پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:57

گفتگوی اختصاصی سلام پاوه با قهرمان آفرود کشور زکریا بهرام میرزایی

گفتگوی اختصاصی سلام پاوه با قهرمان آفرود کشور زکریا بهرام میرزایی

به گزارش سلام پاوه : پیرو موفقیتهای پی در پی جوان خوشنام شهرمان آقای زکریا بهرام میرزایی بر ان شدیم تا در یک گفتگوی اختصاصی به پای صحبتهای این جوان شایسته بنشینیم زکریا بهرام میرزایی گفت :  متأسفانه مسئولین با ما همکاری ندارند و این را به این دلیل می‌گویم که بنده در چندین مسابقه […]

به گزارش سلام پاوه : پیرو موفقیتهای پی در پی جوان خوشنام شهرمان آقای زکریا بهرام میرزایی بر ان شدیم تا در یک گفتگوی اختصاصی به پای صحبتهای این جوان شایسته بنشینیم

زکریا بهرام میرزایی گفت :  متأسفانه مسئولین با ما همکاری ندارند و این را به این دلیل می‌گویم که بنده در چندین مسابقه استانی و کشوری شرکت نموده ­ام و تا به حال هیچ‌گونه حرکت دلگرم‌ کننده‌ای از مسئولان نسبت به این که بنده مقامی کسب کرده ام انجام نشده است  وهمچنین هیچ گونه کمکی به من چه در زمینه ی اقتصادی و چه حتی روحی روانی نشده زکریا بهرام میرزایی 1است .البته در این میان آز آقای تحسین پرویزی دوست خوبم که مسئول اتومبیل‌رانی جوانرود می‌باشد در پی‌جویی امور مرا بسیار یاری داده‌اند و آقای صباح ولد بیگی بخشدار محترم مرکزی که خود فردی ورزشکار می‌باشند در پیگیری امور من را یاری داده‌اند و هرزمان که من به ایشان مراجعه کرده‌ام در حد توان با من همکاری‌های لازم را به عمل آورده‌اند چندی پیش از طرف اداره ورزش شهرستان پاوه نیز در مراسمی از من تجلیل کردند و مبلغ نقدی 50000 تومان وجه نقد جایزه‌ای بود که برایم در نظر گرفته بودند البته مبلغ جایزه را پس از باز کردن درب پاکت در منزل متوجه شدم و قصد دارم تا این مبلغ را به اداره ورزش باز گردانم  زیرا در هر بار شرکت در مسابقات خرج‌های میلیونی را متحمل می ­شوم.

1- لطفاً خودتان را کامل معرفی کنید.

اینجانب زکریا بهرام میرزایی اهل شهرستان پاوه 28 سال سن دارم در خانواده‌ای بزرگ‌ شده‌ام که از بدو تولدم دارای ماشین‌های دو دیفرانسیل بوده و همین امر موجب آشنایی من با این کلاس از ماشین‌ها بوده است.

2- چگونه با مسابقات خارج از جاده (آفرود) آشنا شدید؟

همان طور که در جواب سؤال اول اشاره شد آشنایی و طبعاً علاقه‌ی من به این کلاس از خودروها از دوران کودکی به وجود آمد و 5 سال پیش با خریدن یک ماشین رنجرور و دیدن توانایی‌های این ماشین به طور تخصصی به این رشته علاقه‌مند شدم زیرا در ابتدا صرفاً عبور از موانع و جاده های و مکانهای  صعب‌العبور را برای اثبات توانایی‌های خودرویم انجام می‌دادم ولی کم‌کم به مسابقات خارج از جاده‌ای (آفرود) علاقه‌مند شدم.

3زکریا بهرام میرزایی 2– در چه مسابقاتی شرکت کرده‌اید و چه مقام‌هایی آورده‌اید؟

× مسابقات استانی به میز بانی جوانرود بر گذار شد که به مقام قهرمانی در کلاس آزاد رسیدم.

×مسابقات کشوری در استان البرز در شهر ارنگه برگزار شد که به علت سانحه رانندگی قادر ادامه مسابقات نبودم و از ناحیه­ی دست چپ به شدت آسیب دیدم.

×مسابقات بین استانی به میزبانی سقز با وجود مشکل فنی در خودرو موفق به کسب مقام چهارم شدم.

× مسابقات قهرمانی کشور که در استان قم برگزار شد و به مقام چهارم رسیدم البته با بی‌عدالتی از طرف داوران و برگزارکنندگان که بعداً شخصی شد و مقام اول را به دست آورد بودم.

× مسابقات استانی به میزبانی جوانرود که به مقام اول رسیدم در ضمن برادر بزرگ‌ترم آقای آشنا بهرام میرزایی به مقام دوم دست یافت.

× مسابقات کشوری ایوانکی سمنان که به لطف خداوند و دعای خیر خانواده و دوستانم در کلاس آزاد (قهرمان قهرمانان) به مقام اول دست یافتم.

 × مسابقات بین استانی (در میان 14 استان) در سقز در کلاس 8 سیلندر به مقام اول دست یافتم

× و در آخرین مسابقه‌ای که در تاریخ 24-25 بهمن سال 92 در اراک به مقام سوم دست یافتم.

4 – وضعیت علاقه مندی جوانان به این رشته چگونه است؟

رشته‌ای پر طرفدار که طرفداران آن از همه رده‌های سنی می‌باشند متأسفانه به دلیل بی‌توجهی مسئولان مربوطه این رشته در منطقهٔ پاوه زیاد ترقی نکرده است علاقه جوانان به حدی زیاد است که هرگاه اعلام تجمعی برای رفتن به مسابقات خارج از جاده‌ای (آفرود) و یا حتی گردش و تمرین با ماشین‌های شاسی‌بلند می‌کنیم استقبال خوبی از آن به عمل می‌آید

5- کم و کاستی‌های این ورزش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

– کاستی‌های زیادی دارد

لطفاً بیشتر توضیح دهید.

از جمله این کاستی‌ها می‌توان به نبود هیئت اتومبیل‌رانی در شهرستان پاوه که از تبعات نبود این هیئت عدم توانایی برگزاری مسابقات به میزبانی شهرستان پاوه را می توان نام برد و البته هیچ مسئولی پیگیری مشکلات و کمبودها و یا برگزاری مسابقات در این رشته نیست .

نداشتن پیست مناسب و مخصوص این رشته نیز موجب شده تا تمرینات خود را در مراتع و مناطق غیر مسکنی اطراف شهر پاوه انجام دهیم که موجب نارضایتی مردم را به جود آورده است و به اشتباه به جای این که از مسئولین گلایه داشته باشند ما را که مدال‌آور این رشته‌ایم و یا حداقل نام شهر و دیار خود را در اقصی نقاط کشور به گوش همه رسانده‌ایم مقصر می‌دانند و حتی به ما توهین نیز کرده‌اند.

6- آیا  افراد دیگری از پاوه به مقام یا مقام‌هایی در این رشته دست‌یافته‌اند؟

-آشنا بهرام میرزایی برادر بزرگ­ترم در مسابقاتی به میزبانی جوانرود به مقام دوم رسیدند

7- همکاری مسئولین ورزش شهرستان با  دیگر مسئولین با شما در پیش برد اهدافتان در این ورزش ، تا چه حد به شما یاری رسانده است؟

متأسفانه مسئولین با ما همکاری ندارند و این را به این دلیل می‌گویم که بنده در چندین مسابقه استانی و کشوری شرکت نموده ­ام و تا به حال هیچ‌گونه حرکت دلگرم‌ کننده‌ای از مسئولان نسبت به این که بنده مقامی کسب کرده ام  انجام نشده است و همچنین هیچ گونه کمکی به من چه در زمینه ی اقتصادی و چه حتی روحی روانی نشده است .البته در این میان آز آقای تحسین پرویزی دوست خوبم که مسئول اتومبیل‌رانی جوانرود می‌باشد در پی‌جویی امور مرا بسیار یاری داده‌اند و آقای صباح ولد بیگی بخشدار محترم مرکزی که خود فردی ورزشکار می‌باشند در پیگیری امور من را یاری داده‌اند و هرزمان که من به ایشان مراجعه کرده‌ام در حد توان با من همکاری‌های لازم را به عمل آورده‌اند چندی پیش از طرف اداره ورزش شهرستان پاوه نیز در مراسمی از من تجلیل کردند و مبلغ نقدی 50000 تومان وجه نقد جایزه‌ای بود که برایم در نظر گرفته بودند البته مبلغ جایزه را پس از باز کردن درب پاکت در منزل متوجه شدم و قصد دارم تا این مبلغ را به داره ورزش باز گردانم  زیرا در هر بار شرکت در مسابقات خرج‌های میلیونی را متحمل می ­شوم.

زکریا بهرام میرزایی 3

8- آیا به ورزش دیگری علاقه مند می باشید؟

–  بله البته ورزش فوتبال نیز از ورزشهای مورد علاقه من می باشند و طرفدار پرو پا قرص مچستر یونایتد هستم

9 – آیا از عکس العمل مردم نسبت به دایر کردن مسابقات دوستانه و محلی در روزهای برفی و بارانی در حومه شهر باخبر هستید و نظر خود را در این مورد بیان کنید؟

بله ، شهروندان از این امر نا راضی هستند و من هم  از نارضایتیشان آگاه هستم زیرا از روی ناچاری به مراتع وجاده های کوستانی رو می آوریم . در حقیقت من در اینجا به اطلاع  مردم شریف پاوه می رسانم که من همچون شما عاشق طبیعت هستم وهدف ما تخریب مراتع و مناظر زیبای شهرمان نیست و هنگام تمرین به دوستان خود نیز متذکر می شویم که فقط در نزدیک جاده ها به تمرین بپردازند و از رفتن به مناطق بکر دوری کنند. پس اگر کسی به مناطق دستنخورده ای برود ما با ایشان هیچ سنخیتی نداریم

آفرود

سخن پایانی شما :

-انشاالله که مسئولان پیگیر مسائل مربوط به این رشته باشند و زمینی را برای احداث پیست مخصوص مسابقات خارج از جاده ( آفرود) برای علاقه مندان به این رشته شیرین و هیجان آور فراهم آورند .

گفتگو از : شمس الدین اسدی و فرهاد صالحی

استفاده از این  گفتگو با ذکر کامل منبع بلا مانع است

7 پاسخ برای “گفتگوی اختصاصی سلام پاوه با قهرمان آفرود کشور زکریا بهرام میرزایی

  • فرهاد در تاریخ دی 22, 1395 گفت:

    سلام موفق باشید
    میخواستم نظرتون را رجع به خرید ماشین آفرود بدونم یه پاجیرو مدل ۲۰۰۵ پیدا کردم موتور ۲۰۰۰ ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ که ۷۰۰۰۰ کارکرده و فوق العاده سالمه به قیمت ۸۰ میلییون نظرت.ن چیه؟

  • سحر بهرام میرزایی در تاریخ اردیبهشت 10, 1393 گفت:

    سلام ذکریا جان تبریک میگویم امیدوارم همیشه موفق باشی . به داشتن جوان خوبی مثل تو افتخار می کنیم .

  • پاوه در تاریخ اسفند 5, 1392 گفت:

    ضمن تشکر از متن حرکت آقای بهرام میرزایی اما امید است که مسئولین و وجدان کاری آقای بهرام میرزایی برای تمرینات محل مشخصی تعیین کنند چرا که در آینده‌ای نزدیک فضای سبزی در منطقه کوهستانی پاوه یافت نمی شود با عرض شرمندگی باید گفت که اگر حیوان نجسی مثل خوک اینجوری طبیعت رو ویران می کرد برای از بین بردنش همه باهم متحد می شدیم پس آقای قهرمان به خاطر قهرمانی خودت طبیعت تمام مردم رو خراب نکن تا مردم به مدال آوریت افتخار کنند

  • آشنا حسن زاده در تاریخ اسفند 3, 1392 گفت:

    با عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای کاک زکریاکه باعث درخشش نام دیارمان در مسابقات مختلف شده اند.
    امیدواریم خود ایشان در صورت امکان با ایجاد هئیت اتومبیل رانی در شهرستان این رشته ورزشی را هدفمندتر و موفق تر به پیش ببرند.
    امیدواریم مسئولین مربوطه نیز دید صحیحی نسبت به ورزشکاران و قهرمانان داشته باشند زیرا در مورد تقدیرها بهتراست یا جنبه معنوی داشته باشند یا اگر تشویقی مادی در نظر میگرند این جایزه متناسب با روز وهزینه های متحمل شده توسط ورزشکار باشد نه(مثلا پنجاه هزار تومانی که بحثش شد)که واقعا نه در شان و جایگاه یک اداره حتی یک شخص نیز نمی باشد.

  • امید محمدی در تاریخ اسفند 2, 1392 گفت:

    دستان وش بو

  • محمد در تاریخ اسفند 2, 1392 گفت:

    تبریک به اقای بهرام میرزایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

  • متأسف در تاریخ اسفند 2, 1392 گفت:

    به آقای بهرام میرزایی تبریک می گم انشاالله که ما همچنان شاهد موفقیت های بعدی ایشان باشیم.واقعاً برای رئیس اداره ورزش شهرمان متأسف هستم که داره این جوری ولخرجی می کنه