ج 10 فروردین 1403 ساعت 14:09

رئیس جمهور و مطالبات مردم اورامانات/محمدرئوف قادری

رئیس جمهور و مطالبات مردم اورامانات/محمدرئوف قادری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:رئوف قادری نماینده ادوار مجلس در یادداشتی راه کارها و طرح های پیشنهادی را جهت مطرح شدن در کارگروه عالی سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در جهت توسعه پایدار منطقه اورامانات و برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی ارائه داده است. خبرگزاری کرد پرس آورده است:در پی سفر قریب الوقوع […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:رئوف قادری نماینده ادوار مجلس در یادداشتی راه کارها و طرح های پیشنهادی را جهت مطرح شدن در کارگروه عالی سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در جهت توسعه پایدار منطقه اورامانات و برون رفت از تنگناهای اقتصادی و معیشتی ارائه داده است.رئوف قادری

خبرگزاری کرد پرس آورده است:در پی سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهوری به کرمانشاه،کارگروه عالی سفر به ریاست جناب دکتر شریعتمدار معاونت محترم اجرایی رئیس جمهور و با حضور آقایان دکتر احمدی مشاور تشریفات و سفرهای ریاست جمهوری،دکتر رازانی استاندار دلسوز استان و معاونین ایشان،ترک نژاد استاندار سابق،آیت الله نریمانی نماینده خبرگان رهبری،تنی چند از مدیران عامل بانک های کشور،تعدادی از رجال برجسته سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی کرمانشاهی الاصل در سطح ملی و حقیر در نهاد ریاست جمهوری تشکیل گردید.هدف از این جلسه طرح و تدوین نیازهای استان در جهت توسعه پایدار و رفع تنگناهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم استان و استفاده از این فرصت و ظرفیت تاریخی سفر رئیس جمهور در جهت توسعه همه جانبه بود و به طبع در ادامه چنین جلساتی نیز با صاحب نظران در حوزه های مختلف با نمایندگان محترم مجلس،فعالین اقتصادی و سرمایه گذاران برگزار خواهد شد.
بنده نیز بر حسب وظیفه ی ملی و سیاسی مطالبی را به شرح ذیل در راستای مطالبات سیاسی،اجتماعی و اقتصادی مردم مطرح و پیشنهاد نمودم که خوشبختانه مورد استقبال اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت و امیدوارم در برنامه های آتی دولت قرار گرفته و مورد توجه ریاست محترم جمهوری نیز قرار بگیرد.
1- اسرار بر اجرایی کردن وعده ای رئیس جمهور در دوران انتخابات ریاست جمهوری از جمله اجرای بیانیه ده ماده ای اقوام و مذاهب به عنوان سند استراتژیک نظام سیاسی کشور در خصوص حقوق اقلیت ها و گفتمان مشترک همه اقوام و مذاهب ایرانی.
2- تاکید بر حضور نخبگان اقوام و مذاهب از جمله کرد و اهل سنت در ساختار قدرت و ثروت در سطوح ملی و منطقه ای به منظور حضور در کانون های تصمیم سازی و تصمیم گیری
3- پیشنهاد تاسیس فرمانداری ویژه در یکی از شهرستانهای اورامانات به منظور ارتقای سطح مدیریت و مشارکت مردم اورامانات در سطح استان.
4- پیشنهاد تاسیس منطقه ی ویژه ی اقتصادی و تجاری در اورامانات به منظور تسریع در رشد و توسعه ی اقتصادی منطقه.
5- پیشنهاد تبدیل بازارچه های مرزی شوشمی نوسود و شیخ صالح ثلاث به عنوان گمرکات رسمی و تاسیس بازارچه های مرزی جدید در منطقه.
6- پیشنهاد معافیت های ده سال ی مالیاتی و تعرفه گمرکی برای بازرگانان و سرمایه گذاران به منظور جذب سرمایه های داخلی و خارجی به منظور رفع معضل بیکاری.
7- تغییر نگاه دولت از تبعیض منفی گذشته به تبعیض مثبت نسبت به استان به جهت جبران عقب افتادگی های ناشی از سنوات گذشته با اختصاص اعتبارات و تسهیلات ویژه ی عمرانی و اقتصادی
8- تأکید بر اختصاص اعتبارات ویژه و بوجه های جهشی به صنعت گردشگری در منطقه ی اورامانات با توجه به پتانسیل های بالقوه گردشگری که میتواند بسیار اشتغال زا باشد
9- …………و قس علی هذا.
امیدوارم دولت محترم با دید مثبت به این مطالب توجه و عنایت ویژه داشته باشد و اما لازم میدانم از نظر و دید مثبت استاندار محترم،معاونین ایشان و اعضای حاضر در جلسه خصوصا جناب آقای شریعتمدار معاون محترم رئیس جمهور نسبت به این مطالبات تشکر و تقدیر نمایم.
واما خوشبختانه تاکنون نتایج آن امیدوارکننده بوده و امیدوارم درنهایت مورد موافقت ریاست محترم جمهور قرارگرفته و از سوی ایشان مژده اجرای کردن آنها داده شود.
ازجمله:
الف درکارگروه اقتصادی با حضورمعاون رئیس جمهور، استاندار و معاونین و مدیران اقتصادی
1- تأسیس “منطقه ویژه اقتصادی اورامانات” در حدفاصل سه راهی (روانسر، جوانرود،پاوه) مورد موافقت قرار گرفت.
2- باتبدیل بازارچه های شوشمی و شیخ صالح به گمرکات رسمی موافقت شد.
3- با افزایش اعتبارات و تسهیلات ویژه  و همچنین جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در جهت توسعه صنعت گردشگری در اورامانات موافقت شد.
4- افزایش اعتبارات عمرانی در بخش های بهداشت و درمان ، راه و شهرسازی، کشاورزی،صنعتی و بازرگانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام مورد تأکید قرارگرفت.
5- افزایش تسهیلات ویژه به پروژه های زود بازده در جهت اشتغال زائی مورد موافقت قرار گرفت.
ب- قرار شد موضوع تأسیس فرمانداری ویژه در کارگروه سیاسی اجتماعی در جهت ارتقای سطح مشارکت مردم اورامانات در ساختارقدرت و ثروت مورد بررسی و مطالعه قرارگیرد.
 امیدوارم نتیجه سفرریاست محترم جمهور موجب رونق اقتصادی و جبران کاستی های گذشته گردد.

4 پاسخ برای “رئیس جمهور و مطالبات مردم اورامانات/محمدرئوف قادری

  • ناشناس در تاریخ تیر 17, 1395 گفت:

    یعنی دولت خودش نمی داند مردم چه کم دارند باید یکی بیاید آن را برایش دکلمه اگر در آفریقا و اروپا و موصل و کاخ سفید پشه بجنبد می داند حالا نمی داند شوشمی مرز دارد باید آقای قادری یا دیگران بگویند دولت مانند ولی مردم است هر پدری می داند فرزندانش چه نیازی دارند هر وقت مسئول آمده بازار تقاضا گرم می شود ولی نتیجه ای ندارد باید این دلیل را فهمید که چرا درخواست بی تاثیر است

  • همشهری در تاریخ تیر 17, 1395 گفت:

    جناب آقای قادری باسلام ؟شما 4سال نماینده این مردم بودی چه کارمثبتی برای حوزه خود انجام دادی شما ودیگران بعداز پایان دوره کاری تهران نشین شد بیلان کار4سال نمایندگی شما چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • امیر در تاریخ تیر 17, 1395 گفت:

    جناب قادری لطف بفرمایید دورانی که شما نماینده بودید چه کاری برای اورامانات کردین شما که بومی منطقه بودین وعده ها دادین حالا از آقای روحانی هیچ انتظاری دارین

  • حسن مرادی در تاریخ تیر 16, 1395 گفت:

    با سلام به نظر بنده اگر جمهوری اسلامی ومسئولین نظام میخواهند مردم شهرستان پاوه همچون گذشته پشتیبان مسئولین در استان باشند به چند خواسته به حق شرعی وقانونی ملت بزرگ وبا فرهنگ اورامانات توچه وبه اجرا بگذارند وبیشتر از این مردم شهرستان همیشه مقاوم وبا فرهنگ وامنیت مدار پاوه را مایوس ونا امید نکنند ۱.. رسمی نمودن مرز شوشمه که مرز رسمی وقانونی ایران می باشد ۲.. با توچه به اینکه شهرستان پاوه از تمام نقاط ایران حتی تهران امنترین وبا ثباترین منطقه میباشد محاصر شهر را کم ونسبت به برداشتن دژبانیهای ملاندر ومله شمشیر اقدام که این مهم باعث دلگرمی ورونق تجارت در شهرستان خواهد شد ۳.. خارج نمودن شهرستان پاوه از بنبست واحداث راه ارتباطی مناسب با استان کرمانشاه که این امر باعث کاهش بار ترافیکی جادهای پاوه به روانسر وروانسر به کردستان خواهد شد اجرای این سه اصل مهم باعث دلگرمی وحضور بیشتر مردم شهرستان در انتخاباتهای آتی خواد شد اگر آقای روحانی نماینده مجلس شورا اسلامی حصور گرم وارای مردم شهرستان برایشان مهم است به این خواستهای بحق مردم توجه که بحق این ملت حق وحقوق بسیاری برگردن مسئولین نظام دارن با احترامات حسن مرادی شهروند شهرستان پاوه