ج 31 فروردین 1403 ساعت 19:30

گفتگوی نجیبه سبحانی با هاوژین بقالی در اولین شماره ماهنامه بیر و هزرمنتشر شد

گفتگوی نجیبه سبحانی با هاوژین بقالی در اولین شماره ماهنامه بیر و هزرمنتشر شد

به گزارش سلام پاوه: اولین شماره ماهنامه کردی/فارسی بیر و هزر (اندیشه و خرد) منتشر شد. در این شماره نجیبه سبحانی؛ فعال در عرصه خبرنگاری و ترجمه منطقه، گفتگویی با با هاوژین بقالی انجام داده است . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : گفتگوی انجام شده به ابعاد مختلف سلفیسم، چگونگی پدیدار شدن و ماهیت […]

به گزارش سلام پاوه: اولین شماره ماهنامه کردی/فارسی بیر و هزر (اندیشه و خرد) منتشر شد. در این شماره نجیبه سبحانی؛ فعال در عرصه خبرنگاری و ترجمه منطقه، گفتگویی با با هاوژین بقالی انجام داده است .نجیبه سبحانی

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : گفتگوی انجام شده به ابعاد مختلف سلفیسم، چگونگی پدیدار شدن و ماهیت آن در کردستان ایران پرداخته است. بیشتر از یک دهه است که جریان سلفیسم وارد کردستان ایران شده است. این جریان از زمان ورودش به کردستان تاکنون موفق شده است افرادی را به خود جذب کند. مطالعه و بررسی سلفیسم در کردستات در این سال ها چندان زیاد نبوده است و منابع چندانی برای شناخت این جریان در دسترس نیست.

در این زمینه مقالات و منابع کمی وجود دارد که می شود به آنها رجوع کرد. یکی از افرادی که در این زمینه به طور ویژه دست به تحقیقاتی زده است، هاوژین بقالی دانشجوی مقطع دکتری در مدرسه عالی علوم اجتماعی پاریس است. خانم بقالی از سال 88 تاکنون به بررسی این موضوع پرداخته است. موضوع مورد مطالعه ایشان سلفیسم در کردستان است. ایشان در مقطع دکتری کردستان عراق را هم به موضوع مطالعه خود اضافه کرده اند. علاوه بر این گفتگو، گزارشی هم در همین رابطه تهیه کرده اند.

یادداشت مدیر مسول را به همراه تصویر روی جلد مجله قرار می دهیم تا با اهداف این مجله بیشتر آشنا شوید. لازم به ذکر است؛ مدیر مسول و صاحب امتیاز مجله آقای محمد حقمرادی(دکتری جامعه شناسی) است و شورای سردبیری نیز آقاین آزاد حاجی آقایی. محمد حقمرادی و فاتح سعیدی می باشند.
این مجله در سنندج چاپ میشود و در شهرهای کردنشین توزیع می شود.

لازم به ذکر است خانم نجیبه سبحانی؛ فعال در عرصه خبرنگاری و ترجمه منطقه اصالتا اهل شهرستان پاوه و روستای دوریسان می باشد.

نجیبه سبحانی

نجیبه سبحانی