پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:05

وضعیت نابسامان دفع زباله های پاوه و باینگان و گلایمندی ساکنان نزدیک به محل / عکس

وضعیت نابسامان دفع زباله های پاوه و باینگان و گلایمندی ساکنان نزدیک به محل / عکس

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : وب سایت آوای باینگان در یادداشتی تحت عنوان نابسامانی دفع زباله و اعتراض مردمی که در نزدیکی مکان دفع زباله های شهر پاوه و باینگان سکونت دارند به موضوع دفع زباله های شهرهای پاوه و باینگان پرداخته است . این وب سایت آورده است : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : وب سایت آوای باینگان در یادداشتی تحت عنوان نابسامانی دفع زباله و اعتراض مردمی که در نزدیکی مکان دفع زباله های شهر پاوه و باینگان سکونت دارند به موضوع دفع زباله های شهرهای پاوه و باینگان پرداخته است .محل دفع زباله پاوه

این وب سایت آورده است : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در فضای فیزیکی یک شهر یا یک منطقه برای حفظ سلامت آن مورد توجه ویژه و خاص قرار می‌گیرد مدیریت پسماندها و زباله‌های شهری و روستایی است که بی‌توجهی و کم‌کاری در این مورد می‌تواند سلامت افراد جامعه را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در فضای فیزیکی یک شهر یا یک منطقه برای حفظ سلامت آن مورد توجه ویژه و خاص قرار می‌گیرد مدیریت پسماندها و زباله‌های شهری و روستایی است که بی‌توجهی و کم‌کاری در این مورد می‌تواند سلامت افراد جامعه را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد.

خطرات عدم کنترل زباله های شهری در درجه اول متوجه سلامتی انسانها و سپس موجودات زنده محیط می گردد. زباله های شهری که عموما شامل مواد زائد صنعتی، خانگی، بیمارستانی و منجمله پس ماندهای خطرناک همچون سموم و مواد شیمایی هستند در صورتیکه با توجه خاص جمع آوری و دفع نگردند خسارات مهمی را در محیط زیست بوجود می آورند که جبران آن بسادگی امکان پذیر نیست.

به گزارش آوای باینگان در پی اعتراض مردم روستاهای آریت، میوان و سریاس در بخش باینگان به دلیل وضعیت نامناسب دفع زباله های شهری منطقه که محل آن در نزدیکی روستاهای نامبرده می باشد اقدام به تهیه گزارشی در این باره نمودیم.

به گفته اهالی این روستاها غیر از مسئله آتش سوزی و ایجاد دود که سلامتی انسانها را به خطر می اندازد مسئله دام عشایر می باشد که بدلیل نبود فنس به راحتی وارد محل جمع آوری زباله ها شده و موجب به خطر افتادن سلامتی حیوانات نیز گشته است.محل دفع زباله پاوه

محل دفع زباله های شهرهای پاوه و باینگان در محلی به نام سه راهی آریت قرار دارد و چندین سال است که پسماندها و زباله‌های شهری و روستایی به این محل جهت دفن منتقل می شود ولی متاسفانه هراز چندگاهی شاهد دودهای ناشی از سوختن این زباله در این محل می باشیم و امروز نیز این دود در آسمان این منطقه رویت شده است.

در پی خرابی بلدوزر مربوط به محل دفع زباله ها متاسفانه چندین روز است که زباله ها دفن نشده و همین امر باعث تولید و خروج گاز متان و نیز آتش سوزی زباله و پسماندها شده است.

طی تماس تلفنی با شهرداری پاوه این مسئله را پیگیری کرده و این اطلاعات را در اختیار این پایگاه خبری قرار دادند که از ساعت 6:30 صبح امروز همراه 2 دستگاه لودر و 3 دستگاه کمپرسی از ماشین آلات شهرداری پاوه و 3 دستگاه ماشین آتش نشانی مربوط به بخشداری باینگان با حضور در محل اقدام به خاموش کردن آتش نموده اند.

لازم بذکر است که شهرداری پاوه اعلام نمود که بلدوزر مربوط به محل دفن زباله ها در حال تعمیر بوده و در حال حاضر مبلغ 15 میلیون تومان جهت تعمیر این بلدوزر هزینه شده است.

با توجه به اهمیت این موضوع و تاثیرات مخرب زیست محیطی آن انتظار می رود که کارگروه سلامت و مسئولین شهرستان پاوه به طریقی این موضوع را مدیریت نموده تا در آینده شاهد تکرار چنین اتفاقی نباشیم زیرا که حفظ سلامت انسانها در اولویت بوده و حفاظت از محيط زيست كه نسل امروز و نسلهای بعد بايد در آن حيات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظيفه عمومی تلقی ميگردد.

محل دفع زباله پاوه

محل دفع زباله پاوه

یک پاسخ برای “وضعیت نابسامان دفع زباله های پاوه و باینگان و گلایمندی ساکنان نزدیک به محل / عکس

  • بی کس در تاریخ مرداد 13, 1395 گفت:

    سلام
    برادران بهداشت محیطی ک تو ادارشون لم دادن کجان بقیه ادارات مربوطه شما چی وضعیت کارتن خوابایی ک اونجان وهزارتا بیماری دارن رو چرا نگیم یا قاطی شدن شیره این پسماند باآب شرب دود ناشی ازآتش پسماند هم که جای خوددارد تجمع سگای ولگرد که هرکدوم منشا هزاران بیماری هستند واقعا افسوس له بی که سی