پ 09 فروردین 1403 ساعت 19:25

افتتاح اولین غرفه کتاب های هورامی در کتابخانه شهر هورامان تخت / عکس

افتتاح اولین غرفه کتاب های هورامی در کتابخانه شهر هورامان تخت / عکس

به گزارش سلام پاوه:به همت انجمن فرهنگی،ادبی،هنری ماموسا بیسارانی هورامان،اولین غرفه کتابخانه ملی هورامان در شهر هورامان تخت افتتاح شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ازسوی انجمن فرهنگی،ادبی ماموستا بیسارانی،مراسم افتتاحیه غرفه کتابهای هورامی کتابخانه هورامان در محل کتابخانه صیدی شهر هورامان با حضور نویسندگان و شاعران و هنرمندان و علاقمندان به زبان وفرهنگ هورامان روز […]

به گزارش سلام پاوه:به همت انجمن فرهنگی،ادبی،هنری ماموسا بیسارانی هورامان،اولین غرفه کتابخانه ملی هورامان در شهر هورامان تخت افتتاح شد.انجمن ادبی روجیار (1)

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:ازسوی انجمن فرهنگی،ادبی ماموستا بیسارانی،مراسم افتتاحیه غرفه کتابهای هورامی کتابخانه هورامان در محل کتابخانه صیدی شهر هورامان با حضور نویسندگان و شاعران و هنرمندان و علاقمندان به زبان وفرهنگ هورامان روز سه شنبه 5مرداد1395 طی مراسمی افتتاح و برگزار شد.

در این مراسم کتاب های نویسندگانی چون مرحوم محمد مصطفی زاده،فاتح رحیمی،امید حبیبی،کورش امینی،همایون محمدنژاد،سبحان امینی،رئوف محمودپور،عادل محمدپور،محمدرشید امینی و….رونمایی شد.

همایون محمدنژاد نویسنده و فعال ادبی هورامان با بیان سخنانی در رابطه با زبان و فرهنگ هورامان و جایگاه آن در زندگی امروزه مطالبی را یاداور شد و گفت،زبان و ادب هورامان چراغ روشنی است که جوانان را به سوی زبان سرزمینشان هدایت می کند و برپایی چنین غرفه‌هایی خود مشوق و گام بلندی است.

سپس آقای فرزاد مهدی نیا ژیواری خواننده جوان و مسئول بخش هنری انجمن یاهور با بیان این که اولین غرفه کتاب های هورامی در کتابخانه شهر هورامان تخت به پاس زحمات فراوان مرحوم هیاس غریبی به نام این مرحوم نامگذاری شده است.و در ادامه آقای حسن عمرانی شاعر محبوب هورامان و خانم شایسته فتحی از پاوه شعر و مطلب خود را ارائه کردند.

دراین مراسم حضور شاعران و نویسندگان و هنرمندان و علاقمندانی از جمله:حسن عمرانی،همایون محمدنژاد،فرزاد مهدی نیاژیواری،سرکوت عزیزی،حافظ احمدی،عباس غریبی،مهران احمدی،لایق سلیمان زاده،اردشیر محی و خانم شایسته فتحی و جمعی از مردم فرهنگ پرور هورامان حضور داشتند که قابل ملاحظه بود.

باتشکر فراوان ازآقایان فرزاد مهدی نیا ژیواری و شاهو معازی بابت ارسال خبر و تصاویر مراسم

انجمن ادبی روجیار (1)

انجمن ادبی روجیار (2)

انجمن ادبی روجیار (3)

2 پاسخ برای “افتتاح اولین غرفه کتاب های هورامی در کتابخانه شهر هورامان تخت / عکس

  • هورامان در تاریخ مرداد 10, 1395 گفت:

    ده ستان وه ش بو
    بی قه زا وبه لای بیدی.

  • ناشناس در تاریخ مرداد 9, 1395 گفت:

    با آرزوی توفیق وعزت وسربلندی برای کاک فرزاد مهدی نیا ژیواری که در زمینه اشاعه فرهنگ وادب وهنرکردی وهورامی تلاش وکوشش می نمایند بنده یکی از دوستداران صدای دلنشین سیاچمانه های جذاب ایشان هستم امیدوارم پیروز وعاقبت بخیر باشند چون احساس می کنم ایشان فردی متدین ونجیب وبا تقوا هستند