پ 09 فروردین 1403 ساعت 12:47

فرماندار پاوه مشکلات اقتصادی و فرهنگی را مانع احیای بافت فرسوده این شهر دانست

فرماندار پاوه مشکلات اقتصادی و فرهنگی را مانع احیای بافت فرسوده این شهر دانست

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور، یکشنبه در اولین نشست کارگروه احیای بافت فرسوده شهر پاوه، افزود: هم اکنون چهار محله شهر پاوه به عنوان بافت فرسوده معرفی و در حال بررسی راهکارهای لازم برای احیای این نقاط هستیم. فرماندار پاوه ادامه داد: با توجه به اینکه این […]

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور، یکشنبه در اولین نشست کارگروه احیای بافت فرسوده شهر پاوه، افزود: هم اکنون چهار محله شهر پاوه به عنوان بافت فرسوده معرفی و در حال بررسی راهکارهای لازم برای احیای این نقاط هستیم.فرماندار

فرماندار پاوه ادامه داد: با توجه به اینکه این مناطق به عنوان هسته اولیه شکل گیری شهر پاوه و قسمتی از بافت ارزشمندی است که معماری منحصر بفرد و پلکانی را در دل شهر حفظ کرده است، باید نوسازی این نقاط طوری صورت بگیرد که معماری پلکانی شهر همچنان حفظ شود.

ایده پور تصریح کرد: با توجه به تمایل ساکنان این نواحی و تعلق خاطرشان به محل زندگی خویش، احیای بافت فرسوده این نقاط فقط با انجام کار فرهنگی میسر خواهد بود.

فرماندار پاوه گفت: به صاحبان واحدهای مسکونی در نقاط بافت فرسوده شهر علاوه بر پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات با بهره 12 درصد، 100 میلیون ریال نیز ودیعه مسکن با بهره چهار درصد اعطا می شود و این افراد از پرداخت حق صدور پروانه به شهرداری نیز معاف هستند.

شهردار پاوه هم با ارائه گزارشی از وضعیت چهار نقطه تعیین شده برای احیای بافت فرسوده، گفت: با بررسی های میدانی در این نقاط، موانع بر سر راه نیز احصاء و تقدیم کارگروه شده است.

علی محمد میری، افزود: همچنین چهار نقطه جدید در سطح شهر پاوه تعیین و برای تصویب به منظور احداث واحدهای مسکونی که به دلیل مساحت کم زمین و یا نداشتن معبر لازم قادر به احیای بافت فرسوده خود نیستند، به کارگروه استان ارسال شد.

وی محله های سرده، میرآباد، تکره و میدان را در شمول بافت فرسوده شهری، عنوان کرد.

شهرستان پاوه با جمعیتی افزون بر 60 هزار نفر در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد و به دلیل بافت و معماری خاص و پلکانی آن به هزار ماسوله مشهور است.

یک پاسخ برای “فرماندار پاوه مشکلات اقتصادی و فرهنگی را مانع احیای بافت فرسوده این شهر دانست