ج 31 فروردین 1403 ساعت 22:40

گزیده ای از آنچه که در شورای اداری دیروز پاوه گذشت / عکس

گزیده ای از آنچه که در شورای اداری دیروز پاوه گذشت / عکس

به گزارش سلام پاوه: سه شنبه 16 شهریور 1395 شورای اداری شهرستان پاوه با حضورحاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه، پرویز ایده پور فرماندار، شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات و سایر مسئولین شهرستان پاوه در محل سالن اجلاس فرمانداری پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری در […]

به گزارش سلام پاوه: سه شنبه 16 شهریور 1395 شورای اداری شهرستان پاوه با حضورحاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه، پرویز ایده پور فرماندار، شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات و سایر مسئولین شهرستان پاوه در محل سالن اجلاس فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری در جلسه شورای اداری شهرستان پاوه گفت: پیامبر گرامی اسلام فرموده است اگر انسان در دوران مسئولیتش صادقانه و عادلانه با مردم برخورد کند، عملش از نماز و روزه سنت اولی تر است، زیرا خدمت به مردم هم عبادت است؛ لذا اگر ما هم در آن محدوده ای که مسئولیت داریم، با مردم صادقانه برخورد کنیم، قطعا عمل و خدمت ما عبادت است.ماموستا قادری

وی افزود: تبرکاً ضمن تفسیر آیه ای از سوره فرقان و حدیثی از حضرت نبی اکرم(ص) خطاب به جمع حاضر گفت: به هر کدام از شما که در جمهوری اسلامی مسئولیتی واگذار شده است، در مقابل آن مسئول هستید.

حاج ماموستا قادری گفت: پیامبر گرامی اسلام فرموده است اگر انسان در دوران مسئولیتش صادقانه و عادلانه با مردم برخورد کند، عملش از نماز و روزه سنت اولی تر است، زیرا خدمت به مردم هم عبادت است؛ لذا اگر ما هم در آن محدوده ای که مسئولیت داریم، با مردم صادقانه برخورد کنیم، قطعا عمل و خدمت ما عبادت است.

امام جمعه شهر پاوه در ادامه بیانات خود به مشکلات شهرستان پاوه در سالهای 58 و 59 اشاره کرد و گفت: در تاریخ 16 تیر 59 بدلیل حساسیت منطقه و وجود گروهکهای مخالف جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش نوسود منحل شد و اعلام گردید اگر تا موعد تعیین شده کارمندان آموزش و پرورش نوسود خود را به آموزش و پرورش پاوه معرفی نکنند، از آنان سلب مسئولیت و اخراج خواهند شد. این امر مشکلات زیادی در سطح منطقه فراهم کرد.

وی به سالگرد حماسه مرداد پاوه در سال ۵۹ نیز اشاره کرد و گفت: در آن مراسم که در جوار قبور شهیدان در کنار بیمارستان قدس برگزار گردید، رئیس جمهور وقت، دکتر مصطفی چمران، تیمسار فلاحی و ابوشریف و مهندس ماکویی و بنده سخنرانی کردیم. حضور مردم و مسئولین نظام، دل مخالفین را به درد آورد و از ما خیلی عصبانی شدند. تا جایی که روزنامه کیهان روز چهارم شهریور سال 59 در سرتیتر خود احتمال حمله عراق به پاوه را اعلام و در توضیح آن چنین نوشت “رژیم بعث عراق در آن طرف مرز نوسود، لشکرش را سان دیده و به احتمال زیاد از طریق شوشمی و نوسود به پاوه حمله کند”ماموستا قادری

حاج ماموستا قادری در ادامه گفت: در مسیر جاده سرپل ذهاب تا ازگله انسانی را ندیدیم و همه روستاها خالی و همه مزارع بی صاحب بودند و مرز با کوچکترین حمله در معرض خطر قرار می گرفت، نه پاسگاهی و نه مأموری و نه مسئولی و تنها ۱۵ مأمور چریک ژاندارمری در ازگله بودند و بس.وی افزود:در آن زمان که تازه انقلاب اسلامی به بار نشسته بود ما هیچ گونه وسیله دفاعی در اختیار نداشتیم و در تاریخ سوم مهرماه ۵۹ در سپاه پاوه به اتفاق دوستان سپاه و مدرسه قرآن و بنیاد شهید و سازمان پیشمرگان اطلاعیه ای صادر نمودیم که محتوایش آمادگی برای دفاع و نفرین صدام بخاطر جنگ بود و بعد از این اطلاعیه یک نوع آماده باش همگانی اعلام شد.

حاج ماموستا قادری وضعیت امروزی را با روزهای جنگ متفاوت عنوان کرد و گفت: در آن زمان فرماندار، فرمانده سپاه و آن روستایی که در هانی گرمله یا در دودان زندگی می کردند، مانند هم فکر می کردند و چیزی به نام شیعه و سنی و فارس و کرد و بومی و غیربومی مطرح نبود، اما امروزه بخاطر مصالح دنیوی جسم ها در کنار هم، اما فکرها متفرق و متشتط اند.ماموستا قادری

وی در بخش دوم سخنان خود به سرشماری عمومی نفوس و مسکن اشاره و جایگاه سرشماری را در دین مهم و خاص عنوان کرد و گفت: پیامبر ما در سالگرد هجرتشان به مدینه، عده ای را مأمور کردند تا جمعیت مسلمانان مدینه را سرشماری کنند و بعد از مدتی اعلام کردند که جمعیت مسلمانان ۱۶۰۰ نفر است؛ پیامبر اسلام (ص) از این خبر خیلی خوشحال شدند و فرمودند: برای زندگی و رفاه آنها برنامه ریزی کنید.

حاج ماموستا قادری آن گاه به وضعیت فرهنگی شهرستان اشاره کرد و ضمن قرائت بندهای 3 و 13 درخصوص ارتباط خانواده و مسجد و پیشگیری از عوامل تزلزل نهاد خانواده از منشور ۱۶ ماده ای مقام معظم رهبری درخصوص سیاست های کلی خانواده افزود: مسئولین محترم باید ما را در دعوت خانواده ها به مساجد یاری و همراهی کنند و راز موفقیت این است که از خود و خانواده خود شروع کنیم. باید اذعان کنیم که آمار طلاق در شهر مذهبی پاوه بسیار بالا و نگران کننده است، بطوریکه براساس این آمار بیش از ۳۰٪ ازدواجها منجر به طلاق می شوند.

امام جمعه پاوه سپس با انتقاد از ماکت هایی که در برخی لباس فروشی ها برای تبلیغ استفاده می شود، گفت: از فرماندار و ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندهی سپاه پاوه به عنوان متولیان فرهنگ و امنیت و به عنوان اعضای برجسته در شورای فرهنگ عمومی شهر و بقیه اعضاء می خواهم سری به پارچه فروشی های پاوه بزنند و اوضاع را از نزدیک مشاهده کنند، زیرا این مجسمه ها با دین و فرهنگ و اخلاق ما سازگار نیست.شهاب نادری

وی در ادامه صحبتهای خود به برخی مشکلات شهرستان اشاره کرد و گفت: رسمی شدن مرز شوشمی و پیگیری حق نوار مرزی فرهنگیان دو تا از مشکلات شهرستان هستند که نیازمند پیگیری مستمر در سطح کلان هستند که امیدواریم بطور جدی پیگیری شوند.

وی لزوم توجه مسئولان به امر ورزش و نگاه ویژه به امکان ورزشی بخصوص زمین چمن نوریاب، رفع مسدودیت خیابان ارشاد اسلامی که باعث مشکلات عدیده ترافیکی در شهر گردیده و عدم پرداخت سهمیه مرزی شهروندان پاوه که علی رغم پرداخت 34 میلیون تومان پول برای افتتاح حساب، هنوز خبری از دریافت پول نیست و بی توجهی مسئولان به این مهم را از دیگر مشکلات مردم شهرستان دانست و خطاب به آقای فرماندار گفت: انتظار دارم بصورت جدی این موضوعات را مورد توجه قرار داده و در رفع آنها بکوشید.

حاج ماموستا قادری در پایان ضمن انتقاد شدید از فیلم ” ایستاده در غبار” عنوان کرد: این فیلم که در پاوه و به نام پاوه ساخته شده است، سراپا اهانت به مردم و سپاه پاوه است. انتظار ما از دوستان متولی این است که مواظب تحریف تاریخ در فیلم های ساخته شده باشند.هیوا حسینی

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات در مجلس در این جلسه گفت: بنده در راستای خدمتگزاری به مردم عزیز گام بر می دارم و این هم به عنوان ایده و عقیده من خواهد بود که مدیران و مسئولانی که در خدمت مردم باشند ما نیز در خدمت آن مسئول خواهیم.شهاب نادری با اشاره به برگزاری گردهمایی شهرداران در پاوه گفت: برگزاری چنین گردهمایی هایی در پاوه باید بازرخورد مثبت و نتیجه مثبتی را برای منطقه داشته باشد و صرفا این چنین گردهمایی ها از جنبه مهمانی بودن برخوردار نباشند.

وی گفت: باید بازخورد و برگزاری این جلسات کاربردی، پژوهشی و علمی باشد.وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرز شوشمی گفت: در این زمینه تمام مسئولین زحمات زیادی را برای رسمی شدن مرز شوشمی متحمل شده اند بلکه بتوانند با برچسب رسمی شدن آن ، بسیاری از امتیازات را عائد شهرستان و منطقه کنند.

نادری با بیان اینکه من بیشتر به دنبال طرح هایی خواهم بود که خدمات عمومی برای مردم ارائه کند گفت: مشکلات جاده ای ما مناسب نیست و در این خصوص تذکرات لازم را در مجلس ارائه داده ام که ان شاالله مشکلات جاده ای نیز مرتفع خواهند شد.ایده پور

شهاب نادری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی اورامانات نیز اظهار کرد: طرح منطقه ويژه اقتصادي – صنعتي اورامانات در حال طي نمودن مراحل اداری خود با آمدن گروهی به این منطقه ، خواهد بود که ان شاالله شاهد رونق اقتصادی ویژه ای در اورامانات باشیم.وی افزود: طرح ویژه اقتصادی با توجه به آمار بالای بیکاری در منطقه لازم و ضروری است.

ناری با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز همواره دغدغه رفع مشکل بیکاری جوانان را دارند گفت: امروز دوران وعده و وعید شعار تمام شده است و باید با ایجاد طرح منطقه ویژه اقتصادی و هم گردشگری، خدمتی را برای این منطقه انجام داده باشم.نماینده مردم اورامانات تصریح کرد: انتظار ما این است که مسئولین نیز تنها به میز و پست و مقام خود فکر نکنند و به مردم خدمات مطلوبی را ارائه نمایند.

در ادامه هیوا حسینی مدیر اداره ورزش و جوانان شهرستان پاوه در سخنان قابل توجهی مشکلات اساسی ورزش شهرستان را تشریح و خواستار کمک مسئولین شد و با اظهار اینکه یکی از مشکلات ورزشی مشکل زمین چمن نوریاو است که مجوز ساخت یک زمین  چمن مصنوعی را گرفته ایم، خطاب به سایر مسئولین گفت: شهرستانی با بیش از 60 هزار نفر جمعیت آیا نمی تواند دارای زمین ورزشی چمن مصنوعی باشد.

حسینی با انتقاد به واگذاری اماکن ورزشی شهرستان به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: ورزش پاوه متاسفانه دچار رکود شده است و به دلیل اینکه اماکن ورزشی در کل به بخش خصوصی واگذار شده اند هیچ پیشرفتی نداشته ایم. و حتی بسیاری از امکان نیز بدلیل بی توجهی بخش خصوصی فرسوده شده اند.سرهنگ بهشتی

وی از مسئولان شهرستان درخواست کرد برای ساخت زمین چمن مصنوعی و واگذار نشدن مراکز و سالن های ورزشی به بخش خصوصی در شهرستان محروم پاوه کمک حال اداره ورزش شهرستان باشند.

پرویز ایده پور با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رشادت رزمندگان اسلام بر لزوم همکاری همه جانبه تمام ادارات با ستاد برگزاری گرامیداشت هفته دفاع مقدس تأکید کرد.

در پایان جلسه سرهنگ سعید بهشتی راد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه هم افتتاح طرحهای عمرانی و خدماتی و تولیدی، بصدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس، گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده های شهیدان، برگزاری یادواره شهدا، پیاده روی خانوادگی، ویزیت رایگان بیماران، دیدار با امام جمعه و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی را از مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان عنوان کرد.

در این جلسه میرانی عضو شورای شهرستان در بخش باینگان مشکلات بخش باینگان و بانه وره را برای نماینده پاوه و اورامانات تشریح کردند.

 

IMG_7498 IMG_7496شورای اداری پاوه IMG_7453 IMG_7454 IMG_7456 IMG_7466 IMG_7534 IMG_7538 IMG_7540 IMG_7544 IMG_7567

شورای اداری پاوه IMG_7495 IMG_7465 IMG_7547 IMG_7571 IMG_7553 IMG_7572 IMG_7575 IMG_7449 IMG_7541 IMG_7519 شورای اداری پاوه

2 پاسخ برای “گزیده ای از آنچه که در شورای اداری دیروز پاوه گذشت / عکس

  • ورزشکار در تاریخ شهریور 17, 1395 گفت:

    با سلام و تشکر ویژه از آقای هیوا حسینی رئیس ورزش و جوانان بخاطر بازگو کردن مشکلات ورزش شهرستان امیدواریم که مسئولین پیگیر مشکلات و در پی حل آنان بطور جد باشند …

  • کاروان در تاریخ شهریور 17, 1395 گفت:

    واقعا که همه بسیار واضح و صریح سخنرانی کرده اند . اما گره کار جای دیگر است مردم ما دیگر از انتقال مشکلات و باز گو کردن آنها خسته شده اند . باور کنید مردم ما این دهه را دارند به سختی می گذرانند مسولین باید عملیاتی باشند و به طور واقعی بخواهند که منطقه پیشرفت بکند . حالا دیگه مردم به این شعار رسیده اند که حق دادنی نیست و گرفتنی است و باید بگیریم .