پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:20

از برترین های علمی و فرهنگی روستای هجیج تقدیر شد+ عکس

از برترین های علمی و فرهنگی روستای هجیج تقدیر شد+ عکس

به گزارش سلام پاوه : روز پنج شنبه 25 شهریور 95 روزی فراموش نشدنی و در اذهان مردم روستای هجیج ماندگار خواهد ماند. در این روز مراسمی با شکوه تحت عنوان ؛ تقدیر از برترین های علمی و فرهنگی روستای هجیج ؛ با حضورگرم و پرشور اهالی روستا ، اعضای شورای هجیج و دهیار  ، […]

به گزارش سلام پاوه : روز پنج شنبه 25 شهریور 95 روزی فراموش نشدنی و در اذهان مردم روستای هجیج ماندگار خواهد ماند. در این روز مراسمی با شکوه تحت عنوان ؛ تقدیر از برترین های علمی و فرهنگی روستای هجیج ؛ با حضورگرم و پرشور اهالی روستا ، اعضای شورای هجیج و دهیار  ، امام جمعه هجیج ،مدیر دفتر امام جمعه ی شهر پاوه و رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار گردید .صبور نظری

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در آغاز این برنامه آقای صبور نظری جوان حافظ حدود 20جزء از قرآن کریم ، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز گر برنامه بود و با صدای دلنشین خود فضایی مملو از برکت و زیبایی کلام خدا را در محفل طنین انداز کرد.

در ادامه تیمور عثمانی مجری برنامه به تشریح برنامه پرداخت و با تبحر خاص خود تا آخر برنامه با جملاتی نغز و اشعاری زیبا ، نظم و شور و شوق برنامه را حفظ نمود.

ناصر صادقی فعال فرهنگی اجتماعی روستای هجیج ،به عنوان دبیر برنامه اولین سخنران مراسم  بود که در مورد ضرورت ایجاد صندوق توسعه ی فرهنگی هجیج و اهداف آن توضیحات کاملی ارائه نمود .

وی برپایی مراسمی با این با شکوهی را نشانه همت والای خیرین روستا ، تلاش شبانه روزی هیئت امنای صندوق ، و عزم و اراده ی قوی جوانان غیور هجیجی دانست.

ناصر صادقی

صادقی در ادامه حضور دانش آموزان هجیجی در رتبه های تک رقمی و دو رقمی و دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را کمرنگ توصیف کرد که با تلاش و همت والای هجیجیان که زبانزد خاص و عامند ، سازگار نیست . دست یافتن به این موفقیت ها دور از انتظار نخواهد بود و همه ی ما بایستی با حکمت ، برنامه ریزی و تلاش ، در آینده برای رسیدن به چنین اهدافی ، گام های بلندتر و مصمم تری برداریم . برای موفقیت در علم و اخلاق تبلیغات ، سرمایه گذاری و الگوهای مناسب موثرند و شایسته نیست که عرصه های علمی و فرهنگی و ورزشی خالی از حضور جوانان هجیجی باشند .

فیروز فرجی در ادامه برنامه با نثری زیبا و دلنشین گذشته را پلی و نردبانی ساخت تا جوانان در آینده ای روشن راحت تر عبور کنند و از نردبان ترقی بسوی سرافرازی صعود نمایند .

ماموستا ملا مؤمن نوری از فعالان دینی و ادبی سخنران بعدی این مراسم بود. وی با شیوایی خاصی از پیشینه علمی و فرهنگی هجیج سخن گفت .

ماموستا نوری خاطرنشان کرد که سخن از این پیشینه به وقت ، حوصله و مباحث بیشتری نیاز دارد . بعنوان نمونه چند شخصیت از شخصیت های برجسته هجیج که در منطقه هم شهرت خاصی دارند نام برد و در مورد آنها صحبت کرد. بعد از آن در مورد وضعیت فعلی هجیج هم با دور بودن از وضعیت مطلوب یاد کرد و به بازنگری و تلاش بیشتر نیاز دید.

ماموستا نوری

عثمان رحیمی شاعرخوش ذوق هجیجی با اشعار زیبایش مجلس را به وجد آورد . به صنعت و دستان رنگین ،سلیقه های خوش ذوق ، ییلاق های زیبا و پر شوق هجیجیان اشاره نمود. ویدر کنار این همه زیبایی جوانان را به درس و مطالعه دعوت نمود.

یاسر رشیدی یکی دیگر از شاعران خوش ذوق و جوان شهرستان با نثر و اشعاری دلنواز خستگی را از تن حضار بیرون کرد و ندای دلبستگی به وطن و همبستگی و اتحاد را سر داد .

خانم منا محمدی قبولی کنکور 95 با رتبه ی 486 در رشته ی تجربی ، با خواندن مقاله ای از تلاش و برنامه ریزی های خودش برای رسیدن به این موفقیت سخن گفت.

سخنان خانم محمدی غم انگیز و شنیدنی بودند و هنگامی که از رنج ها و شب نخوابیدن های مادرش برای خیاطی، جهت امرار معاش صحبت می کرد بغض در گلوها ترکید و اشک ها در چشم تاب نیاوردند و همه را به گریه وا داشت و با تشویق جوانان و توصیه آنها به تلاش بیشتر به شدت تجاربش و توصیه هایش مورد توجه جوانان واقع شد.

نصراله احمدی با دف زنی و اشعار عارفانه ، روح حضار را نوازش نمود و جان تازه ای به مجلس داد . صدای دلنشین وی آمیخته با حمد و ثنای پروردگار و نعت رسول اکرم (ص) خستگی را از دل بدر برد و جانی به جانان داد .میرزا خدیری

آقای میرزا سعدالله خدیری شاعر و مؤلف هجیجی با اشعاری زیبا از استادان حجره و مکتب دوران خویش یاد نمود. ویکه در سن 90 سالگی به عشق وطن در مجلس حضور یافت مورد احترام اهالی روستا قرار گرفت و گرد آمدن جوانان در اطرف ایشان برای عرض ارادت دیدنی و ستودنی بود .

بخش ویژه ای از مراسم به اهدای جوایز شامل لوح تقدیر ، جایزه نقدی از طرف صندوق و یک جلد قرآن از طرف نشر احسان ، اختصاص داشت.

1- میرزا سعدالله خدیری ، مؤلف
2- محمد عزیز رحیمی تنها ، چهره ی ماندگار در امورات خیر روستا
3 – مُنا محمدی ، قبولی کنکور 95 با رتبه ی 486 علوم تجربی
4– روشنا خشنودی ، قبولی کنکور 95 با رتبه ی 1464 علوم انسانی
5 – ارشد صادقی ، قبولی کنکور 95 با رتبه ی 1701 ریاضی و فیزیک

محرم شبرنگ دهیار روستا نیز در پایان مراسم از بخشداری نوسود به خاطر همکاری با شورا در برگزاری این مراسم ، شورای اسلامی روستا ، برگزار کنندگان و حضار محترم بخاطر برگزاری این مراسم بیاد ماندنی تقدیر و تشکر کرد. و برای برترین های علمی و فرهنگی آرزوی توفیق و سر افرازی نمود .

شبرنگ روستای هجیج را یکی از روستاهای نمونه در استان و در کشور معرفی کردو گفت : که روستای هجیج یکی از روستا های هدف گردشگری و دارای ظرفیت های رشد و ترقی بسیار است .

وی خاطر نشان کرد با حفظ آداب و رسوم ، صنایع دستی و بومی ، از لباس و آیین های مذهبی گرفته تا نمای ساختمان ها باید به سمت ثبت جهانی شدن روستایمان حرکت کنیم که به یاری خدای بزرگ در آینده ای نزدیک این امر تحقق خواهد یافت . مراسم با اقامه نماز ظهر و صرف نهار به پایان رسید.

گفتنی است این مراسم  که با همت صندوق توسعه ی فرهنگی روستای هجیج و همکاری خیرین برگزار شد . این صندوق در ابتدای سال 95 و با پیشنهاد جمعی از جوانان و همتِ خیر خواهان هجیجی و به منظور کمک به توسعه ی علمی و فرهنگی روستا و کمک به تلاشگران علمی ، فرهنگی و هنری که در تامین نیازهای خود ناتوانند تاسیس شده است .

ارسال گزارش از : روابط عمومی صندوق توسعه فرهنگی هجیج

تصاویر تکمیلی

صبور نظری

ناصر صادقی

منا محمدی

دهیار روستای هجیج

درویش نصرالله

photo_2016-09-17_02-59-16

photo_2016-09-17_02-59-40

photo_2016-09-17_02-59-09

ماموستا نوری

photo_2016-09-17_02-59-25

photo_2016-09-17_02-59-55

میرزا خدیری

مراسم روستای هجیج

4 پاسخ برای “از برترین های علمی و فرهنگی روستای هجیج تقدیر شد+ عکس

  • سوماصادقی در تاریخ مهر 2, 1395 گفت:

    سلام
    تبریک میگم به برترین های عرصه علمی وفرهنگی روستای هجیج.
    خسته نباشید میگم خدمت بانیان وبرگزارکنندگان این مراسم.
    واقعا مراسم به یادماندنی وباشکوهی بود.
    به امید پیشرفت وتعالی روستا.

  • ناشناس در تاریخ شهریور 30, 1395 گفت:

    عالی بود

  • محمد بهرامي در تاریخ شهریور 28, 1395 گفت:

    به لطف خدا و زحمت و تلاش همه دوستان و دست اندركاران اولين مراسم تجليل از برترين ها به بهترين حالت برگزار گرديد همه چيز عالي بود . تبريك ميگم به همه دوستان گرانقدر، مايه ي افتخار و دلگرمي هستند. شور و نشاط در وجود همه ديده مي شد و موج مي زد. جاي ساير دوستاني كه به عناوين مختلف فرصت نكرده بودن در مراسم حضور داشته باشند واقعا خالي بود . اميدوارم شاهد برپايي چنين مراسم هايي در روزها و ماههاي آينده باشيم.

  • فارق مومنی در تاریخ شهریور 27, 1395 گفت:

    روز پنج شنبه ۲۵ شهریور ۹۵ روزی فراموش نشدنی و در اذهان مردم روستای هجیج ماندگار خواهد ماند. در این روز مراسمی با شکوه تحت عنوان ؛ تقدیر از برترین های علمی و فرهنگی روستای هجیج ؛ با حضورگرم و پرشور اهالی روستا ، اعضای محترم شورای هجیج و دهیار محترم ، امام جمعه محترم هجیج ،رئیس دفتر امام جمعه ی محترم شهر پاوه و ریاست محترم اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار گردید .

    این مراسم با همت صندوق توسعه ی فرهنگی روستای هجیج و همکاری خیرین برگزار شد .

    این صندوق در ابتدای سال ۹۵ و با پیشنهاد جمعی از جوانان و همتِ خیر خواهان هجیجی و به منظور کمک به توسعه ی علمی و فرهنگی روستا و کمک به تلاشگران علمی ، فرهنگی و هنری که در تامین نیازهای خود ناتوانند تاسیس شده است . آقای صبور نظری جوان حافظ حدود ۲۰جزء از قرآن کریم ، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز گر برنامه شدند و با صدای دلنشین فضایی مملو از برکت و زیبایی کلام خدا را در محفل طنین انداز کردند .

    آقای تیمور عثمانی مجری توانا و خوش ذوق در ابتدا ریز برنامه ها را اعلام کردند و تا آخر برنامه با جملاتی نغز و اشعاری زیبا ، نظم و شور و شوق برنامه را حفظ نمودند .

    photo_2016-09-17_12-57-48

    آقای ناصر صادقی فعال فرهنگی اجتماعی روستا ، اولین سخنران و بعنوان دبیر مراسم در مورد ضرورت ایجاد صندوق توسعه ی فرهنگی هجیج و اهداف آن توضیحات کاملی ارائه نمودند که مراسمی با این با شکوهی نشانه همت والای خیرین روستا ، تلاش شبانه روزی هیئت امنای صندوق ، و عزم و اراده ی قوی جوانان غیور هجیجی است .

    ایشان در ادامه حضور دانش آموزان هجیجی در رتبه های تک رقمی و دو رقمی و دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را کمرنگ توصیف کرد که با تلاش و همت والای هجیجیان که زبانزد خاص و عامند ، سازگار نیست . دست یافتن به این موفقیت ها دور از انتظار نخواهد بود و همه ی ما بایستی با حکمت ، برنامه ریزی و تلاش ، در آینده برای رسیدن به چنین اهدافی ، گام های بلندتر و مصمم تری برداریم . برای موفقیت در علم و اخلاق تبلیغات ، سرمایه گذاری و الگوهای مناسب موثرند و شایسته نیست که عرصه های علمی و فرهنگی و ورزشی خالی از حضور جوانان هجیجی باشند .

    photo_2016-09-17_12-57-17

    آقای فیروز فرجی در ادامه برنامه با نثری زیبا و دلنشین گذشته را پلی و نردبانی ساخت تا جوانان در آیند ه ای روشن راحت تر عبور کنند و از نردبان ترقی بسوی سرافرازی صعود نمایند .

    آقای ملا مؤمن نوری از فعالان دینی و ادبی سخنران بعدی بودند . ایشان با شیوایی خاصی از پیشینه علمی و فرهنگی هجیج سخن گفت . وی خاطرنشان کردند که سخن از این پیشینه به وقت ، حوصله و مباحث بیشتری نیاز دارد . بعنوان نمونه چند شخصیت از شخصیت های برجسته هجیج که در منطقه هم شهرت خاصی دارند نام برد و در مورد آنها صحبت کردند. بعد از آن در مورد وضعیت فعلی هجیج هم با دور بودن از وضعیت مطلوب یاد کرد و به بازنگری و تلاش بیشتر نیاز دیدند.

    آقای عثمان رحیمی شاعرخوش ذوق هجیجی با اشعار زیبایش مجلس را به وجد آوردند . به صنعت و دستان رنگین ، سلیقه های خوش ذوق ، ییلاق های زیبا و پر شوق هجیجیان اشاره نمودند . ایشان در کنار این همه زیبایی جوانان را به درس و مطالعه دعوت نمودند .

    آقای یاسر رشیدی یکی دیگر از شاعران خوش ذوق و جوان دیارمان با نثر و اشعاری دلنواز خستگی را از تن حضار بیرون کرد و ندای دلبستگی به وطن و همبستگی و اتحاد را سر داد .

    %d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%aa%d8%ac%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%a7%d8%b2%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%ac%db%8c%d8%ac95-6-25-179

    خانم منا محمدی قبولی کنکور ۹۵ با رتبه ی ۴۸۶ در رشته ی تجربی ، با خواندن مقاله ای از تلاش و برنامه ریزی های خودش برای رسیدن به این موفقیت سخن گفت . سخنان خانم محمدی غم انگیز و شنیدنی بودند و هنگامی که از رنج ها و شب نخوابیدن های مادرش برای خیاطی ، جهت امرار معاش صحبت می کرد بغض در گلوها ترکید و اشک ها در چشم تاب نیاوردند و همه را به گریه وا داشت و با تشویق جوانان و توصیه آنها به تلاش بیشتر به شدت تجاربش و توصیه هایش مورد توجه جوانان واقع شد.

    آقای نصراله احمدی با دف زنی و اشعار عارفانه ، روح حضار را نوازش نمودند و جان تازه ای به مجلس دادند . صدای دلنشین ایشان آمیخته با حمد و ثنای پروردگار و نعت رسول اکرم (ص) خستگی را از دل بدر برد و جانی به جانان داد .

    آیتم ویژه ای از مراسم به اهدای جوایز شامل لوح تقدیر ، جایزه نقدی از طرف صندوق و یک جلد قرآن از طرف نشر احسان ، اختصاص داشت.

    ۱- میرزا سعدالله خدیری ، مؤلف

    ۲- محمد عزیز رحیمی تنها ، چهره ی ماندگار در امورات خیر روستا

    ۳ – مُنا محمدی ، قبولی کنکور ۹۵ با رتبه ی ۴۸۶ علوم تجربی

    ۴– روشنا خشنودی ، قبولی کنکور ۹۵ با رتبه ی ۱۴۶۴ علوم انسانی

    ۵–ارشدصادقی قبولی کنکور ۹۵ با رتبه ی ۱۷۰۱ ریاضی و فیزیک

    آقای محرم شبرنگ دهیار روستا در پایان مراسم از بخشداری نوسود به خاطر همکاری با شورا در برگزاری این مراسم ، شورای اسلامی روستا ، برگزار کنندگان و حضار محترم بخاطر برگزاری این مراسم بیاد ماندنی تقدیر و تشکر کردند و برای برترین های علمی و فرهنگی آرزوی توفیق و سر افرازی نمودند . ایشان روستای هجیج را یکی از روستاهای نمونه در استان و در کشور معرفی کردند . وی ادامه دادند که روستای هجیج یکی از روستا های هدف گردشگری و دارای ظرفیت های رشد و ترقی بسیار است .

    وی خاطر نشان کردند با حفظ آداب و رسوم ، صنایع دستی و بومی ، از لباس و آیین های مذهبی گرفته تا نمای ساختمان ها باید به سمت ثبت جهانی شدن روستایمان حرکت کنیم که به یاری خدای بزرگ در آینده ای نزدیک این امر تحقق خواهد یافت . مراسم با اقامه نماز ظهر و صرف نهار به پایان رسید.

    آقای میرزا سعدالله خدیری شاعر و مؤلف هجیجی با اشعار زیبایشان از استادان حجره و مکتب دوران خویش یاد نمودند ایشان که در سن ۹۰ سالگی به عشق وطن در مجلس حضور یافتند مورد احترام اهالی روستا قرار گرفتند و گرد آمدن جوانان در اطرف ایشان برای عرض ارادت دیدنی و ستودنی بود .

    گزارش متن روابط عمومی صندوق توسعه فرهنگی روستای هجیج

    تقدیر از برگزیدگان ،اتحاد وهمبستگی هجیجیان از نشانه ها و اهداف این برنامه بودند .
    برخود لازم می دانم به عنوان یکی از هجیجیان حاضر در جلسه از پدر معنوی هجیج جناب حاج ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه اندیشمند شهرمان تشکر نموده و مراتب تقدیرخودرااز تشریف فرمایی حاج مصلح قادری مسئول محترم دفتر امام جمعه و آقای دکتر محمودی رئیس محترم اداره ارشاد اسلامی وهمراهان عزیز شان اعلام نمایم .
    همچنین به کلیه عوامل و برگزار کنندگان این مراسم تبریک گفته وان شالله شاهد حضور گسترده هجیجیان در برنامه های فرهنگی در آینده باشیم .