پ 09 فروردین 1403 ساعت 17:50

گرد و غبار مهمان ناخوانده جو منطقه اورامانات در هفته آینده

گرد و غبار مهمان ناخوانده جو منطقه اورامانات در هفته آینده

به گزارش سلام پاوه : پیش بینی های هواشناسی ازنزدیک شدن سامانه ای کم ارتفاع و کم رطوبت و فاعلیت این سامانه در روزهای شنبه تا سه شنبه که با گرد و غبار همراه خواهد بود خبر دادند. به گزارش سلام پاوه و به نقل از جوانرود هوال : بر اساس پیش بینی های هواشناسی […]

به گزارش سلام پاوه : پیش بینی های هواشناسی ازنزدیک شدن سامانه ای کم ارتفاع و کم رطوبت و فاعلیت این سامانه در روزهای شنبه تا سه شنبه که با گرد و غبار همراه خواهد بود خبر دادند.گرد و غبارپاوه

به گزارش سلام پاوه و به نقل از جوانرود هوال : بر اساس پیش بینی های هواشناسی با نزدیک شدن ورورد سامانه ای کم ارتفاع و کم رطوبت به جو منطقه ، هوای اورامانات نیز همانند بیشتر نقاط استان از روز شنبه تا سه شنبه شاهد فعالیت این سامانه و غبار آلود شدن هوا به واسطه تشکیل توفان های گردوخاک روی صحاری عراق و شمال عربستان خواهد بود.

مدیر هواشناسی شهرستان جوانرود در این زمینه گفت: آخرين تحلیل از داده هاي هواشناسي، بیانگر نزدیک شدن سامانه ای کم ارتفاع و کم رطوبت به جو منطقه می باشد که طی روزهای شنبه تا سه شنبه هفته آینده، هوای استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بختیار کردپور افزود:  این سامانه با تقویت میدان های باد و تشکیل توفان های گردوخاک روی صحاری عراق و شمال عربستان همراه می‌شود که در بعضی ساعات، سبب وزش باد و غبارآلود شدن هوا در سطح استان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: غبار طی ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه و مطابق معمول در نواحی مرزی استان، از غلظت بیشتری برخوردار خواهد بود و ديد افقي در اين نواحي به كمتر از 1000 متر نیز خواهد رسید.