س 28 فروردین 1403 ساعت 13:17

حبیب الله مستوفی:ما مشارکت می کنیم پس هستیم

حبیب الله مستوفی:ما مشارکت می کنیم پس هستیم

به گزارش سلام پاوه : جلسه امروز بعد از ظهر شورای اداری شهرستان پاوه با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه، حجت الاسلام علی یونسی، ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه، فرماندار و عده زیادی از مسئولین و فرهیختگان شهرستان پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : همانگونه که در […]

به گزارش سلام پاوه : جلسه امروز بعد از ظهر شورای اداری شهرستان پاوه با حضور دستیار ویژه رئیس جمهور در سفر به استان کرمانشاه، حجت الاسلام علی یونسی، ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه، فرماندار و عده زیادی از مسئولین و فرهیختگان شهرستان پاوه برگزار شد.مستوفی

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : همانگونه که در گزارش های پیشین آمده است، حجت الاسلام یونسی، ماموستا قادری امام جمعه شهر پاوه ، پرویز ایده پور فرماندارشهرستان به ایراد سخنرانی پرداختند، اما یکی دیگر از سخنرانان این نشست آقای حبیب اله مستوفی ، مسئول آموزش و پرورش باینگان و از فرهنگیان فعال و خوشنام شهرستان بودکه در سخنانش همراه با شعر و مثل دردهای جامعه را به زبانی دیگر بازگو می کرد.

حبیب الله مستوفی در این جلسه پس از خوش آمد گویی به حضار و آرزوی توفیق برای کاروان تدبیر و امید در سفر به استان و شهرستان پاوه، گفت: حجت الاسلام یونسی از شخصیت های دولت به یاد ماندنی اصلاحات و تاثیر گذار در دولت تدبیر و امید هستند.

رئیس آموزش و پرورش باینگان ادامه داد: اگرچه مردم کُرد تبار و اهل سنت دراین شهرستان ظاهرا گرفتار صعوبت جغرافیا اما هیچگاه با بطالت بیعت نکرده اند ودر این جغرافیای ویژه تاریخ پر افتخاری را رقم زده اند.

مستوفی افزود: از دکارت نقل می کنند که گفت ” من فکر می کنم پس هستم ” اما مردم منطقه ما بودن خود را با مشارکت های فعالانه خود معنا کرده اند و شعارشان این بوده “ما مشارکت می کنیم پس هستیم “در طول هشت سال دفاع مقدس مشارکت فعالانه خود را با تقدیم عزیزان خویش به شهادت شهیدان شاهد به بهترین شیوه نشان دادند ، در هنگام هنگامه های انتخاباتی نیز هیچگاه منفعل نبوده و با شرکت آگاهانه همیشه به اصلاح و اعتدال بالاترین رای را داده اند چرا که همیشه امیدوار بوده اند.مستوفی

وی ادامه داد و افزود : در عرصه پاسداری از ارزش ها و اخلاق و آموزه های دینی و معنوی تعداد 97 مسجد ، 7 مدرسه علوم دینی و قریب 100 نفر روحانی با کمترین امکانات فعال هستند وخوشبختانه تاثیر گذار بوده تا آنجا که منطقه از این لحاظ و به نسبت بسیار پاکتر از سایر مناطق است که این مهم در سفر رهبر فرزانه انقلاب به بهترین شکل از سوی ایشان و در قالب دو صفت ویژه و والای روشنفکری و دینداری بیان گردید که تحقق آن در سایه همت مردم و روحانیون و در صدر آنها مجاهدت امام جمعه محترم و بصیرمحقق شده است.

مستوفی خطاب به دستیار ویژه رئیس جمهور گفت : جناب آقای یونسی خوشبختانه دولت تدبیر و امید چنانکه رییس جمهور محترم امروز در کرمانشاه اعلام کردند شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده اند که امر مبارکی است . کارنامه این دولت با وجود مشکلات فراوان برای اهل انصاف قابل قبول است اما در همان حال مشکلات فراوانی در جامعه وجود دارد . بیکاری ، رکود ، مشکل آب و محیط زیست و ….. سوال این است در منطقه ای مثل منطقه ما با وجود امکانات خدادادی و تحصیلات بالای جوانان وسخت کوشی مردم چرا باید مشکلات سایر مناطق با ضریب بسیار بالاتری موجود باشد؟ قاعدتا در مناطق مرزی باید کمتر باشد. بنابراین می بایستی درجستجو ی علت ها باشیم آیا مشکل سیاسی یا امنیتی و یا .. است ؟

وی در پایان به تنوع وتکثر فرهنگی و زیبایی آن در کشور اشاره کرد و گفت هرگونه کاستی را در این تنوع باید شناخت و برطرف کرد.

پایان بخش سخنان ایشان ابیاتی از مولانا بود که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

قلعه را چون آب آید از برون  /  در زمان امن باشد بر فزون          چونکه دشمن گِرد آن حلقه کند /  تا که اندر خونشان غرقه کند    آب بیرون رابِبُرَد آن سپاه   /  تا نباشد قلعه را زآنها پناه           آن زمان یک چاه شوری از درون /  به زصد جیحون شیرین از برون

مستوفی

6 پاسخ برای “حبیب الله مستوفی:ما مشارکت می کنیم پس هستیم

  • فرهنگی(باینگان) در تاریخ تیر 28, 1395 گفت:

    کاش معیار سنجش انسانها بینش ، تفکرو حوزه وسعت دید آنها بود نه حضور در جلسات وبدنبال سلطان دویدن ها.
    آدمی فربه شود از راه گوش…………….
    آقای مستوفی این بار هم با آن ادبیات خاص وبی نظیر خود نشان دادند که دیدگاه ها فاصله دار اما بینش ها کم واندک.
    ومن هم فکر میکنم که هستم وحضور فعال دارم وبرای تعیین سرنوشت خود مشارکت خواهم کرد
    دست مریزاد پیامهایت پر نغز ، جامع مانع وواقع گرایی از آن ساتع بود اندیشه ات عمیق واحساست رقیق باد/

  • ناشناس در تاریخ تیر 28, 1395 گفت:

    انشاالله سخنان شما که بسیار شیوا و پر معنا بود بر گوش مسولین هم موثر واقع شود ودر این خصوص تدابیری بیاندیشند ممنون از حسن تدبیر شما فرهنگی فرهیخته شهر بدون یا کم دلسوزمان پاوه جناب مستوفی عزیز برایتان ارزوی پیروزی و سر بلندی میکنم و فکر میکنم که دلیل سیاسی یکی از دلایل محکم و بارز این مشکلات میباشد چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است سنی باشی کرد هم باشی واویلا ست

  • منتقد واعظان در تاریخ تیر 28, 1395 گفت:

    1- ماچون شعر نمی دانیم و از این طریق نمی توانیم جای پای خود را باز کنیم پس ما نیستیم ، شاید دکارت و مولانای بعدی چیزی در حق ما بسرایند .
    2-گاهی بعضی افراد احساس می کنند بیشتر از دیگران هستند در حالی که اینطور نیست ، سلولهای همه یکسان تقسیم می شوند مگر خدای نخواسته در حالت غیر عادی که سلولها سرطانی می شوند.
    3- از خدا می خواهم همه انسانها سلولهایشان سالم باشد تا زمانیکه هستند.

  • حصیب حسنی در تاریخ تیر 28, 1395 گفت:

    ممنون از اظهارت سنجیده و تفکر والای آقای مستوفی و من در تکمیل فرمایشات ایشان می گویم (مامشارکت می کنیم پس هستیم پس می توانیم)

  • اگاه در تاریخ تیر 28, 1395 گفت:

    هستم ولی خسته ام

  • امجد در تاریخ تیر 28, 1395 گفت:

    درود بر آقای مستوفی. . ولی کو گوشه شنوا. ؟