ج 10 فروردین 1403 ساعت 15:57

از میراثی که داریم مراقبت کنیم/ اسراء ازکات

از میراثی که داریم مراقبت کنیم/ اسراء ازکات

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:یکی یکی بیسکویت هارا از داخل پاکت در می اورد به دهان می گذاشت مزه یشان عالی بود اما نه به ان خوبیه کی در کودکی داخل اب می انداخت و با لذت میخورد….پاکت بیسکویت ها را که به نصف رسیده بود کنار گذاشت و به درخت تکیه داد چه حس […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه:یکی یکی بیسکویت هارا از داخل پاکت در می اورد به دهان می گذاشت مزه یشان عالی بود اما نه به ان خوبیه کی در کودکی داخل اب می انداخت و با لذت میخورد….پاکت بیسکویت ها را که به نصف رسیده بود کنار گذاشت و به درخت تکیه داد چه حس خوبی بود انگار خدا برای او تکیه گاهی سخت فرستاده بود که تا هر وقت بخواد بر تنه سخت اما زخمی اش تکیه بزند.اسرا ازکات

آری زخمی های از جنس خودش که بادست هایی به ظاهر هنرمند بر روی پوستش ماهرانه حکاکی شده .یادگاری های از جنس پوچی و بیهودگی …مگر چه میشود که بر تنه ظریف اما کهنسال یک موجود کلمه های از جنس دروغ ،دوست داشتن ،عشق یا تاریخ هایی که فقط بر روی درخت حکاکیشان میکنیم تا یادگار بمانند بنویسیم،اشتباه ما همین جاست درست است که درخت قوی است و با اینکه انتظار نمیرود ماندگار و روزهای خوشمان را در خود جای میدهد اما صندوقچه ی خاطرات ذهنمان جای امن تریست.

دراین فکرم شما که خاطرات شیرینتان را در طبیعت به جای میگذارید پس به دنبال چه چیز در کوچه پس کوچه های مغزتان هستید؟

اخ یادم نبود ماخاطره ی خوشی در طبیعت نداریم مگر میشود در یک اشغال دانی خاطره داشت .حال میپرسید چطور نداریم ؟چطور باید داشته باشیم؟مگر در زباله دانی هم خاطره میسازند!مگر عکس میگیرند !مدتهاست که دلم یک عکس میخواهد عکسی واقعی از نقاشی طبیعت که در آن زندگی جریان داشته باشد اما هر چه نگاه میکنم و میگردم کمتر می یابم ،حتی در سلفی هایی که لحظه به لحظه میگیرید .

آب معدنی را از کوله اش برداشت قصد اوردن اب را نداشت ان هم به جایی که تولد اب را در انجا جشن میگیرند،اما مگر اب هم هست ؟بله هست اما اگر نامش کرا مایه حیات بگذاریم بیشتر مایه مگرو ننگ است مگر برای ماهی ها و ننگ برای انسانیت …آبی که پراز قوطی ها و زباله هایست که فراموش میکنیم آن چنان که با شورو شوق با خود اورده ایم همان طورهم برگردانیم .البته فراموش نمیکنیم خودمان را به کوچه علی چپ میزنیم با خود میگویم مگر ارث پدرم است که جمع کنم ….. آری از میراثی که پدرانت به یادگار برایت میگذارند با ارزش تر ،زیباتر و ماندگار تر است.

اما تو که زمینی را که از پدر به ارث برده ای میفروشی چه امیدیست که مایه ارامشت را به ارزانی نگذاری تا به تاراج ببرند. گنجشکک با غذایی که در دهان داشت به خانه اش بازگشت از بر شده بود که خانه اش کجاست اما یک ان یکه ای خورد چشم هایش را گرد کرد و به تمام گوشه کنار های درخت سرک کشید چیزی نیافت پس جوجه هایش کجا هستند ؟اصلا لانه اش کجاست ؟خب این چه سوالیست معلوم است که پای اشرف مخلوقات مثل همیشه در میان است .

نویسنده : اسرا ازکات

15 پاسخ برای “از میراثی که داریم مراقبت کنیم/ اسراء ازکات

  • فرمیسک فرهادی در تاریخ دی 30, 1395 گفت:

    اسرا جان دانش آموز پایه دهم است و همیشه با نوشته های زیبایش کلاس درس را سرشار از عطوفت و لطافت میکند.آفرین عزیزم قلمت سبز و ذهنت پویاتر .
    موفق باشید

  • جەماڵ قادرپور در تاریخ دی 27, 1395 گفت:

    چەنی سڵامی

    دەسوەشی بەڕاوەبەراو سایتوو سلام پاوەی کەروو

    خاتوو ئەسرا گیان دەس وەش، قەڵەمت سەوز بۆ و ژیوای پەڕ جە وەشیت بۆ
    مایەو شانازیەنی

  • احمد در تاریخ خرداد 18, 1395 گفت:

    عـــــالــــــــی بود

  • بهمن امینی از آموزش و پروررش پاوه در تاریخ خرداد 18, 1395 گفت:

    دانش آموز عزیز سرکارخانم اسراء ازکات ( دانش آموز دبیرستان دوره اول متوسطه حضرت خدیجه) ، آفرین و دستمریزاد، قلمی شیوا و جذاب دارید، نگاهتان به این سرمایه خدا دادی ستودنی است و از اینکه در مجله پیوند شماره 439 ( صفحه 31) مطلبی تحت عنوان «ایستاده ترین خمیده دنیا» به نام شما درج شده است جای بسی افتخار و تقدیر است، به نوبه خود توان و پشتکارتان را ارج می نهم و از راهنمایان و مشوقین شما به ویژه خانوده گرامیتان و کادر پشتیبان شما در مدرسه سپاسگزارم و امیدوارم همیشه ایام موفق و سربلند باشید.

  • ژیکاڵ در تاریخ خرداد 18, 1395 گفت:

    پێنووست سەوز ..هزرت پڕ لە بیرۆکەی تازە وداڕشتنی وشە بە شێوازێک کە بتوانی دەردێکی کۆمەڵایەتی بەم شێوە جوان وبێگەرد بە هەستێکی پاراو دەربڕیت…هیوام ئەوەیە قەڵەمت لە حەنای ئەم جۆرە دەردانەی کۆمەڵگا بێ دەنگ نەبێت وبەردەوام بی لە نووسینی بابەتی جوان.. سەبارەت بە پارازتنی سرووشت وکانزا سرووشتیەکانی ئەم وڵاتە.بژیت کیژی قەڵەم بەدەستی ناوچەی هەورامان..سەرکەوتوو بی

  • شیما ازکات در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    سلام ده س وش بیه کرو جه گردوو ئه زیزا و وشه ویسا که حه مایت کردی جه اسرا گیانی انشااالله حرپاسه که فه رماواتا گردی ما کوشیمی که ژینگه وه سر سوزو پر جه ژیانی و عه شقی ما بو اسرا گیان قه له مت ره نگینو ماندگار.

  • مۆختارهەورامی در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    دەسوو قەڵەمت وە ش بۆ خاتوو ئەسرا.

  • روژین ارمانپور در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    سلام اسراگیان
    قه له مت سه وز
    و فره ده ست وه ش بو

  • پاوه ای در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    شارو ئیمه
    یانه و ئیمه
    سرووشتو ئیمه
    یانه و ئیمه
    سرووشتو ئیمه
    داروونه دارو ئیمه
    پاریزناو سروشتو بی وینه هورامانی ئه رکو سه رشانو گردینمانه ن
    داده ئه سرا ده سیت وه ش بو♧♧♧♧♧♧♧♧♧♧

  • شاهو در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    مطلب زیبایی را عنوان کردید…من هم خیلی ازین معزل شاکیم ،خیلی به
    دوستان و آشنایان خود هشدار میدم که طبیعت را آلوده نسازن
    اما کو گوش شنوا!!!!!!!

  • پاوه در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    بابه تو”به روبومو ژینگه پارزنای”به راسی بابه تیو موهیمو ئارویا کی مشیو به ئه رکو سه رشانیما زانمیش…ده سیت وه ش والی وه شه ویس وئاوه زمه ن..ئومیدواره نا کومه لگایچ به بابه تو”ژ ینگه”(محیط زیست )گوش داو وه که مته رخه می نه با..
    به واته و فیلسوفی گه وره و ئوروپایی
    (هرکس طبیعت رابه گندبکشاند، طبیعت نیز روزی او رابه گندخواهد کشاند)پیروزوسه ربه رزه بی

  • افراسیاب جمالی در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    سلام
    دەس وەشی کەروو جە خاتوو اسرای یاخوا دەست وەش و لەشت ساقوو قەڵەمت سەوز بۆ
    بە ڕاسی باسە بە یاگە و بە سوودت کەردن و مشیۆم گردما ڕا و پەیلوایما جە بارۆ ژیوگای مارە فاڕمی و ڕوو کەرمێ بە ویروو پارێزنایش

  • حسین وفایی در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    چەنی دەس وەش بۆی جە ڕاوە بەراو سایت و سەلام پاوەی،پەی پەرە دای بە جوانە قەڵەم بە دەسەکاما.
    ئی ڕەوتە بۆ بایسو ئانەیە قەڵەمو گەنجەکاما گەشە کەرۆ.
    خاتو ئەسرا ئەزکات یۆ چا نەوجوانانە کە وەردەمی پەڕوپان ئەنا وەرە ڕاشەنە.
    بەشکم تا بەی چی کەسایەتیاما فرەتەرو ڕەنگینتەرێ با.
    دەستا وەش بۆ،بێوەیێ بیدێ

  • عطا حیدری در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    جالب و آموزنده دست مریزاد اسرا خانم

  • فه تحوللا ره زایی در تاریخ خرداد 17, 1395 گفت:

    سلام
    والی گیان ده ست وه ش بو.
    قه له مت سه وز، ویرت به رز و له شت ساق بو.
    سه ربه رزه و سه رکه وتی بی.
    سلام و سپاسیچ په ی کاکه فه ر هادی و هامکاره ئازیزه کاش، بی قه زای بیدی.