پاوه : روز گذشته چهارم مهرماه 1395 نشستی در محل اجتماعات دادگستری شهرستان پاوه با حضور دادستان، اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد پاوه و اورامانات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در این نشست ابتدا مهندس جلیل علیزاده، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات با بیان اینکه این انجمن یکی از سه انجمن فعال استان کرمانشاه است، به تشریح برنامه ها و فعالیتهای انجمن پرداخت و گفت: از اقدامات اخیر انجمن دایر کردن پنج صندوق فلزی و شیشه ای در 5 نقطه شهر خواهد بود.انجمن زندان

وی گزارش عملکرد شش ماهه اول سال را اینگونه تشریح کرد: الحمدلله جشن گلریزان خوبی برگزار شد و توانستیم 70 میلیون تومان پول جمع آوری کنیم. با تلاش و زحمات دوستان و معتمدین و با اعتمادی که مردم به ما داشتند به این مبلغ دست یافتیم. ما به صورت گردشی در حال حاضر 33 نفر از خانوارها را تحت پوشش خود قرار داده ایم و تا 44 خانوار متغییر هستند. هر دوماه یکبار مساعدت مالی و ماهیانه به حساب این خانوارها واریز می کنیم. تقریبا هر دوماه یکبار حدود 200 هزار تومان به حساب آنها واریز می شود. کمک های موردی هم داشتیم یعنی 14 خانواده به مبلغ یک میلیون و چهارصد هزار تومان نیز به حساب خانواده ها تعلق گرفته است.

علیزاده افزود : اقلام و وسایل آموزشی 9 مورد به فرزندان زندانیان، اعطای سبد کالایی به مبلغ ، بازدید از خانواده ها حدود 12 مورد ، آزادی زندانیان از طریق کمک مالی 5 مورد و جلب رضایت شاکی 3 مورد ، جمع آوری 21 میلیون تومان در روستای شمشیر برای یک زندانی  که توانستیم گلریزان کوچکی در این روستا برگزار شد و ایشان آزاد شدند.

وی به جلسات و نشست های انجمن اشاره کرد و گفت:7 جلسه در شش ماه گذشته برگزار شد. در بخش خدمات مشاوره به زندانیان آقای دکتر عادل رمضانی این مهم را برعهده داشته و ما را یاری داده اند. چهار نفر از دوستان ما نیز جدید به انجمن پیوسته اند؛دکتر پیام یوسفی، محمد ابراهیمی، مهندس لایق خالدی مکی و سعدی گلشنی از افرادی هستند که به انجمن پیوسته اند.انجمن حمایت از زندانیان

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات به مردمی بودن این نهاد اشاره کرد و گفت: از فرمانداری پاوه هم گله ای دارم که چرا با انجمن همکاری نمی کنند، تنها NGO ای که در جلسه فرمانداری دعوت نشد، انجمن حمایت از زندانیان پاوه بود در حالیکه واقعا ما نهادی کاملا مردمی هستیم.

وی از ساخت قریب الوقوع فیلمی با مضمون زندانیان و مشکلات آنان اشاره کرد و افزود: مطلب بعدی در ارتباط با فیلم جدیدی است که قرار است برای این انجمن در نظر گرفته شود.

مهندس علیزاده سپس گفت : سه مورد از هم اندیشی برای کسب درآمد انجمن در نظر گرفته ایم؛ در بحث درآمد پایدار قانون مکلف کرده است که تمام ماشین هایی که تردد می کنند مکلف کرده است که 1000 تومان به حساب انجمن های استان در نظر گرفته شود، مورد دوم ساخت و درست کردن صندوق هایی برای واریز کمک های مردمی به انجمن حمایت از زندانیان است و درنهایت مورد سوم شامل کمک های مردمی بود که در صورت تمایل افراد این پول ها را در بخش تشخیص هویت به حساب انجمن واریز می کردند.

ابراهیم شریفی دادستان شهرستان پاوه در ادامه جلسه به نیت خیر انجمن اشاره کرد و گفت: وقتی سرپرست به آغوش خانواده برمی گردد، وقتی خانواده را تحت پوشش قرار می دهیم نهایت تلاشمان این است که از آسیب های اجتماعی خانواده ها جلوگیری کنیم. عزت نفس یکی از دیگر خصایصی است که این انجمن به خانواده ها تقدیم می کند.ابراهیم شریفی

وی پیشگیری های قبل از درمان را مثمر ثمر دانست و افزود: متاسفانه ما همیشه در بخش درمان کار می کنیم!مایک آماری در دنیای مجازی دیدم که مقایسه ای شده بود که سرانه یک دانش آموز با سرانه یک زندانی بود که متاسفانه سرانه یک زندانی 50 برابر می شد، اما اگر این سرانه را پیشتر به دانش آموز اختصاص می دادیم و برعکس می شد شاید تعداد زندانی ها به این مقدار نمی رسد. متاسفانه این تفاوت هاست که کشورهای پیشرفته را از سایر کشورها متمایز می کند. منابع کشور ما کافی است ولی متاسفانه در جایی نادرست هزینه می شود.

شریفی گفت: البته این هزینه ها برای خانواده های زندانیان که خانواده های آسیب دیده ای هستند، سرپرست در زندان است و ممکن است مرتکب جرم شده باشد، اگر دست حمایت از سر این خانواده ها برداشته شود، نامبارک است. به طور مثال در بحث ورود به منزل، باید مراقب باشیم که خانواده افراد مظنون دچار تنش و مشکلات نشوند. بسیاری از جرائم غیرعمد زندانیان ما به تلاطم بازار و وضعیت اقتصادی برمی گردد. ما ورودی از سایر شهرستان ها برای کمک به زندانیان منطقه نداشته ایم. البته جوانرود و روانسر را از پاوه سوا کرده ایم ولی با ثلاث باید همکاری ها بیشتر شود.

مجتبی بساطی از پرسنل زندان پاوه نیز نظراتش را اینگونه بیان کرد:از نزدیک با مشکلات خانواده زندانیان آشنا هستیم. این مشکلات واقعا دردآور هستند. اگر هر قدمی برای این خانواده ها برداشته شود، بدون اجر نخواهد بود. خوشحال خواهیم بود که در پیش برد کمک به زندانیان پیش قدم باشیم.انجمن حمایت از زندانیان

اکبر حسینی از اعضای دیگر این انجمن در ادامه نشست گفت:ان شاءالله حضور افراد جدید باعث پیشبرد بیشتر اهداف انجمن شوند. ما باید کار را توسعه دهیم، ارتباط تنگاتنگی با سایر ارگان ها داشته باشیم و بویژه با فرمانداری شهرستان. جلسات را دو ماه یکبار بگذاریم و همفکر باشیم که عملکرد را به درآمدزایی ببریم. از همه قشری در اعضای انجمن حمایت از زندانیان داریم. بحث های سیاسی و خارج از این مباحث نباید وارد انجمن شوند. هدف ما همراهی کردن با زندانیان و خانواده زندانیان باشد. زیرا زیرنظر دادستان و فرماندار در حال فعالیت هستیم.هدف ما خیر بوده وان شاءالله خواهد بود.

وهبی حمیدی از دیگر سخنرانان این نشست گفت:ما باید دست به دست هم بدهیم که راهکار خاصی ارائه دهیم. ما بدون هیچ چشمداشتی مشغول به فعالیت هستیم.

وهبی احمدی بازرس انجمن حمایت از زندانیان پاوه گفت:مدت مدیدی است که ارائه خدمت کرده ایم و دست نیاز به اعضای جدید دراز خواهیم کرد که از انرژی این عزیزان نیز به نفع اهداف انجمن استفاده کنیم. ان شاءالله با این دیدگاهی که دارند بتوانیم از حضورشان در راستای خط مشی انجمن به نفع زندانیان بهره ببریم. اگر بخواهیم بر اساس اساسنامه جلو برویم باید بگویم به عنوان بازرس انجمن، انتظار داشته باشم براساس اسناد و بصورت ماهیانه بررسی شود. درصدی از عوارض پایانه نیز پیشنهاد بسیار خوبی است، البته به طرق قانونی و با تمایل افراد باشد. مرز درآمد پایداری ندارد اما بیشترین مراجعین ما در اداره کمرگ می توانیم درصدی از جرائم وصولی را به انجمن واریز کنیم خالی از لطف نیست.

سعدی گلشنی از دیگر خیرین و از اعضای جدید انجمن در ادامه نشست گفت:از ما عوارضی به حساب انجمن حمایت از زندانیان کرمانشاه واریز می شود، ما درخواست میدهیم که این مبالغ به حساب انجمن حمایت از زندانیان شهرستان خودمان واریز شود. که امیدوارم باعث درآمدزایی ثابتی برای انجمن شود. البته در رسید و قبضی که ارئه می شود حتما به این مورد اشاره می کنیم که این مبلغ برای حمایت از زندانیان شهرستان است که مردم خود این مبلغ اهدایی را انتخاب کنند.انجمن حمایت از زندانیان

مهندس لایق خالدی مکی مسئول بهداشت محیط شهرستان گفت: مسائل اقتصادی زندانیان به گونه ای است که ساز و کارهایی باید برای آن تعریف شود. مسئولیت بهداشت محیط شهرستان، ماده 688 ماده 13 مواد خوراکی را داریم. سلامت تغذیه و سلامت روان زندانی نیز مطرح است. بایدهمه اینها را مشاوره داد و برایش برنامه ریزی کرد، کلیه بدنه شبکه بهداشت در خدمت خواهندبود آقای صبور حسینی از این لحاظ دریغ نخواهند داشت. به نیابت از ایشان باید بگویم این وعده را می دهیم که در خدمت انجمن و حمایت از آن خواهیم بود.

در جواب آقای خالدی مکی جلیل علیزاده مدیرعامل انجمن گفت:شبکه بهداشت بسیار به ما کمک می کنند، آقای حسینی دستشون در کار خیر هست و نهایت همکاری را با مجموعه زندان و انجمن دارند. ما پزشک خیر زیادی داریم و دکتر نقشبندی و خانم دکتر فاطمه خسروی نیز اظهار تمایل به همکاری کرده اند.

محمد ابراهیمی از اعضای جدید انجمن گفت: باید مراقب موازی کاری های اداری شویم. اهداف انجمن مقدس است و نتیجه و بازتاب آن را در جامعه دیده ایم. تبریک می گوییم به دوستان انجمن و مجموعه دادگستری. با حمایت های انجمن از این خانواده ها باعث تغییرات خوبی در جامعه شده اید. از شما متشکریم. در ارتباط با درآمد پایدار عرض می شود که دو مورد غرفه به انجمن اهدا شده است.

دکتر پیام یوسفی، داروساز خیر شهرستان در ادامه نشست گفت: امیدواریم بتوانیم همراه خوبی باشیم. به عنوان هدیه به جلسه بنده 50 درصد هزینه دارویی و درمانی زندانیان را متقبل می شوم.انجمن حمایت از زندانیان

عادل رمضانی از مشاورین انجمن و فعال در عرصه کمک به زندانیان گفت: درآمد پایدار انجمن دارد به جاهایی می رسد که بسیار عالی است. ما فرهنگیان روی صندوق فیش های ما از چندین صندوق خیریه حمایت می کنیم. در حدود 900 فرهنگی از این صندوق های خیریه حمایت می کنند و با آنها قرارداد حمایت بسته اند. چرا از این جامعه فرهنگی و خیر برای حمایت از زندانیان بهره نگیریم؟در ماه مبلغ زیادی به حساب انجمن ها واریز می شود. اجازه داده شود که پرونده های مجرمین بررسی شود و دلایل ارتکاب جرم مشخص شود شاید نتیجه مبنی براین باشد که 90 درصد جرائم مرتبط با مهریه است و … لزومی بر تاکید بر جرم نخواهد بود، اگر دیه باشد با راهنمایی رانندگی و … بحث خواهیم کرد. بحث بهداشت روانی هم بسیار مطرح است، آسیب های جبران ناپذیری برای خانواده ها وجوددارد که بهتر است بر روی آنها تحقیق شود.

لازم بذکر است پس از موفقیت های چندساله انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد و برگزاری جشن های گلریزان باشکوه در این چند ساله و در راستای تقویت هرچه بیشتر این انجمن و با پیگیری های مدیرعامل پرتلاش انجمن مهندس علیزاده شاهد این هستیم چهره های خوشنام و دلسوزی به مجموعه انجمن اضافه شده است که می تواند دور نمایی بسیار روشن تر از گذشته را برای  این سازمان مردم نهاد در نظر گرفت . 

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه افتخار دارد در این نشست ها و تشکیل این جلسات حضور داشته و همیشه حامی انجمن ها و NGO های خیر شهر خواهد بود، لذا از شهروندانی که تمایل به همکاری با انجمن حمایت از زندانیان شهرستان پاوه و اورامانات را دارند تقاضامند است که کمک های انسان دوستانه خود را به شماره حساب زیر واریز کنند:

شماره حساب بانک ملی انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات : ۰۱۰۵۷۱۲۳۷۴۰۰۰

تهیه و تنظیم : کوثر فخری ، فرهاد صالحی

photo_2016-09-26_20-57-14

انجمن حمایت از زندانیان

 

 

انجمن حمایت از زندانیان

یک پاسخ برای “نشست اعضای انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات/ کسب درآمد پایدار راهکاری برای حمایت بیشتر از زندانیان

  • ناشناس در تاریخ مهر 5, 1395 گفت:

    ای رییس شورا چرا دعوت نیست؟