پ 09 فروردین 1403 ساعت 15:54

آغاز رایزنی ها برای حل مشکلات منطقه اورامانات

آغاز رایزنی ها برای حل مشکلات منطقه اورامانات

پایگاه خبری-تحلیلی سلام پاوه، گفتگویی ویژه با آقای «شهاب نادری»در ارتباط با همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها و حواشی این گردهمایی انجام داده است. این گردهمایی 2 روزه در محل مجلس قدیم شورای اسلامی و در تاریخ 18 و 19 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد. در این همایش که به میزبانی علی لاریجانی برگزار […]

پایگاه خبری-تحلیلی سلام پاوه، گفتگویی ویژه با آقای «شهاب نادری»در ارتباط با همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها و حواشی این گردهمایی انجام داده است. این گردهمایی 2 روزه در محل مجلس قدیم شورای اسلامی و در تاریخ 18 و 19 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.شهاب نادری در مجلس

در این همایش که به میزبانی علی لاریجانی برگزار گردید، نمایندگان منتخب کشور با روند قانونگذاری و سازوکارهای مجلس آشنایی بیشتری پیدا کردند.در حواشی این گردهمایی نیز نمایندگان منتخبين دوره دهم مجلس در استان کرمانشاه با محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، وزرای ارتباطات و راه و شهرسازی، اقتصاد، صنعت، نفت، کار و امور اجتماعی، سخنگوی دولت، دبیر شورای عالی امنیت ملی، سید محمود علوی و … دیدارهایی داشتند. این مصاحبه، گفتگویی کوتاه با نماینده منتخب اورامانات در مجلس دهم در رابطه با این دیدارها و حواشی است.

به عنوان سوال اول، بفرمایید نمایندگان منتخب استان کرمانشاه در این همایش با شعار«با وحدت و دوستی به مردم استان خدمت خواهیم کرد» شرکت داشتند، نظر شما راجع به این شعار چیست و فکر می کنید نمایندگان مجلس دهم استان، چگونه می توانند به این شعار جامه عمل بپوشانند؟

  • با سلام و درود، در همایش فرآیند قانونگذاری، الزامات و راهکارها، با امید به خداوند متعال و با توجه به اینکه مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تقریبا دارای یک خط فکری واحد هستند و همچنین باتوجه به شعاری که انتخاب کرده اندکه همان وحدت و دوستی است، می توانند در کنار همدیگر با همدلی به مردم استان خدمت نمایند.

دیدار شما با وزراء و سایر نمایندگان مجلس چگونه بود؟ آیا فرصتی ویژه برای طرح مسائل منطقه بود یا گفتمانی جهت آشنایی بیشتر؟

  • این دیدارها با وزرا و سایر نمایندگان فرصت مناسبی جهت بحث و تبادل نظر در ارتباط با مسائل و مشکلات منطقه، راهکارهای عملی برای آنها بود. انشاءالله در اولین فرصت و در زمان خدمتم به عنوان نماینده مجلس منطقه بتوانم به این راهکارها و پیشنهادات جامه عمل بپوشانم.

آیا در نشست حاشیه ای این همایش در ارتباط با تصویب لایحه ششم توسعه در مجلس دهم نیز گفتگویی به میان آمد، چندی پیش آقای مصری، نماینده منتخب کرمانشاه، تصویب این لایحه را در مجلس نهم بعید دانستند، نظر شما چیست؟شهاب نادری در مجلس

  • بله، ما هم با تصویب این لایحه در این فرصت کم و در مجلس نهم مخالف هستیم. زیرا به رای گذاشتن چشم انداز توسعه 5 سال آینده کشور در این فرصت کم ده روزه صحیح نیست و این تصویب فقط یک نوع ریل گذاری است! باید لایحه ششم توسعه حداقل شش ماه بصورت چکش کاری، بررسی شود زیرا موضوع تدوین برنامه جامع کشور در سال های آتی است. بله جناب مصری و مجمع نمایندگان استان همراه با 141 نماینده دیگر نیز مخالف تصویب این لایحه در مجلس نهم هستیم و با جمع آوری امضاء مخالفت خود را ثابت کرده ایم. از نظر من و بخصوص از جنبه اقتصادی، با تصویب و ریل گذاری این لایحه در مجلس نهم، دست و پای مجلس دهم برای ارائه برنامه ها و راهکارهای خود بسته خواهد شد و مجلس دهم فقط مانند قطاری که جاده و ریل آن مشخص است باید حرکت کند.

دست آورد دیدارهایتان با وزراء چه بود؟

  • قطع به یقین این دیدارها با وزراء و افراد صاحب نظر در کشور دیدارهایی نیکوست و بی تاثیر نیستند. در آینده وزراء و نمایندگان مجلس نیاز به همکاری دوجانبه با یکدیگر دارند. اگر نمایندگان مجلس دهم با وجود اینکه به صورت رسمی فعالیت خود را شروع نکرده اند می توانند اینگونه با وزرای دولت مراوده و گفتگو داشته باشند انشاءالله در آینده نزدیک نیز با روابط عمومی بالا و ارتباطات درست می توانند به کشور خدمت کنند. انشاءالله بنده نیز با استفاده از این روابط بتوانم خدمتی هرچه بیشتر به مردم استان و منطقه اورامانات ارائه دهم. از هم اکنون چانه زنی ها و رایزنی هایم را با وزراء و بخصوص کسانی که مرتبط با مشکلات منطقه هستند، آغاز کرده ام.

همکاری بین مجلس دهم و دولت را چگونه می بینید؟شهاب نادری در مجلس

  • چشم انداز همکاری دولت و مجلس هم بستگی به بسیاری از مسائل دارد. شاید این تعامل پس از انتخاب رییس مجلس بیشتر نمود پیدا کند و در بسیاری از مسائل و موضوعات دیگر ادامه پیدا می کند. در کل دیدگاه ما دیدگاه تعاملی است . انشاءالله مجلس و دولت نیز بتوانند حول یک محور وحدت و دوستی برای رفع مشکلات و معضلات، مسئله بیکاری و وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، هم صدا و همدل با همدیگر همکاری و همفکری کنند.

شما به عنوان منتخب اورامانات، بیشتر فعالیت ها و برنامه هایتان را با مردم و رسانه ها در میان می گذارید، نظر شما در رابطه با رسانه های منطقه و تعامل نمایندگان استان با آنان چیست؟

  • تقدیر و تشکر می کنم از شما، آقای صالحی ، زربان و جامعه اهل قلم و مطبوعات استان. انشاءالله بتوانید آنگونه که شایسته و بایسته است عملکرد مجمع نمایندگان استان کرمانشاه را با انتقاد، رایزنی و … در جهت اطلاع رسانی و عملکرد بهتر نمایندگان مجلس دهم آنگونه که شایسته مردم منطقه است نقد و بررسی کنید. بنده معتقد هستم که رسانه ها زبان گویای مردم هستند و میتوانند انعکاس دهنده نظر مردم و مسئولین به یکدیگر باشند.

کوثر فخری

خبرنگار پایگاه خبری- تحلیلی سلام پاوه

12 پاسخ برای “آغاز رایزنی ها برای حل مشکلات منطقه اورامانات

  • نسمه کریم در تاریخ مهر 3, 1397 گفت:

    انتظار از نماینده داریم اکثر شهرونده از مسولی که معضل مالی و…حمایت کننده دانه درشت دارد دست بردارد نمونه د فا ع از حق مردم است هرچه نوشتن درد. دل تاثیر واقدامی ندارد ولی حداقل نماینده محترم متوجه شود مردم آگاه ومطلع هستند

  • ناشناس در تاریخ خرداد 6, 1395 گفت:

    من که تاحالا رای ندادم به هیچ کس ولی فکر میکنم این آدم کارهای ازش بر میاد چون مثل قبلی ها دنبال ثروت وقدرت نیست

  • علی محمدی نوسودی در تاریخ خرداد 4, 1395 گفت:

    با سلام منتخب مردم باید بداند که منتخب مردم است یعنی این مردم هستند که کارنامه ایشان را در اینده نیز بر رسی می نمایند پس باید تلاش کند کارنامه مورد قبولی داشته باشد .مردم کار خود را در زمان انتخاب انجام داده اند واین نماینده است که باید جوابگو باشد انشالله شاید نماینده فعال ودلسوز باشیم.

  • اورامان در تاریخ اردیبهشت 28, 1395 گفت:

    سلام و درود بر شرف شهاب نادری عزیز که تمام دغدغه اش مردم هستند

  • تاتاری در تاریخ اردیبهشت 23, 1395 گفت:

    سلام ودوردبرشهاب نادری برای رفتن حق به جای خودش رتبه بندی معلمان ومربیان رادرآغازکارت پیگیری کن مامردیم تااین مهم پیاده شدمعلمین ازاعضای وابسته ستادرای حضرتعالی بودند

  • معلم بازنشسته در تاریخ اردیبهشت 23, 1395 گفت:

    با سلام آقای شهابی کار معلمان دوران جنگ یادت نرود همه آنها بازنشسته شده اند دستشان به هیچ جاه نمی رسد و عده ی زیادی از آنها مرحوم شده اند و ظلم زیادی در حقشان روا داشته شده امیدواریم شما بتوانید برایشان کاری کنید و یا دلیل قانع کننده ای بیاوری که در این منطقه جنگی صورت نگرفته البته از جانب کسانی که این موضوع را انکار می کنند با تشکر از شما و زحمات سلام پاوه

  • متین در تاریخ اردیبهشت 22, 1395 گفت:

    سلام ودرود به آقای نادری دمش گرم واقعا فعال است انشالله موفق باشد به امید روزهای آتی که اقداماتی زیادی در دست دارد.

  • شادی در تاریخ اردیبهشت 22, 1395 گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همگی زحمتکشان بی توقع سایت مردمی سلام پاوه.مصاحبه مفید و مختصری بود.امیدواریم کارهای مفید و مفصلی درزمینه برطرف کردن مشکلات منطقه توسط جناب آقای نادری مسیولین و همکاری مردم صورت بگیرد.

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 22, 1395 گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت اعضای سایت-مصاحبه جالبی بود-مردم نیز امیدوارند دولت و مجلس با هم به داد اقتصاد و وضعیت معیشتی مردم برسند

  • مقیم کرمانشاه در تاریخ اردیبهشت 22, 1395 گفت:

    یکی از مواردی که مسئولین شهرستان می توانند فعلا بعنوان جایگزین حق آبه سد سیروان از حاکمیت و دست اندرکاران سد می توانند مطالبه کنند. ایجاد یک خط لوله دیگر در کنار لوله فعلی از هانه کوان با توجه به حجم بسیار بالای دبی آب خروجی و امکان پذیر بودن و سهل الوصول بودن آن با امکانات بسیار بالای کارگاه سد و فراهم بودن زیر ساخت. و لوله کشی آب حاصله به تمامی باغات شهر و دادن انشعاب به آنان و مطالبه هزینه پایین تر از مصارف خانگی میتوان چنان زیبایی در باغات نابود شده شهر ایجاد کرد که در غرب کشور بی نظیر باشد.
    به امید آبادانی اورامانات. «ان شاءالله»

  • کامران در تاریخ اردیبهشت 22, 1395 گفت:

    ای روت چرمی شهاب نادری

  • پاوه ای در تاریخ اردیبهشت 22, 1395 گفت:

    سلام و درود بر دکتر نادری. ان شاءالله ایشان و دیگر نمایندگان منتخب مردم در استان، با همدلی و وحدت نظر بتوانند مایه خیر برای استان باشند. استان کرمانشاه مشکلات زیادی دارد که مهمترین آنها بیکاری می باشد. در دوره قبلی مجلس ، طبق شنیده های موثق هشت نماینده مجلس ۱۲ نفر را به عنوان استاندار پیشنهادی به وزارت کشور معرفی کردند که این خود نشانه نبود هماهنگی و عدم اتفاق نظر در بین نمایندگان بود. اما در این دوره ، ان شاءالله با تدابیر نمایندگان محترم و بخصوص جناب دکتر ، دوره ای پر بار خواهد بود.