ج 31 فروردین 1403 ساعت 02:50

گزارش ویژه سلام پاوه از جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان جوانرود با حضور استاندار/گزارش تصویری

گزارش ویژه سلام پاوه از جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان جوانرود با حضور استاندار/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان جوانرود به ریاست استاندار کرمانشاه ظهر شنبه در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان جوانرود برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : آرش زره تن لهونی فرماندار شهرستان جوانرود در این نشست با اشاره به تمدن کهن منطقه اورامانات و جانفشانی های این مردم در […]

به گزارش سلام پاوه : جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان جوانرود به ریاست استاندار کرمانشاه ظهر شنبه در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان جوانرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : آرش زره تن لهونی فرماندار شهرستان جوانرود در این نشست با اشاره به تمدن کهن منطقه اورامانات و جانفشانی های این مردم در مقابل بیگانگان و دشمنان این مرز و بوم پرداخت.آرش لهونی

وی مردم خطه اورامانات را همواره حافظ آب و خاک این کشور دانست و با اشاره به فراز و نشیبهای بسیار و جنگهای فراوانی که در این مرز و بوم رخ داده است مردم اورامانات را مرزدارانی وفادار و حافظ آب و خاک ایران اسلامی دانست.

لهونی در ادامه به دلیل کمبود وقت ضمن اشاره ای مختصر به عملکرد 2 ساله خود در شهرستان جوانرود مشکلات این منطقه را در حوزه های مختلف تشریح و از استاندار درخواست مساعدت های لازم برای حل این مشکلات نمود.

فرماندار جوانرود با اشاره به حوزه راهها و مشکلات فراوان آن با اشاره به آسفالت بیش از 35 کیلومتر از راهها توسط یک شرکت در فاصله دهه فجر 93 تا 94 سال گذشته که نزدیک به 13 میلیارد تومان هزینه این پروژه بوده است اجرایی شده است.

وی با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب شهر جوانرود به عنوان یکی از پروژه های مهم که پیشرفت فیزیکی 13 درصدی داشت و با توجه لازم استانداری و همراهی همکاران در شهرستان به پپیشرفت فیزیکی 60 درصد رسیده است و برای تکمیل آن نیازمند توجه ویژه است.

دکتر لهونی در ادامه به حوزه عمران شهری و اصلاح ورودی شهر و اقدامات قابل توجه ای علی الرغم کمبود ها و مشکلات اشاره کرد و گفت:ورودی های شهر اصلاح شده است و در حد توان و امکانات اقداماتی صورت گرفته است اما کافی نیست. آرش لهونی

وی افزود:در بحث فضای سبز شهری سرانه فضای سبز در جوانرود زیر یک متر بود که الحمدلله با اقدامات و بهره برداری از پروزه 35 هکتاری بوستان شهداء و تخصصی اعتبار برای فاز دوم به هشت متر افزایش می یابد.

فرماندار جوانرود با اشاره به مسیر 4/5 کیلومتری مسیر آیشه دول و قدمت آن گفت:این جاده که مسیر قدیمی شهر بود که به مرور زمان تبدیل شده بود به محل انباشت نخاله های ساختمانی 20 مهر ماه سال گذشته مصادف با سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه عملیات اجرایی برای بازگشایی و خاکبرداری و… آن شروع شد و در صورت مساعدت استاندار محترم  آسفالت شود و به عنوان یک مسیر جاده سلامت و پیست دوچرخه سورای پیش بینی شود و به عنوان یک مسیر گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد.که این مسیر 2/7 کیلومتر مسیر به پاوه را کمتر می کند.

وی در ادامه با اشاره به حوزه کشاورزی گفت:یکی از مهمترین مشکلات شهرستان جوانرود کمبود آب شرب و کشاورزی است که با همکاری مسئولان و همکاران در کوتاه مدت مشکل حل شده است اما لازم است با یک نگاه بلند مدت داشتن یک سد الزامی است .

لهونی افزود:سالانه بیش از 200 میلیون مترمکعب آب از شهرستان خارج می شود که این موضوع می تواند مشکلات بخش کشاورزی و شرب شهرستان را حل و فصل کند.آرش لهونی

فرماندار جوانرود سپس به موضوع اشتغال جوانان در شهرستان پرداخت و گفت:از لحاظ آماری وضعیت بیکاری بسیار بالا است و با توجه به قابلیتهای شهرستان نیازمند توجه ویژه است.

وی یکی از پتانسیل های شهرستان را بحث گردشگری دانست و با اشاره به بازدید بیش از 1میلیون سیصد و پنجاه نفر در ایام نوروز سال گذشته از شهرستان جوانرود بازدید کرده اند اما به دلیل نبودن زیرساختهای لازم بهره لازم را برای شهرستان نداشته است.

لهونی گفت:لازم است شرکتهای وابسته به دولت بیایند و در این منطقه سرمایه گذاری کنند تا بخش خصوصی هم جرات و توان حضور پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع آموزش در مقوله جهاد کشاوری ، نداشتن شهرک کارگاهی بدلیل نبودن آب مورد نیاز، کمبود شدید فضای آموزشی ، وجود نقاط کور آنت دهی موبایل و … به صورت مختصر پرداخت .

لهونی با اشاره به گازرسانی به فقط یک روستا و اقدامات برای گازرسانی به چهار روستای دیگر لزوم گاز رسانی به روستا های این شهرستان را خواستار شد.

دکتر آرش لهونی به پروژه های 840 و 692 واحدی مسکن مهر جوانرود اشاره داشت و گفت که بیش از 98 درصد یکی از پروژه ها و بالای 90 درصد دیگر پروژه پیشرفت و داشته و تنها مشکل موضوع آب و برق و گازرسانی است که مشکل اساسی در بحث آب است . که امیدواریم با حل این مشکل و تحویل مسکن های مهر به مردم مشکل قیمت بالای مسکن در جوانرود حل و فصل شود.شهاب نادری

فرماندار جوانرود در ادامه سخنانش به مشکلات حوزه های دیگر از جمله کمبود امکانات راهداری و نیاز به تقویت آن،مشکل بازیافت و دفع زباله های شهرستان،کمبود امکانات حوزه بحران،نداشتن حتی یک پایگاه امدادی در شهرستان با توجه به حادثه خیز بودن جوانرود اشاره کرد.

وی همچنین با همراهی مردم با فرهنگ شهرستان جوانرود به کاهش 90 درصدی آتش سوزی در منطقه و همچنین کاهش چشم گیر آمار جرم و جنایت و کاهش 60 درصدی پرونده های ورودی دادگاه در این شهرستان پرداخت.

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن خوش آمد گویی به استاندار و تشکر از تلاشهای فرماندار به تایید مشکلات مطرح شده توسط لهونی فرماندار جوانرود پرداخت و سپس نکات و انتقاداتی را مطرح کرد.

وی در ابتدا با انتقاد به پخش فیلم ایستاده در غبار که مقاومتهای مردم اورامانات را نادیده گرفته و حتی توهین هایی به مردم مرزدار و پاسدار این خطه داشته است گفت:منطقه اورامانات با توجه به داشتن پتانسیل بالای فرهنگی می تواند حتی یک شبکه تلویزیی خاص خود را داشته باشد یا حداقل چند ساعت در هفته امکان پخش برنامهایی ویژه این خطه را داشته باشد.

نادری در ادامه به ایجاد یک دانشگاه علوم دینی در اورامانات تاکید کرد و گفت لازم است یک دانشگاه در این چهار شهرستان راه اندازی شود.

وی با تاکید به نامگذاری سال 95 از طرف مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت:لازم است واقعا مسئولان عملگرا باشند و عملا مشکلات مردم را حل کنند.شهاب نادری

وی با انتقاد از مقوله گازکشی که فقط یک روستا در شهرستان جوانرود گازکشی شده است این امر را غیر قابل بخشش دانست و خواستار اقدام مسئولان شد.

نادری به بحث گردشگری اشاره کرد و خطاب به مدیرکل گردشگری گفت هر شهرستانی یک موزه داشته است اما سوالم این است که موزه شهرستان جوانرود کجا است. انتظار دارم که آقای بالایی پیگیر این موضوع شود.

وی با اشاره به طرح منطقه ویژه اقتصادی اورامانات گفت:امیدوارم هرچه سریعتر مسئولان محترم اقدامات و مساعدتهای لازم را برای این طرح انجام دهند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به منطقه تجاری جوانرود از لحاظ مبانی توسعه بسیار ویژه است.گفت: جوانرود در زمینه قابلیت‌های توسعه دچار محدودیت‌های شدیدی در مقایسه با مناطق شرق،غرب و جنوب استان است و این در حالی است که این منطقه از قابلیت کشاورزی بالایی بهره‌مند است.

اسداله رازانی با بیان اینکه شهرستان پاوه با دسترسی به مرز قابلیت‌ها‌ی تجاری بسیاری دارد،گفت:تدوین صنعت توسعه شهرستان پاوه در دست اجرا قرار گرفته، هر چند تنها با وجود 700 هکتار زمین زراعی کمبودهای موجود باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه بازارچه جوانرود در این منطقه با یک و نیم میلیون نفر گردشگر در سال برای تهیه کالا،پتانسیل‌های خوبی دارد، خاطرنشان کرد:این منطقه در خصوص دسترسی سرزمینی دارای محدودیت‌هایی است.استاندار کرمانشاه

وی از وجود محدودیت‌هایی در زمینه کشاورزی و تجارت در شهرستان جوانرود سخن گفت و ادامه داد: حتی در خصوص تامین آب و ایجاد شهرک‌های صنعتی در این منطقه ضعف‌هایی مشاهده شده است که باید رفع شود.

رازانی با اشاره به اینکه شهرستان جوانرود رتبه نخست بیکاری در استان کرمانشاه را دارد،گفت:باید بر ایجاد مزیت‌های تجاری و افزایش قابلیت‌های منطقه،به‌ویژه در بخش کشاورزی،‌ اقتصادی و… تمرکز و سرمایه‌گذاری کنیم.

استاندار کرمانشاه به قابلیت‌های گردشگری شهرستان جوانرود و اورامانات اشاره کرد و متذکر شد: منطقه رشد قابل توجهی در خصوص قیمت ملک دارد که بیان‌گر پتانسیل تجاری آن است و باید دسترسی شهرستان به مرز در راستای تجاری‌سازی و ایجاد بازارچه غنی در منطقه را تقویت کنیم.

رازانی به قابلیت تولید محصولات ارگانیک در کشت دیم و گیاهان دارویی در جوانرود اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد اعتبارات به فرماندار شهرستان در راستای تکمیل نیازهای منطقه ارائه شده است و باید برای احداث واحدهای تولیدی صنعتی به اورامانات و دایر کردن شهرک صنعتی اقدام شود.استاندار کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اظهار داشت:باید شورای برنامه‌ریزی این منطقه با استفاده از سرمایه و منابع موجود،زمینه ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی را فراهم کند.

رازانی با اشاره به وضعیت راه ورودی روانسر،‌ثلاث‌باباجانی و جوانرود و برخی گزارش‌های حادثه سوانح این منطقه،گفت:در سال‌جاری تلاش برای چند بانده کردن این مسیر در دستور کار قرار گرفته است و طبق برآورد صورت گرفته، هر کیلومتر 1.5 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که باید عملیات اجرای آن‌ را شروع کنیم.

وی در رفع مشکلات مطروحه در زمینه خدمت‌رسانی شهرداری و نیز ایجاد منطقه تجاری شهرستان جوانرود در راستای ایجاد توسعه در این شهرستان تاکید کرد.

در این نشست بخشداران کلاشی و مرکزی،رئیس شورای شهر جوانرود،شهردار،معاونان استاندار، مدیرکل آبفای استان،معاون مدیرکل گاز استان و… به ایراد سخنانی پرداختند و استاندار نیز از چند مدیرکل خواستار پاسخگویی شد.

لازم می دانیم از حمایت فرماندار جوانرود دکتر لهونی و آقای اعتمادی روابط عمومی فرمانداری جوانرود با خبرنگاران پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه تشکر و قدردانی نماییم.

img_8032 img_8029 img_8028 img_8007 img_8006 img_8005 img_8019 img_8018 img_8021 استاندار کرمانشاه img_8034 img_8033 img_8045 img_8047 img_8049 img_8054 img_8059 img_8065 img_8066 img_8070 img_8071 img_8082 img_8078 شهاب نادری img_8076 img_8074 img_8084 شهاب نادری img_8094 img_8108 img_8109 img_8112 استاندار کرمانشاه img_8117 img_8085 شورای اداری جوانرود

 

یک پاسخ برای “گزارش ویژه سلام پاوه از جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان جوانرود با حضور استاندار/گزارش تصویری

  • اعتمادی در تاریخ شهریور 21, 1395 گفت:

    با سلام خدمت شما برادران بزرگوار جناب آقای صالحی وزربان ، ممنونم از الطاف شما بزرگوان . بنده کاری نکردم . اگرهم کاری بوده وظیفه بوده وبس . ارداتمند شما اعتمادی