س 29 اسفند 1402 ساعت 08:03

مسابقه بزرگ کتابخوانی ایمنی در برابر بلایای طبیعی

مسابقه بزرگ کتابخوانی ایمنی در برابر بلایای طبیعی

به گزارش سلام پاوه : سید مسعود حسینی در اطلاعیه ای اعلام کرد : برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان پاوه (برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ایمنی در برابر بلایای طبیعی در اردیبهشت ماه سال جاری ) بسمه تعالی مقام معظم رهبری : زلزله بلا نیست ، بلکه یک حادثه طبیعی است که عدم […]

به گزارش سلام پاوه : سید مسعود حسینی در اطلاعیه ای اعلام کرد : برای اولین بار در سطح کشور در شهرستان پاوه (برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی ایمنی در برابر بلایای طبیعی در اردیبهشت ماه سال جاری )

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری :
زلزله بلا نیست ، بلکه یک حادثه طبیعی است که عدم اطلاع ما از آن بلا می سازد.مسعود حسینی

جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه در نظر دارد در راستای دستیابی به سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه که توسط مقام معظم رهبری مد ظله العالی ابلاغ و مصوب گردید، از طریق افزایش سطح آگاهی، دانش و خودامدادی و توسعه فرهنگ کتابخوانی همشهریان،مسابقه کتابخوانی با موضوع بلایای طبیعی ، ایمنی و آمادگی برگزار نماید و به همین منظور با معرفی کتاب ارزشمند بلایای طبیعی ، ایمنی و آمادگی » تألیف استاد گرانقدر آقای مهندس سعدی قادری از همشهریان عزیزمان تلاش دارد در راستای آموزش همگانی در برخورد با بلایای طبیعی که اتفاقاً در این ایام نیز تا حدودی شاهد وقوع برخی از آنان از جمله زلزله های اخیر ، باران و سیل بوده ایم گامهای مفید و موثری بردارد .

اما کتاب ارزشمند بلایای طبیعی ، ایمنی و آمادگی که آقای دکتر بهرام عکاش استاد برجسته زلزله شناسی کشور در مورد آن اینگونه گفته است :
خوشبختانه این کتاب از جمله تألیفاتی است که نویسندگان ، مجموعه را به نحوی جمع آوری و ارائه نموده اند که با وجود موضوع های متنوع ، کاستی و کمبودی در این نوشتار دیده نمی شود .

این کتاب حاوی چه مطالبی است ؟

نویسنده در این کتاب ابتدا بلایای طبیعی در جهان ، ایران و تعدادی از این بلاها در چند سال اخیر را معرفی و در ادامه به بررسی زلزله ها / گسل ها / سیل ها / علل وقوع سیل و عوامل افزایش آسیب پذیری ایران در برابر بلایای طبیعی پرداخته است .

در فصلهای بعدی اثرات / انواع / میزان و اندازه / شدت / بزرگی / رده بندی و تفاوت و تشابه / رابطه و سایر موارد مربوط به بلایا تشریح و به توصیه های ایمنی و آمادگی قبل از آنها اشاره شده است .

مولف کتاب در ادامه به بیان آمار و چاپ تصاویر مربوط به بدترین و مخرب ترین بلایای طبیعی روی آورده اند و در پایان دو بخش دیگر به کتاب اضافه نموده که ارزش آن را دو چندان می کند .

۱- بخش اول که بسیار مهم بوده حاوی اطلاعات کاملی در مورد اصول کمکهای اولیه / احیاء / بررسی علائم حیاتی / معرفی تجهیزات و انواع وسایل موجود در جعبه ها و کیف کمکهای اولیه و نحوه استفاده از آن بیان و همچنین روشهای بررسی و معاینات پزشکی کامل از فرق سر تا نوک پا به صورت گویا و شفاف توضیح داده شده است .

۲- در بخش دوم نیز به قوانین و مقررات مربوط به بلایای طبیعی در ایران / قانون تشکیل سازمان / مدیریت بحران کشور / آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان مدیریت و بحران کشور اشاراتی شده است .

با توجه به توضیحاتی که داده شد و نقش و تأثیر مطالعه این کتاب و عمل به آن در برخورد ما با حوادث و بلایا توصیه می شود که عموم همشهریان عزیز در این مسابقه شرکت نمایند .

برای شرکت در این مسابقه ابتداء باید کتاب را تهیه نمود .

جمعیت هلال احمر شهرستان پاوه تعدادی کتاب را به صورت رایگان به مراجعه کنندگان اهداء خواهد کرد و مولف نیز این کتاب را در کتابفروشی های سطح شهرستان با تخفیف ۴۵% در اختیار همگان قرار داده است .(در شهر پاوه کتابفروشی دانش جنب تکیه )

علاقه مندان با مطالعه کتاب در تاریخ ۱۵/۲/۹۵ در مسابقه ای کتبی ( تستی) که از مطالب همان کتاب تهیه شده است شرکت می نمایند و جوایزی نقدی به تعدادی از کسانی که بیشترین امتیازات را کسب نمایند اهداء خواهد شد .هلال احمر

(البته قبلا تاریخ برگزاری آزمون روز پنج شنبه ۱۶/۲/۹۵ اعلام شده بود که به تاریخ چهارشنبه ۱۵/۲/۹۵ تغییر یافت )

لازم است به عرض برسانیم در شهر پاوه و شهرهای نوسود / نودشه / باینگان و بانه وره نیز در همان روز مسابقه برگزار خواهد شد .

مجددا از همه همشهریان عزیز بالاخص روحانیون / فرهنگیان / امداد گران / نجاتگران / مربیان دانشجویان / دانش آموزان / بازاریان / اصناف / خبرنگاران / کارکنان ادارات و عموم مردم فهیم شهرستان میخواهیم با شرکت در این مسابقه به دانش و مهارت خود بیفزایند که بتوانند در مواقع لازم وضروری در برخورد با حوادث و سوانح احتمالی بصورت صحیح و درست برخورد نمایند .

ضمنا اسامی برندگان در مورخ ۱۹/۲ /۹۵ اعلام خواهد شد .

همچنین هر کتاب می تواند توسط چند نفر مطالعه و علاقمندان در روز۱۵/۲/۹۵ با مراجعه به محل هایی که متعاقبا اعلام میشود در آزمون حضور داشته باشند و از این لحاظ محدودیتی وجود ندارد .

درپایان از استاد گرانقدر آقای سعدی قادری (مولف کتاب) / جناب آقای مجید نوری (معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان کرمانشاه) / امام جمعه معزز نودشه /خبرنگاران و مدیران سایت های سلام پاوه ، هزار ماسوله و پاوه پرس و همچنین مدیران آموزش و پرورش شهرهای پاوه /نوسود و باینگان و کلیه عزیزانی که ما را در مراحل مختلف این مسابقه یاری می رسانند تقدیر و تشکر به عمل می آید.