پ 09 فروردین 1403 ساعت 21:24

مجمع نمایندگان کرمانشاه به دنبال تقویت مدیریت استان است/ تغییر پیاپی مدیریت ها یکی از آفت های استان کرمانشاه

مجمع نمایندگان کرمانشاه به دنبال تقویت مدیریت استان است/ تغییر پیاپی مدیریت ها یکی از آفت های استان کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه : نشست مشترک استاندار کرمانشاه با نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه برگزار شد. به گزارش سلام پاوه و به نقل از مرصاد نیوز : آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر پنج شنبه در نشست استاندار کرمانشاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری استان که در […]

به گزارش سلام پاوه : نشست مشترک استاندار کرمانشاه با نمایندگان خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از مرصاد نیوز : آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر پنج شنبه در نشست استاندار کرمانشاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری استان که در محل سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به سالروز ارتحال امام (ره) او را به عنوان شخصیتی یگانه و بی نظیر در عصر خود معرفی کرد.مجمع نمایندگان استان

وی همچنین اشاره ای به قیام ۱۵ خرداد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان داشت و افزود: رمضان ماه مهمانی خداوند و ماه کمال و جمال است که امام (ره) نیز بر روی کلمه ضیافت الله تاکید داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: ماه رمضان مملو از زیبایی و کمال مطلق است و امیدوارم همه ما بتوانیم از آن نهایت استفاده را ببریم.

علما با اشاره به وصیت نامه امام (ره)، اظهار داشت: تیتر وصیت نامه امام راحل (ره)، همان توصیه رسول الله (ص) است که بر توجه به کتاب خدا و مفسر آن یعنی اهل بیت (ع) تاکید دارد که این یعنی روح متولیان نظام روح رسول خدا (ص)، کتاب و سنت یعنی اهل بیت (ع) است.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: بنا بر فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همه ما برای احیای کلمه توحید و «لا اله الا الله» روی کار آمده ایم.

امام (ره) بر کلمه وحدت تاکید داشت

علما با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم رحلت امام راحل (ره) و جمعیت کثیری که او را بدرقه کردند، افزود: اینگونه بدرقه و استقبال از یک شخصیت سیاسی در دنیا بی نظیر بوده که در نتیجه کلمه اسلام رخ داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: کلمه اسلام سالها است که آمریکا را پشت پنجره نگه داشته و ۸ سال دفاع مقدس را اداره کرد.

آیت الله علما بر توجه به کلمه اسلام تاکید کرد و گفت: همه ما مسئولیت سنگینی به عهده داریم و آن مسئولیت در برابر کلام الله و اهل بیت (ع) است که به دوش ما انداخته اند و همه باید جوابگو باشیم.

وی افزود: امام (ره) هم چنین بر کلمه وحدت تاکید داشتند و این کلمه ای است که دشمنانی چون انگلستان روی آن کار کرده اند. نماد ما وحدت است و همه باید از آن پاسداری کنیم که امام در این زمینه تجربیات چندین ساله داشت و ما باید از این تجربیات استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام راحل هم چنین به مردم توجه داشت و از ابتدا نیز معتقد به مردمی کردن اقتصاد بود که این همان اقتصاد مقاومتی است.

همه باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد میدان عمل شوندمجمع نمایندگان استان

علما تصریح کرد: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی ۸۰ میلیون جمعیت ایران وارد میدان و گود شوند و در استان ما مسئولین و در راس آنها استاندار باید بستر و فضای آن را فراهم کنند.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه به شدت مستحق خدمت است، تاکید کرد: همه ما باید به شدت پای کار باشیم و اقتصاد، فرهنگ و ازدواج جوانان  را مدیریت کنیم.

علما بر استفاده مطلوب از ظرفیت ها برای توسعه استان استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: برای نمونه استان ما ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که باید از آن استفاده شود.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: البته تلاش های خوبی صورت گرفته و نمی گوییم مسئولین بیکار نشسته اند، اما باید تلاش ملموسی داشته باشند.

علما اشاره ای نیز به مسئله تهاجم فرهنگی و مشکلات ناشی از آن داشت و گفت: ازدواج جوانان یکی از مواردی است که می تواند مانع از تهاجم فرهنگی شود که این موضوع مستلزم اشتغال جوانان است.

برای مسئله ازدواج جوانان باید اتاق فکری تشکیل شود

وی تصریخ کرد: مسئولان باید برای ازدواج جوانان اتاق فکری تشکیل دهند و مشکلات و موانع این موضوع را بررسی و رفع کنند.

علما گفت: امروز به طور ویژه باید جوانانمان را حفظ کنیم و نفوذی که مقام معظم فرهنگی فرمودند واقعی است و بر جوانی که ازدواج و اشتغال نیاز دارد این نفوذ راحت صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: مسئولین باید همت کنند و فضایی که وجود دارد فضای آماده ای است که فقط نیاز به همت دارد.

وی گفت: همه مسئولیت ها در مدت کوتاهی به پایان می رسد و تنها خدمتی که به مردم شده است بر جای می ماند. ما باید پشت سیاست های رهبری باشیم و اگر اینگونه باشد ۱۰۰ درصد ضرر نخواهیم کرد.

آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آباد غرب در سفر رئیس جمهوریمجمع نمایندگان استان

اسدالله رازانینیز در این نشست، ابراز امیدواری کرد که این جلسه نقطه آغازی بر همکاری ها و همدلی ها در استان باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: استان کرمانشاه با توجه به مسائل و مشکلات موجود به شدت نیازمند سرمایه گذاری هم در زیر ساخت ها و هم جذب منابع دولتی و … است.

رازانی اشاره ای به ظرفیت های خاکی، آبی، طبیعی و … استان داشت و گفت: در استان علی رغم ظرفیت ها و پتانسیل های کشاورزی آن گونه که باید اقدام نشده و در این حوزه به میانگین کشوری هم نرسیده ایم. در کشور متوسط تولید کشاورزی ۸ تن بوده که در استان حدود سه تا سه و نیم تن است که نسبت به ظرفیت های استان رقم خوبی نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه متاسفانه این استان از سال ۷۵ تا ۹۵ جزو رتبه های اول بیکاری کشور بوده است، افزود: صدمات ناشی از جنگ و مهاجرت مرزنشینان به مرکز استان یکی از دلایل بروز این بیکاری و تبعات بعدی آن بوده است.

رازانی اظهار داشت: مهاجرت در استان کرمانشاه باعث ایجاد یک ابر شهر با ۴۰۰ هزار حاشیه نشین که با جمعیت مرکز استان های هم جوار برابری می کند، شده است.

 شاخص اقتصادی استان وضعیت خوبی ندارد

مدیر ارشد استان کرمانشاه با مقایسه شاخص اقتصادی استان با برخی استان های کشور، گفت: متاسفانه شاخص اقتصادی در استان وضعیت خوبی ندارد.

رازانی ادامه داد: در پایان سال ۹۲ شاخص اقتصادی کرمانشاه نسبت به کشور فقط یک و ۱۳ دهم درصد بوده در حالی که به لحاظ اقتصادی دو و نیم دهم درصد کشور است و این در حالی بوده که ابر استانی چون اصفهان با جمعیت دو برابری ۳۳ برابر استان کرمانشاه سپرده بانکی داشته است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای به طرح های در حال اجرا در استان داشت و گفت: پروژه طرح گرمسیری یک ابرپروژه مهم برای استان است که غرب استان را متحول خواهد کرد.

رازانی از اجرای شبکه های اصلی در این طرح خبر داد و افزود: این شبکه ها از پیشرفت فیزیکی خوبی نیز برخوردار هستند.

وی پتروشیمی اسلام آباد را دیگر پروژه مهم استان دانست که مشکلات آب، برق و گاز آن رفع شده و در سفر رئیس جمهور عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

 انجام اقداماتی برای خارج کردن پروژه پالایشگاه آناهیتا از بن بستمجمع نمایندگان

استاندار کرمانشاه گفت: پالایشگاه آناهیتا دیگر پروژه مهم استان است که قرار است از منابع صندوق توسعه ملی برای این پروژه استفاده شود. هم چنین حساب ۱۰۰ امام و منابع دیگری هم قرار است وارد شود تا این پروژه از بن بست خارج شود.

رازانی با بیان اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا در سفر رئیس جمهور به استان طرح خواهد شد، یادآور شد: پروژه راه آهن نیز در دست اقدام بوده و قول هایی در این زمینه داده شده که در سال ۹۵ به بهره برداری برسد.

وی اشاره ای نیز به اجرای پروژه قطار شهری داشت و از اجرایی شدن عملیات احداث تونل آن در آینده نزدیک خبر داد.

مدیریت ارشد استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: هم چنین خودروسازی شهرستان صحنه نیز در دست اقدام بوده و پیگیر اجرای پروژه آزاد راه همدان به کزمانشاه نیز هستیم.

رازانی بار دیگر با اشاره به ظرفیت های کشاورزی کرمانشاه، گفت علی رغم ظرفیت کشاورزی استان از ۹۰۰۰ هکتار گلخانه کشور تنها ۳۸ هزار هکتار گلخانه در استان است و برنامه داریم در سال آینده ۱۰۰۰ هکتار گلخانه داشته باشیم.

 کریدور گردشگری کرمانشاه از طرح های مهم برای توسعه اقتصادی استان استمجمع نمایندگان استان

وی ادامه داد: در حوزه فرش هم در استان باید هم به دنبال پروژه های بزرگ باشیم و هم کار اقتصادی کنیم که مذاکراتی در این زمینه با شرکت سهامی فرش داشتیم و توسعه صنعت فرش هم از برنامه های در دستور کار ما در استان است.

رازانی کریدور گردشگری را از دیگر طرح های مهم برای توسعه اقتصادی استان دانست و افزود: برای اجرای این طرح از ظرفیت طرح گرمسیری و آبرسانی به آن نیز استفاده می کنیم که این طرح از دیگر پیشنهادات ما در سفر رئیس جمهور است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بررسی های آمایشی نشان می دهد که استان ما از نظر اقلیم و … در نقاط مختلف شرایط های متفاوتی دارد که باید نسخه هر منطقه متناسب با این شرایط تعریف شود.

وی از طرح موضوع منطقه آزاد، بازگشایی مرز خسروی و … در سفر رئیس جمهور خبر داد و گفت: در خصوص طرح های پیشنهادی در سفر رئیس جمهور به استان با نمایندگان استان مشورت خواهیم کرد تا یک سند منسجم برای توسعه استان داشته باشیم.

 تغییر پیاپی مدیریت ها یکی از آفت های استان کرمانشاه است

آیت الله محمود محمدی عراقی نیز در این نشست، با گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: رمز و راز پیروزی انقلاب بعد از امداد الهی، همراهی مردم با امام (ره) بود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم خدمتگزاری صادقانه به مردم، افزود: اگر از من سوال شود «مهمترین وظیفه مسئولین چیست»، پاسخ می دهم افزایش اعتماد مردم است که متاسفانه در برخی موارد این اعتماد خدشه خورده است.

محمدی عراقی تصریح کرد: شاخص حضور مردم استان کرمانشاه علی رغم مشکلات موجود در حمایت از نظام همواره بالا بوده که حضور در انتخابات یکی از این موارد است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: همه ما متفقیم که مزیت های این استان در کشور، مانند مزیت های کشور ما نسبت به سایر کشورهاست.

محمدی عراقی ادامه داد: استان ما مزیت های فراوانی دارد که از آن جمله می توان به چهار فصلی بودن، وجود منابع طبیعی فراوان، نیروی انسانی مستعد و مردم متحد علی رغم وجود قومیت های مختلف اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اما سوال این است که چرا علی رغم این مزیت ها وضعیت اشتغال و اقتصادی استان اینگونه است که باید گفت مشکل استان ما تنها جنگ نیست، چرا که استان های جنگ زده دیگری هم داشته ایم و لذا باید این موضوع را قدری در مدیریت ها جستجو کرد.

محمدی عراقی با بیان اینکه سهم ما از درآمد ناخاص ملی کشور پایین است، گفت: البته با توجه به سخنان استاندار خوشبختانه پروژه های عظیمی در استان کلید زده شده اما متاسفانه با پیشرفت کندی در حال انجام است که باید برای تسریع آن تدبیر شود.

نماینده مردم کرمانشاه در خبرگان رهبری اظهار داشت: ما طرفدار ثبات مدیریت در استانیم و به هیچ وجه دنبال تغییر مدیریت نیستیم و یکی از آفت های استان ما تغییر مدیریت ها است و این افتخار ما نیست که عمر مدیریت ارشد استان به دو سال نرسد.

محمدی عراقی تصریح کرد: در این دوره کوتاه مدت سه ساله و میان مدت ۵ ساله می توان چهره کریه فقر و محرومیت را از چهره استان زدود.

 انتخاب مقام معظم رهبری نقشه دشمنان را به هم زدمجمع نمایندگان

آیت الله امان الله نریمانی نیز در این نشست، اظهار داشت: حضور در انتخابات رزمایش سیاسی یک ملت است که من از حضور بی نظیر ملت ایران در این رزمایش تشکر می کنم.

وی با یادآوری اینکه در ۲۶ سال پیش و چنین روزی دشمن به دنبال تجزیه کشور ما بود، افزود: انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین خلف امام شایسته ترین انتخاب بود که برنامه دشمنان را به هم زد.

نریمانی امام راحل (ره) را یک شخصیت جهانی دانست که محبت او در دل ملت های دور نیز وجود داشت و موجب شده که آنان نام بنیانگذار کبیر انقلاب را بر روی فرزندان خود بگذارند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وضعیت استان و با تاکید بر اینکه تمام سرنوشت این استان باید در این جلسه رقم بخورد، خطاب به مدیران استان، گفت: با وحدت است که کارها به بهترین شکل انجام می شود و اگر تفرقه اتفاق بیفتد کارها به پیش نمی رود.

نریمانی تاکید کرد: رئیس اداره باید برای انجام امور از خودش شروع کند تا زیردستان نیز به تبعیت از او کار کنند.

وی گفت: وضعیت اسف بار استان، حقیقتا جان انسان را به چالش می کشد و هریک از مدیران و ما باید به پیشگاه خداوند قسم یاد کنیم که هیچ خطی جز خدمت را پیش نرویم و در اینصورت است که می شود کارها را انجام داد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما نباید به دنبال تغییر نیرو باشیم و اگر هم تغییری قرار است رخ دهد، بگذاریم خود مدیران این کار را بکنند.

نریمانی با اشاره به مسدود بودن مرز خسروی، گفت: هزار سال است که راه کربلا از مسیر این مرز است و جا دارد در شورای تامین امنیت ملی مطرح شود که سفرهای عتبات مجددا از این مسیر صورت گیرد.

لزوم بررسی برنامه های توسعه استان در دوره های گذشته

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در این نشست بر بررسی برنامه های توسعه استان در دوره های گذشته تاکید کرد و گفت: از این طریق می توان مزیت ها و مشکلات قبلی را برای تدوین برنامه ششم احصا کرده و از آنها بهره ببریم.

حسن سلیمانی افزود: ما باید ضعف های برنامه های قبلی را احصا کرده و رفع کنیم و ببینیم منابعی که در برنامه های قبلی صرف شده در چه جاهایی هزینه شده است.

لزوم مطالبه اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان

نماینده مردم قصرشیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب نیز در این نشست، اظهار داشت: اعتقادم بر این است که کلید واژه پیشرفت استان در کنار سند آمایشی و … مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که اگر مصوبات آن را از مسئولین مطالبه کنیم استان متحول می شود.

فرهاد تجری با بیان اینکه بسیاری از پروژه های مهم در سفر رهبری به استان تعریف شده، گفت: ما از اینکه قرار است قطار سال ۹۵ به کرمانشاه برسد خوشحالیم، در حالیکه قرار بود سال ۹۲ این اتفاق بیفتد.

وی همچنین به وجود منابع خوب آبی در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: علی رغم وجود مشکلات آبی در کشور و اینکه پروژه گرمسیری کمک شایانی به این موضوع می کند، اما شاهدیم هر روز وزارت نیرو این پروژه را محدودتر می کند.

تجری تصریح کرد: در نتیجه اجرای طرح گرمسیری که حاصلخیز ترین زمین ها در ذیل آن وجود دارد می توان به نتایج خوبی در استان دست یافت.

مردم نباید از عدم مدیریت متاثر شوند

نماینده مردم سنقر و کلیایی نیز در این نشست، اظهار داشت: نمایندگان استان نباید هیچگاه از منافع مردم کوتاه آمده و باید در جهت تحکیم وحدت گام بردارند.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا تصریح کرد: بسیاری از ظرفیت های استان مغفول مانده است و سهم ما از صنایعی چون گردشگری بسیار اندک است.

وی تاکید کرد: توجه به صنایعی که بتواند مشکل اشتغال استان را حل کند باید در اولویت قرار گیرد، هم چنین باید به صنعت کشاورزی توجه و در جوار آن صنایع تبدیلی ایجاد شده که از این ظرفیت بهترین استفاده شود.

حسینی کیا با بیان اینکه نباید مردم قربانی منافع ملی شوند، تصریح کرد: نیازمند وحدت در این زمینه هستیم و اگر وحدت باشد عدم مدیریت نمی تواند به مردم فشار آورد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی گفت: بخش های متعدد استان نیازمند توجه هستند و مردم نباید از عدم مدیریت متاثر شوند.

اعتماد به بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد نتیجه بخش است

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس دهم نیز در این نشست،‌ با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: در حوزه اقتصاد بنده اعتقاد به بخش خصوصی دارم و همانگونه که اشراف دارید دولت در این زمینه ناکارآمد است.

شهاب نادری افزود: استان ما روزی استان پنجم کشور بوده و برای رسیدن اقتصاد ما به نقطه مطلوب اعتماد به بخش خصوصی نتیجه بخش خواهد بود.

وی بر لزوم جذب سرمایه گذار خارجی در استان تاکید کرد و گفت: ما اعتقادمان این است که مدیران ناکارآمد نباید ثابت باشند و باید از مدیران کارآمد استفاده کنیم.

نماینده مردم پاوه و اورمانات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان با هیچ کس تسویه حساب شخصی ندارد.

نادری همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان و همچنین منطقه اورامانات، گفت: سهم استان باید از صنعت گردشگری افزایش یابد.

بسیاری از طرح های شهرستانی کوتوله مانده است

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو نیز در این نشست، اظهار داشت: مجلس در راس امور است و هر نماینده ای به آن معتقد نباشد ممکن است کم بیاورد.

حشمت الله فلاحت پیشه افزود: در مجمع نمایندگان استان اساس بر توسعه است و اگر در این زمینه ما تذکر یا سوالی داشتیم حکم ارتداد سیاسی بر ما نداشته باشد، چرا که همه سوالات ما حول توسعه است.

وی اظهار داشت: قبلا می گفتیم سهم استان از منافع ملی چیست، اما الان باید بگوییم که سهم منافع ملی از کرمانشاه چیست؟

فلاحت پیشه ادامه داد: الان سه درصد از اقتصاد عراق دست کرمانشاه است و عربستان سهم بیشتری از افتصاد عراق را دارد و کسی که ۲۲۰ میلیارد اعتبار راه آهن کرمانشاه را به شهر خودش برده به منافع ملی خیانت کرده است.

وی افزود: من به عنوان کسی که ۴۵۰ سوال و تذکر از دولت احمدی نژاد داشتم شهادت می دهم سفرهای استانی ایشان سفرهای خوبی بود.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو اظهار داشت: طرح های ما طرح های توجیهی بوده و بیاییم کمربند امنیتی برای آن ایجاد کنیم.

فلاحت پیشه گفت: پسابرجام فقط پول نیست و هم اکنون در آمریکا ۱۰ درصد، اروپا ۸۰ درصد و جاهای دیگر ۱۰۰ درصد اجرا شده، پس بیاییم از سایر مزیت های پس از برجام استفاده و آنها را جذب کنیم.

وی افزود: من در برخی موارد دیدم مدیران استانی برادرهای بزرگ خوبی برای شهرستان های استان نبوده اند و  بسیاری از طرح های شهرستانی کوتوله مانده است.

عزم مسئولین استان باید در جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار داشت: اگر اعتبارات برای کرمانشاه نیست باید برای سایر نقاط کشور هم نباشد و مثل جریان راه آهن نباشد که اعتبارات به جای دیگری تخصیص داده شود.

احمد صفری افزود: برخی از پروژه ها در استان کرمانشاه به طنز تبدیل شده که میراث می خواهد آنها را ثبت کند.

وی گفت: عزم مسئولین استان باید بر اتمام طرح های نیمه تمام استان باشد و در این راستا تلاش های شبانه روزی صورت گیرد.

صفری ادامه داد: رتبه کرمانشاه از نظر بیکاری و شاخص اقتصادی در شان این استان نیست و باید این مشکلات به حداقل برسد.

نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس خاطر نشان کرد: ما علی رغم وجود بازارچه های مرزی متاسفانه از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیستیم.

توجه به پروژه راه آهن و صنایعی چون کشاورزی و واحدهای صنعتی برای توسعه استان از دیگر موارد مورد تاکید صفری در این نشست بود.

لزوم شناسایی فرصت ها و ظرفیت ها برای توسعه کرمانشاه

دیگر نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس نیز در این نشست به تبعات ۸ سال جنگ تحمیلی برای استان اشاره کرد و گفت: البته دفاع مقدس برکات زیادی نیز برای ما در پی داشت که در نتیجه آن توانستیم ابهت دو ابر قدرت غرب و شرق را شکسته و انقلاب خود را صادر کنیم.

سید قاسم جاسمی گفت: در جنگ یک سری جوانان ما اتاق فکرهایی تشکیل دادند و با بررسی، از بهترین افراد و امکانات استفاده کرده و دشمن را متوقف کردند.

وی خاطر نشان کرد: الان نیز ما دشمنانی چون اعتیاد، بیکاری، بزه و… داریم و معتقدم باید برای مقابله با آنها باید همان اتاق جنگ ها را تحت هر عنوانی داشته باشیم و از گروه های مشاور برای رفع این مشکلات بهره بگیریم.

جاسمی تاکید کرد: در شان مردم کرمانشاه نیست که با وجود اینکه وسعت استانش از برخی کشورها بیشتر بوده و منابع طبیعی گسترده ای را در اختیار دارد چنین وضعیتی داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس گفت: برای رسیدن به وضعیت بهتر نیازمند شناخت فرصت ها و ظرفیت ها هستیم.

متاسفانه جرات از مدیران ما گرفته شده است

عبدالرضا مصری دیگر نماینده مردم شهستان کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار داشت: بنده تمام سخنان دوستان را تائید می کنم و از تکرار آنها می گذرم.

وی افزود: بنده خودم را عرض می کنم، خیلی زیاد حرف می زنم و کم عمل می کنم و یکی از آسیب های کشور ما زیاد حرف زدن است و من اجازه می خواهم این سنت را بشکنم و حرف نزنم.

مصری گفت: از دوستان می خواهم ایده آل های خودمان را برای مردم تعریف نکنیم چون انتظار ایجاد می کند و ممکن است محقق نشود.

وی خطاب به همه حاضران گفت: ما اقتدار نظامی، سیاسی و … داریم اما مشکل کشور و استان ما اقتصاد است و همه این را می دانیم، اما چرا به دنبال رفع آن نیستیم.

مصری با طرح این سوالات که چرا مدیر ما در تایید یک طرح تمام وجودش را ترس می گیرد و چرا قدرت جذب سرمایه گذار نداریم، تاکید کرد: قطعا اقتصاد مقاومتی نسخه شفای کرمانشاه خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اظهار داشت: مدیران و صدا و سیمای استان باید به تبلیغ تولیدات بومی استان کمک کنند.

مصری تصریح کرد: با وجود اینکه قطب دامداری هستیم محصولات لبنی تولید خارج از استان را مصرف می کنیم و هزاران فروشگاه مبل و فرش در استان است اما یک کارگاه تولیدی نداریم.

مجمع نمایندگان قصد تقویت مدیریت استان را دارند

وی خاطر نشان کرد: اگر به سمتی برویم که کرمانشاه تنها نقطه دنیا است و اطرافی ندارد، لااقل تمام نیاز استان را در داخل تولید می کنیم.

مصری اظهار داشت: متاسفانه جرات از مدیران گرفته شده و خیلی از مدیران ما جرات ارائه مشکلاتمان را نداریم. مدیران استان های دیگر از مدیران ما توانمند تر نیستند اما ما هرکس در استان مدیر می شود تخریبش می کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اظهار داشت: در بسیاری  از موارد نیز که ما می خواهیم صدای مردم باشیم، با انتقاد دوستان خودمان در استان مواجه می شویم.

مصری گفت: در حال حاضر مجمع نمایندگان قصد تقویت مدیریت استان را دارند و انتظار این است که مدیران از این ظرفیت نمایندگان که ظرفیت خوبی است و کمتر در استان کرمانشاه استفاده شده، استفاده کنند.

 باید از ظرفیت سفر رئیس جمهور به کرمانشاه بیشترین بهره را ببریم

اسد الله رازانی ظهر امروز پنج شنبه و در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، اظهار داشت: جز اینکه بتوانم در کرمانشاه منشا کار و خدمت باشم هیچ دلبستگی دیگری نداشته و وظیفه دیگری نیز ندارم.

وی گفت: مجموعه مدیریت استان کرمانشاه به دنبال انجام کار بوده و هیچ گاه دنبال سیاست نیستیم، چرا که ملاک خدمت است.

رازانی با استقبال از پیشنهاد همکاری مدیریت استان و مجمع نمایندگان برای پیشبرد کارها، گفت: در خصوص زمان سفر رئیس جمهور نمی توانم نظر دهم، اما همه باید کمک کنیم بیشترین بهره را از این سفر ببریم و خواسته های استان را مطالبه کنیم.

استاندار کرمانشاه در خصوص اقتصاد مقاومتی که دستور رهبری، شعار و قطعنامه سال است نیز، گفت: احیای واحدهای راکد، ساماندهی واحدها و واگذاری طرح های دولتی نیمه تمام به بخش خصوصی باید در اولویت قرار گیرد که طرح ها واگذار و تکمیل شوند.

رازانی به درخواست برای تولید برنامه ای در سیما تحت عنوان «کنکاش» اشاره کرد و گفت: مدیران باید این برنامه را جدی گرفته و با حضور در آن پاسخگوی مردم باشند.

وی همچنین در پاسخ به درخواست خبرنگاران، از انجام یک نشست خبری با رسانه های استان و پاسخگویی در خصوص اقدامات انجام شده خبر داد.