پ 09 فروردین 1403 ساعت 23:24

برگزاری کارگاه آموزشی اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در نودشه

برگزاری کارگاه آموزشی اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در نودشه

به گزارش سلام پاوه : کارگاه آموزشی اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ویژه اولیاء دانش آموزان باحضور دکتر ویسی در سالن ارشاد اسلامی شهر نودشه برگزار گردید. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره آموزش و پروش نوسود در این برنامه هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی هرچه بهتر اولیاء با […]

به گزارش سلام پاوه : کارگاه آموزشی اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ویژه اولیاء دانش آموزان باحضور دکتر ویسی در سالن ارشاد اسلامی شهر نودشه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رئیس اداره آموزش و پروش نوسود در این برنامه هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی هرچه بهتر اولیاء با پدیده شوم اعتیاد و آسیبهای ناشی از آن دانست و در این راستا تاکید نمود که والدین باید با هوشیاری هرچه بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.منصور وهابی

منصور وهابی اعتیاد به مواد مخدر را در دنیای کنونی تهدید و بحرانی جدی برشمرد ، که این تهدید خاص یک کشور و یک ملت نیست. بلکه یک معضل جهانی است و همه جهان با آن درگیر اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد که به موازات پیشرفت جوامع وتوسعه تکنولوزی متاسفانه این پدیده نیز به طور روز افزون تبعات آن افزایش یافته است و اگر این تبعات متوجه قشر جوان جامعه گردد به طور طبیعی خسارات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

وهابی با اشاره به رسالت آموزش وپرورش بعنوان دستگاه بزرگ فرهنگی کشور و ارتباط مستمر و طولانی آن با جوانان ، برگزاری این کارگاههای آموزشی را در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی برای اولیاء ضروری دانست و در پایان از برگزاری کارگاه آموزشی تحکیم بنیان خانواده برای اولیاء دانش آموزان در شهرهای نوسود و نودشه در اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر مختار ویسی نیز در سخنانی اعتیاد را معضلی بزرگ برای جوامع بشری دانست که حیات بشری را در ابعاد مختلف اجتماعی ، فرهنگی ،اقتصادی  تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر را یک معضل بهداشتی و اجتماعی در قرن حاضر دانست .

وی جوانان را یکی از اصلی ترین قربانیان مواد مخدر و داروهای روان گردان در هزاره سوم دانست و عدم ارتباط مناسب والدین با جوانان ونوجوانان ، فشار گروه همسالان ، کم سوادی وفقدان مهارتهای شغلی و ضعف اعتقادات دینی را از مهمترین چالشهای فرا روی جوانان برشمرد به گونه ای که با آسیب دیدن این قشرتوسعه اجتماعی ، فرهنگی به مشکل مواجه خواهد شد .

دکتر ویسی در خاتمه بیان داشت که بسیاری از ارزشها و باورهای مورد پسند جامعه می توانداز کجروی های اعضای آن جامعه جلوگیری کند و در خصوص مصرف مواد مخدر اگر بصورت یک ضد ارزش توسط خانواده ،یا نهاد های فرهنگی اعلام وتبلیغ شود می تواند عامل مهمی در جلوگیری از گرایش افراد به مواد مخدر باشد.

دکتر ویسی

3 پاسخ برای “برگزاری کارگاه آموزشی اعتیاد و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در نودشه

  • فرهنگي نودشه در تاریخ فروردین 29, 1395 گفت:

    از فعاليتهاي جناب آقاي وهابي نهايت تشكر را داريم

  • شريفي در تاریخ فروردین 29, 1395 گفت:

    برنامه خوبي بود -از اقاي دكتر ويسي و بر گزار كنندگان برنامه ،اداره اموزش و پرورش و مدارس تشكر مي شود

  • اولیا ء دانش اموز در تاریخ فروردین 28, 1395 گفت:

    کارگاه اموزشی مبارزه با اعتیاد و اسیب های اجتماعی در جهت اموزش اولیاءکار خوب و پسندیده ای است امید واریم کارگاه اموزشی تحکیم بنیان خانواده که رییس اداره اقای وهابی قول ان را داده اند نیز برگزار شود.