ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:13

قصه هزار و یک شب جاده شرکان و بی تدبیری مسولان مربوطه / جلال محمودی

قصه هزار و یک شب جاده شرکان و بی تدبیری مسولان مربوطه / جلال محمودی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شش کیلومتر جاده در سال سوم آغاز عملیات پیمانکار پایانی ندارد یا به پایانی ناتمام نزدیک می‌شود.این قصه از آنجا آغاز شد که در سفر پر بار رهبری به پاوه روستای محروم شرکان مورد تفقد مهربانه قرار گرفت که اعتبار چند میلیاردی در تکمیل جاده دردست احداث اختصاص یافت […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : شش کیلومتر جاده در سال سوم آغاز عملیات پیمانکار پایانی ندارد یا به پایانی ناتمام نزدیک می‌شود.این قصه از آنجا آغاز شد که در سفر پر بار رهبری به پاوه روستای محروم شرکان مورد تفقد مهربانه قرار گرفت که اعتبار چند میلیاردی در تکمیل جاده دردست احداث اختصاص یافت ، غافل از اینکه چنین مهری از رهبری با بی مهری و بی مسولیتی مسولان اداره راه و عدم نظارت در طرح مذکور در دو سال گذشته خسارات جبران‌ناپذیر در وضعیت برو بوم و باغات ما در تخریب جوی آب و وقفه یک ماهه آب دهی به باغات انار که سمبل انار و باغات منطقه و استان بود وارد نموده و نوش داروی سقراط پس از مرگ به چکار آید؟جلال محمودی

اینجا ایران است، ایران اسلامی ام القری نه اسرائیل که ما ترس از زندان و ترورش را داشته باشیم، بلکه به آن عشق ورزیده و نام بلندش را خواهانیم که برایش خون داده ایم و شهیدان با قامت خود را تقدیمش نموده و از آن پاسداری کرده و اگر لازم آید دگر بار و بارها خواهیم کرد.

اما سه سال کار بی برنامه و بی مدیریتی اداره راه شهرستان وجولان پیمانکاران که تنها در طلب سود بیشتر خود است چالشهای زیادی در تردد، آبیاری باغات و چرای حیوانات برایمان ایجاد نموده که جرات نداریم آن را به مسولین و مقامات شهرستان رسانده چرا که کار آنان را لطف واحسان و دانسته و ساحتشان را حفاظ و حریم امنیتی می دانیم، در حالی که چنین نبوده و نخواهد بود چه امام خمینی راحل مسولین را خادم و نوکر ملت میدانستند و رهبری انقلاب همواره بر پاسخگو بودن آنها به مردم تاکید نموده‌اند، حال باید پرسید چرا جاده شرکان که اعتبار آن با نام مبارک رهبری مزین است چرا اداره راه نظارت درست را در نقشه، عملیات اجرایی، احداث پل ودیوار چینی به عمل نمی آورد و با شن ریزی و آسفالت نیمه و تکه تکه ناتمام آن و احتمال عبور دادن دستگاههای زنجیری و مخرب آسفالت از روی آن ناظر و پاسخگو نیست، چرا پیمانکار از یک قروش خود نخواهد گذشت اما باغداران مظلوم باید شاهد قطع درختان خود در مسیر جاده بوده و دم زدنشان را باید به حساب معاند و مخالف بودن با نظام اسلامی دانست که هرگز چنین نباشد.

چرا گورستان اجدادی ما را چاره‌ای نیندیشیده و اکنون مرقد شهدا و اولیای ما در خطر ریزش و رانش و تخریب است مدعی‌العموم را شاکی نباشد مگر نه آن باشد که رهبر انقلاب بیان داشته اند که شهدا مثل آیه های قرآن مقدسند و کنون منازل جاویدو محقرشان جو لانگاه منافع پیمانکار شده است در حالی که آنان ایران آزاد و سرفراز را به ما هدیه نمودند.

دوستان گرامی ،چنین جاده‌ای فقط به درد جیب مبارک پیمان کار کار دان و کارکشته برای خود سودمند است نه ما، و آن زمان شایسته تردد و رضایت مردمان ما این ولی نعمتهای مسولان خواهد بود که اداره راه به هر قسمت از کار آن پاسخگو بوده و در صورت نارسا، ناقص و تخریب احتمالی ناشی از عدم نظارت آن پاسخگو باشد.

جلال محمودی دانشجوی دکتری علوم سیاسی و فرزند شهید محمود محمودی

8 پاسخ برای “قصه هزار و یک شب جاده شرکان و بی تدبیری مسولان مربوطه / جلال محمودی

  • فاتح شمس در تاریخ تیر 25, 1395 گفت:

    سپاسگذارم از مدیریت سایت که این فرصت را به ما داد تا مشکلات روستایمان را بیان کنیم راستش هیچ پاسخی برای این اقای کارشناس ندارم ؟؟؟خودش پاسخ خودش را داد یک جاده 6کیلومتری بیش از 2سال هنوز به نیمه نرسیده فقط افرین می گویم به این همت وتلاش اقایان که با وجود داشتن بودجه تا کنون 50درصد کار را به سر انجام.نرساندند انوقت طلبکار هم هستند قطعا اگر بازدید فرماندار به دعوت اهالی نبود معلوم نبود الان درکجای جاده هزار ویک شب بودیم؟؟؟

  • کیوان در تاریخ تیر 25, 1395 گفت:

    جناب محمودی لطفا یکبار دیگر مطلب خود را از اول تا آخر با آرامش بخوان آن وقت خودت بگو حرف حسابت چیست؟
    فارغ از غلطهای نگارشی بسیار نوشته شما نقدی فنی و دلسوزانه نیست.احداث جاده در چنان فضایی قطعا مشکلات عدیده دارد.چرا نیمه خالی لیوان را میبینید؟ با ورم کردن رگهای گردن کار پیش نمی‌رود زحمت دیگران را نادیده نگیرید.مشکلات بیشتر از تصور شماست.شما هم واقعا اینکاره نیستید به نظر میرسد خواسته اید عجولانه چیزی بنویسید و خود را مدافع مردم نشان دهید.بحث استبداد اسراییل و ام القرای ایران اسلامی به پیمانکار جاده ۶ کیلومتری چه ربطی دارد.ضمنا بی دلیل تهمت دزدی دادن حق الناس سنگینی است.قصه شما بی شباهت به داستانی از کتابهای دوران ابتدایی قدیم نیست همان داستان خرس و اژدها و مرد خفته

  • یک منتقد در تاریخ تیر 24, 1395 گفت:

    به نظر بنده این متن ارزش چاپ نداشت از طرفی در ان هم به پیمانکار هم به اداره راه وهم به مسئولین توهین شده لدا مدیریت در چاپ ان تعجیل کرده

  • شهروند در تاریخ تیر 24, 1395 گفت:

    جناب کارشناس راه مشکل این است که شما کارشناس نیستید و گرنه می دانستید که جاده را باید از ابتدا به انتها آسفالت کرد نه در وسط و جهت گول زدن مافوق چرا شما در ادره راه همش از پیمانکار طرفداری می کنید نکند کاسه ای زیر نیم کاسه باشد و گرنه شما باید سریع بازدید وانتقادها را بررسی و بعد پاسخ می دادید 6 کیلومتر جاده 36 ماه هنوز در ابتدای کار هست از شما انتظاری نیست کاش مدیران ارشد فکری به حال بیت المال بکنند که اینگونه حیف و میل نشود

  • محمد در تاریخ تیر 24, 1395 گفت:

    صرف نظر از انتقاد وارده خود متن ازنظر ادبی و جمله بندی مشکلات زیادی دارد با کمی صبر و حوصله امکان بهتر و زیباتر نوشتن مطلب بود اما به هر حال انتقاد و درخواست شما منطقی و بحق بوده و مسئولین باید پاسخگو باشند

  • کارشناس اداره راه در تاریخ تیر 24, 1395 گفت:

    سلام در رابطه با جاده شرکان به استحضار میرساند جاده مذکور دو سال است دارای اعتبار میباشد و یا توجه به توپوگرافی سخت و وجود معارضان زیاد که معتمدی در حل آنها کاری از پیش نبردند و وجود باغات که امکان تخلیه خاک وجود نداشته وبایستی کل خاک کیلومتر ها حمل شود اجرای پروژه با دشواریهایی مواجه است لیکن چند روزی است آسفالت شروع شده و پیش بینی میشود پروژه در اوایل شهریور خاتمه یابد لطفا از اظهار نظرهای غیر فنی ویر کارشناسی خود داری شود تمام مراحل پروژه تحت نظارت کارشناسان فنی ونیز آزمایشگاه مکانیک خاک استان می باشد و کار غیر اصولی از پیمانکار پذیرفته نمی شود کانال آب روستا کا درمحورهای دیوارهایی تخریب شده بود در اوایل خرداد ماه خیلی بهتر قبل که شلنگ بود بهسازی گردید لطفا زحمات نظام ومجموعه دست اند کاران رانادیده نگیرید و خدا را شاکر باشید که در این شرایط سخت طبیعی دارای جاده ای عریض و مناسب خواهید شد آنهم در این شرایط کم پولی که جاده های اصلی بودجه ای برای روکش آسفالت رفع نقاط حادثه خیز و… ندارند با سپاس فراوان

    • شرکانی در تاریخ تیر 25, 1395 گفت:

      جناب کارشناس اداره راه انگار جنابعالی از جیب خود صرف کرده ای و مردم شرکان از شما باید ممنون باشند . دوست عزیز شرکان روستایی فرهنگی و دارای پیشینه تاریخیست که اخیرا یکی از روستاهای هدف گردشگری نیز می باشد هیچ منتی نیست اگر جاده اش همانند دیگر روستاها آسفالته باشد. هیچ تشکری لازم نیست و این اداره محترم راه می باشد که باید بابت این همه تاخیر از مردم این روستا عذر خواهی کند.

  • ناشناس در تاریخ تیر 24, 1395 گفت:

    نظر بنده این است ایشان همشه در تلاش ومسیر هستند وسعی خود دارد وآیا مشکل پیمانکار است نبود نظارت مسول طرح‌وبرنامه ریزی فرمانداری ویادر مسیر جاده معارض وجود وخواستار خسارات هستند بازهم آقای شهریاری خسته نباشی مشکلی وجود ندارد فقط جاده شرکان است واز انتقاد آقای محمودی هم تشکر دارم چون به فکر روستا است