ج 10 فروردین 1403 ساعت 03:38

موضوع بازار و وضعیت اقتصادی شهرستان پاوه بررسی شد/ گزارش تصویری

موضوع بازار و وضعیت اقتصادی شهرستان پاوه بررسی شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : روز پنج شنبه 27 خرداد ماه 1395 با حضور نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نشستی با بازاریان و فعالان اقتصادی در پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :نشستی با حضور شهاب نادری، نماینده پاوه و اورامانات، پرویز ایده پور ، فرماندار شهرستان پاوه ، مصلح قادری مدیر […]

به گزارش سلام پاوه : روز پنج شنبه 27 خرداد ماه 1395 با حضور نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نشستی با بازاریان و فعالان اقتصادی در پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :نشستی با حضور شهاب نادری، نماینده پاوه و اورامانات، پرویز ایده پور ، فرماندار شهرستان پاوه ، مصلح قادری مدیر دفتر امام جمعه شهر پاوه ، اکبر حسینی سرپرست بانکهای ملی اورامانات ،شاهرخ دولتخواه رئیس صنعت ، معدن و تجارت شهرستان پاوه، بهروز شفیعی رییس اصناف و فعالین اقتصادی و عده ای از بازاریان شهرستان پاوه در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه برگزار شد.بهروز شفیعی

در ابتدای این نشست بهروز شفیعی با بیان اینکه در این جلسه هیات رئیسه اتاق و بعضی از روسای اتحادیه های صنفی و عده ای از فعالین اقتصادی حضور دارند، به بیان مشکلات بازار شهرستان و شهر پاوه پرداخت.

وی در ابتدا با تبریک به نماینده منتخب اورامانات به خاطر عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:همانطور که اطلاع دارید مسائل و مشکلات بازار و اقتصاد پاوه کم نیستند، اما امیدوارم در این جلسه ای که بعد از جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد برگزار شد و به برکت این جشن و ماه مبارک رمضان این نشست نیز پربار خواهد بود، و قدمی به سوی رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم برخواهیم داشت.هرچند در واقع و از نظر مباحث اقتصادی این دو نشست و جلسه بی ارتباط با یکدیگر نیستند.

شفیعی با اشاره به وضعیت نامساعد صنعتی، کشاورزی و دامداری در شهرستان پاوه، عدم خودکفایی را یکی از مشکلات در این زمینه ها به ویژه در زمینه دامداری دانست و گفت: با وضعیتی که در بخش دامداری داریم، تنها به اندازه 15 روز مصرف شهرستان پاوه، دامداری فعال وجود دارد.

وی در ادامه وضعیت نابسامان مرز را مطرح کرد و ادامه داد: همه آنچه مردم ما دارند در سایه امنیت است، اما موضوع پاسگاه شمشیر بحث دیگری است! همین دیروز یک کولر گازی خریداری شده توسط مسافران به فروشنده آن در شهر پاوه عودت داده شد. چرا باید این موضوع فقط در پاسگاه شمشیر اتفاق بیافتد؟پس چرا بعد از برداشته شدن پاسگاه دوآب هیچ مشکلی پیش نیامد؟شهاب نادری

شهاب نادری نماینده پاوه و اورامانات در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش روز اصناف گفت: در کشورهای خارجی مردم دنبال این هستند که آسایش در کشورانشان وجود نداشته باشد و مسئولین را همیشه زیر سوال می برند، اما در کشور ما برعکس مشاهده می شود مسئولینی باعث دردسر مردم شده اند! مردم خود حافظ و زحمتکش نظام و کشور هستند. خدا را شاکریم با وجود مقام معظم رهبری و حضور مردمی که حامی و حافظ این آب و خاک هستند، امنیت و آسایش در کشور ما حکم فرماست. اگر قرار بر این باشد هر مسئولی برای حفظ و بقای میزش و منافع خودش تلاش کند، برای ما قابل قبول نیست.

وی افزود ؛ انتظار می رود مسئولین نیز با مردم صادق باشند و این جلسات تنها محدود به ارائه نطق و سخنرانی نباشد، بلکه پیگیری مشکلات و ارائه راهکارها در دستور کار ادارات و در راس آنها فرمانداری شهرستان ها قرار گیرد. همچنین مردم و فعالین اقتصادی شهرستان پاوه نیز با تشکیل کارگروه های اقتصادی، خود قدمی برداشته و جلسات متعددی در راستای رونق اقتصادی منطقه برگزار کنند. شما با ارائه طرح ها و پیشنهادهای خود، از ما کار و نتیجه بخواهید. اما متاسفانه مسئله ای هم که وجود دارد مربوط به مجموعه اصناف شهرستان ها نطق و بیان خوبی ندارند، رییس صنف باید با همه مسائل صنفش آشنایی داشته باشد و سخنوری قهار در بیان مشکلات صنف خود باشد.

نادری با اظهار نارضایتی از وضعیت ساماندهی مرزهای منطقه و مسئله کوله بری منطقه، به جاده هایی که به قتلگاه مردم معروف شده اند اشاره کرد و گفت: مباحث مرتبط با توسعه در هر مکانی زمینه و پیش نیاز رونق اقتصادی آنجاست، الان موضوعی که مقام معظم رهبری نیز با درستی به آن اشاره کرده اند، مبحث اقتصاد مقاومتی است، البته مبحث اصل قانون 44 اساسی را نیز نباید از نظر دور داشت که ایشان بر آن تاکید دارند. در مبحث خصوصی سازی بنده نیز معتقد به ورود بخش خصوصی در اقتصاد و پیشرفت منطقه هستم و بر این باور بوده و هستم که با حضور بخش دولتی در بیشتر مباحث اقتصادی مشکلات وبن بست هایی عدیده به وجود می آید.شهاب نادری

نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی از تاسیس مرکز مطالعات، استراتژی و راهبردی در اولین فرصت در اورامانات خبر داد و ادامه داد: فعالین اقتصادی و دکترین و نظریه پردازان اقتصادی منطقه با ارائه راهکارها و طرح های خود می توانند در پیشبرد اهداف توسعه ای و اقتصادی منطقه سهیم باشند و ما پذیرای هرگونه طرح و راهکاری در این زمینه هستیم.

شهاب نادری با اشاره به مبحث گردشگری و مزایای آن به درآمد بالای طرح های گردشگری در آینده منطقه پرداخت و گفت: بهتر است شعار ندهیم و عمل گرا باشیم. موضوع سد و قایقرانی در سد داریان یکی از بهترین گزینه های گردشگری منطقه است. توقع دارم مسئولین عمل گرا باشند. باز هم از فعالین اقتصادی خواهش می کنم به بخش خصوصی سازی و اقتصادی ورود پیدا کنند.

وی با ذکر این نکته که ضعف هایی در بخش مدیریت شهرستان ثلاث باباجانی وجود دارد، از مسئولین خواستند که قلم و اقدامشان در جهت رضایت مردم و به نفع آنان و در راستای رفع مشکلاتشان باشد.

شهاب نادری

وی در ادامه سخنانش از تعلق گرقتن تسهیلات کم بهره به جوانان جویای کار به شرط اشتغال زایی و داشتن طرح کارشناسی خبر داد و گفت: هر جوانی به شرطی که در منطقه اورامانات بخواهد شغلی ایجاد کند و اشتغال زایی کند و در راستای اقتصاد مقاومتی با طرح توجیهی و ارائه برنامه بنده قول مساعد برای پرداخت وام کم بهره تا مبلغ 30 میلیون تومان به آنان خواهم بود. البته باید طرحی توجیهی باشد که مدیریت و برنامه ریزی در پشت آن قرار گیرد و مانند بعضی طرحهای غیر کارشناسی به شکست نینجامد.

شهاب نادری در پایان سخنانش بار دیگر بر ورود بخش فعال اقتصادی و مردمی به کارگروه های اقتصادی تاکید کرد و راز موفقیت و پویایی بخش اقتصاد را در منطقه و علی الخصوص شهرستان پاوه، ارائه طرح های کارشناسی ورود بخش خصوصی به موضوع بازار و اقتصاد و کار آفرینی و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست.

پرویز ایده پور فرماندار شهرستان پاوه در این نشست  با اشاره به موضوع گرانی در پاوه گفت: از من خیلی سوال می شود که چرا پاوه گران است؟بررسی  این مبحث، دارای چند جهت است و باید از تمامی جهات سنجیده و بررسی شود.

وی با اشاره به تاثیر ملموس توپوگرافی خشن منطقه بر اقتصاد ادامه دادو گفت : دامداری های سنتی گذشته دیگر در روستاها وجود ندارد یا بسیار کمرنگ است و کشاورزی منطقه بصورت سنتی است. در ارتباط با مرز نیز بارها با مقامات این موضوع را مطرح کرد ه ام که مرز شوشمی باید یک مرز رسمی شود.فرماندار پاوه

اما با آیتم های تاثیر گذاری مانند 34 کیلومتر جاده و 216 پیچ و عبور خودروهای تک محور، هیچ تریلی نمیتواند راحت به مرز شوشمی برود، موضوعی دیگر در ارتباط با مشکلات مرز شوشمی، بر طبق مذاکراتی که با استاندار و فرماندار حلبچه صورت گرفته است؛ عدم تمایل این استان هم مرز در مباحث تبادلات مرزی در مرز شوشمی است.

ایده پور با اشاره به قوانین دست و پاگیر حریم راه ها افزود: مشکلات و موانع زیادی در ارتباط با قوانین منابع طبیعی منطقه در پاسخگویی به توسعه اقتصادی وجود دارد.،قوانین منابع طبیعی برای شکوفایی اقتصادی منطقه کافی  نیست.قوانین امور آب، ثبت اسناد، اداره کشاورزی و … دست و پا گیر هستند. نهایتا به این نتیجه رسیده ایم مشکل راه برون رفت از اقتصاد پاوه مسئله راه است(جاده).

وی در مقایسه وضعیت اقتصادی شهرستان پاوه با شهرستان جوانرود اذعان کرد: مردم تفریح شان را در پاوه و خریدشان را در جوانرود انجام می دهند.  جوانرودی ها مانند چینی ها فکر می کنند، کثرت فروش و قلت سود را در نظر می گیرند. زیاد می فروشند با سود کم که در نهایت سودشان هم زیاد می شود. من انتظار دارم در  بازار نیز به این فرمول برسیم که ما چکار بکنیم که زیاد بفروشیم با سود کم.

فرماندار پاوه بزرگترین مشکل پاوه را جذب مشتری دانست و گفت : راه جذب مشتری را نیز  باید به طور صحیح طی کنیم. واقعیت مطلب این است که در بازار پاوه نیاز به کار کارشناسی است. وضع مرز خوب است اما در کل بایستی تک تک آحاد جامعه درست فکر کنند. بایستی به برنامه ریزی صحیح برسیم. حکایت اقتصاد پاوه حکایت یک قایق است.که همه باید همزمان با هم پارو بزنند که اگر هر کس به طرفی متمایل باشد انحراف در پروژه روی خواهد داد و مسیر انحرافی در یک پروژه مشکلات عدیده ای به وجود می آورد و ما را به هدف نمی رساند.سیروس امین زاده

ایده پور در پایان سخنانش به موضوع شهرک کارگاهی شهر پاوه اشاره کرد و گفت:شروع پروژه ناحیه کارگاهی پاوه از حدود 7 سال پیش شروع شده است. شهرداری آن را به بخش خصوصی واگذار کرده است و تمام کاربری های آن مشخص هستند. اما متاسفانه اشتباه کارفرما در تغییر اندازه و مساحت کارگاه ها باعث مسکوت ماندن این طرح شده است. از مقامات قضایی انتظار دارم برای این موضوع تعین تکلیف کنند..

دولتخواه رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت نیز در گفتگو با سلام پاوه ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده و توجه ویژه ایشان به وضعیت اقتصادی منطقه و شهرستان پاوه ابراز امیدواری نمود برای حل مشکلات بازار گامهای اساسی و عملی برداشته شود.

سیروس امین زاده ازبازریان در مباحثی جالب توجه به موضوع توسعه اقتصادی شهرستان پاوه و راهکارهایی برای رفع آن پرداخت و عضویت اقای نادری در کمسیون اقتصادی مجلس را نوید بخش روزهای خوب برای توسعه اقتصادی استان و اورامانات شد.

در این نشست بازاریان(منصور احمدی ، عدنان احمدی ، لایق ولدبیگی ، مربوط محمدی  ، اقبال رضایی ، و…) مشکلات بازاریان را رو درو با نماینده پاوه و اورامانات در میان گذاشتند و آقای شهاب نادری پاسخ آنها را داد و برای رفع مشکلات بازار پاوه وعده همکاری های لازم را به انها دادند.

تهیه و تنظیم خبر: کوثر فخری ، فرهاد صالحی

تصایر این نشست

بهروز شفیعی IMG_5071 IMG_5085 IMG_5139 IMG_5136 IMG_5128 IMG_5137 IMG_5091 IMG_5096 IMG_5100 IMG_5074 IMG_5075 IMG_5077 IMG_5068 IMG_5063 IMG_5062 IMG_5084 IMG_5046 IMG_5047 IMG_5048 IMG_5055 IMG_5060 IMG_5045 IMG_5044 IMG_5040 IMG_5038 IMG_5033 IMG_5028 IMG_5022 IMG_5138 IMG_5152 IMG_5169 IMG_5174 IMG_5172 IMG_5182 IMG_5175 سیروس امین زاده نشست اقتصادی با نماینده IMG_5217 IMG_5216 IMG_5206 IMG_5104 نشست اقتصادی با نماینده

17 پاسخ برای “موضوع بازار و وضعیت اقتصادی شهرستان پاوه بررسی شد/ گزارش تصویری

  • نیما خورشیدی زاده در تاریخ خرداد 31, 1395 گفت:

    با تشکر فراوان از نما ینده ی خوبمان اقای نادری که همیشه به پاوه می ایند و به مشکلات مردم رسید گی می کنند نماینده گی فقط شا یسته ی اقای شهاب نادری است

  • يك گرتن ژيانه در تاریخ خرداد 31, 1395 گفت:

    ما بايد با كمك به نماينده وهم بستگي وضع بازار شهرمون و از ايني كه هست بيرون بياوريم ديگه بعضي از اين حرفا جاي تاسف داره حالا آقاي نادري نماينده ي همه ي ماست

  • یاسر در تاریخ خرداد 30, 1395 گفت:

    در مورد پاسگاه شمشیر نماینده مجلس ، فرماندار و امام جمعه نیز مثل بقیه اظهار گله مندی و نا رضایتی می کنند و وهیچ کدام راهکار ، دستور یا تذکری هم نمی دهند !!!

  • شهروند پاوه در تاریخ خرداد 30, 1395 گفت:

    سلام خدمت مدیریت محترم سایت برای رضای خداوند وماه مبارک رمضان خواهشمنداست ازمسو.لین عزیز ومردم باکمال کم بحث گردشگری مطرح فرماید چون گردشگری زیرساخت لازم دارکه شهرستان مانداردوبه قول آقای ایده پور فرماندارمحترم شهرستانی که 263پیچ دارد کجای آن برای پردشگری آمده است وازبانیان تشکیل جلسه تشکرمیشود

  • پاوه در تاریخ خرداد 30, 1395 گفت:

    پاوه یه زندان بزرگ با گلوگاهای ……

  • بهلول در تاریخ خرداد 30, 1395 گفت:

    سلاو بو کاک شهاب نادری سلاو بواورامانات سلاو بوثلاثی باباجانی

  • پیمان رشیدی در تاریخ خرداد 30, 1395 گفت:

    توضیحی کوتاهی در مورد نحوه برگزاری جلسه وضعیت اقتصادی بازار شهرستان با حضور نماینده اورامانات قبل از برگزاری این جلسه انجمن حمایت از زندانیان غیر عمده شهرستان جلسه ای برگزار کرد و نماینده نیز به دعوت انجمن حضور داشته بود در پایان جلسه امور صنفی فرصت را غنیمت دانسته و خواستار حضور بازاریان حاضر در جلسه شدند برای برسی وضعیت و مشکلات بازار پاوه با حضور نماینده اورامانات و این نکته را یادآوری کنم که وضعیت بازار پاوه در حالت قرمز قرار دارد و باید برای برون رفت از این وضعیت این جلسات باید از یک جای شروع شود و قرار بر این نیست که حاضرین در این جلسه موافق یا مخالف کسی باشند من شخصا از یک کاندید دیگر طرفداری کرده ام و در این جلسه نیز حضور پیدا کردم و آن را نیز اقدام مثبت میدانم و در پایان مطلب این موضوع را یادآوری کنم که این جلسه با دعوت قبلی برگزار نگریده صرفا جهت اطلاع دوستانی که کامنت گذاشته اند

  • ناشناس در تاریخ خرداد 30, 1395 گفت:

    یه سلامی هم بکنیم به بعضی ها که چند روز پیش در تمام جلسات آقای…….. حضور داشتند اما امروز با سخنرانی در جلسات ٬ خود را به آقای نادری نشان می دهند .
    سلام ……

  • همراه در تاریخ خرداد 30, 1395 گفت:

    جناب کاک جلال محترم شهر وند راست می گوید بنده یکی از افرادی بودم که یار ویاود نماینده بودم وافرادی که هم ایشان را حمایت می کردند بعصی از انها در خفا حمایت گر بودند وبه صراحت جرات نمی کردند نزدیک شوند ومعلوم هم نبود که راست می گویند اما حالا خوب خود را نمایان می کنند اما جناب نادری به نظر من تا آنجا که از ایشان شناخت دارم زیرکتر از آنان می باشد به هر حال کسی که به مردم خدمت کند ایشان از او حما یت خواهند کرد بی خیال باشید ما از افرادی مانند آقای امین زاده که کاملا آگاه وروشن فکر می باشد قطعا برای پیشرفت شهرمان استفاده خواهیم کرد وسر نگرانی باهیچ شهروند محترمی نداریم ودر خدمت تمام مردم عزیز ومحترم شهر مان پاوه می باشیم وهیچگونه تعصب عشایری هم نداریم همگی دوست ویاور یکدیگر می باشیم که انشا الله ثابت خواهد شد به خاطر حفط انسانیت همدیگر را تخریب نکنیم دست در دست هم نسبت به رفع مشکلات شهر انچام وظیفه نماییم

  • شهروند پاوه ايي در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

    سلام متاسفانه اكثر افرادي كه در جلسه بودند افراد غير بازاري وبازنشسته بودند كه شايد از بازار كمتر اطلاعي داشتن معلوم نبود اين جلسه بازاريان بود يا بازنشسته ها وافرادي كه هر جا شيريني باشد انجا جمع ميشوند واينها چطور دعوت شدن چه كسي پاسخگو هست

  • جوان شهري در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

    نميدونم چرا تو اين شهر هيچوقت نميخوايم قدم مثبتي برداشته بشه يا اگر هم برداشته ميشه بعضهامون قصد در تخريبش داريم كه با اين وضعيت واقعا آدم اگر هم قصد كار و كارآفريني داشته باشه از كرده خودش تو اين شهر پشيمون ميشه وجدانا بياين نه بخاطر اين شهر بلكه بخاطر خودمونم كه شده يه كم مثبت نگر باشيم تا معدود افراديهم كه قصد انجام عمل مثبتي رو براي اين شهر دارن با اين نوشته هامون دلسرد نكنيم به خدا راهاي زيادي براي پيشرفت اين شهر هست بيايد باهم و با كمك اين نيروي جوان وتخصيلكرده كار رو از نو شروع كنيم با همت و پشتكار جمعي

  • شایسته در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

    با سلام :بانظر شهروند موافقم ولی آقای ولدبیگی دعوت در عرض یک ساعت انجام گرفته (تا جایی که من خبر دارم )باز هم خوب بوده که این تعداد جمع شده اند وا میدواریم که نتیجه اش به نفع بازار ومردم باشد. ویک نکته را نیز به شما تذکر بدهم ، آدم نباید جای که هست در هر شرایط نمکدان شکن باشد.

  • وریا در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

    دورد بر شرف آدمهای یکرنگ و تفرین بر بعضی از دوروهای داخل عکسها

  • جلال در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

    جناب شهروند بدجور ناراحتی آقای نادری خیییییییییییییلی زرنگ تر و باهوش تراز این حرفاس که بااین عقدهای که تو گفتی و خالی کردی نظرش درمورد کسانیکه مشاورش هستن تغیر کنه اینا کسانی بودن که شب وروز باهاش بودن و صادقانه پشتش روگرفتن

  • شهروند در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

    جناب آقای نادری نماینده محبوب وفعال مردم اورامانات لطفا مواظب مشاوران خود باشید حضور بعضی از نز دیکانتان که دور بر شما را گرفته اند باعث می گردد که مردم کمتر به شما مراجعه نمایند حضور آنان باعث افت شما می گردد لطفا تجدید نظر کنید تا دیر نشده است خوب بررسی کنید که چه کسانی دلسوز شما وآرزوی موفقیت شما را خواستاران تجدید نظر…..تجدید نظر….

  • . ولدبیگی در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

    دیدار با نماینده مردم هم باید در اختیار تعداد معدودی باشد و صندلی های خالی گویای این واقعیت است. که این افراد بخاطر خودشان بدون هیچگونه اطلاع رسانی جلسه تشکیل می دهند و تقریبا بیشتر افراد حاضر در تمام جلسات چه بازاری باشد و چه فرهنگی و چه سیاسی و اجتماعی و … همه مشترک هستند!!!
    و جالب اینجاست که این افراد بخاطر منافع شخصی زمان انتخابات بر علیه شهاب نادری بودند و امروز باز بخاطر منافع شخصی پروانه وار گرد نماینده محترم می چرخند….
    خدا اخر عاقبت این شهر خراب شده رو بخیر کنه….

    • جميل قادرپور در تاریخ خرداد 29, 1395 گفت:

      جناب آقا يا خانم ولدبيگي با عرض سلام من به عنوان يك حاضر درجلسه شاهد پر بار بودن اين نشيت صميمانه وخودجوش بودم وبايد به عرض برسانم كه افرادي كه در اين جلسه حاضر شدندافرادي بودن كه براي كمك به زندانيان جرايم غير عمد شهرستان پاوه در نشست قبلش كه با حضور نماينده محترمشهرستان پاوه و اورامانات و امام جمعه محترم و فرماندار شهرستان پاوه جناب آقاي ايده پور و همچنين روساي بيشتر ادارات شهرستان به صورت رسمي برگزار شده بود حاضر بودن كه بعد جلسه انجمن حمايت از زندانيان و هنگام خروج از درب سالن با استقبال از نماينده محترم روبرو شديم كه افراد حاضر و همچنين با اصرار خود شخص نماينده محترم و براي جلوگيري از ازدحام جلو ساختمان و همچنين شنيدن درد دلهاي بيشتر حاضرين به طور كامل و منظم نشست را به صورت رسمي به داخل سالن ارجاع دادند و اصلا ربطي به دعوت رسمي از هيچ ارگان و يا فرد بازاري مشخصي نبوده و بيشتر افراد براي درد دلهاي خودشان كه بيشتر نشأت گرفته از درد بزرگتري از مشكلات كلان شهري بود در جلسه ماندند و خدارو شكر با همت جناب نماينده محترم شهرستان كه خودشان در كمسيون اقتصاد مجلس حضور دارند و جناب فرماندار محترم به عنوان شوراي تامين شهرستان وهمچنين سخنان ريس اصناف شهرستان جناب شفيعي ونماينده بازاريان شهرستان به نتايج قابل توجهي بعد مدتها دست يافتيم كه مايه افتخار است كه حداقل از شعار زدگي بيرون امديم و به اميد خدا در آينده نزديك با توجه به پيگيري هاي مسلم نماينده قدمهاي استوار تري براي پيشرفت شهرمان و خروج از ركود و اشتغال زايي را شاهد خواهيم بود . انشاءالله