ج 10 فروردین 1403 ساعت 08:10

سالانه بیست میلیارد دلار در کشور وارد جیب قاچاقچیان می شود

سالانه بیست میلیارد دلار در کشور وارد جیب قاچاقچیان می شود

به گزارش سلام پاوه:مدیر نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت:در کشورما سالیانه حدود بیست میلیارد دلار پول وارد جیب قاچاقچیان می شود که این امر صدماتی جدی بر اقتصاد مملکت وارد می آورد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:دکتر شهریار مستوفی در جلسه بازنگری روشهای بازرسی که به […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت:در کشورما سالیانه حدود بیست میلیارد دلار پول وارد جیب قاچاقچیان می شود که این امر صدماتی جدی بر اقتصاد مملکت وارد می آورد.%d8%b4%d9%87%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%81%db%8c

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:دکتر شهریار مستوفی در جلسه بازنگری روشهای بازرسی که به منظور تقویت مبادی ورودی فرآورده های آرایشی و بهداشتی که در معاونت غذا و دارو برگزار شد با اشاره به عوارض متعدد قاچاق گفت:در کشورما سالیانه حدود بیست میلیارد دلار پول وارد جیب قاچاقچیان می شود که این امر صدماتی جدی بر اقتصاد مملکت وارد می آورد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو کرمانشاه اعلام کرد:هرایرانی ماهیانه 106 هزار تومان بابت ورود کالای قاچاق به کشور ضرر می کند و سالانه بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی به دلیل قاچاق از بین می رود.

وی افزود:بسیاری از کالاهای قاچاقی که وارد کشور می شود تقلبی است که از برندهای معتبر دنیا سوء استفاده شده است، این کالاها هیچگونه شناسه ای ندارد  و محل تولید آن نامشخص است ونظارتی هم بر تولید آن نمی شود در نتیجه نمی توان به سلامت آن اطمینان داشت.

مستوفی یکی از مشکلات عمده در این حیطه  را فرهنگ سازی دانست و خاطرنشان کرد:واقعیت امر این است که ما به عنوان متولیان سلامت ارتباط خودمان را با جامعه کم رنگ کرده ایم و در زمینه آموزش و تغییر نگرش مردم در اصلاح الگوی مصرف کوتاهی کرده ایم.

وی در پایان یادآور شد:مردم با عوارض و پیامدهای سوء ناشی ازقاچاق کالای سلامت محور آشنا نیستند و این وظیفه ما است که برای ارتقاء فرهنگ جامعه بکوشیم.

منبع خبر:کرد پرس    

 

6 پاسخ برای “سالانه بیست میلیارد دلار در کشور وارد جیب قاچاقچیان می شود

  • نقاش گوشه گیر در تاریخ شهریور 19, 1395 گفت:

    بازم شعار
    کدوم فرصت شغلی از دست رفته ؟ با کدوم کارخونه ؟ آخه قاچاق نباشه تولید داخلی ماچیه ؟ کارخانه تلویزیون سازی ال جی کرمانشاه پرسنل کم آورده یا کارخونه موبایل سازی اپل پاوه خوابیده !؟
    تو بیا فرصت شغلی برای من ایجاد کن ببین مرض دارم برم با قاطر جنس بیارم و جونمو کف دستم بزارم برای سیر کردن شکم زن و بچه م !
    شما هیچ گونه بستر سازی نکردید فقط شعار میدید باید قاچاق جلوش گرفته شه بدون اینکه اونور دوتا کارخونه راه انداخته باشید بگید آقایانی که قرار بیکار بشید بفرمایید بیاید برید تو کارخونه های خودمون و محصول داخلی تولید کنید ببینم کی نمیره ببینم دستتونو هم نمیبوسن ببینم کسی سمت قاچاق میره .
    جلو قاچاق گرفته بشه از گشنگی تلف شدیم بخصوص اون بخش از قشر فقیر نشین مرزی که حقوق بگیر دولت نیستن .
    کسی از تولید ملی بدش نمیاد ولی اول بستر سازی کنید اول چهارتا کارخونه احداث کنید دیگه نیازی به جلو گیری از قاچاق نیست ملت خودشون میان اونجا استخدام میشن و کسی سمت قاچاق نمیره
    همه چی شده شعار
    کدوم تولید ملی …….. پفک و ادامس و نایلن و کوزه سفالی شد تولید !!!
    اجناس خارجی نباشه باید مثل قرون وسطی زندگی کنیم
    کمی واقع بین باشید ای شکم سیران بیخبر از گشنگان

  • شهرام در تاریخ شهریور 18, 1395 گفت:

    جناب ناشناس خلایق هرچه لایق جناب دکتر هم روز اول مثل همه ما بوده

  • ناشناس در تاریخ شهریور 18, 1395 گفت:

    با سلام
    با توجه به اوضاع نابسامان شبکه بهداشت پاوه جناب دکتر مستوفی می تونن این وضع اسفبارو نجات دهند از عاقلین شهر تقاضا می شود ایشان را وادار به قبول کردن این پست کنند

  • ناشناس در تاریخ شهریور 18, 1395 گفت:

    خودش حقوق زیادمیگیره دیگه نمیدونه منطقه مرزنشین چه مشکلاتی دارن کسانی هستن واسه نان شب محتاجن اگه مرزنباشه ایناچکارکنن

  • پاوه در تاریخ شهریور 18, 1395 گفت:

    با آرزوی سعادت برای جناب دکتر. آن شا الله شما را در مسند شبکه بهداشت پاوه. ببینیم چرا که با وجود پتانسیل هايي که دارید. امری مفتخر است.

  • فرهنگی پاوه ای در تاریخ شهریور 18, 1395 گفت:

    سلام و درود خالصانه تقدیم جناب آقای دکتر مستوفی
    انسانی متین،متخصص،متواضع،مردمی و تلاشگر شهرمان و استان کرمانشاه.
    به ایشان علاوه بر همشهری باید گفت هم استانی و حتی فراتر.
    موفق و سربلند باشید.