پ 09 فروردین 1403 ساعت 14:06

به مناسبت ورود اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به دستگاه تربیت و آموزش

به مناسبت ورود اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به دستگاه تربیت و آموزش

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : پس از حمد و سپاس و ستایش خداوند منان و با درود و صلوات بر رحمت عالمیان حضرت محمد(ص) و با استعانت از خداوند متعال به بیان نکاتی چند می پردازم. در ابتدا بر خود لازم می دانم آغاز بهار تعلیم و تربیت را به همه ی دانش آموزان […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : پس از حمد و سپاس و ستایش خداوند منان و با درود و صلوات بر رحمت عالمیان حضرت محمد(ص) و با استعانت از خداوند متعال به بیان نکاتی چند می پردازم.


در ابتدا بر خود لازم می دانم آغاز بهار تعلیم و تربیت را به همه ی دانش آموزان عزیز، معلمان دلسوز و والدین گرامی تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال توفیق روز افزون را برایشان آرزومندم.دانشگاه فرهنگیان


جریان زندگی همانند رودخانه ای است که مسیر پر فراز و نشیب خود را طی می کند و از مبدا به مقصد سرزمین های مختلف و متنوعی را پشت سر می گذراند و سنگ هایی را با خود حمل می کند. سرانجام به دریا می پیوندد. رودخانه
مسیر زندگی ما ، سنگ ها ما انسان ها هستیم و دریا همان جامعه می باشد.آنهایی که مثل سنگ در رودخانه دستخوش تغییراتی شده اند سنگ های صاف ساحل را تشکیل می دهند که زیبایی خاصی به دریا بخشیده اند و اما عده ای متاسفانه بدون اینکه کار آموزشی­_تربیتی بر روی آنها انجام گرفته باشد و یا گاها نتیجه ای نگرفته باشند وارد جامعه شده اند و آن را به ویرانه تبدیل کرده اند. رسالت معلمی حفظ زیبایی های جامعه و اعمال تغییرات برای رفع کاستی های موجود می باشد. جامعه ما بیش از هر زمان دیگری لازمه تغییر در روش های تربیتی و تلاش در جهت بهبود وضعیت دانش آموزان می باشد.چرا دانش آموزان؟برای اینکه همین دانش آموزان هستند که فردا پس فردا جامعه ما را تشکیل می دهند.


معلمی و معلم بودن در اسلام بسیار گرانقدر و ارزشمند است به طوری که می توان خداوند را اولین معلم معرفی کرد. بزرگ معلم کائنات در قرآن در آیات اول تا سوم سوره«الرحمن» درباره اهمیت علم آموزی به ویژه قرآن توصیه می کند.ترتیب در طبیعت به این شکل است اول خلقت انسان و  بعد تعلیم و تربیت !!اما در این آیات خداوند تعلیم را بر خلقت مقدم دانسته است. وقتی از میان اسماء زیبای خداوند اسم بزرگ الرحمن همراه با تعلیم آمده است عده ای از مفسرین اینطور برداشت کرده اند که تعلیم و تریت باید با مهربانی و عطوفت همراه باشد و یکی از شروط اصلی معلمی مهربان بودن می باشد.


خلاصه ای از حضور چهار ساله در دانشگاه فرهنگیان


در روز یکشنبه 22 بهمن 1391وارد دانشگاه فرهنگیان شدیم.تربیت معلم بعد از چندین سال وقفه در پذیرش و آموزش معلمان دوباره شروع به کار کرده بود اما این بار با توان و ظرفیت بیشتر همراه با تغییرات کلی و جزئی همچون تغییر از مقطع کاردانی به کارشناسی و تغیر نام تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان و…


بحمد لله در سال 91 قریب به 500 نفر از جوانان استان کرمانشاه در رشته های مختلف بعد از انجام مصاحبه های علمی و تخصصی و گزینش عمومی و اختصاصی به طور رسمی وارد حرفه معلمی شدند.


به دلیل نوپا بودن دانشگاه با کاستی هایی مواجه بوده ایم که از بیان آنها صرف نظر می کنم.در این مدت به بررسی،تحلیل و یادگیری روش های نوین تدریس کتب درسی به کمک اساتید و معلمان با تجربه پرداخته ایم و برای آشنایی با ویژگی های شخصیتی دانش آموزان واحد های روان شناسی را پاس کرده ایم.


چهار ترم به صورت کامل هفته ای یک روز به عنوان کارورز در مدارس کرمانشاه به تدریس همراه با معلم، ارائه درس پژوهی و تدریس مستقل مشغول بوده ایم. به طوری که در آن روز کلاس به طور مستقل در اختیار ما بوده است. پس والدین عزیز از این جهت مطمئن باشند که این معلمان جدید الورود با روش های نوین تدریس آشنایی کامل دارند و دلسوزانه در جهت شکوفا کردن و هدایت تحصیلی دانش آموزان  تلاش می کنند.


همه ی ما به این امر اعتقاد داریم که قطعا باید تربیت قبل از آموزش باشد و به این اطمینان رسیده ایم که پرورش از آموزش خیلی مهم تر است اما نباید در این زمینه هم افراط کنیم و آموزش را نادیده بگیریم. در کنار تربیت آموزش هم وجود دارد که باید مکمل یکدیگر باشند.«مالکوم فوربس» آموزش و پرورش را اینطور معرفی می کند: آموزش و پرورش این است که ذهن های خالی را به ذهن های باز تبدیل کند نه ذهن های پر!! ( کتاب تربیت چه چیز نیست؟ نوشته دکتر عبدالعظیم کریمی).


متاسفانه در سنوات گذشته برنامه آموزش و پرورش طوری بوده است که معلم فقط انتقال دهنده اطلاعات بود است ولی شکر خدا در حال حاضر معلم نقش راهنما و هدایت کننده را دارد و دانش آموز در جهت رشد کمالات خود تلاش می کند.


انجام کار تربیتی بر پنج عنصر مربی، متربی، برنامه، زمان و محیط استوار است که مربی 60 درصد کار را بر عهده دارد. یعنی مربی می تواند نا مناسب ترین برنامه را به بهترین شیوه اجرا کند و عکس آن نیز صادق است.


در نظام آموزش و پرورش در سال 1390 سند تحول بنیادین تصویب شد که در آن مدرسه در افق چشم انداز 1404پیش بینی شده است.این سند به تربیت شهروند خوب و توجه به مکارم اخلاقی و دوری از رذایل اخلاقی توجه خاصی دارد که اگر به خوبی این سند توسط معلمان اجرایی شود تاثیر مثبتی را در آموزش و پرورش خواهیم دید.


کودکان یا همان متربی ها فطرت پاکی دارند. می توان آنها را به بهترین شیوه تربیت کرد و تحویل جامعه داد.


در آموزش با کودکان باید خودمان،عملکردمان و حرف زدنمان الگو و نمونه ای باشد برای دانش آموزان و باید در این مسیر ما هم همانند کودکان باشیم:
چون که با کودک سرو کارت فتاد              هم زبان کودکی باید گشاد.

تربیت و تعهد اخلاقی لازمه یک نظام اجتماعی سالم است چرا که در صورت نبود تعهد اخلاقی مشکلات عدیده ای دامن گیر مشاغل مختلف می شود.هر روزه در رسانه ها و فضای مجازی مواردی را مشاهده می کنیم که ارزش های اخلاقی توسط اشخاصی در مشاغل متعددی زیر پا گذاشته می شود که نشان از عدم تربیت صحیح می باشد.


پس همکاران گرامی باید پرورش و تربیت را در اولویت کاری خود قرار دهیم و این امر با شعار دادن و حرف زدن محقق نمی شود مگر اینکه خود نمونه عملی این حرکت باشیم چرا که از دیدگاه دانش آموزان معلم الگوی کاملی برای آنها می باشد.


مشکل اصلی که امروزه جامعه ما را فرا گرفته است و فرزندانمان را دچار آشفتگی کرده است چندگانگی بودن تربیت است. والدین برای خود هر کدام یک نظریه تربیتی دارند، جامعه و رسانه به یک نوع خاصی تربیت می کنند و معلمان هم که روش خاص خود را دارند.در این بین به ندرت پیش می آید که این منبع های مختلف تربیت در یک راستا تربیت کنند به همین دلیل کودکان دچار آشفتگی شده اند.ما باید در تلاش باشیم که با والدین و معلمان در زمینه تربیت فرزندان هماهنگی داشته باشیم و بکوشیم که در یک راستا تربیت و پرورش را انجام بدهیم.


در اینجا به عنوان عضو کوچکی از جامعه معلمان به والدین و مسولین آموزشی و فرهنگی این اطمینان را می دهم که قریب به اتفاق این معلمان جدید از سلامت اخلاقی همراه با توان علمی و شور و اشتیاق جوانی  برخوردار هستند و از همه مهم تر می توانند در جهت تربیت شهروند مطلوب موفق باشند.


در پایان برای تمامی همکاران عزیزم توفیق و سربلندی را آرزومندم. امیدوارم که بتوانیم بخشی از زحمت های والدین گرامی، معلمان دلسوز و اساتید گرانقدر دیارمان را با تلاش و کوشش جبران کنیم.


و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
03/07/1395 معاذ صالحی  پاوه _ دوریسان

17 پاسخ برای “به مناسبت ورود اولین فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به دستگاه تربیت و آموزش

  • ن.مولودی در تاریخ مهر 18, 1395 گفت:

    از خداوند منان خواستارم توفیق دهد همه ی ما را در این راه دشوار و پر از عشق که براستی وظیفه ای سنگین و خطیر را برعهده گرفته ایم_ و با چشم پوشی از کم و کاستی ها نیمه ی پر لیوان را ببینیم.

  • بی طرف در تاریخ مهر 9, 1395 گفت:

    سلامی بر دوستان عزیز و معلمان آینده
    ضمن تبریک خدمت تمامی عزیزان امیدوارم در طول خدمت با خلوصی صادقانه و پاک ۳۰ سال خدمت در عرصه ی تعلیم و تربیت داشته باشید
    راجب نظرات بی صدا و همچنین امید با توجه به شناختی که به این دوستان عزیز دارم به شما مردم قول میدهم معلمان جدید الورود با بهترین توانایی و مهارت وارد نظام اموزشی شدن
    قرار نیس کسی که رتبش زیاده دیگه بگیم چیزی بلد نیس اگر شما آقای فریاد بی صدا ک جرات نداری اسمتو بگی نگاهی ب سوابق این معلمان کنی میبینی ک همه این دوستان از چندین فیلتر گزینشی و مصاحبه ای عبور کردن تا قبول شدن ک معدل دیپلم همه ای این عزیزان بالاتر ۱۵ هستش .درضمن این عزیزان مجهز ب روش های نوین اموزشی هستن ک کاملا شناخت و مهارت کافی نسبت به روش های جدید اموزشی دارند
    من با یکی از دوستانم آقای مهدوی ک مدام در ارتباطم این اطمینانو بهتون میدم که همه معلمانی ک جدیدالورود هستن همگی افراد توانمند و لایق هستن
    چند وقت پیش هم دونفر از آنها آقایان نعمتی و شریفی در همین سایت اعلام آمادگی کردند که به دانش آموزان بی بظاعت به صورت رایگان کمک کنند .چرا شما این خوبی هارو نمیبینید فقط از روی حسادت حرفاتون میزنید .من خودم که مهندسی میخونم الان پشیمانم که چرا معلمی رو انتخاب نکردم .در پایان سخنانم امیدوارم معلمان عزیز در طول سال میوه ی پر بار درخت دانش رو به ثمر برسانند و شما آقای فریاد بی صدا هم هیچ وق از روی کینه و حسادت حرفی نزنین
    سربلند و موفق باشید .

  • من در تاریخ مهر 6, 1395 گفت:

    ورود معلمای عزیز رو به عرصه علم و تربیت تبریک میگم، و برای آقای فریاد هم فقط میتونم متاسف باشم

  • ی-نوری در تاریخ مهر 5, 1395 گفت:

    ورودمعلمان عزیز جدید الورود را با کوله باری از علم روزونوآوری را به عرصه تعلیم وتربیت دانش آموزان منطقه تبریک میگویم که انشاءالله با شور واشتیاق همچون معلمان خودشان دلسوزانه خدمت کنند ودین خود را به مملکت ومردم خود ادا نمایند وبه همه ی معلمان جدید الورود خوش آمد می گویم وبرای آنان موفقیت آرزو دارم.

  • Omid در تاریخ مهر 5, 1395 گفت:

    با سلام تشکر می کنم بابت متن زیباتون، ان شاء الله بتونیم راهی رو که پیش گرفتیم با موفقیت و سرافرازی به پایان برسونیم!در مورد کامنت هاییم که آقا هیمن و فریاد بی صدا گذاشتن باید بگم که حرفای هردوشون میتونه درست باشه!نه کسی که رتبش خوبه لزوما با استعداده و نه کسی که رتبش بده بی استعداد ولی در اشتباه بودن تصمیم آموزش و پرورش مبنی بر استخدام 25 هزار نفر در سال 91 و با رتبه های بالا شکی نیست!می شد طی سالهای متمادی افرادی را استخدام می کرد تا در مهر 95 رتبه 120 هزار رو تحویل مدارس نده!این تصمیم اشتباه باعث زجر کشیدن ماهم در طی چهار سال دوره تحصیلی شد!!!چون این افراد با هرچیزی قانع بودن و هیچ گونه اعتراضی نسبت به تمام مشکلاتی که دانشگاه داشت نکردند!اگر من هم با رتبه آنچنانی که به قول دوستمان دانشگاه پیام نورهم قبول نمی شد استخدام آموزش و پرورش بشم سکوت اختیار می کنم و شب و روز سجده خدارا به نشانه شکر میبرم.خلاصه کلام این تصمیم اشتباه بود ولی اینکه بگوییم بصورت مطلق این افراد معلمان نالایقی می شوند درست نیست!

  • ناشناس در تاریخ مهر 5, 1395 گفت:

    سلام ب همه معلمان جدیدالورود،ورود همه این عزیزان ب نظام آپ رو تبریک میگم ان شالله همگی بتونن نسلی بسیار خوب دو تربیت کنن.
    دوست عزیزی ک میخان ثابت کنن ک ورودیهای 91علم کافی ندارن باید بدانن در بدبینانه ترین حالت این عزیزان از معلمان دیپلمی صددرصد بهترن ،شما چقدر ب خودتون اطمینان دارید مگه شما کی هستید ک بخاید علم این معلمان را بسنجید ب جای این افکار منفی تمرکرتونو بزارید دو کارتون ک بهتر انجام بدید بعدشم در هرجایی خوب و بد هست ولی نمیشه اونو ب همه افراد اون دسته نسبت داد

  • احسان در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

    با تشکر از آقای صالحی عزیز و دیگر دوستان ،متاسفانه به نظر می رسد حرف های جناب فریاد بی صدا از روی غرض شخصی و به دور از انصاف می باشد ،تعمیم دادن رتبه های نجومی به اکثریت معلمان واقعا نادرست و به نظر می رسد از روی ناآگاهی ایشان بوده است ،و این موضوع نیز به نظر بنده عادی است که از میان نزدیک به 450 نفر قبولی دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه تعداد انگشت شماری از آن ها به قول جناب بی صدا دارای رتبه های نجومی باشند ، دوست عزیز چرا جناب عالی از رتبه های برتر کنکور 91 که تعدادی زیادی از اون ها رو در سطح پاوه و اورامانات می بینیم حرفی نمی زنید ،داشتیم معلمانی که با رتبه های تک رقمی ،دو رقمی و سه رقمی وارد این حرفه شده اند ولی جناب عالی با اشاره به چند رتبه ی نجومی سعی در بدبین کردن مردم عزیزمان نسبت به معلمان جدید الورود هستیداما این را هم مطمئن باشید آن تعداد انگشت شمار نیز در طول 4 سال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و حضور در مدارس تجربه کافی برای تربیت دانش آموزان را کسب کرده اند و از این بابت بنده به شما و همه ی مردم عزیز این شهرستان اطمینان خاطر می دهم که دوستانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند می تواننداز بسیاری از معلمان عزیزی که در گذشته در خدمت آنها بوده ایم ,بهترعمل کنند و فرزندانمان را تربیت و برای حضور در جامعه آماده و هدایت کنند.

  • کیوان در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

    با آرزوی موفقیت برای تمام دانشجویان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان و تبریک بابت اولین سال حضور در مدرسه به عنوان معلم و راهنمای چندين نسل از فرزندان و آینده سازان منطقه ی شایسته ولی همیشه محروم اورامانات از تمامی شما عزیزان انتظار بهترین عملکرد ممکن برای تربیت و تعلیم نسل بعدی جامعه خود را دارا هستیم .
    متاسفانه در نظام آموزشی کشور هر وقت حرفی از معلم یا فرهنگیان میشود به طرز ناخودآگاه تداعی گر محدودیت ها و سایر سختی های این شغل شریف در ذهن شنونده میباشد و تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این محدودیت را به چشم خود دیده و تجربه کرده اند اما به عنوان یک همکار آینده از تمامی شما عزیزان تمنا میکنم که محدودیت ها رو با بروزکردن معلومات خود کنار بزنید و همیشه با تمام وجود در تلاش برای خدمت به منطقه ی محروم اورامانت باشید چون تا وقتی خود ما خواهان تغییر و بهتر شدن وضعیت فعلی جامعه خود نباشیم هیچکس به فکر ما نخواهد بود
    ان شاءالله موفق و سربلند باشید.

  • فرهادی در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

    ان شاالله با انگیزه بالا ، دانش به روز ، و نیروی جوانی معلمان و مدرسان جدیدالورود پس از مدتی شاهد اطمینان خاطر والدین ، خانواده ها و رضایت اکثریت جامعه نسبت به تربیت و تعلیم فرزندان و نور چشم هایمان خواهیم بود .

  • ناشناس در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

    استخدام این عزيزان به صورت حق التحرير است و رسمی نمیباشد

  • فرهنگی در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

    با تشکر از همکار ارجمند آقای صالحی کاش اسامی دوستان خود را ذکر می کردی تا با آنها آشنا می شدیم

  • فریاد بی صدا در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

    شدیدا تاسف می‌خورم به حال نظام ناکارآمد آموزشی ایران و صد البته دولت نالایق قبلی که درکمال وقاحت و بی شرمی ظلمی عظیم در حق فرزندان این مرز و بوم و بسیاری از آیندگان روا داشت.بسیاری از این فرهنگیانی که امسال بعنوان سال اول خویش مشغول تدریس شدن چهار سال پیش با رتبه های هنگفت و سرسام آوری ون صدو ده هزار/چهل و دو هزار/هفتاد و پنج هزار که حتی از شانس قبولی در پیام نور رو نداشتن به طرز معجزه اسا و ناباورانه ای در سایه بی فکری وزیر وقت آموزش و پرورش افرادی که فاقد صلاحیت علمی و حتی اخلاقی بودن به دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کردن و متاسفانه امسال باید فرزندان مان را به دستان کسایی واگذار کنیم که بر زمین و زمان هویداست فاقد صلاحیت علمی و … بوده و در اینده باید منتظر تبعات و پیامدهای این فاجعه انسانی باشیم.بنده تحدی میکنم با اکثریت این معلمان جدید که چهار سال پیش وارد دانشگاه فرهنگیان شدن در هر مکانی در حضور هر استاد و صاحب نظر روان شناسی و علوم تربیتی به ادله علمی ناتوانی این افراد را ثابت کنم و به همه دولت مردان ثابت کنم که آموزش و پرورش که به قول امام خمینی در راس همه امور است باید جایگاه افراد و نخبه هایی باشد که در برترین دانشگاه های ایران و با بالاترین ویژگی ها و شاخصه های علمی و شخصیتی پرورش یافته باشد نه کسانی که فاقد حداقل شرایط برای ورود به این عرصه انسان ساز بوده و هستند.

    • هیمن در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

      جناب فریاد بی صدا این استدلال شما مبنی بر اینکه برخی از این افراد با رتبه های نجومی وارد شدند خیلی پیش پاافتاده و سطحی نگرانه هستش.
      اولا رتبه خوب داشتن توی کنکور به معنی نابغه بودن و یا متشخص بودن یک فرد نیست و نمی توان به عنوان معیاری قابل قبول به اون نگاه کرد. با این معیار شما همه ی ده ثروتمند اول جهان انسان های نالایق و با ضریب هوشی پایین هستند که کاملا اشتباهه و می بینیم موفق تر هستند.
      خیلی از رتبه های خوب کنکور این سال هارو هم دیدیم که رشته های ….. و …….. قبول شدند در محیط دانشگاه به همه ضداخلاقی ها دست پیدا کردند و از هنجاری شکنی ها فقط به دلیل اینکه چون رتبه و رشته ی مقبولی قبول شده اند مجوز هر رفتاری دارند.
      در میان این دانشجوها هم انسان های خوش فکر و با استعداد زیادی وجود دارند که به واسطه ی ارتباط جدیدی که با اینان داشته ام میتوان به نسلی بهتر و آگاه تر از من و شما امیدوار تر بود.
      نسلی که دیگر متعصابه و کورکورانه به قضاوت در مورد هر امور ظاهری و غیر ظاهری نپردازند.آفتی که امروزه مناطق ما رو گرفته .به طوری اجازه میدیم حتی درمورد عقیده دینی و سبک زندگی دیگرانی به راحتی بتازیم و نظرات اشتباه خودمون رو تحمیل کنیم….
      در پایان اینکه شما صبر کنین تا میوه ی یک سال زحمت این معلمین به ثمر برسد بعد به اظهار نظر اینگونه شدید با همدیگر خواهم پرداخت و شما را در صورت بحق بودن حرف هایتان همراهی خواهم نبود.

      • فریاد بی صدا در تاریخ مهر 5, 1395 گفت:

        اتفاقا یکی از مصدایق نخبگی در ایران برخورداری از موفقیت علمی من جمله موفقیت در کنکور سراسری است!بنظر شما فردی چون رستگار رحمانی که یک تجربی شد و الان هم تخصص قبول شده و دوباره ازش کنکور گرفتن و باز یک شده نخبه نیست؟!!پس اول اینکه نفرات برتر کنکور و کسایی که پتانسیل حضور در دانشگاه های مطرح کشور رو دارند از جمله نخبگان علمی هستند ثانیا بنده اگر ایراد اخلاقی گرفتم من باب شناختی است که از بسیاری از اونها دارم و باهاشون برخورد داشتم میدونم که افرادی بودن که درس براشون مهم نبوده/شب زنده دار بودن/پاتوق بسیاری از اونا قهوه خانه و …… بوده (البته نه همه بلکه جمع کثری شون) اونا با همین شخصیت شکل گرفته بر سر جلسه کنکور رفتن و تو رویاهاشون هم نبود که با رتبه های وحشتناک صدهزار و و هشتاد هزار وارد حیطه معلمی بشن!دوست عزیز که احتمال بسیار زیاد نویسنده مطلب باشین و در قالب مستعار پاسخ بنده را میدهی خطاب من شما و شماهای نوعی نیست نقد من به نظام اموزشی است که این بستر نا مبارک رو مهیا نموده! زیگموند فروید معتقده بالغ بر 80 درصد شخصیت ادمی زیر 8سالگی کامل میشه این یعنی اینکه کودکی حساس ترین و کلیدی ترین دوره تربیتی انسان هستش که متاسفانه متاسفانه متاسفانه کودکان ما باید مثه موش اموزشگاهی به زیر دستان معلم نماهایی بروند که با ازمون و خطای ایشان پرورده بشوند و سالیان سال دود این اتش را در چشمانمان اذیت نماید! در کشوری چون ژاپن زبده ترین و لایق ترین افراد به معلمی گماشته میشوند ولی در مملکت ما صافی و غربالی طراحی میکنن و هرجا فرد نالایق و فاقد صلاحیتی باشد گلچین میشود.

        • همون هیمن در تاریخ مهر 8, 1395 گفت:

          اولا اینکه من نویسنده ی این متن نیستم تا با اسم مستعار وارد بشم و هیچ ترسی هم از نه شخص شما و نه معلم های جدید الورود دارم…
          اسم من دقیقا همین اسمیه که می بینین…
          بحث بر سر اینه که شما میخواید همه ی مشکلات و نارسایی هارو سر معلم ها خالی کنید.
          شما اگه خیلی به فکر بچه تون هستید و خیلی دوستش دارید اونو میتونید توی مدارس خصوصی تهران ثبت نام کنید یا حتی می تونید یکم توی خونه روش کار کنید تا اینقد جامعه به سمت توحش مدرن نره.
          شما مثالی از فروید دادید اولا اینکه فروید برای روان درمانی شهیر هستش و نه کودک شناختی اگه مثالی از پیاژه می دادید بهتون حق می دادم و می دانستم که در روانشناسی علم و تخصص دارید اما…..
          شما وقتی مطمئتید معلمی اطرافتان آن صفات که شما می گویید را دارند و به آن گونه مکان ها می روند می تونید مدرسه فرزندتون رو عوض کنید کاری بس سهل و آسان.

    • معاذ صالحی در تاریخ مهر 5, 1395 گفت:

      جناب آقا یا خانم فریا بی صدا:
      خیلی متعجم که چرا شما با این قلم زیبایتان دچار منفی نگری و القای ذهنیت خودتان به دیگران هستید؟؟ آیا در پشت پرده حرفای شما حسادت وجود دارد یا دلسوزی؟ که بعید می دانم دلسوزی به این شکل جواب مثبت دهد!!! تاسف خوردن یا نخوردن شما فعلا راه به جایی نمی رساند چراکه حالا نسلی چه خوب و چه بد ورد این سیستم آموزشی شده اند و اگر واقعا دلسوز این یار هستید با کمی ملایمت و محبت راهکار هایی برای بهبود وضعیت فعلی پیشنهاد بدهید.
      من از وضعیت اکثر دوستان خودم به لحاظ اخلاقی و علمی آگاهی کامل دارم ولی بعید می دانم شما حتی یک جلسه تدریس،کنفرانس و… این دوستان را مشاهده کرده باشد به همین خاطر است که می گویند شنیدن کی بود مانند دیدن!!!
      در ضمن شما اعلام تحدی کردید که در حضور اساتید و صاحبنظران ثابت کنید که این افراد ناتوان هستند اما وقتی که دیگران رو به تحدی دعوت می کنید باید اسم و نشانی معتبری داشته باشید نه اینکه از اسم مستعار فریاد بی صدا استفاده کنید.
      من هم در اینجا شما رو به تحدی دعوت می کنم که بیاییم در حضور کارشناسان ابتدایی و علوم تربیتی و روان شناسان به تدریس فقط یک درس از قبل مشخص(برای راحتی کار شما که بعید می دانم معلم باشید) با تعداد 40 نفر دانش آموز در یک کلاس رسمی در هر کجا که شما بفرمایید من و دستانم به نمایندگی همه ی آنها آمادگی کامل داریم.
      در پایان هم از همه ی دوستان و همکاران تشکر می کنم و همه ی نقد های سازنده شما را با دل و جان پذیرا هستم.

  • فريد عزيزى در تاریخ مهر 4, 1395 گفت:

    ورود معلمان عزيز جديدالورود به عرصه تعليم و تربيت را تبريك گفته و از خداوند متعال موفقيت را برايشان خواستارم

پاسخ دادن به کیوان لغو پاسخ