ج 10 فروردین 1403 ساعت 18:45

بازدید معاون استاندار از مرز شوشمی / عکس

بازدید معاون استاندار از مرز شوشمی / عکس

به گزارش سلام پاوه : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 940 میلیون دلار كالا از این استان به عراق صادر شد كه نسبت به سال ماقبل آن 22 درصد افزایش نشان می دهد. رضا رحیمی روز دوشنبه در بازدید از بازارچه مرزی شوشمی پاوه اظهار […]

به گزارش سلام پاوه : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری كرمانشاه گفت: سال گذشته 2 میلیارد و 940 میلیون دلار كالا از این استان به عراق صادر شد كه نسبت به سال ماقبل آن 22 درصد افزایش نشان می دهد.مرز شوشمی

رضا رحیمی روز دوشنبه در بازدید از بازارچه مرزی شوشمی پاوه اظهار كرد: صادرات سال گذشته استان كرمانشاه بیش از نیمی از كل صادرات كشورمان به عراق را تشكیل داده است.

وی یكی از اهداف نظام جمهوری اسلامی را ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت های اقتصادی مناطق مرزی عنوان كرد و افزود: استان كرمانشاه با داشتن دو مرز رسمی و پنج بازارچه پیله وری یكی از استان های توانمند كشور در زمینه صادرات است.

وی اظهار كرد: هم اكنون تمام مرزهای رسمی و بازارچه های مرزی استان فعال است و صادرات و واردات در آنها در جریان است و هدف اصلی ما در این مرزها و بازارچه ها توجه و اهمیت به صادرات به عراق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری كرمانشاه افزود: نكته ای كه در این مقوله باید به آن توجه كنیم استفاده و انتفاع مردم مرزنشین از وجود مرزهاست كه با دستورالعمل وزارت كشور فعالیت كوله بری (تجارت چمدانی) در تمام مرزهای رسمی استان آغاز شده كه امیدواریم با تدابیری كه اندیشیده شده تمام مردم شهرستانهای مرزی استان از این موضوع بهره مند شوند. مرز شوشمی

وی اظهار كرد: در این بازارچه ها در كنار واردات، صادرات هم از طریق تجارت چمدانی انجام خواهد شد و تمام كسانی كه دارای كارت الكترونیكی مبادلات مرزی هستند می توانند در یك سقف مشخص صادرات و واردات داشته باشند.

رحیمی افزود: در این بازارچه ها كنترل و نظارت های لازم توسط نمایندگان فرمانداری و مرزبانی و دیگر ادارات مرتبط انجام می شود و تمام مقدمات و زمینه های لازم برای تجارت مرزنشینان فراهم شده است.

وی اظهار امیدواری كرد: تجار و بازرگانان كرمانشاهی بتوانند در این بازارچه ها فعالیت كنند و نقس واسطه و حمل كالا را برای دیگران نداشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری كرمانشاه در خصوص صدور مجوز تردد مسافر از مرز شوشمی پاوه نیز گفت: این موضوع توسط فرماندار پاوه و همتای عراقی وی در حلبچه عراق پیگیری شده و در سطح استان و كشور نیز در حال پیگیری است كه امیدواریم در آینده نزدیك این موضوع اجرایی شود.

رحیمی افزود: مرز شوشمی یكی از مناطقی است كه ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات و واردات كالا و تردد مسافر دارد و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت برای رونق اقتصادی بخش نوسود و شهرستان پاوه استفاده كنیم. مرز شوشمی

فرماندار پاوه نیز با بیان اینكه بازارچه مرزی شوشمی یكی از اهداف مورد نظر برای توسعه این شهرستان است گفت: برای توسعه فضای فیزیكی این بازارچه سال گذشته توانستیم با بیش از 20 میلیارد ریال هزینه 9 هزار متر زمین را برای تخلیه و بارگیری كالاهای صادراتی و وارداتی تسطیح كنیم.

پرویز ایده پور افزود: مصمم هستیم در اعتبارات سال جاری شهرستان نیز مبالغی برای توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم بازارچه شوشمی بخصوص در بخش تردد مسافر و گردشگر مصوب كنیم كه انشاالله این موضوع تردد مسافر به زودی در مرز شوشمی عملی بشود و طرف عراقی به پای كار بیاید.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت و داشتن 84 كیلومتر مرز مشترك با كردستان عراق در شمال غربی استان كرمانشاه قرار دارد.

مرز شوشمی

مرز شوشمی

 

 

مرز شوشمی