ج 10 فروردین 1403 ساعت 15:41

پذیرش دانشجو در رشته «نوازندگی ساز ایرانی» در دانشگاه کردستان

پذیرش دانشجو در رشته «نوازندگی ساز ایرانی» در دانشگاه کردستان

به گزارش سلام پاوه؛ رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان از پذیرش دانشجو در رشته موسیقی سازهای سنتی ایرانی از مهر ماه امسال در این دانشکده خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو درا ین رشته 35 نفر است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ دکتر کیومرث ایراندوست شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران […]

به گزارش سلام پاوه؛ رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان از پذیرش دانشجو در رشته موسیقی سازهای سنتی ایرانی از مهر ماه امسال در این دانشکده خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو درا ین رشته 35 نفر است.

82188661-70938626به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ دکتر کیومرث ایراندوست شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران استان کردستان در سنندج با بیان اینکه دو استاد متخصص حوزه موسیقی با مدرک کارشناسی ارشد برای تدریس رشته موسیقی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان جذب شده اند افزود: از هر هنرمندی که تحصیلات دانشگاهی در رشته موسیقی و یا تجاربی در این حوزه داشته باشد براساس قوانین و مقررات دانشگاه استفاده می کنیم.
او به فراخوان جذب استاد در شهریور امسال نیز اشاره کرد و از تمام افراد متخصص و دارای شرایط برای تدریس در رشته موسیقی در دانشگاه کردستان خواست از طریق پایگاه اینترنتی وزارت علوم در این فراخوان شرکت کنند و رزومه کاری خود را ثبت کنند.
او همچنین با قدردانی از همه هنرمندان حوزه موسیقی استان برای راه اندازی این رشته در دانشگاه کردستان قدردانی کرد و از همه اهالی هنر و موسیقی خواست با این دانشگاه همکاری بیشتری کنند.
رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این دانشکده دو سال پیش تاسیس شده است گفت: ابتدا با دو رشته معماری و شهرسازی فعالیت دانشکده شروع شد و با توجه به درخواست های مکرر هنردوستان و همچنین وجود ظرفیت فراوان هنری و به خصوص موسیقی، این رشته هم راه اندازی شد.
ایراندوست هنر و موسیقی را برند استان کردستان دانست و افزود: با توجه به اینکه کردستان استانی فرهنگی و دارای قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر است دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان باید پرچمدار توسعه این حوزه در استان باشد.
او صنایع دستی را نیز از دیگر قابلیت های استان کردستان دانست و گفت: به دنبال ایجاد رشته صنایع دستی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان در مقطع کارشناسی و همچنین ایجاد رشته طراحی شهری در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشکده هستیم.
به گفته او وزارت علوم با راه اندازی رشته شهرسازی در مقطع دکترا در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان موافقت کرده است.
او با بیان اینکه رشته های هنر، صنایع دستی، معماری و شهرسازی جذابیت های خاصی دارند گفت: این رشته ها به دلیل جدید و بکر بودن بازار کار خوبی نیز دارند.
او نقش دانشکده هنر در استان کردستان را صرفا آموزشی ندانست و گفت: ما به دنبال نقش آفرینی در حوزه اجتماعی و توسعه کردستان هستیم و می خواهیم با همکاری اهالی فرهنگ و هنر در این حوزه ها نقش آفرینی کنیم.
او اظهار کرد: دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان می خواهد مرکزیت هنر منطقه را با همکاری هنرمندان را در دست بگیرد و نشست های نقد آثار هنری را به صورت مرتب و مستمر برگزار می کنیم.

دکتر کیومرث ایراندوست دانشیار ، رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان و اصالتا اهل شهرستان پاوه می باشد.