پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:56

ماموستا قادری؛ اوضاع بازار پاوه نگران کننده است

ماموستا قادری؛ اوضاع بازار پاوه نگران کننده است

به گزارش سلام پاوه : اولین نماز جمعه شهر پاوه در ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم متدین و دیندار پاوه روز گذشته برگزار شد . گزیده ای از سخنان ماموستا قادری در نماز جمعه این هفته پاوه  ? اوضاع مسلمانان در ماه مبارک رمضان ? در منطقه سین کیانگ چین که ده میلیون مسلمان […]

به گزارش سلام پاوه : اولین نماز جمعه شهر پاوه در ماه مبارک رمضان با حضور پرشور مردم متدین و دیندار پاوه روز گذشته برگزار شد .

گزیده ای از سخنان ماموستا قادری در نماز جمعه این هفته پاوه ماموستا قادری

? اوضاع مسلمانان در ماه مبارک رمضان

? در منطقه سین کیانگ چین که ده میلیون مسلمان زندگی می‌کنند دولت چین دستور داده به خاطر اینکه درس مدارس و دستگاه‌ها تعطیل نشود و کارخانه‌ها از حرکت بازنایستد هیچ مسلمانی حق ندارد روزه بگیرد و عده‌ای را مأمور کرده تا روزانه به دانش آموزان مسلمان به‌زور هندوانه بخورانند.

? در قدس اشغالی نیز که مسلمانان از ساعت 12 تا 1 شب نماز تراویح می‌خوانند به خاطر مرگ 4 نفر صهیونیست 80000 فلسطینی را از کار منع کرده و اجازه نمی‌دهند مسلمانان دیگر از اطراف قدس در بیت‌المقدس نماز جمعه و تراویح را اقامه کنند.

? استقبال از رمضان در مناطق اهل سنت بخصوص پاوه

? خوشبختانه در شهر ما استقبال از رمضان بسیار خداپسندانه است و انتظار می‌رود در شهری مذهبی همانند پاوه استقبال از تراویح که عبادت ویژه اهل سنت و یادگار حضرت رسول‌الله و خلفای راشدین و سلف صالح و مردان بزرگ تاریخ است بسیار بهتر و بیشتر از وضعیت کنونی باشد

? اخیراً گروهی تندرو که بسیار اندک هم هستند در مساجد، مسلمانان را وادار می‌کنند تا بسیاری از سنت‌ها را انجام ندهد و مردم را از تسبیحات منع می‌کنند و یا حنان و یا منان را نوعی بدعت می‌دانند؛ بنده در جواب این گروه عرض می‌کنم که تراویح هم یک بدعت است، ولی بدعتی حسنه.

? این به این آقایان می گوییم به چه حقی می‌خواهید ذکر و تسبیحات را که داروی آرامش قلوب ماست، از ما بگیرید؟ چه کسی به شما اذن داده است که ذکر خدا را که موجب طمأنینه و آرامش دل‌هاست را از مسلمانان بگیرید؟ هرکس صلوات بر پیامبر و ذکر یا حنان و یا منان را از ما منع کند دشمن ماست. از خداوند می‌خواهیم که این گروه را هدایت نماید تا از این حرکات زشت دست بردارند و بیدار شوند و در صراط مستقیم حرکت کنند.

? اوضاع بازار پاوه نگران کننده است

? متأسفانه گرانی در بازار پاوه غوغا می‌کند و کسی جوابگوی این‌همه گرانی اجناس نیست. بنده هرروز شاهد انسان‌های مظلومی هستم که با لحنی خسته از زندگی خود گله‌مند و ناامید هستند و تقاضای کمک دارند؛ بنده به آن دسته از عزیزانی که خداوند به آن‌ها ثروت و مکنت بخشیده است عرض می‌کنم در این ماه مبارک فقراء و ضعیفان را دریابید و آنان را حمایت کنید تا خداوند نیز به لطف و کرم خویش پاداش خیر به شما عطا فرماید.

? تعداد رستوران‌هایی که در رمضان برای مسافرین و کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه ‌بگیرند سرویس می‌دهند، بسیار زیاد است و این برخلاف مقررات و اخلاق و عرف است.

? اگر تا هفته آینده به وضعیت رستوران‌ها سروسامان داده نشود قطعاً به وظیفه خود عمل و برخورد قانونی خواهم کرد و طبق ماده 638 با کسانی را که در این امر دخیل بوده‌اند برخورد می کنیم چرا که این کار را اهانت به تدین مردم و مسلمانان و ملت می‌دانم.

? محمد علی کلی هم در بوکس قهرمان بود و هم در عقیده

? بنا به وصیت محمد علی کلی قهرمان مسلمان آمریکایی در شهر زادگاهش کنتاکی و در حضور شخصیت‌های مهم دنیا بر سر جنازه‌اش نماز خواندند و درحالی‌که ترامپ برعلیه مسلمانان پیام تبلیغاتی می‌دهد، در مراسم تشییع جنازه این قهرمان، حجاب زنان مسلمان و وقار مردان مؤمن آمریکایی صحنه زیبایی را خلق کرده بود. لذا ما هم درود می‌فرستیم به روح چنین شخصیتی که هم در بوکس و هم در عقیده پهلوان و قهرمان بود.

? ماموستا زه لمی، نامدارترین عالم هه ورامان

? ماموستا مصطفی زه لمی که چندین دکترا در دین و حقوق داشت در حجره های کنار مساجد و در دانشگاه الازهر و بغداد درس‌خوانده بود و در دنیای اسلام و در عصر ما، نامدارترین عالم کرد و هورامان بوده است که دو روز پیش دار فانی را وداع گفت که به روح بلند ایشان نیز درود می‌فرستیم.

8 پاسخ برای “ماموستا قادری؛ اوضاع بازار پاوه نگران کننده است

  • بازاری در تاریخ خرداد 24, 1395 گفت:

    اقا یا خانم ناشناس محض اطلاع شما قوری قلعه جزء پاوه نیست تا سریاس جزء پاوه میباشد پس به ما ربطی ندارد

  • نریمان در تاریخ خرداد 23, 1395 گفت:

    مدیر سایت با سپاس از زحمات شما باتوجه سخنان حاج موستا نظارت بر رستوانها خارج شهر وشهر بر عهده کدام اداره است خصوصا ماه رمضان لطفا اطلاع رسانی شود روشن شدند برای اذهان مردم که که صدای اعتراض به حق حاج موستا بلند شدد در نماز جمعه خدای حاج موستا برای ارشاد مردمان شهرمان نگاه دارد آمین

  • همشهري در تاریخ خرداد 23, 1395 گفت:

    با سلام بنده فكر كنم گرانفروشي فقط مختص شهر ما نيست در همه جاي كشورمون داد مردم بيگناه درامده بايد از ريشه فكري براي اين اوضاع بشه

  • همیشه درصحنه در تاریخ خرداد 23, 1395 گفت:

    بایدگرانفروشان پاوه راشناسایی کرده ومانع ورود انان به نماز جمعه شد خون مارا که درشیشه ریختند خدا ازشون نگذره نمازخوانهای منافق..

  • واخو فقیری در تاریخ خرداد 22, 1395 گفت:

    ای هاور از دست گران فروشی فلکه فر‌مانداری میوه باغ شهر چند برابر صاحب باغ گران می فروشد به دست فروش واکثر هم بازنشته هستند وجدانت قاضی کن فقیر هم هست ودیگر در پاوه فقیر جای ندارد وگرانی هم در پاوه قانون عهد دارآن نیست چون هم باهم اشنا یا فامیل راه چاره خرید جوانرو د یا روانسر است حاج موستا معمنون جنابعالی دفاع از قشر ضیعف شهرمان که در‌پناه خدا هستیم

  • پاوه در تاریخ خرداد 22, 1395 گفت:

    دیروز در نمازجمعه بیشتر گرانفروشان حضور داشتند..جمعه میایند نماز جمعه ازفرداش روز از نو گرانفروشی..!!!

  • کارگر در تاریخ خرداد 22, 1395 گفت:

    بله حاج موستا با سلام به این ماه مبارک قسم افراد فقیر در شهر مان مشخص نیست واز لحاظ گرانی میوه فروشان فلکه فر مانداری نفسمان را بریدنده ولی اجازه به دست فروشان که میوه ….ارزان می دهند اجازه مانده در در شهر هم نمی دهنده مخصوصا آقای در شهرداری با موی فرشه آن چه کلمات است نثار حراجی بدبخت می کنند ادب برای انسان هم خیلی خوب است مدیر سایت به حق اقدام

  • ناشناس در تاریخ خرداد 22, 1395 گفت:

    جناب حاج آقا قادری با سلام وقبولی وطا عات وعبادات در رابطه رستوانها که درایام مبارک رمضان باز هستند همخوانی با شهرما ندارد متاسفانه بی توجهی ونظارت کم رنگ شد ودر مسیر جاده قوری قلعه رستوان باز وبا فا صله اندکی شر عا صیح نیست وهمت جنابعالی می طلبد پس بسم الله خدا یار‌ویاورتان وبررسی شود جلسه در کدام اداره تشکیل و افرادشر کت کننده اسامی آنها بخواهید خودم حضور داشتم در جلسه پیگری با شما نتجه مثبت در بر خواهد داشت