س 04 اردیبهشت 1403 ساعت 17:22

اگرمار و عقرب دیدید نترسید

اگرمار و عقرب دیدید نترسید

به گزارش سلام پاوه : پزشک مسمومیت بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: افراد باید به هنگام دیدن مار و عقرب خونسرد باشند و ترس از خود نشان ندهند . به گزارش سلام پاوه و به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ولی منهویی گفت:مهم‌ترین نکته در مواجه با مار و […]

به گزارش سلام پاوه : پزشک مسمومیت بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: افراد باید به هنگام دیدن مار و عقرب خونسرد باشند و ترس از خود نشان ندهند .مار و عقرب

به گزارش سلام پاوه و به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ولی منهویی گفت:مهم‌ترین نکته در مواجه با مار و عقرب خونسرد بودن است.خونسرد بودن می‌تواند تا حد زیادی از گزش افراد توسط مار و عقرب پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه عقرب شب‌ها برای شکار فعالیت می‌کند و از جای بلند بالا نمی‌رود ادامه داد:فعالیت مارها به طور معمول در هنگام روز است.گزش مارها بیشتر ناحیه پای افراد را درگیر می‌کند.

منهویی افزود:دور کردن مصدوم مار گزیده و یا عقرب گزیده از محل گزش ،اجتناب از بستن قسمت بالای گزش،عدم تیغ زدن و چاقو زدن محل گزش، اجتناب از مکیدن محل گزش و جلوگیری از راه رفتن مصدوم و انتقال سریع به اولین مرکز درمانی از اقداماتی است که باید در برخورد با مصدوم انجام شود.

وی با بیان اینکه عقرب‌های بزرگ و سیاه خطرناکتر بوده و سم بیشتری دارند، گفت: در میان مارها نیز مارهای دیمی و مارهایی با سر مثلثی و چشم‌های بیضی شکل از مابقی مارها خطرناکتر هستند و سم کشنده‌تری دارند.

منهویی افزود:با بیان اینکه مارها و عقرب‌ها بیشتر در مناطق گرمسیری استان مانندشهرستانهای گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین زندگی می‌کنندو ازساکنان این مناطق خواست تا هنگام تردد در باغات و زمین‌های کشاورزی و هنگام رفتن به دامن طبیعت مراقبت بیشتری داشته باشند.