ج 31 فروردین 1403 ساعت 11:13

اولین شماره هفته نامه ئاگرین رۆژ ویژه ی اورامانات منتشر شد

اولین شماره هفته نامه ئاگرین رۆژ ویژه ی اورامانات منتشر شد

به گزارش سلام پاوه : اولین شماره هفته نامه ئاگرین رۆژ ویژه ی اورامانات، به دو زبان کوردی و فارسی به سرپرستی هیوا عزیزی منتشر شد. سرپرست این هفته نامه به سلام پاوه گفت : هفتەنامەی ئاگرین رۆژ در حد و اندازەی خود و بدون افتادن در دام شعار٬ می خواهد خود را در منطقەی اورامانات […]

به گزارش سلام پاوه : اولین شماره هفته نامه ئاگرین رۆژ ویژه ی اورامانات، به دو زبان کوردی و فارسی به سرپرستی هیوا عزیزی منتشر شد.

سرپرست این هفته نامه به سلام پاوه گفت : هفتەنامەی ئاگرین رۆژ در حد و اندازەی خود و بدون افتادن در دام شعار٬ می خواهد خود را در منطقەی اورامانات بە منصەی ظهور برساند.هیوا عزیزی

هیوا عزیزی با بیان اینکه این هفتەنامە رسالت خود را در ایجاد پل ارتباطی میان مردم و مسئولین تعریف می کند، افزود: برای رفع کمبودها و پرتو افکندن بر مسائل و مشکلاتی کە بە نحوی از انحاء بە بوتەی فراموشی سپردە شدەاند قصد داریم بین مردم و مسئولین پلی تعریف کنیم و این مهم نیز قطعا میسر نخواهد شد مگر با همت و دستگیری همەی اهالی فکر٬ مسئولین دلسوز و متعهد کە دغدعەی توسعە و پیشرفت منطقه را دارند.

وی تصریح نمود: یک رسانه به خودی خود نمی تواند نقش موثری ایفا کند، اگر که مردم و مسئولین با سینەای گشادە و دلی گرم یار و همراهش نباشند.

عزیزی افزود: ما بر آنیم که با تسامح و مدارا و زبانی آکنده از احترام میتوان بعضی از موانع را برای حرکت و پیشرفت از پیش رو برداشت و فضایی برای گفتگو و حل گیر و گرفتها ایجاد کرد.

هیوا عزیزی شعار هفته نامه ئاگرین رۆژ را حل مسائل و مشکلات منطقه عنوان کرد و در پایان ابراز امیدواری نمود که این مهم با همراهی و حمایت اهالی فرهنگ و اندیشه منطقه اورامانات به منصه ظهور برسد.

لازم به ذکر است در شماره ی نخست هفته نامه ئاگرین رۆژ مطالبی چون «نگاهی گذرا به مطالعات قوم گرایی در ایران » نوشته ی جمیل رحمانی، «حه سته ی ژن له به رده م قه پی ئه و گورگه ی پیستی مرۆڤی پیوه یه »٬نوشته ی پری شیخ صالح، و «کامۆ وەک فه لسه فه ڤان» ترجمه ی عادل قادری چاپ و منتشر شده است.

یەکەم ژمارەی ئاگرین رۆژ تایبەت بە ئەورامانات کەوتە بەر دیدەی خوێنەرانەوە. ئاگرین رۆژ هەفتەنامەیەکی کولتوریی٬ کۆمەڵایەتی٬ ئابوریی٬ کوردی – فارسییە کە هەفتانە بڵاودەبێتەوە.

خاوەن ئیمتیاز: ئەفشین شەعبانی. سەرپەرەستی ئەورامانات هیوا عەزیزی.

هەندێک لە بابەتەکانی ژمارەی یەکەم بەمشێوەیەی خوارەوەن:

یەک: « نگاهی گذرا به مطالعات قوم گرایی در ایران »٬ نوسینی جەمیل رەحمانی

دو: « جەستەی ژن لەبەردەم قەپی ئەو گورگەی پێستی مرۆڤی پێوەیە »٬ له نوسینی پەری شێخ ساڵح

سێ: کامۆ وەک فەلسەفەڤان….
وەرگێڕانی عادڵ قادری

 

یک پاسخ برای “اولین شماره هفته نامه ئاگرین رۆژ ویژه ی اورامانات منتشر شد

  • ناشناس در تاریخ تیر 1, 1395 گفت:

    قدمی مثبت و مبارک است. آرزوی موفقیت