ج 10 فروردین 1403 ساعت 13:54

تشکیل سریع شورای هماهنگی مدیریت بحران سروآباد به ریاست فرماندار این شهرستان

تشکیل سریع شورای هماهنگی مدیریت بحران سروآباد به ریاست فرماندار این شهرستان

به گزارش سلام پاوه؛ مدیرکل بحران استانداری کردستان با اشاره به وقوع 11زلزله و پس لرزه در شهرستان سروآباد از شامگاه سه شنبه تا صبح امروز چهارشنبه گفت: این زلزله خسارت مالی و جانی در پی نداشت. به گزارش سلام پاوه؛ آرتیکاس اقبال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعت 20 و […]

به گزارش سلام پاوه؛ مدیرکل بحران استانداری کردستان با اشاره به وقوع 11زلزله و پس لرزه در شهرستان سروآباد از شامگاه سه شنبه تا صبح امروز چهارشنبه گفت: این زلزله خسارت مالی و جانی در پی نداشت.

82183115-70927964به گزارش سلام پاوه؛ آرتیکاس اقبال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ساعت 20 و 41 دقیقه شامگاه سه شنبه 19مردادماه تا 10 و 42 دقیقه صبح چهارشنبه 20 مرداد 13 زلزله در سروآباد و 2 زلزله نیز در مریوان اتفاق افتاد که خوشبختانه به دلیل اینکه در مناطق کوهستانی و خارج از شهر و روستاها اتفاق افتاده خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.
وی بیشترین قدرت این زلزله ها را 4.4 ریشتر و در ساعت 9 و 25 دقیقه 20 مرداد اعلام کرد و گفت: این زلزله تنها موردی است که در سنندج نیز احساس شده است.
اقبال همچنین از تشکیل سریع شورای هماهنگی مدیریت بحران سروآباد به ریاست فرماندار این شهرستان خبر داد و گفت: اداره مدیریت بحران استانداری نیز به تمام دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، تا 24 ساعت آینده آماده باش کامل اعلام کرده است.
وی با یادآوری اینکه پیشگیری بهترین راه حل و احتیاط شرط عقل است از مردم سروآباد خواست باوجود اینکه زلزله خسارتی در پی نداشته کمی هوشیارتر باشند و حداقل امشب را زیر سقف خانه ها نخوابند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین قدرت این زمین لرزه ها تنها 4.4 ریشتر بوده و موارد بعد از آن نیز سیر نزولی داشته جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمام اقدامات پیش بینی شده جهت پیشگیری انجام گرفته است.
شهرستان مرزی سروآباد با 50 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

پایگاه خبری، تحلیلی سلام پاوه: طبق آخرین آمار موسسه ژئوفيزیک دانشگاه تهران تا به این لحظه تعداد زلزله ها به 22 عدد رسیده است که بزرگترین آن 4.4 ریشتر بوده است. فرماندار سرآباد از مردم سرآباد خواست که امشب را در فضای باز سپری کنند. این زلزله ها جز شهرستان سروآباد شهرهای دیگری همچون پاوه، نودشه، نوسود، مریوان ،سنندح و… را نیز لرزانده است.

sarvabad

یک پاسخ برای “تشکیل سریع شورای هماهنگی مدیریت بحران سروآباد به ریاست فرماندار این شهرستان

  • شهروند در تاریخ مرداد 21, 1395 گفت:

    مسولین محترم باز برن سد بسازن
    سد سیروان یک فاجعه بزرگ زیست محیطی(کانی بل) بجا گذاشت حالا نوبت یک فاجعه بزرگ انسانی است هزاران سال بود هورامان اینگونه نلرزیده بود اول از پاوه و نودشه و نوسود ونجار و پالنگان حالا نوبت سروآباد و مریوان و… شک نکنید فاجعه در راه است رسانه های منطقه باید فعال تر باشن مسولان که گوششون بدهکار نیس و ققط افتتاح این ابرپروژه!!براشون مهمه و پز دادن جلو خبر نگارا
    کافیست به لایه های زمین شناسی وریزش کوه های اطراف سد در قبل ساخت توجه کنید کاملا مشخصه که این کوه ها سستند و قابلیت بار سنکین را ندارند و لایه ها رها میشوند (اشاره به کوه ورا و کوه شرکان دارم لایه های رسوبی و به شدت شکننده)خواشمندم نظر رو تایید کن