پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:59

مدیران باینگان را تخریب می کنند یا گسل ها !/ محمود رستمی تبار

مدیران باینگان را تخریب می کنند یا گسل ها !/ محمود رستمی تبار

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در جلسه ی شواری شهرستان پاوه که در هفته گذشته برگزار شد و این جلسه توط سایتهای محلی رسانه ای شد در خصوص باینگان مطالبی طرح شد که نشان از حال زار ما دارد. و به دوجهت متاسف شدم. اولا از بیان ضعیف مشکلات باینگان توسط نماینده محترم  باینگان […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در جلسه ی شواری شهرستان پاوه که در هفته گذشته برگزار شد و این جلسه توط سایتهای محلی رسانه ای شد در خصوص باینگان مطالبی طرح شد که نشان از حال زار ما دارد. و به دوجهت متاسف شدم. اولا از بیان ضعیف مشکلات باینگان توسط نماینده محترم  باینگان در شورای شهرستان و دوم جواب فرماندار محترم جناب آقای ایده پور.محمود رستمی تبار

گویا مشکلات باینگان همین چند خانه ای است که در ضلع غربی باینگان احداث و بعلت حفاری های نادرست پایین دست تکیه گاه خود را از دست داده و با نفوذ آب در بین لایه ها, صخره های زیرین غلطیده و موجب تخریب لایه های بالایی می گردد. و بنظر نمی رسد جز جابجایی به مکانی امن تر راه حلی طولانی مدت وجود داشته باشد. این در حالی است  متاسفانه مشکل 12 ساله گازکشی , مشکل تصفیه و جمع آوری فاضلاب , مشکل عدم توسعه باغات, مهاجرت ناشی از بیکاری , مشکل تخریب مدارس , مشکل درمانگاه و آسانسور برای بیماران اورژانسی, مشکل روستاهای اطراف, تخریب پله ها و کوچه های سطح شهر و … مطرح نگردید و مشکل جاده خطرناک باینگان از زبان شما طرح نگردید .

باینگان قرار نیست با وجود گسلهای مطرح شده از بین برود و خدا نکند چنین شود. و انشاء الله چنین نخواهد شد. گرچه رعایت اصول مهندسی و ایمن سازی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

شاهد ماجرا نیز مسجد حضرت عبدالله است که قرن هاست بدست این مردم نوسازی و بازسازی می شود. و اگر قرار است مدیریت محترم بحران شهرستان کاری صورت دهد که ریاست محترم آن ظاهرا موافق هستند کاری صورت گیرد!!  دیر هنگام است و پاییز نزدیک است و باران انشاء الله در راه است. مهندسان ژئوپولتیک (زمین شناسی) خود در ساختمانهای ایمن ساکن هستند منتظرشان نباشید!

 ضمنا اگر خطری جدی باینگان را تهدید می کند. مدیریت بحران پاوه هم نباید منتظر گسلها شود و قبل از آنکه گسلها بجنبند ،بجنبید.

البته برای فراهم شدن زمینه چنین سخنانی که دوست ندارم تحقیر کننده بخوانم باید تاسف خورد. زمینه ای که موجب بروز ایده ای نو مبنی بر اینکه باینگان شهری رو به نابودی آنهم توسط گسلهای زمینی است گردید. گویا در سراسر ایران تنها باینگان بر روی گسل قرار گرفته و کلیه ساختمانهای سطح شهرستان پاوه مقرارت ساختمانی و مهندسی و ایمنی را کاملا رعایت فرموده اند. در حالیکه در سراسر سطح شهرستان امسال شاهد دهها زلزله بودیم. جناب فرماندار باینگان ماوای آوارگان و مهاجران بسیاری بوده است.

مهاجرین جنگ تحمیلی و آوارگان عراقی را خود شاهد بوده ام. باینگان  همت توان و مقاومت خود را در دهه اول انقلاب به رخ کشید ( به کتاب تاریخ سیاسی اجتماعی پاوه و اورامانات آقای بهرام ولدبیگی یا سند زنده ماموستا ملاقادر رجوع کنید)ولی متاسفانه خواسته و ناخواسته تاوان پس می دهد. من نمیدانم چرا در دنیای امروز همه دیدگاهها اقتصادی و جمعیتی شده است و هر آنجا که جمعیتش کم، کم اهمیت تر و هرجا که جمعیتش بیش مهمتر است. بهتر است حوادث بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی را مطالعه و مرور نماییم.

اگر مدیران شهرم را نابود نکنند گسلها سالهاست تواضع، دیانت و بندگی و اخیرا مظلومیت این مردم را ناظر بوده و به حال آنها غبطه و گاه غصه می خورند.

جناب فرماندار اگر موافق هستید کاری برای باینگان انجام دهید. مشعل گاز خانه ای را روشن فرمایید. باور بفرمایید بسیاری ترجیح خواهند در زادگاه خود بمیرند. به یاد داشته باشیم تحلیل روستا و تخلیه آنها موجب تحلیل مراکز شهر و بخش و شهرستان می گردند.

9 پاسخ برای “مدیران باینگان را تخریب می کنند یا گسل ها !/ محمود رستمی تبار

  • شهروند در تاریخ مرداد 26, 1395 گفت:

    مدير محترم سايت . هدف شما از بيان و ثبت برخي جملات و مطالب با معناي خاص و تحريك مردم ان هم براي شهري كه تنها ١٠ كيلومتر با شهر بانه وره فاصله دارد چيست. شما با درج چنين مطالبي قصد تحريك احساسات مردم را داريد . به شما توصيه ميشود سريعاً نسبت به حذف برخي مطالب تحريك انگيز جداً خودداري نماييد. مردم شريف و انقلابي باينگان سالهاست در دفاع از ارزشهاي نظام ايستادگي كرده اند.

    • صهیب زربان در تاریخ مرداد 26, 1395 گفت:

      سلام دوست گرامی گمنام این ادبیات شما برای ما عجیب و غریب است مقاله اقای رستمی تبار چه ربطی به مدیر سایت دارد در ثانی چرا فرافکنی و سیاه نمایی می کنید اقای رستمی تبار مطلبی انتقادی با نام و مشخصات خود نوشته اند و این مطلب در چندستپن سایت از جمله خود سایت شهر باینگان و دیگر رسانه ها منتشر شده است اما کامنت شما برای این مطلب و در این سایت بسیار عجیب است و جای تامل . امیدواریم با هویت واقعی خود جرات داشته باشید اظهار نظر کنید .

    • محمود رستمی تبار در تاریخ مرداد 26, 1395 گفت:

      قطع به یقین من نویسنده هنگام نگارش این مطلب هیچ شهر خاصی حتی در اطراف باینگان مد نظرم نبوده است و اگر بحثی از جمعیت شده است مشکلی است که در کشور وجود دارد … حتی به مدارس سرانه دانش آموزی پرداخت می گردد……

  • رحمانی در تاریخ مرداد 26, 1395 گفت:

    درود بر شما

  • رحمانی در تاریخ مرداد 26, 1395 گفت:

    درود بر تو

  • ناشناس در تاریخ مرداد 25, 1395 گفت:

    مردم باینگان تاوان اعتماد به حرفهای مسئولینی را پس می دهند که دو دهه تبلیغ بی وقفه انجام دادند که جمعیت را کنترل کنید و نتیجه این اعتماد به مسولین و کنترل جمعیت خالی شدن روستاهای اطراف باینگان و شهر باینگان از جمعیت است. در حالی که جاهای دیگر به حرف مسولین اعتماد نکردن و جمعیت را افزایش دادند و امروز به مدد همین بی اعتمادی به مسولین از امکانات و زندگی بهتر و آینده روشن تری برخودار هستند. حالا آیا باز هم این مردم به حرف مسولین اعتماد کنند که اینبار مردم را به افزایش جمعیت تشویق می کنند؟

  • رستم رستمی تبار در تاریخ مرداد 24, 1395 گفت:

    مدیران دلسوز باینگان هستند. من پیشنهاد می دهم که باینگان بشود قطب گردشگری. اینجوری خیلی خوبه

  • همشهری در تاریخ مرداد 23, 1395 گفت:

    احسنت دکتر جان بی نهایت از این دلسوزیت سپاسگذار خداوند نگهدارت باشد

  • باینگان در تاریخ مرداد 23, 1395 گفت:

    برادر عریز،باینگان چند سالیست که مدیر و صاحب ندارد دلمان را به فرماندار جدید شهرستان خوش کردیم که او هم این شد دیدیم .با تشکر از شما و سایت فعال سلام پاوه