ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 10:24

مرد «شکارچی» تفنگ ۵ میلیونی‌اش را شکست/ توبه از شکار

مرد «شکارچی» تفنگ ۵ میلیونی‌اش را شکست/ توبه از شکار

به گزارش سلام پاوه : مستند «شکارچی» به تحول در زندگی احمد عزیزی می پردازد که تصمیم می‌گیرد دیگر از تفنگ خود استفاده نکرده و شکار نکند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری مهر: کتایون جهانگیری کارگردان مستند «شکارچی» درباره این اثر توضیح داد: با فعالیت گروه‌های مدافع محیط زیست، موجی راه […]

به گزارش سلام پاوه : مستند «شکارچی» به تحول در زندگی احمد عزیزی می پردازد که تصمیم می‌گیرد دیگر از تفنگ خود استفاده نکرده و شکار نکند.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری مهر: کتایون جهانگیری کارگردان مستند «شکارچی» درباره این اثر توضیح داد: با فعالیت گروه‌های مدافع محیط زیست، موجی راه افتاده است که سبب شده در مناطقی از ایران شکارچیان دست از شکار بکشند، اما از سوی دیگر برخی افراد به دلیل رفتارهای مغایر رویه متداول، به شکارکُش معروف شده‌اند.

وی افزود: همزمان با آغاز تصویربرداری این مستند در روستای ژیوار از توابع شهرستان اورامانات، یکی از شکارچی پشیمانشکارچیان کهنه ­کار منطقه اعلام کرد که حاضر است به منظور آشتی با طبیعت، داوطلبانه تفنگ پنج میلیونی تومانی خود را بشکند.

این مستندساز ادامه داد: احمد عزیزی در مقابل دوربین مستند با شکستن تفنگ شکاری اش سوگند خورد که دیگر دست به اسلحه نبرد و مردم روستایش را نیز به همراهی با خود فراخواند. این شکارچی اسلحه اش را به معاون اداره حفاظت محیط زیست مریوان تحویل داد.

جهانگیری تصریح کرد: این مرد با شکستن تفنگش موجی ضدشکار در کردستان به راه انداخت. در پی این عمل شکارچیان دیگری نیز تصمیم گرفتند از شکار دست بکشند، ولی آیا به راستی این پایان راه است؟

به گفته کارگردان «شکارچی»، این مستند به زندگی احمد عزیزی شکارچی نادم و یلدا ناجی کبک ها می پردازد و محوریت آن تحولی است در عرصه محیط زیست که در خانواده کاک احمد تاثیر می گذارد و زندگی وی را هم دچار تعییر و تحول می‌کند.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: کتایون جهانگیری، تصویربردار: حشمت نارنجی، صدابردار: پژمان راژ، صداگذار: بهروز شهامت، گروه تصویربرداری: عبدالله درخشانی، آرام نصرالهی، عکاس: شاهو کریمیان، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

«شکارچی» شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۲۱ در مجموعه «سینما حقیقت» شبکه مستند روی آنتن می رود و یکشنبه ۳۱ مرداد ساعت ۱۰ و جمعه پنجم شهریور ساعت ۱۷ بازپخش می شود.

در کارنامه جهانگیری تولید مستندهایی چون سنگ و آتش، تاروسیم، فریاد شد آواز، قطار مسیر، مجموعه مستندهای نفس‌های شکسته، حماسه سوگواران و زنان بر بام مبارزه به چشم می خورد.

احمد عزیزی شکارچی پشیمان