ش 01 اردیبهشت 1403 ساعت 02:05

ورود گرد و غبار به استان کرمانشاه در اواخر هفته

ورود گرد و غبار به استان کرمانشاه در اواخر هفته

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود موج جدید به منطقه، شرایط برای نفوذ غبار به‌ویژه در روز پنجشنبه و جمعه به جو استان کرمانشاه فراهم می‌شود. شاهرخ پارسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی در هفته جاری دو موج کوتاه […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود موج جدید به منطقه، شرایط برای نفوذ غبار به‌ویژه در روز پنجشنبه و جمعه به جو استان کرمانشاه فراهم می‌شود.گرد و غبارپاوه

شاهرخ پارسا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی در هفته جاری دو موج کوتاه جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد که موج اول در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و موج دوم در روزهای چهارشنبه تا جمعه بر جو منطقه حاکم هستند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: موج اول در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه علاوه بر وزش باد و رشد ابر در بعضی ساعات، ممکن است در نواحی شمالی استان با رگبارهای خفیف و موقت باران و در مناطق مرزی با غبار رقیق نیز همراه شود.

پارسا با اشاره به اینکه موج دوم با گسترش کم فشار از سطح زمین و میدانهای باد شدیدتر همراه می‌شود، گفت: این موج در روزهای چهارشنبه تا جمعه هر روز سبب تشکیل توفانهایی از گرد و خاک در منطقه خواهد شد و شرایط را برای نفوذ غبار به‌ویژه در روز پنجشنبه و جمعه به جو استان فراهم می‌‌کند.

وی افزود: دمای روزانه هوا که تا روز دوشنبه روندی کاهشی خواهد داشت از روز سه‌شنبه تا پایان هفته روندی رو به افزایش می‌یابد.

یک پاسخ برای “ورود گرد و غبار به استان کرمانشاه در اواخر هفته

  • محبی در تاریخ خرداد 24, 1395 گفت:

    وشا بازش با به … خوای گیرتینمه ونه مخلوف خرابیان اتر گرکتانه نعمت وارونه
    اینه گرد خطاش مخلوقنه نه طبیعت