ستایش+قریشی (1)له گزارش سلام پاوه و به نقل از برنا، ستایش متولد “ورامین” بود و در منطقه خیرآباد زندگی می‌کرد که بیست و یکم فروردین گم ‌شد و پدر و مادرش برای یافتن فرزند 6 ساله‌شان همه جا را گشتند اما اثری از او نیافتند؛ تا اینکه فردای روز گم شدن ستایش، پلیس خبر داد: “رد او را گرفته است.” پلیس رد او را گرفته بود ردی که داغی بزرگ در سینه خانواده ستایش کوچک می گذاشت.

پیدا شدن ستایش تازه شروع ماجرا بود؛ “امیر حسین،پسر 17 ساله همسایه، پس از دزدیدن دختر 6ساله او را مورد آزار و اذیت قرار داد و برای ساکت کردنش او را به قتل ‌رساند. امیرحسین که با جسد دختر تنها مانده بود برای از بین بردنش، پیکرش را در وان حمام انداخت و روی دخترک اسید ریخت.

قاتل نوجوان که در از بین بردن جنازه موفق نبود از دوستش کمک خواست، گفته می شود او نیز پدرش را در جریان گذاشت. خبر به پلیس و کلانتری محل داده شد و حالا پسرک دستگیر شده است.

ستایش اگرچه متولد خیرآباد ورامین بود ولی ملیتی افغانی داشت، خانواده اش مثل میلیون ها افغانستانی از دست ترور و خشونت به ایران پناه آورده بودند تا آینده ای دلگرم کننده در انتظارشان باشد. در کشوری که حالا جوانان افغانی دکتر و مهندس و استاد دانشگاه هستند و در سایه امنیت ایرانی زندگی می کنند و از خدمات ریز و درشت جمهوری اسلامی بهره مند هستند، کسانی که همه امکانات برای آنها هم اندازه ایرانیان فراهم شده،  حالا یک نفر، یک کودک شش ساله  ای را با بیرحمی تمام به قتل رسانده است، قانون ایران برای همه یکسان است به همین دلیل هم بود که پلیس به سرعت وارد عمل شد و همین جوان را بلافاصله بازداشت و در اختیار مقامات قضایی قرار داد تا تاوان رفتار غیر انسانی خود را پس دهد.

بازسازی صحنه

صبح دیروز امیرحسین به محل جنایت انتقال داده شد تا در حضور دادستان و البته خانواده داغدیده ستایش، صحنه رفتار غیر انسانی و بی رحمانه خود را بازسازی کند. هر لحظه از بازسازی این جنایت خانواده ستایش را در غمی طاقت فرسا و بزرگ فرو می برد.

دادگاهی که فورا برگزار می شود

شواهد و قرائن نشان می دهد قرار نیست دادگاه این پرونده هولناک دچار پروسه طولانی رسیدگی شود. به نظر می رسد دادگستری شهرستان ورامین در نظر دارد هرچه سریعتر دادگاه را برگزار کند و عامل جنایت را به سزای عمل خود برساند.

فرقی بین ایرانی و افغانی نیست

ستایش+قریشی

قربانی این جنایت ملیت ایرانی ندارد همین موضوع هم باعث ایجاد برخی شبهات در فضای مجازی شده است و عده ای ادعا می کنند چون ستایش افغانی است احتمال دارد متهم از اشد مجازات در امان باشد. مهدی کاظمی، حقوقدان، با رد این ادعا می گوید:” هیچ فرقی نمی کند قربانی اهل کجا باشد، طبق قانون متهم به جرم تجاوز و قتل محاکمه می شود و متناسب با اتهام او مجازات خواهد شد.”

کمپین من ستایش هستم

این خبر قلب خیلی‌ها را آزرده کرده است، از این رو کمپینی به نام “من ستایش هستم” تشکیل شده تا از حقوق این خانواده دفاع شود و خون دخترک 6 ساله پایمال نشود.

635964049217497218

برخی از وکلا اعلام آمادگی کرده‌اند که بدون دریافت پول وکالت خانواده ستایش را بر عهده بگیرند، برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی عکس خود را به چهره ستایش تغییر داده‌اند و برخی دیگر نیز از قوه قضاییه می‌خواهند تا عدالت را در حق خانواده ستایش تمام کند.