پ 09 فروردین 1403 ساعت 13:44

مهمترین راهبرد برای حفاظت از منابع ملی صدور مجوز برداشت سقز است

مهمترین راهبرد برای حفاظت از منابع ملی صدور مجوز برداشت سقز است

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: مهمترین راهبرد در حفظ منابع ملی این شهرستان، صدور مجوز برداشت سقز و ارایه آموزش همگانی است. به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز دوشنبه در نشست کمیته حفاظت از منابع ملی پاوه، با بیان اینکه 95 درصد از وسعت شهرستان به میزان بیش از 75 […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: مهمترین راهبرد در حفظ منابع ملی این شهرستان، صدور مجوز برداشت سقز و ارایه آموزش همگانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز دوشنبه در نشست کمیته حفاظت از منابع ملی پاوه، با بیان اینکه 95 درصد از وسعت شهرستان به میزان بیش از 75 هزارهکتار جنگل و مرتع است، بر ضرورت حفاظت بیشتر از این منابع ملی و خدادادی در مقابل عوامل و بلایای طبیعی و غیرطبیعی تأکید کرد.فرماندارپاوه

فرماندار پاوه، با اشاره به بارش یک هزار و 300 میلیمتری در شهرستان پاوه در سال زراعی جاری و افزایش پوشش گیاهی بسیار بالای منطقه، مهمترین راه های پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این منابع را آموزش همگانی و فرهنگ سازی، افزایش تعداد دامها متناسب با میزان مراتع و صدور مجوز برداشت سقز در جنگل ها عنوان کرد و گفت: مردم، خود بزرگترین حافظان منابع ملی هستند.

آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و هماهنگی بین اعضا، آموزش و اطلاع رسانی بین مردم از طریق رسانه ها و نمازهای جمعه، استفاده از بیمه بدون نام به تعداد کافی، بکارگیری دیده بان به تعداد کافی در مناطق حفاظت شده توسط حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و بکارگیری اکیپ های اطفا حریق در روستاها از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت بیش از 75 هزار هکتار منابع ملی دارد که 46 هزار و 875 هکتار آن جنگل و 28 هزار و 836 هکتار آن مرتع است و در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.