ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 02:50

تداوم گرد و غبار در هوای استان تا فردا/ مجسمه شاعر پاوه ای هم ماسک زد!!!

تداوم گرد و غبار در هوای استان تا فردا/ مجسمه شاعر پاوه ای هم ماسک زد!!!

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: گرد و غبار فردا شنبه نیز با غلظت کمتری در استان کرمانشاه ادامه دارد. شاهرخ پارسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه هوای استان هم‌اکنون غبار‌آلود است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر امروز شاهد کاهش غلظت غبار در نقاط مختلف […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: گرد و غبار فردا شنبه نیز با غلظت کمتری در استان کرمانشاه ادامه دارد.

شاهرخ پارسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه هوای استان هم‌اکنون غبار‌آلود است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر امروز شاهد کاهش غلظت غبار در نقاط مختلف استان باشیم.گرد و خاک پاوه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: با توجه به احتمال تشکیل مجدد توفان های گرد و خاک روی کشور عراق و سوریه ممکن است در ساعاتی از روز شنبه به طور مجدد شاهد غبار آلود شدن هوا البته با غلظتی کمتر از امروز به‌ویژه در نواحی مرزی استان باشیم.

پارسا با بیان اینکه دید افقی در نواحی مرزی در بعضی ساعات به کمتر از 1000 متر رسیده است، گفت: سامانه کم ارتفاع تراز میانی جو که با مرکز کم فشار سطح زمین همراه می‌شود از روز گذشته تا اوایل فردا جو منطقه را تحت تأثیر داده و در این مدت سبب تقویت میدانهای باد و تشکیل توفانهایی از گرد و خاک روی صحاری کشورهای سوریه و عراق شده است.

وی عنوان کرد: این شرایط در ساعاتی از دیروز و امروز به‌وی‍ژه در مناطق شمالی استان سبب رگبارهای موقت باران، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای نیز می‌شود و بارش ممکن است در برخی نواحی اورامانات قابل ملاحظه باشد.

لازم به ذکر است در اقدامی نمادین یک شهروند پاوه ای با ماسک  زدن مجسمه شاعر پاوه میرزا عبدالقادر پاوه ای به وضعیت الوده هوای شهرستان پاوه اعتراض کرد.

عکس رزگار بهرامی

مجسمه میرزا عبدالقادر پاوه ای