پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:16

حضور هنرمندان شبکه کردستان(چریکه ی شه و)در خانه گردشگری روستای خانقاه/عکس

حضور هنرمندان شبکه کردستان(چریکه ی شه و)در خانه گردشگری روستای خانقاه/عکس

به گزارش سلام پاوه:دیروز اول مهرماه 1395 آرمان مهرپناهی،مجری توانمند شبکه کردستان در برنامه چریکه‌ی شه‌و، فاضل سلیمی مسئول اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی،جمعی از هنرمندان استان کردستان(گروه نمایشی خه‌یال به سرپرستی آقای مولودی،گروه شعبده بازی زبردست) و فرهنگ دوستان شهرستان پاوه در خانه گردشگری روستای خانقاه حضور پیدا کردند و از این نمایشگاه دائمی […]

به گزارش سلام پاوه:دیروز اول مهرماه 1395 آرمان مهرپناهی،مجری توانمند شبکه کردستان در برنامه چریکه‌ی شه‌و، فاضل سلیمی مسئول اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی،جمعی از هنرمندان استان کردستان(گروه نمایشی خه‌یال به سرپرستی آقای مولودی،گروه شعبده بازی زبردست) و فرهنگ دوستان شهرستان پاوه در خانه گردشگری روستای خانقاه حضور پیدا کردند و از این نمایشگاه دائمی دیدن کردند.img_9216

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این دیدار سیدناصر فخری با توضیحاتی از تاریخ این روستا به از بین رفتن صنایع دستی اشاره کرد و گفت:تاریخ 800 ساله اسلامی این روستا عالمان و فرهیختگان زیادی را به منطقه و جهان اسلام تقدیم کرده است.

وی در ارتباط با غنی بودن فرهنگ و پیشینه این روستا سخن گفت واضافه کرد: تحصیلکردگان،فرهنگیان و کارمندان زیادی در این روستا زندگی می کنند و خوشبختانه دو نفر از مدیران کل سطح استان کردستان زاییده و بزرگ شده همین روستا بوده اند. همچنین 10 نفر پزشک متولد و اهل این روستا هستند و تحصیلکرده در سطح دکترا و کارشناس ارشدان زیادی نیز متولد و زاده روستای خانقاه هستند. لازم به ذکر است که جمعیت کنونی این روستا 1450 نفر می باشد.

فخری افزود:در این مدت کوتاه عمر شرکت گردشگری راویار سیر اورامانات(رسا) به موفقیت هایی دست یافته به گونه ای که نام آن از مرزها فراتر رفته و حتی از کشور آلمان و لهستان به خانقاه آمده و از محل شرکت و فضای روستای خانقاه بازدید کرده اند که با رضایت مندی کامل از آن یاد کرده اند.

پس از توضیحات آقای فخری، لایق ابراهیمی؛ هنرمند خوش صدای خانقاهی به اجرای برنامه پرداخت.

گفتگوهایی در این نشست در ارتباط با مبحث گردشگری و جاده های مواصلاتی شهرستان در میان افراد حاضر ردوبدل شد. ازجمله آقای دلشاد عزیزی در ارتباط با تشکیل این شرکت تعاونی و فعالیت های انجام شده صحبت کرد.

آرمان مهرپناهی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شهرستان پاوه نیز به اهمیت جایگاه صنایع دستی اشاره کرد و از وضعیت نامناسب جاده های شهرستان گله کرد. وی گفت: پتانسیل گردشگری این شهرستان و در کل غرب کشور بسیار بالاست و می توان این پتانسیل را بالفعل کرد.

فرهاد صالحی، مدیر مسئول پایگاه خبری، تحلیلی سلام پاوه نیز به برنامه های شبکه استانی کردستان از جمله چریکه ی شه و اشاره کرد و گفت: از دست اندرکاران این برنامه به دلیل اهمیتی که برای اورامانات و بویژه شهرستان پاوه قایل هستند،سپاسگزاریم.

ویگفت : امیدواریم شبکه استانی زاگرس(کرمانشاه) نیز از فرهنگ غنی و آیین های اورامانات و پتانسیل بالای فرهنگی و هنری اورامانات و بخصوص شهرستان پاوه در برنامه های خود بگنجاند.

صالحی سپس گفت:امیدواریم آقای مهرپناهی بتواند از تریبون برنامه محبوب چریکه ی شو جاذبه های گردشگری پاوه و روستای خانقاه را معرفی نمایند و جاذبه های گردشگری این منطقه را به عنوان یک سفیر فرهنگی و هنری که در پاوه به اجرای برنامه پرداخته است منتقل نمایند.

وی همچنین لزوم تغییرات و ایجاد تنوع در برنامه چریکه ی شو را با توجه به اینکه علاقمندان بسیاری از شهرستان پاوه دارد را  درخواست نمود و پیشنهاداتی در این باره ارایه داد که مورد استقبال آقای مهرپناهی واقع شد.

تهیه و تنظیم خبر :کوثر فخری 

img_9226

img_9214

img_9225

img_9234

img_9236

img_9230

گردشگری خانقاه

img_9219

img_9218

photo_2016-09-23_12-09-18

photo_2016-09-23_12-45-41

photo_2016-09-25_20-28-27

photo_2016-09-25_20-28-33

اسامی گروه نمایش کمدی خیال:عبداله مولودی-امیدحسن پور-عبدالرحمن شریفی-سیدمیلادحسینی-دنیا زندی

01

4 پاسخ برای “حضور هنرمندان شبکه کردستان(چریکه ی شه و)در خانه گردشگری روستای خانقاه/عکس

  • باغدار در تاریخ مهر 2, 1395 گفت:

    جواب ناشناس کاکی خوم عمری از من گذشته شاید سن شما کفاف نکند در گذشته که امکانات کم بود ا
    کثر خانواده ها که باغ داشتند ایام تابستان تا آخرهای پاییز در این مکا ن به کار باغداری مشغول بودند خطراتی داشت عقرب ومار گزیدگی ……ولی زندگی در آن لذتی داشت

    • جواب باغدار در تاریخ مهر 2, 1395 گفت:

      درسته جناب باغدار،منظورم زمان حال و برگزاری موزه ها و نمایشگاه های اینچنینی هستش

  • شایان در تاریخ مهر 2, 1395 گفت:

    دست مزیزاد آقای سلیمی مسول اداره تعاون وکاکه فخری سپاس از زحمات شما موفق باشیدبا جوانان دیارمان وانشا اخانه باغ که به فراموشی سپرده شده بود احیا شود ودر رابطه توسعه گردشگری سنگ تمام گذاشته

  • ناشناس در تاریخ مهر 2, 1395 گفت:

    بسیار عالی،موفق باشند. اینچنین مکان هایی را کم دارد هورامان