ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 07:04

قدم هایی برداریم برای اتحاد مردم اورامانات / عبدالرحمن وهابی

قدم هایی برداریم برای اتحاد مردم اورامانات / عبدالرحمن وهابی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : مردم عزیز هر چهار شهرستان اورامانات (پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر) با گرمی و صفای دل خدمت تک تک تان عرض ادب و احترام دارم… امیدوارم جسارت این حقیر را با دیده ی لطف بنگرید و آن را از سر پند و اندز حساب نکنید چون که نگارش […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : مردم عزیز هر چهار شهرستان اورامانات (پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر) با گرمی و صفای دل خدمت تک تک تان عرض ادب و احترام دارم… امیدوارم جسارت این حقیر را با دیده ی لطف بنگرید و آن را از سر پند و اندز حساب نکنید چون که نگارش این متن چیزی جز نیت خیر نبوده است.

بی مقدمه میخواهم به اصل مطلب بپردازم:photo_2016-07-19_13-04-10

رک و صریح باید بپذیریم که متاسفانه در برهه ی کنونی با اینکه همگی ما در تحت نام اورامانات زندگی می کنیم اما از هم فاصله هایی داریم و این برای منافعاورامانات1 جمعی همه ی ما مطلقا خوب نیست.

سال های سال است که بین دل هایمان آن نزدیکی ای که می بایست وجود می داشت تا برای پیشرفت خود و جامعه هایمان به کارش می بستیم در بینمان مشاهده نشده است.

دنیای امروز دنیایی نیست که بدون کار گروهی و اتحاد بشود قدم های بزرگی برای پیشرفت برداشت.

بیایید با واقعیت کنار بیاییم ….ما چه بخواهیم و چه نخواهیم محدودیت های بسیاری داریم….انزوای جغرافیایی، جمعیت کم و در اقلیت بودن از چند لحاظ، دوری از مراکز صنعت و موارد بسیاری که اگر در اینجا تک تک آنها را لیست کنیم مطلب طولانی می شود.

یکی از اصلی ترین دلایل عدم رشد هر چهار شهرستان نبود اتحاد کافی بین ما بوده است. واقعا از خودمان بپرسیم چه اشکالی دارد که سفره ای رنگین برای همگی مان بسازیم و پهن کنیم و همه بر این سفره دور هم بنشینیم و با برادری و محبت از مزایای آن بهره مند شویم.

– چه اشکالی دارد که روانسر به عنوان دروازه ی اورامانات و روانسریان عزیز پیشرفت کنند و هر روز مهمان ها و گردشگران بیشتری را به سمت سایر سه شهرستان دیگر اورامانات بدرقه کنند؟

– به راستی چه اشکالی دارد که جوانرود با مردمان خونگرمش از ویژگی های بالقوه اش برای بهبود وضعیت مردمانش و شهرش استفاده کند؟
– واقعا چه اشکالی دارد اگر ثلاث باباجانی با ساکنین محترمش در جهت بلند کردن نام خود و اورامانات قدم بردارند و برای بهترین شرایط مطلوب نکوشد؟
– یا اینکه چه مشکلی پیش می آید که پاوه و مردمانش برای رهایی از رکود به سمت رونق گام برندارند و از ضرفیت هایی که دارد استفاده نکند؟

دیدگاه ما چرا باید فقط بر نفع و منفعت شخصی خودمان متمرکز باشد؟

بدانیم که پیشرفت دیگران لزوما به این معنی نیست که ما ضرر می بینیم….. از موقعیت ها و انرژی یکدیگر باید استفاده کنیم….

متاسفانه امروزه در میان همگی ما اتفاقات ناخوشایندی وجود دارند که به نوعی زندگی همه ی ما را تحت تاثیر قرار داده اند. از این موارد می شود به بیکاری و رکود و اجبار در مهاجرت جوانانمان برای کار و مشقت های بعد از آن و اعتیاد و بالارفتن سن ازدواج و افزایش طلاق و …. اشاره کرد که بسیاری از این مشکلات ریشه در نبود قدرت اقتصادی مردمان اورامانات دارد.

چرا نکوشیم که دست در دست هم نهیم و برای شکوفایی قدم بر داریم؟اورامانات

یک مثال خدمتتان عرض می کنم:

فقط تصور کنید که شما گردشگری هستید که از روانسر یا پاوه وارد اورامانات می شوید با برخوردی بسیار مناسب مواجه شوید و بتوانید هم از طبیعت اورامانات بهترین استفاده را ببرید، هم خرید ارزان قیمت داشته باشید، هم از امکانات رفاهی ( و یا مثلا بیمارستانی و پزشکی) بهره مند گردید و هم در طول مسیر با تعریف ها و تبلیغ های مثبت سایر شهرهای اورامانات توسط شهر میزبان بهره مند گردید……در چنین شرایطی آیا غیر از اینکه از سفرتان نهایت لذت را ببرید احساس دیگری به شما دست خواهد داد؟؟؟ …. احتمالا تا ماه ها به هر کسی که قصد سفر داشته باشد اورامانات و مرمان خوبش را پیشنهاد می دهید…….شک نکنید تبلیغات دهان به دهان یکی از موثر ترین انواع تبلیغات است.

عزیزان…امروزه پیشرفت همگی ما در گرو همکاری و همدلی ماست و میتوانیم با همکاری و استفاده از موهبت های الهی که در اختیارمان است به اوراماناتمان رونق بدهیم…. ما نیاز داریم که فاصله های دل هایمان را برداریم….خودمان را از کسی برتر ندانیم …..در قضاوت هایمان حقگرا باشیم و برای نزدیکی بکوشیم و از انزوا و جدایی دوری کنیم.

خلاصه ی کلام اینکه اگرهر کداممان دیدگاه خود را اصلاح کنیم و به اطرافیان هم با روشی زیبا و منطقی توضیح دهیم مطمئن باشیم به شرایط بسیار خوبی خواهیم رسید….قدم به قدم برای همکاری و همدلی پیش برویم…حتی اگر هم نتوانیم اختلافات خود را کامل حل کنیم اما برای منفعت جمعی مان هم که شده بهترین راهمان همکاری و همدلی است ………بدانیم که جابجایی کوه ها از جابجایی سنگ ریزه ها شروع می شود!

شماره ی تلگرام برای عزیزانی که میخواهند با بنده در ارتباط باشند و با همدیگر قدم های محکمتری برای نزدیکی دل هایمان در اورامانات برداریم. خوشحال خواهم شد که دوستانی با دغدغه ی مشترک را بشناسم و کارهایی عام المنفعه برای رفع چنین مشکلاتی در آینده ی نزدیک انجام دهیم .۰۹۱۸۷۵۳۱۱۵۳