پ 09 فروردین 1403 ساعت 16:07

برخورد پرسنل کلنیک تخصصی پاوه / شرمین انصاری

برخورد پرسنل کلنیک تخصصی پاوه / شرمین انصاری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : رسول اکرم (ص) می فرمایید:هر کس برادر مسلمان خود را با کلمه ای لطف آمیز تکریم کند و غم او را بزداید همواره در سایه جاودان لطف الهی است. بیماری که به دکتر مراجعه می کند علاوه بردسته و پنجه نرم کردن با بیماری و عواقب آن از لحاظ […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : رسول اکرم (ص) می فرمایید:هر کس برادر مسلمان خود را با کلمه ای لطف آمیز تکریم کند و غم او را بزداید همواره در سایه جاودان لطف الهی است.کلنیک تخصصی پاوه

بیماری که به دکتر مراجعه می کند علاوه بردسته و پنجه نرم کردن با بیماری و عواقب آن از لحاظ روانی نیز تحت فشار می باشد چه بسا یک برخورد خوب دکتر همانطور که بارها مشاهده شده بیماری را درمان و یا حداقل درد را تسکین و کاهش داده (این جنبه ای از درمان روانشناسی نیز می باشد) اما متاسفانه خیلی از افراد توانایی و مهارت لازم را برای روبه رو شدن با مریض ندارند و چه بسا نوعی رفتار می کنند که به تشدید بیماری مریض دامن هم می زند چه خوب است که ما انسان ها همان طور که به فکر بالا تر رفتن مقام و جایگاهمان هستیم به این فکر نیز باشیم که رسیدن به جایگاه یکی از اهدافمان باشد و خوش برخوردی و نحوه ی تعامل خوب از اهداف دیگرمان باشد.

وقتی که شروع به فعایت کلنیک تخصصی بیمارستان قدس پاوه در روی سایت ها توسط دکتر محمد نژاد مژده داده شد بسیاری از مردم پاوه و حومه استقبال شدید کردند و امیدوار بودند که مشکلات بیماری و روند درمان آن ها به نحو بهتری انجام شود با آغاز به کار این کلنیک کم کم زمزمه های مردم ناشی از برخورد کارکنان این قسمت بلند شد اینجانب جزءافرادی بودم که بسیار نسبت به این موضوع جبهه داشتم و معتقد بودم تعدای از مردم شهر ما نیمه خالی لیوان را می بینند تا اینکه قسمت شد و گذرم به کلنیک تخصصی افتاد در همان برخورد با ازدحام جمعیت و نبود جا مواجه شدم و وجود انواع اقسام بیماران برخورد کارکنان را ناشی از خستگی و مواجه با این همه بیمار دانستم اما به علت بیماری این رفت و آمد چند بار دیگر نیز تکرار شد اما کماکان برخورد همان بود هر چند شاید نحوه برخورد با یک نوجوان تندخو کمی درست باشد(که آن هم نیست)اما برخورد با پدران و مادران عزیز و مریضمان دیگر به دور از انسانیت است در همان کلنیک وقتی با مریض های دیگه صحبت می کردم همگی اذعان داشتند که ما حاضریم در مطب چند برابر این پول را بپردازیم اما با این نحوه پاسخگویی مواجه نمی شدیم شخصیت هر فرد اعم از هر قشری که باشد بالاترین دارایی هر انسای بوده و هست و خواهد بود.

در پایان جهت خاتمه و یاد آوری به کارکنان بیمارستان قدس پاوه قسمتی از منشور اخلاقی وزارت بهداشت درمان و آمزش پزشکی را بیان میدارم:

ما خدمتگزاران مدیران و کارکنان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعهد می کنیم خدا را در همه حالات ناظر بر اعمال و رفتار خویش بدانیم و مسئولیت را امانت الهی بدانیم و در جهت تکریم و رضایت ارباب رجوع که همانا رضایت حق تعالی است تلاش لازم را به عمل آوریم.

به صحبت ها و خواسته های مراجعین گوش فرا داده و با انعطاف پذیری معقول خوش رو و با احترام رفتار نماییم.

ما باور داریم که عزت و احترام و تکریم مراجعین از مهم ترین مسئولیت ماست و تمام تلاش خود را معطوف به حفظ شخصیت و جایگاه مراجعین می نماییم.

انجام امور مراجعین را به شکل موثر و کارآمد در کوتاهترین زمان ممکن ضروری دانسته و کوشش خواهیم کرد تا از اتلاف وقت آنان در مراکز درمانی و بهداشت جلوگیریی نماییم.

نوشته : شرمین انصاری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : لازم بذکر است در طی چند مدت گذشته مطالب بسیار و تماسهای مکرر فراوان در مورد برخورد نامناسب تعدادی از پرسنل و … کلنیک تخصصی با بیماران به این پایگاه خبری مخابره شده است باید گفت اصولا انتشار مطالب (یادداشتها و مقالات و دلنوشته و…) دیدگاه سلام پاوه نیست اما با وصف این موضوع این چندمین مطلب در مورد برخورد ناصحیح عده ای از گردانندگان کلنیک تخصصی با ارباب رجوع است.در این چند مدت متاسفانه به دلیل انعکاس مشکلات مردم بخصوص از ناحیه شبکه بهداشت و درمان رسانه و اعضای سلام پاوه مورد تهدید و تهمت قرار گرفته اند که لازم است به عرض برسانیم بیمارستان و شبکه بهداشت پاوه دارای افراد دلسوز،متعهد و کاربلدی است که این افراد برای مردم شناخته شده می باشند و نباید آنها را با تعدادی انگشت شمار که در حق مردم کوتاهی می کنند مقایسه کرد.مجموعه سلام پاوه دست تک تک پرستاران و پزشکان و پرسنل و خادمین شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان قدس را که صادقانه و برای رضای خدا و رضایت مندی مردم و کمک به بیماران گام برمی دارند می بوسند اما کارشکنان و کسانی که با کوتاهی کردن و سهل انگاری و عدم توانایی و تخصص و… درصدد حفظ جایگاه خود و کم لطفی به مردم شهرستان باشند نخواهد بخشید و علی الرغم تهمت و تهدیدها از مواضع به حق مردم کوتاه نخواهد آمد.

کمبود اعتبار، نداشتن نیروی متخصص و توانمند، نداشتن امکانات،مراجعه بیش از حد ظرفیت کلنیک و شبکه و … همگی مشکلاتی هستند که برای تقریبا اکثریت مراکز بهداشت و درمان در شهرهای محروم وجود دارد اما برخورد نامناسب با ارباب رجوع موضع ساده ایست که براستی می شود آن را با مدیریت صحیح برطرف نمود. بکار گیری نیروهای کاربلد در پستهای تخصصی خود،رایزنی با مسئولین استانی برای تامین اعتبارات لازم،پیگیری و جذب متخصصین،ایحاد ارتباط سازمانی مناسب ما بین پرسنل و پزشکان و.. اموراتی است که می توان براحتی حل و فصل کرد.

26 پاسخ برای “برخورد پرسنل کلنیک تخصصی پاوه / شرمین انصاری

  • همشهری در تاریخ خرداد 15, 1395 گفت:

    با سلام.ارزوی من اینه که کاش پزشکان متخصص درمطب خودشان طبابت میکردن و بیماران هم اینهمه تحقیر نمیشدن.بنظر من این طرح شکست خورده رو ادامه ندن خیلی بهتره.مشکل پرسنل نیست ازدحام جمعیت باعث این همه فشار روحی وروانی رو پرسنله که این طور با مردم برخورد میشه.

  • معین در تاریخ خرداد 7, 1395 گفت:

    من از خودم مطمینم ک انتظار پارتی بازی ندارم ولی از اقوام پرسنل نه!!

  • معین در تاریخ خرداد 6, 1395 گفت:

    جناب بهرام در جواب شما باید گفت کسی از پرسنل انتظار نداره غیر نوبت ویا با پارتی بازی بهش نوبت بدن مردم فقط اخلاق خوب میخواهند برخورد مناسب… پرسنل از کس دیگه ای عصبانی هست ب دیگر افراد چرا بد اخلاقی میکند

    • شاهد در تاریخ خرداد 7, 1395 گفت:

      مطمئنی کسی انتظار پارتی بازی نداره ؟ من هرچی رفتم اونجا شاهد بودم که هر 30 ثانیه یکبار یکی این انتظاره و داره

  • شهروند در تاریخ خرداد 6, 1395 گفت:

    یکی از بزرگترین شانس بیمارستان اینه که مدیر سایت خیلی از نظرهارو منتشر نمیکنه …

  • بیکار در تاریخ خرداد 6, 1395 گفت:

    خانم قصه گو * اخرداستان چه میشود،؟خداکند اخرخوبی داشته ه باشد.

  • جواب در تاریخ خرداد 6, 1395 گفت:

    با سلام جناب بهرام چرا مردم نسبت به قسمت های دیگه بیمارستان(ارژانس،اتاق عمل،ای سی یو…)اعتراض ندارن و بیشتر روی قسمت کلینیک تخصصی تایید دارن در ضمن این کارکنان شیفتی کار می کنند این طور نیست که تمام وقت باشند و در آخر به نظر شما وظیفه این کارکنان واقعا چیست? جناب منصف این مکان مجهز به دوربین مدار بسته می باشد و دقیقا یکی از دوربین ها در قسمت دادن بلیط می باشد که صدا را هم به طور وضوح ضبط می کند اگه مسولین بخواهند عادلانه قضاوت کنند فقط فیلم ضبط شده دو روز را ببینند کافی است.

  • بهرام در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    اکثر دوستان که نظر دادند یکطرفه قضاوت کردند, باید پای صحبت پرسنل هم نشست, کدام کارمند در کدام اداره با این حجم ارباب رجوع سروکار دارد ؟
    البته هبچ وقت حجم کار نباید باعث این مشکلات شود. ولی مشکل اصلی همچنان دیدی است که نسبت به شبکه بهداشت و درمان ایجاد شده. بحث مدیریت بدون شک بهانه ای بیش نیست

  • klka در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    شهاب کجایی؟؟؟؟؟اینه چی وضعیونه؟؟

  • منصصف در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    من پیشنهاد میدم همکاران در سایت سلام پاوه یک روز ساعت ۸صبح برن کلینیک ببینن برخورد پرسنل کلینیک با ارباب رجوع مشکل داره یا برخورد مردم با پرسنل چون چند روز پیش من اونجا بودم طبق لیست نوشته شده توسط مراجعین نوبت میدادن چند نفر چون دیر اومده بودند و نوبت همانروز تموم شده بود شروع کردن به داد و بیداد و فوش دادن به پرسنل فکر کنم یه گزارش از پرسنل کلینیک بگیرن اونا حتما جواب دارن

  • قصه گو!! در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    قسمت2347……واین داستان همچنان ادامه دارد!!!!! ادامه داستان تاچندروزدیگر!!!!

  • شهروند در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    جریان انتصاب اقای ….. که بحث ان داغ است به کجارسید؟؟اقای …. بهترین گزینه برای مدیریت شبکه بهداشت ودرمان پاوه است..هم تحصیلکرده دانشگاه معتبر کشورفرانسه است هم دارای تجربه وازمون خداکند دانشگاه علوم پزشکی هرچه زودتر به داد وضعیت اورژانسی بهداشت ودرمان پاوه برسد

  • همراه بیمار در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    خانم انصاری باسلام ودست مریزادبابت انعکاس برخورد واقعا نامناسب پرسنل کلنیک ولی یک سوال همیشه ذهن مرامشغول کرده آیا دراین شهر هیچ ارگان نظارتی وجود ندارد ؟که برخورد چنین افرادی را که باعث نگرانی 80 درصد مردم میشوند کنترل نمایند یا تاحالا هیچکدام از مسولان این شهر خودشان یا بستگانشان مریض نشدن وبه آنجا مراجعه نمایند که چنین برخوردی را ببینند
    خدا را شاهد می گیرم با توجه به بیماری والدینم بنده بارها مراجعه نموده ام وهر بار هم شاهد برخورد خیلی خیلی نامناسب یکی از این پرسنل بوده ام ویااینکه حق پیرزن وپیر مردی را به خاطر دوستانشان ضایع نموده اند
    درپايان دعا می کنم خداوند حق این مردم مظلوم را از مسئولین از خدا بی خبری که این ظلم ها را می بینند وسکوت کرده اند بگیرد

  • ناشناس در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    اسامی اونها را بدهید که درس عبرت بشه

  • گالیور در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    من میدونستم بعد ازانتصاب…..؟؟؟؟وضعیت بهداشت ودرمان پاوه عقب گردمیکند..من میدونستم چه نقشه ای برای …… پاوه کشیده اند!!!من میدونستم؟؟؟؟؟اما کو گوش شنوا!!!!!!!!

  • ناشناس در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    متاسفانه همه آنچه که شما فرمودید درست است مسولان کاری برای رفع این مشکل بزرگ انجام ندادده واگر انجام داده باشند در رفع این مشکل کارگر نبوده همان بهتر که ما راضی هستیم چندین برابر این مبلغ را داده و گذرمان به کلینیک نیفتد چون هر بار که میرویم جز خرابی اعصاب و درگیریچ یزی نسیبمان نمیشود با تشکر از شما و کسانی که ای مشکل را بیان کردید

  • نوسود در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    برای ما که از نوسود میایم نوبت گرفتن شده یه معضل بزرگ.بخدا ساماندهی کلینیک همچی کار سختی نیست مسئولین عزیز از خدا بترسید

  • نصوح در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    با تشکر از نگارنده امید وارم مردم ومسولین با همت خود قدری از این مشکلات ساده را حل نمایندوتلنگری باشد به تمامی افرادی که کار خدماتی انجام می دهند وبدانند که خوش خلقی در انجام تمام امور بهترین سرمایه است

  • عمار قادری در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    با تشکر از نگارنده متن
    همانطور که در بالا به آن اشاره کردید متاسفانه در سازمانها خدماتی این نوع برخوردها هم برای مراجعه کنندگان و هم برای خود کارکنان سازمان عادی شده است این نوع رفتارها از ناشی از دو چیز است یکی فرهنگ عمومی مردم و یکی ساختار سازمان در بحث فرهنگ عمومی مردم باید بگویم که فرهنگ رو نمیشه یک شبه تغییر داد و باید همسو با فرهنگ حرکت کرد و برای تغییر فرهنگ در دراز مدت تلاش کرد و نسبت به ساختار سازمان هم تغییرات رو نمیشه در سطح پایین اعمال کرد. با توجه به اینکه این مرکز جدید است و اکثر پرسنل محترم این کلینیک جدای از پزشکان همه در رده سنی پایینی هستند و همه آنها جوان هستند و آینده این کلینیک هستند با استفاده از تکنیک های مشاوره ای و برگزاری کلاس های CRMبرای این عزیزان جهت برخورد هر چه صحیح تر با ارباب رجوع و ایجاد فضایی آرامش بخش هم برای بیماران و هم برای پزشکان همت کرده چون شخص بیمار به خودی خودی از عارضه ای رنج میبرد و نیازمند برخورد با کسی است که توان تحمل برخورد بیمار زا داشته باشد.
    اما من به عنوان یک فرد مراجعه کنند به کلینیک جهت رزرو وقت بارها با مشکلات متعددی مواجه شدم از جمله ازدحام بیمار مخصوصا در ایام زمستان مراجعه چندین بار جهت گرفتن یک وقت و حتی شاهد برخورد لفظی مراجعه کنند با پرسنل کلینیک شدم. و برای رفع این مشکلات همچنین رفع مشکلات پارکینگ پیشنهاد سیستم پاسخگوی تلفنی خودکار را هم به جناب آقای میرانی مدیر کلینیک و هم جناب دکتر ولدبیگی کردم این سیستم باعث میشود که دیگر نیازی نباشد که بیمار صبح زود مسیر طولانی را روستاها اطراف و اغلب برای گرفتن یک نوبت چندین بار مراجعه کند و یا ساعت ها قبل از نوبت خود به کلینیک مراجعه و هم باعث اذحام داخل سالن و هم باعث ترافیک و شلوغی پارکینگ شود و اگر به هر دلیلی مشکل اورژانسی برای پزشک پیش بیاد و پزشک کلینیک رو ترک کند دیگر بیماران باقی ماند به علت ارسال اتوماتیک پیامک تا برگشت مجدد پزشک به کلینیک مراجعه نمی کنند و دها مورد مثبت دیگر که اکثر مشکلاتی ناشی از ازدحام و مراجعه بیماران رو پوشش میدهد

  • جعفري در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    واقعا وضعيت مديريت و شيوه بر خورد و نوبت دهي و را ه انداختن بيماران در اين كلينك افتضاح است در زماني كه همه ي بيمارستانها به صورت اينترنتي كار پذيرش و نوبت دهي را انجام مي دهند در اين كلينك بي سر و سامان براي مراجعه به دكتر بايد دوسه بار مراجعه كرده و ساعت ها وقت تلف كرد آن هم اگر بيماري يك بيماري اورژانسي نباشد وگرنه بايد عطايش را به لقايش بست و سريع راهي جوانرود يا كرمانشاه شدحال اگر كسي از نوسود يا مثلا هاني گرمله بخواهد دكتر برود بايد صبح ساعت هفت برود نوبت بگيرد بعد از دوساعت اين كار انجام مي شود و بعد برود در ساعتي كه فرموده اند بيمار را بياورند تا بعد از ساعت ها پذيرش شود اي كاش اين طرح بد يمن و بي فايده در شهرستان ما آزمايش نمي شد ومطب هاي قبلي داير شوند و دو برابر قبل پول بگيرند ولي بتوان به موقع بيمارت را به دكتر رساند

  • عزیز دل در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    وای یکی گفته خودکشی عزیز دل برادر ما در اینجا اگر مسئولان اندکی فقط اندکی توجه کنند باید کلاهمان بیندازیم هوا صد ملق بزنه

  • همشهري در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    خوب بايد چكار كرد كي بايد جواب بده
    رئيس بيمارستان قدس يا مدير شبكه بايد يكي پاسخگو باشه
    تو ژاپن ميگن مسؤول ها خودشونو ميكشن
    اينجا حداقل جواب بدن فقط

  • مشتری کلینک در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    واقعا خیلی خیلی بد رفتار و بد برخورد هستن من چن بار مراجعه کردم هر روز بدتر از دیروز میشن و مسئولی هم نیست که یه تذکر بهشون بده……

  • یک راهکار در تاریخ خرداد 5, 1395 گفت:

    با سلام خدمت شما و تشکر بسیار بابت دغدغه هایایتان برای شهرمان هر چند شاید هیچ مسولی توجه نکند اما همین که بداند مردم می فهمند این چیزهارو در یک حد کافی است. طرح نظام سلامت در سایر استان ها نیز اجرا میشود بنده در شهر سنندج ساکن هستم در اینجا نحوه نوبت گرفتن برای دکتر رفتن اینترنتی شده هم مراکز با شلوغی زیادی روبرو نمی شوند و هم این گونه تنش ها به وجود نمیاید چون هر کس روز و وقت خود را می داند و همان زمان مراجعه می کند به نظر بنده راهکار خوبی است انشااله در پاوه هم بتوان ازش استفاده شود .با تشکر

  • كارمند بيمارستان در تاریخ خرداد 4, 1395 گفت:

    باسلام
    اين جو نا مناسب ناشي از ضعف مديريت شبكه ميباشد و به زودي تغييراتي در مديريت ايجاد خواهد شد كه به روند درمان بيماران پاوه كمك خواهد كرد

  • خسروی در تاریخ خرداد 4, 1395 گفت:

    متاسفانه مطب نوشتن در این مورد بی فایده اس چوووون هیچ کسی پاسخگو نیست متاسفانه هر چه بیشتر نوشته میشه برخورد ها بدترمیشه متاسفانه مراجعه کننده های این کلینیک اصلا هیچ گونه حقی ندارن متااااااسفانه …..‌

پاسخ دادن به جعفري لغو پاسخ