ج 10 فروردین 1403 ساعت 12:32

کمک 300 میلیون تومانی خیرین به مدارس پاوه

کمک 300 میلیون تومانی خیرین به مدارس پاوه

به گزارش سلام پاوه : مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در گفتگویی به تشریح نحوه ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف پرداخت . مدیر آموزش و پروش پاوه اظهار داشت: ضمن تقدیر از مردم فهیم و اولیاء مشارکت جوی شهرستان گفت: در سال تحصیلی جاری خیرین و اولیاء دانش آموزان بیش از ۳ میلیارد ریال […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاوه در گفتگویی به تشریح نحوه ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف پرداخت .

مدیر آموزش و پروش پاوه اظهار داشت: ضمن تقدیر از مردم فهیم و اولیاء مشارکت جوی شهرستان گفت: در سال تحصیلی جاری خیرین و اولیاء دانش آموزان بیش از ۳ میلیارد ریال به مدارس پاوه کمک کرده اند و اگر کمک و حمایت های این عزیزان همراه و همگام ما نبود، باتوجه به کمبود اعتبارات در مدیریت مالی مدارس قطعا با مشکلات جدی مواجه می شدیم.سعدی فتاحی

سعدی فتاحی، مدیر آموزش وپرورش شهرستان پاوه در ادامه در خصوص چگونگی ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و ثبت نام کتب درسی و مواردی دیگر با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت که مشروح این مصاحبه در ذیل تقدیم کاربران ارجمند می گردد.

– تاریخ ثبت نام دانش آموزان در مقاطع سه گانه از چه تاریخی شروع خواهد شد؟

ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی ودوره ابتدایی از روز دوشنبه ۰۱/۰۳/۹۵ بصورت اینترنتی شروع خواهد شد ضمناً ثبت نام سایر مقاطع تحصیلی  بعداز پایان امتحانات امکان پذیر خواهد بود .ضمناً  به مدیران مدارس توصیه شده است در زمان ثبت نام هیچ گونه وجهی به استثنای هزینه بیمه وکتب درسی دریافت ننموده ودر صورت کمک های داوطلبانه مردمی بعداز ثبت نام ودر جریان سال تحصیلی دریافت گردد.

– نحوه ثبت نام کتب درسی و برنامه توزیع کتب در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ به چه صورت می باشد؟

 ثبت نام کتب درسی دانش آموزان مقطع ابتدایی و  پیش دانشگاهی از تاریخ ۹۵/۲/۱ تا ۱۵ خرداد ماه جاری بصورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام کتب درسی توسط مدیران مدارس ثبت نام می شوند.

کتب درسی ابتدایی وپیش دانشگاهی توسط مدیریت آموزش وپرورش پاوه تهیه و در انبار مدیریت موجود می باشد توضیع کتب نیز براساس برنامه زمانبدی شده برپایه لیست ثبت نامی دانش آموزان در سامانه ثبت نام کتب درسی  به مدیران تحویل خواهد شد. کتب درسی دوره اول ودوم متوسطه از طریق کتابفروشان سطح شهر پاوه تهیه وبا معرفی نامه مدرسه به دانش آموزان تحویل خواهد شد.

– با توجه به مشکلات تهیه لباس دانش آموزان (پوشش دانش آموزی) مدارس دخترانه چه تمهیداتی اندیشیده اید؟

در سنوات گذشته در برخی مدارس یک فروشگاه خاص را معرفی ودانش آموزان اقدام به خرید البسه مینمودند .اما امسال جهت رعایت حال سایر فروشندگان طی یک جلسه مشترک با مدیران مدارس ورئیس امور صنفی، هماهنگی های لازم در راستای رعایت عدالت در فرورش اقلام مورد نظر انجام خواهد شد وبر اساس دستورالعمل  پوشش دانش آموزی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵عمل خواهد شد.

– آیا تغییرات وجابجایی هایی فیزیکی در مدارس امسال انجام خواهد شد؟

خوشبختانه در سطح شهر پاوه بجز دبستان محمد زاهد ضیایی ودوره اول متوسطه حاج عنایت شیانی (آموزش وپرورش قدیم) کل فضاها در وضعیت مناسبی قرار دارند. اما در سطح روستا ها بویژه شمشیر ،دوریسان فضا های مناسبی در اختیار دانش آموزان نمی باشد ازاین رو در سال تحصیلی جدید برای رفع برخی از مشکلات در مدارس ابتدایی روستای دوریسان با همفکری اهالی محترم دوریسان تغییرات لازم در نظر است. لازم به یادآوری است در روستا های کمدره، هیروی، وراء، خانقاه به علت نبود دانش آموز مدارس غیر فعال می باشد.

– با توجه به کمبود اعتبارات نحوه جذب کمک های مردمی در سال جدید تحصیلی چگونه خواهد بود؟

قبل از هرچیز باید شکر گزار خداوند متعال باشم که مردم بسیار فهیم واولیاء مشارکت جوی عزیز به حقیقت کمک کار بنده و همکارانم در مدارس بوده اند و اگر مشارکت اولیاءگرامی در سال جاری نبود قطعاً اداره مدارس در حوزه مالی دچار مشکلات می شد و گواه این امر کمک نقدی بیش از ۳۰۰میلیون تومان به مدارس است.

– هدایت تحصیلی و انتخاب شاخه و رشته با توجه به تغییرات جاری چگونه است؟

با توجه به آیین‌نامه های  هدایت َتحصیلی در پایه نهم مقرر شده است هدایت تحصیلی با توجه به سند چشم انداز وبرنامه درسی ملی در پایه نهم انجام می شود یعنی دانش آموزان در پایان پایه نهم، شاخه تحصیلی نظری یا فنی و رشته تحصیلی خود را تعیین می کنند و در پایه اول متوسطه دوم(راهنمایی) نیز رشته‌هایی شامل؛علوم تجربی ،ریاضی فیزیک،علوم انسانی،کاردانش وفنی و حرفه‌ای وجود دارد و هر دانش‌آموز بر اساس علاقه، استعداد و نمرات خود اولویت‌بندی شده و در نهایت در یکی از این رشته‌ها در مقطع متوسطه دوم تحصیل می‌کند.

– سخن پایانی شما…

 

در پایان از همکاری امام جمعه، فرماندار، شورای اسلامی شهر پاوه و سایر مسئولین شهرستان پاوه، اولیاء مشارکت جو و خیرین که آموزش و پرورش پاوه را در سال تحصیلی ۹۴/۹۵ همراهی نموده اند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

3 پاسخ برای “کمک 300 میلیون تومانی خیرین به مدارس پاوه

  • سعدی فتاحی در تاریخ اردیبهشت 29, 1395 گفت:

    ناشناس محترم در پاوه پرس نظرات شما را زیارت کردم بفرما تا جواب بدهم هرجا که بفرمایی

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 28, 1395 گفت:

    آقای فتاحی می شود بفرمایید به غیر از اولیا ی دانش آموزان دیگران در چه مواردی کمک کرده اند که تشکر می کنید ؟

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 28, 1395 گفت:

    از آقای فتاحی درخواست می نماید در یک جلسه در محل سالن امام خمینی پاسخگوی سئوالات اولیا ی محترم دانش آموزان باشند