به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛در آیینی باشکوه با حضور ائمه جمعه و جماعات، معاون فرماندار شهرستان پاوه، رئیس اداره مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، معلمان و فرهنگیان  و پیشکسوتان فرهنگی، رأسای انجمن های اولیا و مربیان و دانش آموزان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و ۴۹۰۰ معلم شهید از ۱۲ معلم نمونه و پیشکسوت فرهنگی با اهدای هدایا و لوح سپاس، تقدیر شد.

حبیب اله مستوفی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه جامع الاطراف شهید مطهری گفت: امروز دست اندرکاران جامعه دست ساخته و دستاورد معلمان و آموزش و پرورش هستند و این نشان دهنده نقش و اهمیت آموزش و پرورش در سازندگی جامعه است. مستوفی با گرامیداشت یاد ۴۹۰۰ شهید فرهنگی گفت: به بیان نقش و جایگاه معلم و تأثیر گذاری آن در تربیت نسل آینده ساز مملکت پرداخت.

مستوفی در ادامه گفت: کم توجهی به نقش و رسالت معلم و ظایف و مسئولیتهای خطیر آموزش و پرورش ، موجب بروز تبعات فراوان و غیر قابل جبران است.در پایان سخنان خویش از تلاش های کلیه معلمان و فرهنگیان در آموزش و پرورش منطقه باینگان تقدیر و سپاسگزاری نمود.آموزش و پرورش باینگان (1)

سید مجتبی موسوی رئیس اداره مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این آیین با تبریک هفته معلم و ابلاغ سلام گرم مدیر کل آموزش و پرورش استان به خدمت حضار گفت: ایجاد روحیه تفکر و خلاقیت، آموزش علم روز و آموزه های دینی و ایجاد احساس امنیت و آرامش در دانش آموزان از وظایف خطیر و سنگین معلمان است. موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و معلمان شهید گفت: بزرگ ترین رسالت معلم، آموزش دانش آموزان متفکر، متعهد و دانشمند است و در همین راستاست که شهید مطهری فرموده اند که : من دست بوس معلمی هستم که اندیشیدن را بیاموزد نه اندیشه ها را.

رئیس اداره مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه گفت:بی مهری و بی توجهی به معلمان وآموزش و پرورش بزرگترین و غمناک ترین حوادث را در جامعه به وجود خواهد آورد زیرا آموزش و پرورش بنیان و اساس سازندگی جامعه و معلمان مهندسین واقعی اجتماع هستد.

موسوی، حضور گرم و صمیمی مردم و مسئولان در مراسمات بزرگداشت مقام معلم را نشانه قدردانی و سپاس از زحمات معلمان دانست و گزارشی از اقدامات انجام شده و پیشرفتهای حاصله در سال گذشته در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه را ارائه نمود.

سید نجیب میرانی معاون فرماندار پاوه نیز در سخنانی با تکریم جایگاه معلم و گرامیداشت یاد و خاطره معلمان شهید و متوفی گفت : تکریم معلمین وظیفه همگانی است و معلمی جلوه ای از ارزشهاست ، زیرا بیداری و آگاهی جامعه مرهون زحمات و تلاش های معلمان است.

معاون فرماندار پاوه در ادامه با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت درکنار یکدیگر قرار گرفته اند گفت: امروز جوانان ما در معرض تهاجم همه جانبه دشمنان و بویژه تهاجم فرهنگی قرار دارند و این امر از مسئولیت های خطیر آموزش و پرورش است.

اجرای کلیپی با عنوان جهد وجهاد و مرور خاطرات گذشته  های دور و نزدیک فرهنگیان، کلیپ تصاویر گردشگری منطقه با هدف صیانت از محیط زیست، میز گرد سی سال در سی دقیقه با حضور پیشکسوتان فرهنگی و چند نفر از مهندسین ، اجرای شعر توسط شاعر برجسته و پیشکسوت فرهنگی فریدون بهرامی ، اجرای شعر و قطعه ادبی توسط مختار رخزادی، اجرای دکلمه توسط دانش آموزان و اجرای آهنگ  توسط گروه موسیقی ده نگ از دیگر برنامه های این آیین بزرگ بود.

در پایان این آیین با اهدای هدایا و لوح تقدیر از ۱۲ معلم نمونه و پیشکسوت فرهنگی و معلم ماندگار با اهدای هدایا و لوح تقدیر،سپاسگزاری شد.

معلم ماندگار: مرحوم ولی حسنی

معلمان نمونه: خانم عینا حسینی و آقایان مرتضی شکرالهی و بختیار برومندی

همچنین در این آیین از تلاش های ماندگار بازنشستگان سال ۹۴ اداره آموزش و پرورش منطقه باینگان با اهدای هدایا و لوع تقدیر سپاسگزاری شد. اسامی این پیشکسوتان به شرح زیر است.

آقایان: نامدار رضایی – امیر فتاحی – کبیر صیاد – فتح اله محمودنیا – محمد نعیم شکرالهی- محمد رادبوی –مسعود رمضانی – کاکاعی هدایتی

آموزش و پرورش باینگان (3)