پ 09 فروردین 1403 ساعت 18:24

معاون اول رئیس جمهوری از سد داریان پاوه بازدید كرد

معاون اول رئیس جمهوری از سد داریان پاوه بازدید كرد

به گزارش سلام پاوه : اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه از سد داریان شهرستان پاوه بازدید كرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانگیری در این بازدید از نزدیك در جریان نحوه ساخت و آبگیری سد داریان كه از سال گذشته آغاز شده قرار گرفت. فرماندار پاوه به خبرنگار ایرنا گفت: سد داریان از […]

به گزارش سلام پاوه : اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه از سد داریان شهرستان پاوه بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانگیری در این بازدید از نزدیك در جریان نحوه ساخت و آبگیری سد داریان كه از سال گذشته آغاز شده قرار گرفت.سد داریان

فرماندار پاوه به خبرنگار ایرنا گفت: سد داریان از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است كه ارتفاع آن از پی 179 متر، ارتفاع از كف رودخانه 159 متر، تراز تاج سد 839 متر، طول تاج 368 متر، عرض تاج 15 متر، عرض در پی 870 متر و حجم بدنه 7/9 میلیون متر مكعب است.

پرویز ایده پور، به مشخصات مخزن سد نیز اشاره كرد و گفت: تراز طبیعی سد 828 متر، حجم كل مخزن 338 میلیون متر مكعب، حجم مفید مخزن 323 میلیون متر مكعب، مساحت مخزن هفت كیلومتر مربع، طول دریاچه 30 كیلومتر، ورودی متوسطه سالیانه آب به سد یك هزار 660 میلیون متر مكعب و میزان آب تنظیم شده سالانه آن یك هزار و 378 میلیون متر مكعب است.

ایده پور، به اهداف اجرای این طرح اشاره كرد و گفت: بهره برداری حداكثر از منابع آب رودخانه سیروان و سرشاخه های آن به منظور توسعه كشاورزی با تنظیم آب مورد نیاز تونل انتقال آب نوسود، تأمین بخشی از قدرت مورد نیاز شبكه با تولید 550 میلیون كیلووات ساعت انرژی برق آبی در سال است. سد داریان

وی، اهداف جانبی طرح را ایجاد اشتغال از طریق جذب و بكارگیری حدود 2 هزار نفر از مردم منطقه در زمان اجرا و 2 هزار نفر خارج از منطقه، ایجاد یك منطقه سیاحتی زمستانی و جذب گردشگر و پرورش ماهی عنوان كرد.

فرماندار پاوه، به نوع و ظرفیت نیروگاه سد اشاره كرد و گفت: نیروگاه از نوع رو زمینی با ظرفیت 210 مگاوات است كه متوسط انرژی سالانه آن 550 گیگاوات ساعت است.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان كرمانشاه واقع شده است.

افتتاح 2 سد مخزنی تنگ حمام (شهدای گمنام) در قصرشیرین و دایك در گیلانغرب از مهمترین برنامه های كاری سفر یك روزه معاون اول رئیس جمهور به استان كرمانشاه است.

وی سپس نسبت به افتتاح یك طرح تولیدی نان صنعتی در كرمانشاه اقدام می كند.سد داریان

بازدید از راه آهن غرب مسیر ملایر به كرمانشاه و كرمانشاه به قصرشیرین از دیگر برنامه های جهانگیری در استان كرمانشاه است.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین نشست با مدیران و فعالان اقتصادی استان و سپس نشست خبری با خبرنگاران كرمانشاه را در برنامه كاری خود دارد.

استان كرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 24 هزار و 640 كیلومتر مربع مساحت، دارای 14 شهرستان، 31 شهر، 86 دهستان و 2 هزار و 793 روستای دارای سكنه، در غرب كشور واقع شده است.