ج 10 فروردین 1403 ساعت 16:41

مردم را وادار به دروغگویی نکنیم!!!

مردم را وادار به دروغگویی نکنیم!!!

به گزارش سلام پاوه و به نقل ازاستان پنجم : رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است، شیوه خوداظهاری برای دریافت یارانه، ملت ایران را وادار به دروغگویی می کند. نعمت الله منوچهری ، در نظر گرفتن معیار حقوق دریافتی برای انتخاب دهک های نیازمند جامعه را شیوه ای نامناسب خواند و گفت: چون راهکار […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل ازاستان پنجم : رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد است، شیوه خوداظهاری برای دریافت یارانه، ملت ایران را وادار به دروغگویی می کند.
نعمت الله منوچهری ، در نظر گرفتن معیار حقوق دریافتی برای انتخاب دهک های نیازمند جامعه را شیوه ای نامناسب خواند و گفت: چون راهکار بهتر و مناسب تری به ذهن دکتر منوچهریمسئولین نرسیده به این شیوه متوصل شده اند.
وی اظهار کرد: ممکن است فردی پایه حقوق کمی داشته باشد، اما چندین درآمد جانبی دیگر داشته باشد و فرد دیگری پایه حقوق بالایی داشته باشد اما با نیازمندیهای مالی بیشتری دست در گریبان باشد.
به گفته نماینده پاوه و اورامانات چنانچه پایه حقوق هم به عنوان معیار در نظر گرفته شود باید با در نظر گرفتن نرخ تورم و میزان هزینه های مردم، رقم منطقی تعیین شود که البته بسیاری از مردم با حقوق های امروزی به سختی زندگی می کنند.
منوچهری افزود: تعیین سطح درآمد مردم بر این اساس و تخمین دارایی های آنها بسیار کار سنگین و هزینه بری است و دولت نباید آن را ساده بداند و به شیوه ای مانند توزیع سبد کالا عمل کند که  تدبیر و امید دولت زیر سوال برود.
وی یادآوری کرد: اگر معیار حقوق برای تعیین دهک ها در نظر گرفته شود احتمالا 20 درصد جامعه از دریافت یارانه حذف می شوند.
به گفته این نماینده مجلس باید دو سه دهک بالا از دریافت یارانه حذف شوند و به یارانه دهک های پایین اضافه شود.
منوچهری با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم فقط از طریق یارانه امرار معاش می کنند، تصریح کرد: متاسفانه با وجود افزایش نرخ تورم و قیمت همه کالاها و حامل های انرژی که طی این سالها داشته ایم، مبلغ یارانه در این چند سال ثابت مانده است.
وی در ادامه به شیوه خود اظهاری و اعلام اطلاعات مجدد همه مردم برای دریافت یارانه اشاره و اضافه کرد: این روش مردم را وادار به دروغگویی می کند و هچ کس واقیعت دارایی های خود را نخواهد گفت.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حق نداریم برای ارائه یارانه به مردم سیر تا پیاز زندگی آنها را بررسی کنیم و اصلا شاید کسی دوست نداشت دیگران بدانند واقعا چه دارایی هایی دارد.
منوچهری گفت: اینکه گفته می شود اگر فردی دروغ بگوید جریمه می شود حرفی است که امکان عمل آن وجود ندارد، زیرا این تعداد 10 نفر و صد نفر نیستند و چطور می توانیم اینهمه مردم را راستی آزمایی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شیوه خوداظهاری برای زمان کوتاه مدت هم جواب نمی دهد، تصیح کرد: این روش هزینه های فراوانی را به مردم وارد می کند.